{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.082 visninger | Oprettet:

MJ
MJ
Tilmeldt:
14. feb 2011
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 74

Valg af chopper {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Så er jeg atter blevet "lokket" i uføre af mine kammerater da de skal have motorcykel igen. FOR SÅ VIL JEG DA OGSÅ HAVE smiley :D smiley

De er så ude i at skal have choppere, og det har jeg altid syntes var lidt morfar agtigt (uden at fornærme nogen! smiley ). Men nu her efter at have siddet og kigget på dem synes jeg nu egentlig de er ret fede alligevel, måske det er alderen. Men efter altid at have haft sports og touringcykler har jeg ingen ide om hvad jeg skal gå efter.

Budgettet er stramt, max 25000kr og jeg søger en cykel der passer til min højde på 190, og kampvægt på 100kg (evt med fremflyttersæt)

Dem jeg har set mig blind på er :

Honda shadow VT800 og 700
Suzuki intruder VS750

er det nogle cykler der duer til noget?

evt andre forslag?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af chopper
  • #1   22. jan 2015 Jeg er samme størrelse som dig og har en Honda vt600 Shadow og der ingen problemer med pladsen

  • #3   22. jan 2015 Ingen af dem du nævner er choppere men cruisere. smiley

  • #4   22. jan 2015 Hehe, sorry... cruisere så smiley

    Der kan du så se hvor meget jeg ved om dem


  • #5   22. jan 2015 Synd du ikke har råd til en Dragstar 1100

    (med ovenstående sætning menes der "spar op og køb en Dragstar 1100)


  • #6   22. jan 2015 Jeg regnede med at få den der med at spare lidt op. Men man vil jo gerne have det hele... bil, veteranbil, stort værksted og nu mc... igen...

    Dragstar er fed, og jeg har også misundeligt luret på dem sammen med intruder 1400 og shadow 1100


  • #8   22. jan 2015 Tak for input, dem vil jeg se på

    Er det da så "slemt" at skifte over til cruiser?


  • #10   22. jan 2015 Prøv og se om du evt kan finde en Honda vt 1100 til en billig mønt.

  • #11   22. jan 2015 Hvis jeg var dig ville jeg også kigge på VS700-800 og VS1400. Det er super lækre maskiner smiley

  • #13   22. jan 2015 VS 1400 er fed men den er bygget umanerligt dårligt. VS 600- 800 er superfede, Kører I undertiden to på en cykel, så ikke noget under 750 cc

    Honda VT 800 er også fed, men noget sværere at optimere på. og så har de mindre power.


  • #14   22. jan 2015 vær lig opmærksom på at VS cyklerne findes i rigtig mange detailvarianter

  • #15   22. jan 2015 Okay. Måske jeg er heldig at kunne handle nogle cykler godt ned i pris. Jeg kan se at mange er desperate for at komme af med dem.

    konen skal da med i ny og næ. Så tjek, jeg holder den på 750+ ccm


    Mht til vt800, så er der godt nok mange meninger om hk og nm på dem?


  • #16   22. jan 2015 Nå man kigger på sådan en intruder vs700-800 og shadow vt700-800, er det så kun motoren der gør forskellen, eller er der også forskel på længder og højder på dem? Hvis man kigger på dem fra 80'erne

    Kan ikke helt gennemskue det


  • #17   22. jan 2015 Morten:

    Nej også køreegenskaberne er ret forskellige. Intruderne er langt mere grovkornede og rå end Hondaerne. De får egentlig ry for at have ringere egenskaber, men det ynes jeg nu ikke. Det tager imidlertid en dag tid at vænne sig til dem, mens Hondas maskiner falder direkte i hånden. Når det så er sage er intruderen i regelen noget hurtigere, simpelthen fordi den har et bredde frihøjdeforhold, der gør, at den kan lænes mere ned i sving


  • #18   22. jan 2015 okay, jeg tænker også indbyrdes. Er en vs700 og en vs800 samme motorcykel/stel bare med størrer motor, og det samme med hondaen?

