{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.814 visninger | Oprettet:

Dragos T
Dragos T
Tilmeldt:
14. jul 2008
Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29

Grænse for brok? Skader efter service.. {{forumTopicSubject}}

Hey mg..
Har haft min MC til stort service..
Og i det jeg så for cyklen hjem, vasker den og tjekker den for at se om der er skammer..
Ser så at der er et par små ridser i et af de sorte plastik stykker der ikke er lakeret, plus jeg ser en enkel rids i forgaffel benet..(de har skiftet dæk)
Ser så også at dækslet til bremsevæske på forhjulet er blevet lirket op med en lige karvet skruetrækker (tror jeg) så nu kommer der væske ud være gang jeg trykker på bremsen smiley

Det med bremsen vil jeg selvfølgelig ring om imorgen og sige det skal skiftes på deres regning, selvfølgelig på den pæn måde...
Men hvad med de små ridser?
Købte cyklen sidste år helt ny og har så været til 12000km service

På forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grænse for brok? Skader efter service..
  • #1   4. mar 2015 Hvis du er 110% sikker hvorfor så ikke nævne det.
    Men det kan vel sagtens også være brugs ridser?

    Hvis der er en ting jeg har lært ved at købe ny bil, så er det at den første tid lægger mærke til værd en lille rids osv, ret træls men det går heldigvis over, for de kommer smiley



  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #2   4. mar 2015 De ridser der er i det sorte plastik styk, er fra dem for det sidder lige under min venstre hånd.. Og er 110% på det ikke var der da jeg aflevere den smiley men vil nævne det og se hvad de evt siger smiley

  • #4   4. mar 2015 Jeg håber for din skyld at det ikke udvikler sig til en påstand mod påstand sag.. Og du kan jo desværre ikke bevise at motorcyklen ikke havde de ridser inden service hos dem.

  • #5   4. mar 2015 Nej, men han kan sige at de ikke var der, så kan de komme med deres udspil.
    Har han aldrig selv rørt den med værktøj, så hænger forhandleren efter min mening på den. Hurtigt tilbage med den.


  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #6   4. mar 2015 Nope da cykle er så ny har jeg intet gjort ved den med ejet værktøj....
    Nu må vi se hvad de siger imorgen


  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #7   4. mar 2015 Den med ridserne kan jeg desværre ikke bevise:/ men den med bremse beholderen er de, de eneste der har skiftet væske, så den kan de sku ikke løbe fra

  • #8   4. mar 2015 Aldrig hørt om et autoriseret værksted der bruger en skruebrækker til at mosle noget af på en ny mc, dårlig stil.

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #9   4. mar 2015 Og de ridser der er i det lille sorte plastik er meget små og lille på kanten af plastic'et, men tror de er kommet fordi der er en lille stjerne skrue under som de evt skulle ned til og evt løsne da de skulle have plastik af for at juster ventiler

  • #10   4. mar 2015 Det er jo deres problem, har han Parkinson må han finde et andet fag at praktisere i.

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #11   4. mar 2015 Altså det er ridser/små hakker.. Ikke noget man kan se før man går tæt på, syndes bare det er træls når cyklen er så ny smiley

  • #12   4. mar 2015 Hvad er det for et værksted?

  • #13   5. mar 2015 Som udgangspunkt skal du have Mc`en tilbage i bedre stand end da du afleverede den, ingen tvivl! Hvis de mener der er en sansynlighed for at der kan opstå ridser eller andet, som følge af det arbejde de skal udføre, ja så må de dække ordentligt af, det gør man jo også på autoværksteder(ihvertfalde dem jeg bruger), med dækken rundt om fronten på bilen, så der ikke opstår småridser når de læner sig ind over motorrummet etc.

    Tænk på det sådan her - DU betaler dem for at udføre et job, det job skal naturligvis udføres uden at MC`en værdiforringes yderligere, tværtimod og ydermere kan det jo ikke være rigtigt at du skal gå rundt og spekulere på hvilke småskavanker din Mc nu må komme tilbage med! De ting du nævner havde jeg også ringet omkring og havde jeg ikke fået enten en fyldestgørende forklaring eller udbedret skades/kompensation - Ja så var jeg nok ikke på det værksted til næste service!

