{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.834 visninger | Oprettet:

Måske farvel til høje afgifter? {{forumTopicSubject}}

Der er stillet forslag i EU om at man skal kunne Lease biler (og dermed også motorcykler må man gå ud fra) på tværs af EU's grænser. Kan dette måske endelig være med til en regulering af de danske afgifter som vi kender dem?

Mange beregninger viser jo allerede at en afgift på 90% i stedet for de nuværende 180% vil give lige så mange penge i statskassen og samtidig skabe flere arbejdspladser.

http://www.dagens.dk/biler/farvel-skatter-nu-kan-du-m%C3%A5ske-snart-k%C3%B8re-i-en-fed-tysk-luksusbil-%E2%80%93-til-tyske-priser


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske farvel til høje afgifter?
  • #1   1. mar 2015 Der kommer vel hurtigt en særregel for Danmark der forhindre det! Men det kunne sgu være najs smiley

  • #2   1. mar 2015 De Danske politikere skal nok finde en måde at omgå dette. De kan nu engang ikke se ud over deres egen næse.
    Mht MC er det jo en farlig fartmaskine der dræber uanset hvad i deres øjne. De fatter ikke at se ud over Borgens mure og kigge lidt på hverdagen.

    Tænk bare på de underlige love der er nu ang kørekort til MC.
    Får du kørekort til bil som f.eks 18 årig må du godt købe den vildeste bil der kan opdrives og køre i den.Du må ikke købe en større MC???? Kan ikke helt se forskellen, tværtimod er en bil potentielt farligere end end MC qua den større masse.


  • #3   1. mar 2015 lease på tværs af grænser........ tsk. så skal man sikkert også over grænsen for service.... farvel arbejdpladser.

    Og jeg er iøvrigt glad for at jeg ikke har en formue gemt i afgifter på mine køretøjer, for værdien vil jo styrtdykke...


  • #4   1. mar 2015 Lavere afgifter? I Danmark? Det må jeg skynde mig ud i den fortryllede skov og fortælle til de syv små dværge, nu vi er i gang med eventyr smiley

  • #5   1. mar 2015 Hvad var det første I ville gøre, hvis de fjernede registreringsafgiften? smiley

    Tror selv jeg ville overveje at købe cykel nr. 2.


  • #6   1. mar 2015 Jeg frygter selvfølgelig også at de danske politikkere vil sætte nogle særregler ind for at "beskytte det danske marked". Men jeg synes nu alligvel at det er spændende at se hvor det potentielt kan føre hen.

    Jeg kan godt se problemet i at brugtmarkedet vil kolapse; eller tæt på i hvert fald. Problemet ligger jo i at politikkerne i alt for mange år har holdt afgiften kunstigt højt og det kommer skatteyderne - som vi jo altid gør - til at betale prisen for hvis det sker.


  • #7   1. mar 2015 Det bliver, desværre, aldrig aktuelt. Og skulle man finde på at nedsætte afgiften med f.eks. 20.000 på et køretøj til 100.000, ville der bare komme en stigning på vægtafgiften på 10.000, om året! Vi skal da have råd til at redde hele verden, og det er jo småpenge, siger de politikkere der tjener 1 million om året!

  • #8   1. mar 2015 Jeg har jo den ultimative mc, så måske en ny Skoda Superb istedet for den 2007 model jeg har nu smiley

  • #9   1. mar 2015 Der har været lignende sager.

    http://www.b.dk/danmark/eu-dom-blaastempler-registreringsafgift


  • #10   1. mar 2015 Jeg ville ikke håbe på noget... og hvis politikerne endelig en dag vil gøre noget ved de tårnhøje registreringsafgifter, så ender det sikkert i noget latterligt noget som at der fjernes 25% af de 180%.
    Nøjagtig ligesom deres sodavandskampagne hvor de fjernede 25 ører på en 1,5 liters coca cola. Det er jo latterligt.. Hvis der skal gøres noget, så skal det gøres ordentligt! Samme afgift som i Tyskland færdig slut prut.
    Og ja? Jeg ejer også en biler og motorcykler der vil dykke markant i værdi, men det er en ofring jeg er villig til.


