{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stor kontrol af motorcyklister de kommende dage
  • #1   25. mar 2015 Sjovt at det lige falder sammen med bakkeåbningen smiley

  • #2   25. mar 2015 Det er vist ikke noget nyt i at der skal køres efter hastigheds grænserne hjem hvis man har være med til bakke åbning smiley

  • #3   25. mar 2015 Var ikke klar over at sæsonen først startede i morgen smiley

  • #4   25. mar 2015 Nej heller ikke mig , har kørt siden 1/3 smiley

  • #5   25. mar 2015 Jeg er så træt af Danmark. Vi kan IKKE redde hver en sjæl. Når man bruger et motordrevet køretøj vil der altid være en risiko for at komme til skade. Altid. Og NEJ fart er ikke den største dræber! Det er manglende opmærksomhed. Hvis fart er den største dræbende faktor, hvorfor er Tyskland så et af de lande i verden med færreste trafikdræbte? (Google selv en kilde)
    Man bliver nødt til at se tingene i større perspektiv. Jeg må indrømme jeg ved ikke hvor mange der dør præcis herhjemme i trafikken hvert år, men jeg er sikker på at tallet ret så lavt i MINE øjne når jeg sammenligner med hvor mange hundredmillioner trafikanter der sammenlagt er på vejene hvert år.
    Men det er så hurtigt og nemt som politiker at stille sig bag den skrækkelige "fart dræber" sætning, og derefter hive millioner af kroner ind lige lunkt i statskassen fra alm. borgere. Føj.


  • #6   25. mar 2015 #5 HØØØØRT!

  • #7   25. mar 2015 Saa sandt som det er sagt Thunder. Desvaerre er Danmark jo en barnepigestat som ikke lader borgerne taenke for sig selv. Desvaerre er der ogsaa rigtig mange danskere der stoetter op om dette. Man ser jo altid Danskerne staa i koe for at forsvare det ene latterlige kontrollerende initiativ fra myndighederne efter det andet.

    I oevrigt er den presse meddelelse morsom:
    "”Statistikken viser, at risikoen for at komme alvorligt til skade eller blive dræbt i en trafikulykke er langt højere for motorcyklister end for de fleste andre i trafikken"

    NO SHIT SHERLOCK?


  • #8   25. mar 2015 Så dette forleden

    profilbillede
  • #9   25. mar 2015 Antallet af trafikdræbte i 2014 landede lige omkring 170 hvilket er historisk lavt. Hvor mange der var motorcyklister, ved jeg ikke.

    De nye fotovogne skulle angiveligt kunne halvere antallet har det lydt fra politikere og politi. Folk sætter nemlig farten ned...

    Nu tales der så om at hæve hastighedsgrænsen på landevej...

    Mærkeligt lille land. Danmark.....


  • #11   25. mar 2015 Ja og samtidig med at vi oplever markant faerre politifolk paa gaden og ikke kan faa hjaelp til opklaring af indbrud og tyverier af biler og motorcykler saa virker det ogsaa maerkeligt at de vil saette alle betjentene i fotovogne.

    Saa tror da pokker at folk mister tilliden til politiet.


  • #12   25. mar 2015 Måske skulle Bent betjents ledere overveje også at bruge kampagnen til at se efter de bilister der gang på gang køre med hovedet under armen og ikke ser længere end til motorhjelmens front

    Og måske man også skulle regulere lidt mere på rygereglerne så de 10.000 der dør af rygning hvert år bliver reddet


  • #13   25. mar 2015 Det ville være bedre vis de sænkede afgiften på nye biler så folk har råd til sikre Biler, tror forskellen på dk og de er at danskerne har en stort ego bag rattet som er skyld i mange ting

  • #14   25. mar 2015 Tjaa - 10 år så er Politiet lagt sammen med SKAT, de kan jo lige så godt samle indkrævningen et sted, når nu de reelt laver det samme - holder statskassen fyldt.

  • #15   25. mar 2015 Typisk terrorister
    Bomber en bestemt folkegruppe når de forsamles på deres helligdag.
    Føj

    håber der er nogen der jager de betjente på flugt, der har taget tjansen som bødler imorgen.

    Evt lokker dem på jagt smiley


  • #16   25. mar 2015 hold da op , nogle bikere , hvad ønsker i istedet ?

  • #17   25. mar 2015 noget for noget

    verdens højeste regitreringsafgift belønnes da ikke med verdens mest restriktive færdselslov.

    men ok, hvem skulle ellers finde på så restriktiv en færdselslov, andre end dem der finder på så høje afgifter.

    På den måde hænger det jo meget godt sammen..


  • #18   25. mar 2015 sikke noget ævl , du lever i et demokratisk samfund , der er reguleret ved hjælp af regler . nedenstående er hvad de kigger efter ,
    De målrettede kontroller vil især have fokus på hastighedsoverskridelser, uhensigtsmæssig adfærd, manglende brug af hjelm, kørekortovertrædelser, spiritus- og narkotikakørsel samt motorcyklernes tekniske stand.
    det er vel fair nok , uanset str på regafgift .


