{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan "slip-on"?
  • #1   1. mar 2015 nej smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #2   1. mar 2015 Jo det kan det sagtens være.

    Sådan gør man på f.eks SV650 med de fleste slip-on løsninger, for der er ingen samling mellem potte og forrør...

    Men producenten af slip-on systemet / potten skal lave en specifik løsning til det, eller også skal du bare kontakte en smed for at få lavet noget der dur.


  • #3   1. mar 2015 Hvorfor siger Mikkel nej?

    Hvis udseendet ikke skal være 100%, kan du købe nogle flangesamlinger i Biltema. Så kan din løsning hurtigt lade sige gøre.


  • #4   1. mar 2015 du kan bare save den af og lade være med at sætte en potte på smiley det er også billiger

  • #5   1. mar 2015 Orv ja mand, hydr hydr smiley

  • #6   1. mar 2015 og så sparer du vægt smiley

  • #7   1. mar 2015 fordi sådan får man ikke en federe lyd... smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #8   1. mar 2015 Hvis den eneste mulige løsning er at skære i de originale forrør for at få en slip-on løsning - så er det vel det man gør?

    De to ting har ikke rigtigt noget med hinanden at gøre, så hvorfor det svar, Mikkel?


  • #9   1. mar 2015 Fordi sådan gør man da bare ikke... Det er sku da for amatører, sådan en løsning var noget man lavede på sin knallert. Nyt forør der er beregnet til slip on, om det er lavet ved en smed eller bestilt på ebay er jeg ligeglad med...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   1. mar 2015 Så fordi du ikke kan styre en vinkelsliber eller nedstryger, er alle andre tvunget til at gøre som dig?
    HAR du rent faktisk en god grund, eller er "sådan gør man bare ikke" din endegyldige argumentation?
    Køber du en Leo Vince, Akrapovic eller IXIL slip-on potte til en SV650 (03 og frem) eller en GSX600F (93-01) så skærer man de originale forrør over da potten ikke kan afmonteres. Der følger både en skabelon med man skal mærke op og skære efter, og der følger også et samlestykke med så man kan montere den originale igen. Det er på et lige stykke rør lige før potten, så der er ingen forskel på ydelsen om man køber et sæt forrør som er magen til, eller bruger de originale.

    Men ok - de 3 mærker er jo også amatører... For det siger Mikkel (som ikke engang kan finde ud af at oprette en MC)... smiley


  • #11   1. mar 2015 Jeg er rustfri klejnsmed til hverdag, så hvor vidt jeg kan styre en vinkelsliber skal vi ikke ind på.. smiley Og jeg skal ikke argumentere en hujene skid over for dig og dine amatør holdninger.

    Ha en go dag du


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   1. mar 2015 Det er ikke min mening eller mine holdninger - det er 3 anerkendte mærkers løsninger på et problem som MC producenten har skabt for dem, så du rammer lidt ved siden af... smiley
    En ZZR600 har samme problem med potte og forrør i samme stykke, så der findes sikkert også en potte til den, som kræver at man skærer for at kunne montere den.
    Hvis du er rustfast kleinsmed (som jeg også er), burde du vide at et rør er et rør uanset hvem der har produceret det og hvor det er købt - så der er ikke rigtigt så mange årsager til at købe ekstra rør for et par 1000 kroner, når et snit kan løse det.

    Hav selv en god dag, lille indebrændte skattebasse. smiley

    PS: Nej selvfølgelig synes du ikke du skal argumentere en hujende fis overfor nogen - det ville jo kræve at du rent faktisk havde et argument for det du sagde. smiley


  • #14   1. mar 2015 Der er vist en Klein smed der må bide i græsset der, Mikkel. smiley smiley

  • #16   1. mar 2015 Eller en ny 4/1 fra Sandy bike UK. Har monteret 1 stk på en GPX 750. Kunne tage indmad ud og gav super fed lyd.
    http://www.ebay.co.uk/itm/ZZR-600-ZZR600-D-E-EXHAUST-SYSTEM-COMPLETE-4-1-HEADERS-FRONT-DOWN-PIPES-NEW-SALE-/151449812138?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item23431cbcaa
    Det bliver ikke ret meget billigere.


  • #17   1. mar 2015 Hvis du virkelig var rustfast klejnsmed, var du klar over at rustfrit rør ikke bare er rustfrit rør. Der er verden til forskel om det kommer fra kina eller Tyskland.!
    Desuden er det ikke alle MC'er der køre med rustfrit udstødning fra standart. smiley

    Jeg skal ikke argumentere mine holdninger over for nogen, de er som de er og det kan der ikke laves om på.! Så hvis jeg syntes det er lorte løsning, så skriver jeg da det!
    Hvis jeg syntes Yamaha er en skod maskine så skriver jeg også det.

    Jeg fatter ved gud ikke at du altid vil diskutere, når du ikke får ret? WTF


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   1. mar 2015 Jeg tror lige du skal vågne lidt op og fortælle mig hvor jeg har påstået at der er rustfri rør på hans cykel....?