    Jeg er klar over der altid er visse detaljer i forskel


  • #19   22. jan 2015 Du får ikke meget cruiser for 25000 højst en Yamaha xv1100

  • #20   22. jan 2015 Knud: Hvad mener du med en VT800 har mindre power? Effekten er opgivet til 74hk, og momentet er ca. det samme. 70-72Nm. Til sammenligning har en VS800 51hk og 63nm.

    Når vi taller denne type MC, så hedder det choppere, og har altid heddet det,.


  • #21   22. jan 2015 Jeg er ikke rigtig klar over Hondaerne men VS erne kan jeg nærmest i søvne. fra 400 op til 11008som er meget sjælden) er cyklerne ens Motorstærrelserne er kun spørgemål om slaglængder og boring, Fra 800 er køleren et par ce bredere, men der er essentielt samme cykel. Der er dog en del modelvarianter så som typer af forhjul, støbte fælge, egerfælge, gedebukke styr, fladt styr, riser, tilbagestrøgne risere og husk så at stor set alle VS 700 modeller er US maskiner. de har en anden lygteføring, så de skal være synede. Jeg tror det samme gør sig gældende for VT700. 700 ccm var en grænse for beskyttelse af HD som amerikanerne indførte

  • #22   22. jan 2015 Hvis du kan finde 5.000,- mere er denne et godt bud
    http://www.123mc.dk/honda-vt-1100-c-mc-syd/mcid-96349
    VT700/750/800 modellernes eneste minus, er den manglende udbredelse, så hvis den skal pyntes hen ad vejen, er det svært at finde noget som passer direkte på.

    Hvis du vil have en mere rå chopper, så er Yamaha XJ700/750X Maxim også gode bud
    http://www.123mc.dk/yamaha-xj-700-x-maxim/mcid-83371


  • #23   22. jan 2015 Jeg ved det faktisk ikke <jesper, men når man kører på dem virker det som om Hondaerne har 30-40 HK, hvor de andre typisk ligger mellem 55 og 60 måske har det noget med konstruktionen at gøre. Har kørt meget på begge dele, men mest på Intruder! VT lader sig heller ikke synkronisere med luftfilter korrekt monteret- her er også noget spøjst, og de findes også i varianter med kun en karburator

  • #24   22. jan 2015 Tak Knud for rigtig God info

    De andre modeller i nævner vil jeg lige kigge nærmere på, og så tror jeg at jeg vil ud til en forhandler i weekenden og sidde på en af hver smiley


  • #25   22. jan 2015 De kan jo også have noget med vægt og gearing at gøre. Intruderne op til 800 cc ligger alle under 200 kg. Det gør Hondaerne næppe!!

  • #26   22. jan 2015 Jeg ved ikke om det passer men jeg har ladet mig fortælle at Yams XJ 700 og Maxim er svære at finde dele til!

  • #27   22. jan 2015 VT700-800 er opgivet til 215-225kg, VS800 er opgivet til præcis 200kg. Så voldsom stor forskel er der ikke

  • #28   22. jan 2015 Altså VS 750kan man finde opgivet til alt mellem 176 0g 197 kg. den vejer (ved kontrolvejning 187 kg tør201 kg med olie, vand og fyldt tank. VS800 er 4 kg tungere(målt på Toledo industrivægte - det bliver vist ikke bedre).

    Jeg kender mest Hondaerne fra diverse kørsler og så et per værkstedsopgaver


  • #29   22. jan 2015 Jeg startede på en vs700. Den var sgu fed. Jeg impulskøbte mig en vs1400. Efter købet kørte jeg kun 1.2 km på min 700 før den blev solgt. Min kørebuddy havde en vt600. Øv en symaskine kontra min vs.

  • #30   22. jan 2015 Miichael var det dig, der lånte min to-kanals carbtune eller

    det var en eller anden der kom fra Københavns sydlige del eller et sted længere syd for byen. Jeg har aldrig fået den igen!!!


  • #31   22. jan 2015 Nææ. Den slags køber jeg selv Knud.


  • #32   22. jan 2015 !000 tak Michael jeg har flere gange tænkt om det var dig, men jeg var jo ikke sikker. Jeg synes det er lidt trist, at det sker, jeg har lånt det ud mange gang, og det er altid bare kommet igen - så meget mere irriterende er det, når nogen ikke afleverer. Gør dig selv den tjeneste at skrive ned, hvem du låner noget ud til:-).