  • #11   1. mar 2015 Nu er den artikel næsten 11 år gammel Lasse, men jeg kan godt se din pointe.

  • #12   1. mar 2015 Jamen, kunne Danmark snige sig udenom dengang, så kan de sikkert igen.

  • #14   1. mar 2015 På et tidspunktbliver afgiften lavet om, og mindre. Dette er simpel - da vi er et åben land og medlem af EU.
    Danamrk kan ikke bare sætte en mur op og tro at verden forbliver den samme så (selv om "Dansk" Dolkeparti gere vil) for vi har ikke stor arbejdskraft i form af en kæmpe befolkning, hverken lave skatter eller afgifter, høj mindsteløn, høj skatte procent, ingen naturligeråstoffer, osv. Så vi er nød til at tilpassse os, og toppen af afgift og skat er nået for lang tid siden - desvære skal det hele næste kollapse før politikkern ændre holdning og stil.
    Derfor vil du på et tidspunk se danske regler bliver mere ens med de andre lande.


  • #15   1. mar 2015 Ja jeg må ærligt er kende at jeg ikke har travlt med at få afskaffet de høje afgifter - de betaler for en masse goder i vores samfund, blandt andet hospitals- og sundhedsvæsen. Det er blevet så populært at ønske afgifterne væk, men de færreste alm. danskere ville være villige til at ofre det, som det vil medføre.

    Ja, det vil give en KORTSIGTET gevindst at formindske afgifterne, da folk pludseligt skal ud og købe sig nye biler og ekstra bil, motorcykel mv. Men det vil fade us og salget vil normalisere sig. Det er lidt som når liberal alliance siger at flad topskat vil medføre en forøgelse af velstanden med 100 mill. kroner - ja, det er der nogen beregninger der viser og folk tænker, "jamen det er jo fantastisk", lad os få flad topskat! Hvad Joakim B og de andre Ultra Liberalister glemmer at fortælle(hvis kuglestøderen og hans kammerater overhovedet er klar over det), er at de 100 mill. for 95% vedkommende vil tilkomme de 10% aller rigeste, som i forvejen har rigeligt - Og det som er en gevinst for de rigeste er et kæmpe problem for samfundet på længere basis, da de ekstra midler som de mest velhavende akkumulerer, ja de vil blive taget ud af kredsløbet og istedet for at gå til forbrug, ja så vil de blive passivt investeret.

    Langt de fleste herinde er alm. lønmodtagere, der set i forhold til den omkringliggende verden, tjener rigtig godt, selv i almindelige jobs - Den succes er blevet skabt ud fra det velfærdssamfund som vores forældre mv. har bygget op - Nu har folk penge mellem hænderne og jo flere de får, jo flere vil de have og jo tættere kommer de på sig selv og desto flere stemmer på Liberal All. mv. uden en kinamands ide om hvad deres økonomiske politik vil føre med sig!

    Vores samfunds sammenhængskraft, lav korruption, så godt som ingen der sulter eller dør uden behandling af alvorlig sygdom, alle kan få sig en uddannelse etc. ja den er betinget af at vi har disse afgifter og at vi betaler den høje skat. Jeg har selv været med til at lave beregninger på borgere på Cypern, der har en meget lav indkomstskat, for nogens vedkommende blot 6% - Faktum er, at når vi tager alt med, road pricing, uddannelse, sundhedsforsikringer for hele familien, opsparing til uddannelse, ja bare låne bøger på biblioteket mod betaling(hvilket nægter de fattigste adgang til viden og indsigt), ja så ender vi meget, meget tæt på de en almen dansker betaler i skat - Forskellen er bare, at her i vores lille land er ALLE dækket, høj som lav - Der er det måske kun 2/3.

    Nej, lad være at have så travlt med at ønske jer bil nr. 2 eller 3, eller Mc nr. 2 eller what ever, betalingen vil formentlig ende med at blive langt højere end ret mange danskere vil ønske sig!