    Det er meget få MC'er der kører med rustfri forrør standarD - oftest er det en legering som minder om det men når man bejdser det, ser det anderledes ud.
    Rytterfane er der slet ingen MC'er der har, så vidt jeg er orienteret. Mon ikke du forveksler MC'er med heste og garderhusar regimentet?

    http://da.wikipedia.org/wiki/Standart

    Nu er vi et par stykker som for længe længe længe siden, har fattet at en diskussion ikke handler om at få ret, men om at udveksle meninger så alle kan få et nuanceret billede af et problem eller en udfordring. I dette tilfælde har du ikke engang gidet læse mit allerførste indlæg, hvor jeg faktisk giver dig delvist ret i din holdning.

    Nej du har ret - en gang imellem virker det faktisk lidt som tidsspilde når folk som dig deltager. Hvis du gør en lige så halvhjertet indsats på "dit arbejde som smed", giver det du skriver faktisk meget god mening. smiley


  • #19   1. mar 2015 Jeg har skam læst dit første indlæg, og forstår det så ude mærket.
    Men vi bliver godt nok aldrig enige om hvad kvalitetsarbejde er, det er ret så tydeligt.

    En afsavet bagpotte hvor på der er svejst eller påsat rustfrit slip on udstødning er klamp...!
    Det jeg arbejder med er højest sandsynligt flere klasser over hvad du får din hverdag til at gå med, men det er der da ingen grund til at komme ind på. Ej heller skal det her være personligt plantet på dig.

    Det er min mening og holdning tag det og brug det eller lad være...!

    Jeg er da helt ligeglad med hvad du syntes, Specielt efter som du bruger Wiki til at finde dine oplysninger...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #21   1. mar 2015 #19 - Fandt du det sted hvor jeg skulle have skrevet at det var rustfri rør det handlede om?

    Nej?

    Det vidste jeg godt, ikke ville ske. smiley

    Så din påstand er at oprindelsen af et glat rør hvor et andet pasrør (mellemrøret til potten) slutter tæt omkring, er afgørende for kvaliteten af arbejdet?

    Lad mig udpensle det så selv din lille grønært fatter meningen af det jeg skrev før.

    "Rør er rør" - forstået på den måde at om det originale rør eller et eftermarkeds sæt forrør ender i en given dimension, hvor en slip-on potte passer præcist på, ser jeg ingen forskel i. Det må folk da selv styre?

    Men ifølge dig - så hvis det originale forrør som man skærer potten af, ender i et lige stykke som måler f.eks 51 x 1,2mm, og mellemrøret fra den nye potte måler 51,22mm indvendigt og man kan spænde det sammen så det er tæt (kaldet en pas-tætning eller en pasning), så er det i din verden mere fusk end et helt sæt forrør, som man får en smed til at lave eller køber fra ebay?
    Du glemmer lige at det ofte er kinesisk fremstillede forrør man får fra ebay når cyklen er så gammel - og lige før sagde du at der var forskel på "rør" og "kinesiske rør"...

    Bare du kan blive enig med dig selv... smiley

    Så du kommer altså ind på hvad jeg arbejder med, selvom du ikke aner det - og påstår bagefter at det er ligegyldigt og ikke "plantet" (jeg tror du mener "møntet") på mig personligt?
    Sorry, men jeg ryger ikke med på din penismåling... smiley

    Hvis ikke wiki er godt nok til heRRen, så slå det op i en ordbog - så kan du lige kigge efter hvad der står under "troll" ved samme lejlighed. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #22   1. mar 2015 #20 - Det er netop pointen.

    Jeg kan sagtens stå og krumme tæer over noget af det folk nogen gange laver ved deres MC'er, men oftere og oftere tager jeg mig selv i det, for det er DERES MC - og DERES beslutning om hvad der skal ske med den.

    Jeg kan tilbyde min hjælp, og det bliver meget sjældent afslået når det handler om f.eks forrør - men hvis de selv vil lave det, får de gratis råd og vejledning så løsningen bliver så god som mulig efter omstændighederne.

    Jeg taber intet ved at folk er uenige med mig - tværtimod har jeg fået mange gode ideer fra folk uden håndværksmæssig baggrund, eller med nogen specielt stor kvalitetssans... Sådan er verden skruet sammen - man (undtagen Mikkel Ekspert) lærer så længe man lever. smiley


  • #24   1. mar 2015 #22

    Pjat, en hver kok kender samtlige af verdens opskrifter smiley


  • #25   2. mar 2015 Godmorgen gutter smiley Sikken en omgang hva? Om ikke andet, så er jeg da blevet klogere på emnet og det var jo meningen fra starten smiley Når alt kommer til alt, så ville jeg nok ikke nænne, at skulle save, i det fine originale jern..

    Jeg har også hørt, at jeg "bare", kan bore nitterne ud, åbne potterne og tage noget af dæmpningsmaterialet ud og sætte nye nitter i??? Dét lyder liiiidt "sjovt"..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   2. mar 2015 #25 - det kommer der oftest ikke noget godt ud af. Potten er oftest svejset sammen og det er kun kappen omkring dem, som er holdt fast af nitterne - men det må man kunne finde svar på, på et specifikt ZZR forum.

  • #27   2. mar 2015 Det er lidt trist når en SÅ dygtig smed ikke selv kan finde ud af om et tandhjul er slidt! Det kunne måske hænge sammen med. at det slet ikke er et tandhjul smiley
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/205320-slidte_tandhjul_


Kommentér på:
Hvordan "slip-on"?

Annonce