{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.853 visninger | Oprettet:

Lille kørekort mellem kørekort stort kørekort hvad må jeg køre A1 A2 A drosling ooosvosvosvosv {{forumTopicSubject}}

Så ku man håbe størstedelen ku finde dette oplæg med sådan en enorm overskrift.

A 1 – Lille motorcykel (0-15 hk, 0-125 ccm - 11kW, 0,1 kW/kg) Du er 18 – 20 år og har aldrig haft kørekort til motorcykel.

A 2 – Mellem motorcykel (0-48 hk(max 35kW 0,2kW/kg) ubegrænset kubik, dog født med max 96 hk) Du er 20-24 år og har aldrig haft kørekort til motorcykel, eller haft mindst 2 års erfaring på A 1 og bestået en køreprøve.

A – Stor motorcykel (0-ubegrænset hk, ubegrænset kubik): Du er 24 år eller har haft mindst 2 års kørselserfaring A2 og bestået en køreprøve. (hvis du har lille kørekort efter de gamle regler, kan du når du er fyldt 22 år få til stor mc efter består køreprøve).

Kilder:
https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/D15E8D54-FDA9-47A3-A39D-7F1E2AFE0EC6/0/Koerekortsfolder_bil_motorcykel_160113.pdf

http://www.driveteam.dk/mcpakken/ (26/3 2015)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lille kørekort mellem kørekort stort kørekort hvad må jeg køre A1 A2 A drosling ooosvosvosvosv
  • #1   26. mar 2015 ja det ville være dejligt

  • #3   26. mar 2015 Nu er det jo ikke de nye regler der typisk bliver spurgt om - men overgangsordningen fra AL -> A2 / A - og der hjælper dette opslag jo nada..

  • #5   27. mar 2015 Såfremt du er en af dem der er blevet fanget midt mellem gamle og nye regler gælder følgende.
    Har du erhvervet det gamle (34 hk) lille kort INDEN 19. januar 2013 og det er over 2 år gammelt vil du høre under de gamle regler og dermed have stort ubegrænset kort.
    Er det UNDER 2 år gammelt (gælder jo så efterhånden ikke længere) kan man aflægge køreprøve til kategori A (stor og ubegrænset kort) når man er fyldt 22 år.

    Kilder:
    Egen personlig viden samt diverse, dog til dagens anledning og fakta(man skal jo ha en hjemmel!) -
    http://www.magacin.dk/motorcykler/nye-koerekortregler-anno-19012013/ar3801/


  • Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #6   14. apr 2015 ved godt tråden er et par dage gammel, men ved i, hvad det koster at tage den køreprøve fra mellem (A1) til stor (A) kørekort ?

  • #7   14. apr 2015 en ny køreprøve er det ikke Ca 600?
    så evt et par køre timer (til lige at få rettet de dårlige vaner) så ved jeg ikke om der skal en ny læge erklæring til
    Men det er nu endten
    a1 til a2
    eller
    a2 til A



  • Martin A
    Martin A Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8
    #8   14. apr 2015 okay jeg tænker en tur på køreteknisk anlæg og øve den rute man skal køre til prøven så burde det være det :). men det er kun en køreprøve og ikke en teoriprøve ?

  • #9   14. apr 2015 ja kun køre prøve men du skal jo nok ud og "leje" mc'en og evt et gebyr til det anlæg prøven startes på

  • #10   14. apr 2015 Jeg kom af med lidt over 2000, for et par køretimer da nogle af de lovpligtige ting osv var blevet lidt rustne efter for meget vane osv smiley Derudover som KJJ siger, noget leje af cyklen, banen, vidst nok også for at kørelæreren skal følge med bagefter (leje af vogn) dit og dat gebyr samt selve køreprøven!

Kommentér på:
Lille kørekort mellem kørekort stort kørekort hvad må jeg køre A1 A2 A drosling ooosvosvosvosv

Annonce