    Mvh. En finansøkonom!


  • #16   1. mar 2015 Også den med at en 16 årig med traktorkørekort må have 40-50 ton i vogntoget og et uendeligt antal hk, helt ok, men ikke hvis en 18 årig max må køre med 15 hk og 125 ccm. Det hører jo ingen steder hjemme!

  • #17   1. mar 2015 Men Mikkel, nu peger en masse ting jo på at omkostningen på at afskaffe afgiften på biler ikke koster mere end i omegnen af 7 milliarder kroner. Tager man i betragtning af at det er en forsvindende lille af den offentlige sektor der i 2012 brugte 845 milliader og bliver ved med at stige, så burde det jo ikke være svært at finde pengene - måske endda i blot at stoppe væksten af den. Hvis man så tager i beragtning at rigtig mange mennesker ville få rigtig mange flere penge i hænderne, så kunne det jo måske endda gå hen og blive en god investering?

  • #18   2. mar 2015 Og hvor skal vi så finde de mange milliarder der ryger i kassen pga afgifterne henne? Den offentlige sektor tåler ikke flere besparelser.
    Indtil vi får gang i egen produktion, så lever vi som samfund af afgifter og skatter.

    næeh lad dem bare være og væn jer til at køre Fiat panda i stede for Porsche smiley
    lidt ydmyghed klæder os godt.


  • #19   2. mar 2015 Den offentlige sektor tåler besparelser i en to-cifret milliard størrelse. Vel at mærke uden at en eneste krone skal fjernes fra kvaliteten af sektoren. Problemet er at få ryttet op de rigtige steder. Reglerne for udbudsrunder er en joke og koster svimlende beløb i sig selv. Mange institutioner vælger at bruge specifikke produkter selvom andre produkter kan mere til den halve pris fordi at en i toppen køber fra "en der kender en". Der er rigtigt mange penge der i bund og grund bare bliver kastet ned i et stort sort hul uden at der kommer noget ud af det.

    Et godt eksempel er at mine gudbørns skole lige har brugt et ukendt beløb på at købe 900 ipads - en til hver elev og lære på skolen. Derudover er der blevet købt smartboards (digitale tavler) til samtlige klasseværelser på skolen. Stort set ingen lærer har fået undervisning i at benytte nogle af delene og ved derfor ikke hvordan man udnytter det optimalt. Jeg vil slet ikke overveje hvad prisen for det samt en vedligeholdelsesaftale (smadrede skærme, væskeskader etc.) koster.


  • #20   2. mar 2015 Den nyhed tager jeg helt afslappet.

    Hvad der tabes på gyngerne, hentes ind på karrusellerne.

    smiley


  • #21   2. mar 2015 Ja, har læst det. Men jeg gad nok ikke lease en MC. Men en bil måske.
    Afgifterne er helt syge i Danmark.

    Jeg sammenlignet min MC fra ny af på Kawasaki.com hjemmeside, hvad prisen var, med afgifter osv..
    Det så sådan ud regnestykket.

    I Tyskland koster den, 35000 kr. fra ny...
    I Danmark koster den, 75000 kr. fra ny...

    Det er jo fuldkommen SYGT! Tænk hvad vi kunne få af køretøjer i DK, hvis vi gjorde som tyskerne.. smiley

    Jamen vores politikere er da ligeglade, de får jo gratis bil og en løn der er så høj, at det er helt sygt. En politiker bestemmer jo sin egen løn. smiley