  • #20   25. mar 2015 Største problem er vel at 80% af alle danske trafikant er meget dygtigere end gennemsnittet, Det gælder også trafikanter i denne streng!!!

  • #22   25. mar 2015 Jeg så meget hellere man brugte lidt krudt på de bilister der ikke gider tage hensyn til motorcyklister. Vi har alle haft nærdødsoplevelser med bilister der har travlt med alt andet end at køre bil. Men det kan man jo ikke finde ud af ved at sidde lunt og spille 7-kabale på PC-en i en skatteopkrævningsautomat.
    Jeg skrev til den private, men stærkt statsstøddede, forening Sikker Trafik sidst år, og mindede dem om at få kampagnen "Se hinanden" i gang. Jeg fik et lidt uforsdkammet fordunsfyldt svar fra en "seniorkonsulent", der fortalte at hvis man, og specielt motorcyklisterne, overholdt fartgrænserne ville der ikke ske ulykker, og lammet ville garanteret græsse side om side med løven. Han anbefalede også at få øjenkontakt, men hvordan skal man få øjenkontakt med en der har et mørkt visir på?
    Jeg overholdt fartgrænsen. Jeg kørte max 40 et sted der var 80, og alligevel er det et mirakel jeg er her idag. Jeg er stor tak skyldig til min hjelm og øvrige sikkerhedsudstyr.


    profilbillede
  • #24   25. mar 2015 Peter K

    Jeg har punkter hvor jeg er helt enig med dig, men også punkter hvor jeg er meget enig med din omtalte fordunsfyldte konsulent!!! Man bliver henerelt set når man kan se hinandens ansigter, og den går altså ikke med et mørkt eller reflekterende visir.Der er noget aldeles "intet" over ansigter uden øjne - sorry!!! Ligeledes betyder en MC.ists hastighed fantastisk meget at sige for bilisters evne til at vurdere MC-isten!! Overseelser med synligt ansigt ved 40 kmt er ekstremt sjældne!! Jeg har ALDRIG oplevet dem!. Jeg siger ikke at ovenstående er i orden, men enhver MC-ist bør vide det her - Man kan lide det eller ej - det er ALTID MC-isten der slår sig mest.


  • #25   25. mar 2015 Nogen der har erfaring med hvor de plejer at stå? Står mest? Er det razzia eller bare random kontrol? Har købt min cykel2 mdr før jeg får A kort...den har de 73 HK nu..må køre 48...

  • #26   25. mar 2015 De plejer at stå ved alle de store indfaldsvejev ti Kbh, og så plejer de at arbejder intenstpå Klampenborgvej, Jeg ved ikke hvad det e for en cykel du har men er det en type, der kan eksistere med under 48 HK så har de næppe grej til at vise at det ikke passer, Jeg kan dog ikke give dig noget garantier,

  • #27   25. mar 2015 Det er en sv650, så den er lovlig nok hvis jeg droslede den:) hmm ok! Går ud fra du mener når folk er færdige på bakken der om aftenen og skal hjem?

  • #28   25. mar 2015 På indfaldsvejene på vej til og på Klampenborgvej både ud og hjem!!!
    Med en SV 650 havde jeg bare kørt . men det er DIN afgørelse


  • #29   25. mar 2015 Knud de kan godt bevis den ikke er lovlig at køre på da en droslet er en konstruktiv ændringer og den skal der for synes og få det skrevet ind inden den er lovlig

    men at det så ikke er en fjerdedel af betjene der kan reglerne er en anden sag


  • #30   25. mar 2015 okay! well, tak for info! udover... har jeg fejl på mit kørekort, der siger at jeg har både A1, A2 og A, selvom jeg rent faktisk kun har A2.. så igen, her skal de ind og regne, da jeg med 99% er sikker på at det også står i systemet at jeg har A, hvis de vil tjekke det.. fik kortet lige i starten af 2013, hvor reglerne blev ændret, så det hele ligger tæt..

    Men har fundet en fucked vej derind på mange små veje, hvor de nok ikke står;)


  • #31   25. mar 2015 hva var du da til prøve på??
    og hvis det var på en a2 har du self også a1 men burde jo så ikke havde A


  • #32   25. mar 2015 Kørte på Yamaha XJ6-N 600cc, ligger vel på ca. 70-80 HK, dog kørte jeg blandet på droslet og ikke, kom lidt an på hvilke der var ledige xD

    nej det med ''A'' er også en fejl, men nu står det sort på hvidt at jeg har A kortet, så kan evt. spille dum eller bare være forvirret, + at de nok bare lige kigger og så videre... xD


  • #34   25. mar 2015 Hvordan tror i ikke dødstallet ville være hvis der ikke var fartkontroller, uhensigtsmæssig adfærd var tilladt, flere kørte uden hjelm, ingen konsekvenser af kørekortovertrædelser, berusede og narkopåvirkende mc'ister og motorcykler som ikke kan klare en tur i synshallen? Hvad med periodisk syn af mc'ere hvert 3. år? Jeg ville gerne betale 200 kr. for at være sikker på at min mc var sikker at køre på? smiley

    Den høje registreringsafgift fritager da ikke os, motorcyklister fra færdselsloven.

