{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.585 visninger | Oprettet:

Bakketuren og nærgående billister og tilskuer {{forumTopicSubject}}

Synes det var super fed bakketur og en god dag og vejret spillet perfekt og fedt at der var motorcykler helt ned forbi nørrebros runddel, en god stemning og turen til bakken, var også super med en god hastighed for en gangs skyld... ja næsten hele vejen til bakken det rykker fandme

Men jeg synes der var en del billister der var meget nærgående efter Lyngbyvejen.. jeg kørte ved siden af 2-3 biler helt ud til strandvejen, lige efter broen er der en der også er ved komme på tværs. også på Nørrebrogade, ved det første vejarbejde var der en spade i en lille grøn bil, der holdt meget tæt på... nærmest med hele snotten i vores linje, hvor vi kommer fra at fylde 2 kørebaner til en indsnævring hvor der kun er plads til ca 2 cykler ved siden af hinanden, holder han og ligner en der helt sikkert ville køre over hvis der kom en lille hul i flokken. forstår ikke hvorfor de skal køre så tæt på os. så også flere tillskuer der absolut skulle krydse Nørrebrogade midt i det hele også et par stykker med cykler


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bakketuren og nærgående billister og tilskuer
  • #1   27. mar 2015 Ja og hvad nyt er der i det ?? sådan har det altid været og mon ikke det er sådan igen til næste år desværre ;-(


  • #2   27. mar 2015 # Basse
    Ja OK, nu har jeg sikkert ikke køre så mange bakketure som du har, kun siden 2012. så det er faktisk første gang jeg rigtig oplever det, men du har da sikkert ret smiley det er sgu latterligt!!


  • #3   27. mar 2015 Ja det er en del af oplevelsen, at prøve på at vi alle overlever turen og kommer godt hjem i varmen til en irskkaffe smiley


  • #4   27. mar 2015 Nemlig smiley er ikke til irskkaffe, så bare kaffe også en gang lasagne i ovnen fra i går, mums smiley også noget mere kaffe og en film på sofaen smiley

    Super dag smiley og en god start på foråret


  • #5   27. mar 2015 Fordi bakken åbner og vejene er fyldte med MC'ere, betyder det jo ikke at at andre trafikanter ikke må benytte vejene..
    For dem er det en ganske alm. hverdag, som er blevet pisse irriterende pga. alle de mc'ere..


  • #6   27. mar 2015 Jeg har aldrig set så mange før, som til dette års åbning - det var fantastisk! Helt vildt og vejret holdt - wooohooo! Det giver kuldegysningerne når 5000-6000 MC'er starter på samme tid på nørrebrogade smiley Også er det fedt at vi næsten kan lukke hele KBH ned, og folk kommer ud og kigger. Super eftermiddag/aften!

  • #7   27. mar 2015 Folk er bare ikke gode nok til at holde sig samlet, jeg lå bag en flok der tænkte lidt for meget over at man kun måtte køre 50 - ikke sagt at det er en racerbane, men når den forreste mc sætter hastigheden må man lukke hullet.

    Ja for det ikke skal være løgn valgte de også at holde tilbage for et rødt lys.
    Det gør at den øvrige trafik får lov, og mulighed for at trække ind imellem cyklerne.
    Jeg syns den var slem i år, (måske lå jeg bare dårligt) Men måske folk er blevet lidt bange for at skulle få en bøde over den tur, pga for høj hastighed (der står jo i avisen at vi skal passe på)

    En anden ting jeg lagde mærke til var dem der valgte at køre fra på ruten. Det virker altså dumt, og det gør at hele feltet bliver splittet. Og så har vi problemet igen. Så beslut dog om man vil med på bakken eller ej. Vil man ikke så kør ud på strandvejen og parkere inden feltet kommer og ikke imens.

    Men hyggelig aften.


  • #8   27. mar 2015 Brok brok brok....

  • #9   27. mar 2015 Kæft noget af en ævletråd!

    Nu har jeg kørt Bakkeåbning snart lige så længe jeg kan huske. Det her har altid været en udfordring - endnu større udfordring er der tre typer MC-ister, der er:

    Rockere, der blot standser og snakker i kortegen (Ses ikke så ofte mere), Håbløse cyklister, der absolut mener de skal køre på baghjul o.l. midt mellem mange andre og endelig en del MC-ister, der kører to gange årligt(til Bakkeåbning og Bakkelukning) de har absolut ingen rutine og ingen trafikforståelse, og endelig kan de ikke finde ud af at holde en bane, eller orientere sig ved baneskift!



  • #11   27. mar 2015 #9 Det var da nogle ærgerlige typer MC-ister. Hvem af dem er du selv - nu der åbenbart kun findes de 3 typer motorcyklister til bakkeåbningen?

  • #12   27. mar 2015 #11


    Jeg skal da udtrykke min uforbeholdne undskyldning, hviss jeg har formuleret mig uklart, der er bl.a. 3 typer MC-ister som jeg mener er langt større problemer end bilister og nærgående fodgængere langs ruten


  • #13   27. mar 2015 Jeg synes da det kørte utroligt flydende i år ift hvad det plejer. Min blæser på køleren plejer altid at starte 3-4 gange hver gang. I år var den slet ikke igang på noget tidspunkt. Så lidt bevægelse i flokken må der have været?! Idioter på 2 hjul der skal vise sig med deres straffede blondine bagsædetrunte vil der altid være nogen af i så stor en flok. 80% af dem der kører den tur fatter heller ikke begrebet kolonnekørsel..... Det er en fest vi mc'ister har 2 gange om året, tag jeres forholdsregler, også nyd forhelvede det fede fællesskab og den gode stemning i stedet for at brokke jer smiley

  • #14   27. mar 2015 #13 Enig.