  • #22   2. mar 2015 #15

    Det er jo noget af et grælt eksempel det du kommer med der. Det kan sagtens lade sig gøre, at fjerne afgifter og give danskerne flere penge imellem hænderne. Kig bare på vores nabolande Tyskland og Sverige... Stadig gratis at gå i skole og låne en bog på biblioteket der osv. Vi må stille os det spørgsmål hvad det er Danmark gør anerledes? I mine øjne er den offentlige sektor der trænger til en pisk. Det er uhyggeligt hvor lidt service vi får ud af de mange milliarder der lægges der. Systemet er for ineffektivt. Vi må heller ikke glemme at det er verdens dyreste - det er et faktum.
    Og så dukker der stadig den ene skandale historie op efter den anden der ikke får konsekvenser. Enlig mor med 3 børn har 360.000 efter SKAT. Anker Boye køber B&O Anlæg til sit kontor for 89.000 (så det kan matche PH lamperne, og de andre design møbler)
    For slet ikke at nævne alt det tåbelige byggeri de har gang i her i Odense. Ny letbane tværs igennem byen der koster milliarder, og allerede anslås nu til at sprænge budgettet. Og så kan gamle fru hansen på plejehjemmet ikke få en hjemmelavet frikadelle. Men nej hov vent? Er det ikke en rød borgmester og en rød regering vi har. Ikke meget der er blevet arbejdet for den frikadelle til fru hansen.


  • #23   2. mar 2015 Man er jo også nødt til at se på hvad de penge folk sparer i afgift bliver brugt til.
    For langt de fleste vedkommende vil det jo blive til mer forbrug, så istedet for at havne direkte i statskassen, er penge først ude i samfundet og skabe værdi, som så pålægges moms, og minsandten om penge så ikke havner i statskassen alligevel. Med den forskel at der er skabt vækst for pengene først.


  • #24   2. mar 2015 Hvad er det som vi har, som Tyskland ikke har?

  • #25   2. mar 2015 Men hvad gør man helt konkret, ingen har jo det perfekte svar?

  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #27   4. mar 2015 Det med at sænke/fjerne afgifterne er et næsten formuldet gammelt øg , der bliver trukket ud af stalden igen. Fakta er, at alle brugte biler og mc'er ville falde drastisk i værdi. Altså et "værditab", der udgør mange milliarder. Det vil ramme rigtigt hårdt for de brugt mc - el. auto sælgere, der har masser af køretøjer på lager. Så en drastisk nedsættelse ville være vanvid. Man kunne rette en fritagelse mod el-biler eller køretøjer som havde en megahøj grad af miljøvenlighed. Motorcykler kommer nok ikke i den kategori foreløbigt. Det er ok med afgifter, bare pengene bliver brugt fornuftigt - og de går jo til bla.a. til SU, sygedagpenge o.m.a. Altså også til os, der sidder foran pc-skærmen smiley

  • #28   5. mar 2015 Men uanset om det betragtes som vanvid eller ej, så kan det jo være man bliver presset ud i hvis EU trumfer deres lov igennem. Afgiften betaler for mange gode ting ja - faktisk meget mere end den nogensinde var tiltænkt. Og det giver jo heller ikke mening af afgiften på biler og mc'ere betaler for SU og sygedagpenge..

    Ved en nedsættelse af afgiften vil man (ud fra mange kloge menneskers beregninger) ikke miste de penge. Man vil derimod se et større privat forbrug i danmark, hvilket betyder flere arbejdspladser og med det, færre mennesker på overførselsindkomst. I bund og grund er det jo det man gjorde under krisen - man fandt alle mulige løsninger til at pumpe milliarder ind i det private for at få forbruget til at stige. Her ville løsningen bare være mere permanent.


  • Bo M
    Bo M Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 32
    #29   6. mar 2015 Ja, det har du sådan set ret i - specielt i hvad EU får gennemført. Men ideen om at fjernelse af afgiften skulle øge forbrug, skabe arbejdspladser etc. - bob, bob, så kunne man jo også nedsætte eller fjerne momsen. Eller fjerne afgifter fra alt muligt andet - de kunne også nøjes med at fjerne afgiften på de fedeste motorcykler smiley Det har faktisk være lidt fremme igennem nogle MC-klubber for mange år siden, hvor man forsøgte at påvirke politikerne (lavere afgift evt. på små mc'er) med den begrundelse, at mc'er (når det drejede sig om enkelt-person-transport) forurenede mindre og gav færre parkeringsproblemer end biler. Men ØV, så enkelt skulle det ikke være !

Kommentér på:
Måske farvel til høje afgifter?

Annonce