  • #33   22. jan 2015 VS modellerne er pæne og i den mindre ende fysisk. Den er Slank og mere rå på køreegenskaberne. Har man 21" forhjul er den skræmmende i sving på motorvejen, synes jeg. Den vil næsten ikke dreje og kræver bestemt tilvænning..

    Dog også skal man huske, at den har 2 seperate karburatore hver sit sted, så den skal altså synkroniseres ofte (flere gange årligt). Når den kører optimalt (Knuds gamle VS750 var optimal) så synes jeg den rusker alt for meget når man giver den noget og lave. Det jeg ikke til, det skal være mere glidende trækket. Den er til gængæld ret kvik og minder lidt som en racer motor når den får omdregninger.
    For en chopper at være, savner jeg mere blød feeling som shadow 800 giver. Blød affjedering og lækker glat motorgang...


  • #34   23. jan 2015 Der er noget du slet ikke har fattet Andreas. Det der høje smalle cykelhjul foran va netop det der gav intruderen sin sporsikkerhed Men styringen af den ged i sin helhed kræver bestemt tilvænning. Det er dog interessant at kigge på udenlandske tests .. Intruderen er lidt berygtet pga sine køreegenskaber, men den scorer generelt megt højt på overall funfactor. Der gives folk der påstår at den ikke kan bremse, men det passer ikke, Sammenlignet med en BMW eller en VFR, så kan den muligvis ikke, men mindre kan også gøre det - ikke bare lovligt, men til og med godt!!!

  • #35   23. jan 2015 Har selv kørt VS 750 Intruder, fin maskine. Med et fremflyttersøt sidder selv en stor gut fint på sådan en smiley

    Hvis du mener at cruiserne bliver lidt for ''morfar-agtige'', så prøv evt. at kigge efter en VF 750 Super Magna. Den er rå! Og kan findes til 25K.


  • #36   23. jan 2015 Kjøller, jeg har haft min Intruder i 2 år nu og jeg har aldrig haft problemer med synkronisering på karburatorerne, så flere gange årligt er måske lige i overkanten smiley

  • #37   23. jan 2015 Flex: jeg tror vi fixede din, men det er rigtigt nok at med standardløsningen er systemet også efter min ringe mening overingeneered, Det virker godt, når det er justeret, men det skal ret ofte justeres.

    Synkronisering er forresten noget skægt noget - man taber den gradvist og egentlig umærkeligt,men når man så får den igen - som at få en en ny MC!!!

    Milling#

    Jo Super Magna er fed, men håbløst upraktisk at f.eks pakke på. Skal man have en knallert blot til leg, så er den fin!!!!

    Den kan vist også være svær at få dele til!


  • #39   23. jan 2015 Knud, nej vi har aldrig rodet med karburatorne på min smiley Du gav mig tips og tricks til hvordan jeg skulle gøre det dog smiley

  • #41   23. jan 2015 det var da bare en masse lækre inputs i har kommet med der.

    For en mand der er vant til at begå mig på bilgalleri.dk, så må jeg sgu sige at seriøsiten er i top herinde. Det vil jeg huske!

    Tak for gode svar, og fortsæt endelig smiley


  • #43   23. jan 2015 Hehe, nej det kan godt nok godt hurtigt skrabe bunden derinde! Men stadig høj kvalitet herinde smiley

  • #44   23. jan 2015 JR,hvis du er den jeg tror, så har du muligvis ret, jeg skriver jo bare hvad jeg hører.

    Det er ingen hemmelighed at jeg er glad for VS modellerne, men jeg forsøger faktisk at være fair

    Flex:

    Er din synkronisering så OK - eller tror du det bare:-)


  • #46   23. jan 2015 #34

    Jeg må jo give dig igen, for det der er altså at benægte.. smiley Vi har talt om det mange gange og du har været enig herom.