    Men så igen, jeg er nok også om mig med den slags og medmindre jeg virkelig har respekt for de personer og deres faglige kunnen, som arbejder det pågældende sted, så afleverer jeg ikke min Mc eller bil der - Så kan jeg ligeså godt gøre det selv(hvilket jeg så også helst gør!) smiley


  • #14   5. mar 2015 Hvilket værksted drejer det sig om?

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #15   5. mar 2015 Mikkel n du har fuldstændig ret har det også selv sådan...

    Vil ikke skrive værkstedets navn før jeg har hørt om hva de siger,
    Men det er et værksted der har et godt ry


  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #17   5. mar 2015 Har snakket med dem idag..
    Det med bremsebeholderen vil de skift uden beregning(sendt et billede til dem)
    Det med ridserne vil de selvfølgelig se, så skal der op imorgen eller næste uge..
    Må så sige at jeg takker ikke ja til andet en at de skifter det.


  • #19   5. mar 2015 Må sgu være en flov mekaniker..............

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #20   5. mar 2015 Her er et billede af skjoldet med ridserne.. Er jeg for krævende?

    profilbillede
  • #21   5. mar 2015 Nej, tingene skal sgu være i orden, bikere skal nok selv lave de ridser de vil have.

  • #22   6. mar 2015 Nej. De er sgu da nogle klodsede idioter hvis de har lavet det der!

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #23   10. mar 2015 Tænkte lige på en ting, nu da bremse væsken er hygroskopisk og min beholder sådan set er utæt(indtil de for delen hjem) kan jeg forlange de skal skifte væsken? De skiftede den da jeg var til service ?

  • #24   11. mar 2015 Umiddelbart ja, men det kommer an på hvor længe der går før delen er hjemme, er det et par dage, så ville jeg ikke gide, men mere end det, så bestemt ja! Det er jo en essentiel del der bare skal virke og som ikke må fejle under belasyning og desto mere vand bremsevæsken har optaget, desto større sandsynlighed er der for at du kan opleve bløde/eftergivende bremser under belastning - Man kan gradindele væskers Hygroskopiske "egenskab" og bremsevæske er generelt ret følsomt og optager nemt vand!

  • #25   11. mar 2015 Glem det med bremsevæsken. Det er rent hysteri.
    Gummimembranen er der ikke for at forhindre at væsken optager vand men for at forhindre at væsken løber ud når bremses/accelereres eller at mc'en lægges ned på siden
    En sådan gummemembran findes ikke i bil verdenen hvor udligningen ifm at væskestanden falder er klaret med et hul i dækslet hvor der trækkes alm atmosfærisk luft ind.


  • #26   11. mar 2015 Du er IKKE hysterisk!

    Det der er ikke bare ridser.. det er skrammer, og sådan noget skal et ordentligt værksted bare ikke lave, den må de bare æde. End of storry.


  • #27   11. mar 2015 Nu et det jou ikke skrammerne han kalder hysteri.

  • #29   11. mar 2015 Min kommentar er rettet trådstarter smiley

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #30   11. mar 2015 Det har du fuldstændig ret i lange, jeg tænkte bare at det udlugnings hul der er mod undertryk må jo være udregnet efter vise forhold, så man ved at væsken holder kogepunktet et hvis stykke tid, og nu da der er støre gennemgang vil væskens leve tid jo falde betydeligt, da de først for delene hjem engang næste uge..

  • #31   17. mar 2015 Hvordan er det gået med skaderne, er de rettet på forhandlerens regning?

  • Dragos T
    Dragos T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 29
    #32   17. mar 2015 Skal havde skiftet låget og pakningen ved bremse masterne på torsdag.. På deres regning.. Han ville se det med skjoldet

Kommentér på:
Grænse for brok? Skader efter service..

Annonce