    Jeg har sikkert ikke fået den sidste fartbøde endnu, men betaler for den lovovertrædelse jeg evt. begår. Jeg kan ikke lige se hvorfor jeg skulle lige skal hænge politiet ud, som lige havde parkeret den fotovogn hvor jeg kom forbi.




  • #35   25. mar 2015 Det lyder næstensom om du kan komme afsted med at snakke dig fra næsten alt

  • #36   25. mar 2015 Leif
    det er tilladt at køre til syn hver dag hvis du vil betale for det

    self skal der være en vis form for kontrol men det syndes har nu taget lidt overhånd med 100 fotovogne når de i forvejen mangler recurser til kriminalitet


  • #38   26. mar 2015 så står de klar med db. måleren og kalder de larmende cykler til syn smiley

  • #39   26. mar 2015 bare de så husker det skal være ved et bestemt omdrejningstal

  • #40   26. mar 2015 MC må vel ikke larme mere end der er angivet på typeskiltet uanset omdrejninger?

  • #41   26. mar 2015 på type skiltet er der angivet et omdtal som på sports maskiner er ca 9000 og de fleste kan da tage 12000+

  • #42   26. mar 2015 Men antallet af dB er det maksimale den må larme!! Uanset omdrejningstal.

  • #43   26. mar 2015 Kim O:
    Der er flere forskellige målemetoder (med forskellige dB grænser) og de foreskriver typisk at målingerne skal foretages ved et bestemt omdrejningstal. Ved nærfelt målingen skal støjen fx måles ved 1/2 af det omdrejningstal hvor motoren yder størst effekt, hvis altså din mc yder størst effekt over 5000 omdr/min (som langt de fleste gør). Så din motorcykel må godt larme mere end det angivne i typegodkendelsen når du nærmer dig det røde felt.

    Hvis du keder dig meget kan du læse mere om det på trafikstyrelsens hjemmeside i deres "vejledning om syn af køretøjer"...


  • #44   26. mar 2015 OK. Tak! Det lyder som om du ved hvad du taler om. Jeg drog nogle forhastede slutninger!

  • #45   26. mar 2015 Who da fuck cares.

  • #46   26. mar 2015 Det gør jeg hvis synsmanden ikke vil godkende min mc fordi han ikke ved, hvordan man skal udføre målingerne korrekt!

    Skulle syne min mc sidste år efter jeg havde købt den og der var en synsmand som bare vred godt i gashåndtaget mens han målte den og så larmer den selvfølgelig mere end den må! Det var dog, heldigvis, en relativt ny synshal og min mc er så gammel at han ikke kunne finde typegodkendelsen er dermed grænseværdien for hvor meget den må larme. Så jeg fik lov at finde et andet sted uden beregning, men de gad ikke engang finde dB måleren frem (hvilket jeg forstår, for så meget larmer den nu heller ikke)...


  • #47   26. mar 2015 #34.. Du er da til enhver tid lov til at køre din MC til syn lige så tit du vil, det behøves der ingen lovændring for. ! Men kør aldrig til Aplaus, de er jo fortalere for periodiske MC syn så de kan få noget mere at lave.

  • #48   27. mar 2015 @34. Jamen så er det da godt, vi har de dygtige politikere, der forstår at lave virkelig gode regler, der rammer lige på sømmets hovede og løser problemet. Det er jo aldrig set, at der er vedtaget fjollede love, der måske virker stik imod hensigten, på Christiansborg - og da slet ikke i EU. Det er muligt der forekommer ironi i dette indlæg.

  • #49   27. mar 2015 #48# ikke bare ironi , men også skjult mening , hvad mener du ? at færdselsloven omkring :
    hastighedsoverskridelser, uhensigtsmæssig adfærd, manglende brug af hjelm, kørekortovertrædelser, spiritus- og narkotikakørsel samt motorcyklernes tekniske stand.
    ikke skulle virke ? eller hvad ?


  • #50   28. mar 2015 Michael B

    Kørekortreglerne med opdeling i kategorier er et godt eksempel på tosse-lovgivning!


  • #51   28. mar 2015 Et andet eksempel er forbuddet mod at "køre på stregen".
    -den mellem bilerne der holder i kø smiley

    Så var der en del bikere der fik sig en fadbamse eller to inden der blev kørt fra bakken.

    Men preben der røg en pibe blomster 3 dage forinden, han bliver straffet som om han havde en alkoholpromille på over 1,2.

    For ikke at nævne at hastighedsgrænsen for en 100 år gammel lastbil på 20 tons, er den samme for den småsnalrede rumæner som den er for den årvågne motorcyklist.

    Det er så slet ikke tosset på samme måde som aldersgrænserne for de forskellige kategorier (45 knallert = lastbil + hænger)

    Men ikke desto mindre problematiske regler.
    Det får en del mennesker til at tænke to gange over om de vil overholde reglerne til fulde.


Kommentér på:
Stor kontrol af motorcyklister de kommende dage

Annonce