  • #15   27. mar 2015 #7

    Hørt! jeg lukket selv et par huller eller 3, fordi folk ikke følger forankørende smiley men super fed tur! smiley sgu da latterligt at nogle vælger at holde tilbage for rødt! de her ting har jeg som sagt ikke oplevet de tidliger år, jeg har kørt turen


  • #16   27. mar 2015 Som jeg så det var det en fantastisk aften men politiet må have røde øre om dårlig gennemførsel. Hvordan kan man bare slukke lysne i krydsene og tro andre trafikanter venter til kortegen er kørt igennem. Der var flere steder hvor biler og mcer krydsede klinger eller kryds hvor vi skulle kunne frit igennem men der bar ingen til at dirigere trafikken så det blev farligt. Politiet bære et stort ansvar for trafikale problemer og farlige situationer i går !!!

  • #17   27. mar 2015 #16

    Super aften/dag det var perfekt bortset fra de småting, men det må de sgu gøre bedre næste gang... Politiet smiley det er første gang jeg oplever at køre turen med en rigtig godt hastighed hele vejen ud til broen ved dyrehaven, fra jeg køre ud på tagensvej. super fedt!! smiley smiley


  • #18   27. mar 2015 #9 Knud, jeg har svært ved at se ævlet..
    Ja der er altid tosser imellem, jeg var da også lidt usikker på en Goldwing, der havde lidt problemer med at holde retning.

    Men jeg har svært ved at se ævl i at det er farligt hvis der pludselig kommer større huller der er så store at bilerne, og fodgængerne begynder at krydse. For de fleste der kører turen regner ikke med at der pludselig er en bil der "får lov" til at komme ud foran.

    Og nej vi har self ikke eneret på vejen, men "normalt" lukkes der netop af for alle kryds og sideveje så der ikke opstår unødig fare.

    Det er bare uhensigtsmæssigt hvis jeg beslutter mig for at starte på nørrebrogade og jeg så lige skal ind og parkere halvvejs på ruten. Her tænker jeg at det nok ville være mere fornuftigt hvis man så valgte at parkere derude inden da, og så køre med når "feltet" var forbi.

    #7 også første gang jeg har oplevet at vi der blev standset op for rødt. smiley


  • #20   27. mar 2015 Når nu at dette emne er taget op, syntes jeg lige jeg vil dele denne video med jer..
    Min søn havde sit gopro på hjelmen, og her ser vi en meget venlig "Biker" som da bare stopper op og vinker en billist frem fra en sidevej.. Heldigvis sker der ikke noget..
    Bortset fra det.. Så var det jo en dejlig tur, og vejret var jo fint..

    https://www.youtube.com/watch?v=yhBgCjyAgaw


  • #21   27. mar 2015 Ang. at holde for rødt... Nu ved jeg ikke hvor langt nede i rækken i kørte, men der var på et tidspunkt en ambulance som skulle krydse ruten - og den blev der selvfølgelig holdt for! At der så bagefter var en trunte som mente det var en god ide at benytte lejligheden til at trille ud blandt flokken, det er så en anden sag. (Hun så heller ikke begejstret ud da det gik op for hende hvad hun havde gang i)

    Edit: #20 videoen er privat så den må vi andre ikke se smiley


  • #22   28. mar 2015 #20

    Hvordan fanden man kan få de tanker når man køre med i en i kolonnekørsel, fatter jeg ikke smiley godt der ikke skete noget. tro det var sidste år blev der også blev givet plads til en ambulance oppe ved Bispebjerg hospital. det er sgu også i orden!


  • #23   28. mar 2015 Jeg kørte med for første gang i år og må sige at jeg overordnet synes det kørte rimelig godt. Der hvor jeg var, blev der ikke holdt for rødt og der var et par bilister som prøvede at presse sig ind (langs strandvejen i Hellerup), men de blev lukket af. Til gengæld kørte jeg på et tidspunkt efter en mc med sidevogn på strandvejen, lige inden man kommer ud til vandet, som fyldte hele vognbanen og kørte 40 smiley

  • #24   28. mar 2015 Dennis

    MC-ister eller nogen anden gruppe, får aldrig nogen sinde lov at eje vejen alene!!

    Det er MC.isterne i kolonnen der ikke fylder op.

    Hvordan kan det nogen sinde være andres skyld? Jeg kørte gennem en del røde lyskryds, men altid klar til at bremse eller undvige, idet man aldrig ved om andre respekterer kolonne kørsel!


  • #26   28. mar 2015 Ved ikke om jeg skal tro han er typen der kunne finde på at køre mellem rækkerne.. Eller om jeg skal tro han er typen der aldrig ville kunne drømme om det smiley

    På den ene side er det meget koldt sådan at prøve at bringe hele optoget til standsning.
    På den anden side kan det være han "ikke kunne holde masken"..
    ved ikke hvordan jeg ellers skal formulere det smiley


  • #27   28. mar 2015 Undskyld men hvad regnede du med? Enhver der har kørt på MC i mere end en uge ved jo godt at folk ikke tager hensyn og køre med hovedet under armen.

Kommentér på:
Bakketuren og nærgående billister og tilskuer

Annonce