    Du har så ikke "fattet" at et slankt hjul styrer godt, men ikke når hjulet er 21" og løfter dødvægten! - slet ikke fantastisk på motorvejen!!! Kræver meget tilvænning... Man kan med besvær trække cyklen, men den vil gerne vælte ind i én. Folk med alm 19" forhjul oplever sikkert ikke dette. Dog er det en smags sag, Knud elsker det og helt fint med mig smiley


    #39
    Jeg siger ikke at det er et problem at synkroniserer den. Jeg siger at når man placerer 2 karburatore forskellige steder på motoren, med hver sit gaskabel til dem. Så vil kablerne strække sig individuelt. Så har man en usynkroniseret motor efter kortere tid, end hvis man har karburatorbro og sammenbyggede gasspjæld smiley


  • #47   23. jan 2015 Andreas, jeg aner ikke hvad du citerer:-)

    21" HJULET løfter forenden i sær når mah holder stille bliver dyret tungt at manøvrere, fordi man løfter fronten når man drejer. Deraf også den spøjse karakteristik, når man køre, ved langseo kørsel skal der styres, idet cyklen vi lægge sig ind i svingene, Ved høj hastighed bliver den meget retningsstabil!!!

    Læg så i øvrigt mærke til at den styrer på præcis samme måde med 19" hjulet. Det er bredere og medregnes profilen i dækket til hele hjulets diameter, så bliver de to hjul præcis lige høje!!!

    Men min helt generelle erfaring siger mig at i hvert fald ned til en eller andengrænse er smalle hjul langt mere sporsikre end brede. Kig en gang på off-roadere og de ældre K-BMW-er:-). De er - især off-roaderne meget mere sporsikre på løst underlag end en moderne sportscykel!!!

    Og vedrørende synkronisering - det er slet ikke der problemet ligger, Hvis man nøjes med tomgangsskruerne og de to gaskabler, så holder det forbløffende, Men oprindelig sidder kablerne sådan, men de to tomgangsskruer er forbundet med en Wire, dette giver mindst 5 ekstra bevægelige led, og det går ikke godt!


  • #48   23. jan 2015 #47

    Jeg citerer dengang fra virkeligheden, i nærheden af en iPhone

    Ok, alle VS'ere har lyst til at krænge hverken det er med 19" eller 21". Jeg retter ind hvad der angår.

    Prøv en VS før du køber smiley trådstarter smiley


  • #49   23. jan 2015 Andreas og trådstarter:

    LÆS dog lige hvad jeg skriver. Sådan en VS har sin egen måde at styre på
    LÆS det dog - Indenad altså!!!


  • #50   23. jan 2015 Prøv forresten lige at se, hvad Jakob skriver i #45, Hans kone er en kønt og fiks lille spirrevip, og skal hun bakse en VS er i meget lavt fart - altså rigtig manøvrere den, så bliver hun meget hurtigt træt af den - netop fordi hun skal løfte forenden hver gang hjulet skal passere centerstillingen.

  • #51   29. jan 2015 Jeg kan kun anbefale vs , kører godt og er kvik, det er millings den gamle jeg har købt sidste efterår, og er i gang med ledningsnettet og får fjernet alle gamle og dårlige forbindelser

  • #52   29. jan 2015 Jeg skal ud og se på en honda vt800 på søndag, det er desværre nok bare for dårlig vejr til at få en prøvetur, men så kan jeg da prøve at sidde på den og høre den I gang.

    I næste uge vil jeg muligvis ud til en forhandler der er i nærheden af mit job og se på en suzuki vs750


  • #53   29. jan 2015 kan anbefale en VF700C super magna , det bedste fra racer, cruiser og chopper på en gang ... du kan tjekke den bedre ud i min profil

    profilbillede
  • René B
    René B Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 8
    #54   29. jan 2015 Prøv at kigge på www.mc-center.dk det skulle være mc Køge hjemmeside og her er der mange forskellige typer af chopper og ligeså mange forskellige mærker. Jeg har set mig varm på Suzuki Marauder og til den kan du få en masse ekstra udstyr så den kan blive som du gerne vil have den, kender personer som har model og der har aldrig været problemer med deres. Andre kan sikkert også sige det om andre model, derfor skal du kogge og danne dit eget indtryk og stil også købe efter den mavefornemmelse. God fornøjelse og samtidig en god rundtur til de forskellige mc forhandler, nye som brugte. God vind, og håber vi ses.

  • #55   29. jan 2015 Jeg har en XV750 du kan få for 25k. Det er lige dig smiley

Kommentér på:
Valg af chopper

Annonce