{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.987 visninger | Oprettet:

Parkeringsagift i privat gård... {{forumTopicSubject}}

Hej Mc´er
Jeg er så uheldig at andelsforningen jeg bor i har hyret, et privat p-vagt selvskab. Dette er aftalt d. 17 Marts 2015 og trådt i kraft fra i dag 27 Marts 2015. Altså med en 10 dages varsel. Jeg har selfølgelig i dag fået en afgift. Men mit spørgsmål går så ud på 1. min motorcykel står med en presenning over for at beskytte den, men man ikke kan se nummerplade, medmindre at den bliver fjernet. Det har p-vagt gjordt, er det tilladt ? 2. Kan man godt nøjes med at varsle det i 10 dage, før det træder i kraft? Håber der er nogen gode Mc´er måske med lidt jura erfaring der kan hjælpe. Syntes godt nok det er lidt stramt.. Jeg har intet i mod at søge om p-tilladelse. Men da jeg ikke optager en p-plads og holder blandt cyklerne, og fylder mindre end en ladcykel som holder gratis. Er det lidt noget pjat at betale 700kr md. smiley
Med venlig hilsen
Janus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkeringsagift i privat gård...
  • #1   27. mar 2015 Mon ikke det første skridt ville være at kontakte bestyrelsen og pænt høre dem om deres holdning, hvis de er en smule fornuftige slipper du nok smiley

  • #2   27. mar 2015 Jeg kan ikke forestille mig at de må flytte på presenningen. Efter samme regler som at de ikke må skrabe sne væk fra en bil for at få plads til at sætte en bøde fast.
    Men det er noget jeg formoder og ikke noget jeg ved.


  • #3   27. mar 2015 bestyrelsen i den forening har et stort forklarings problem, med mindre der står noget om at de kan lave ændringer med så kort varsel.
    de offentlige p-vagter må ikke røre ved en afdækning, om et privat selskab må er jeg også i tvivl om.
    PS. husk at skrive om hvad det ender med, så andre kan lære noget
    mvh


  • #4   27. mar 2015 Allan - jo jeg skriver en venlig mail til dem, og høre om det har forståelse. Jeg har også lige læst mig frem til at man skal have en gyldig p-billet siddende. Også er vi jo i samme situation som københavns kommune, hvor skal vi sætte den fast? Det kan jo være de kan se problematikken i det.. smiley
    Pernille - Ja, det var også det første jeg tænkte! Jeg håber ikke de må tage det af!.:)


  • #5   27. mar 2015 Skal du betale 700kr om månedet for at parkere der hvor du bor? Tror ikke at en p-vagt må flytte din presenning fra din mc for at tage et billede

  • #6   27. mar 2015 Jep, de napper 700kr om mdr. for at holde i gården. Men så optager man også en hel p-plads.. Jeg giver melding med udfaldet. Lige nu har jeg afmonteret nummerpladen så de ikke kan tage flere billeder af den.. Men jeg tvivler altså på om de må fjerne afdækningen i første omgang... smiley

  • #7   27. mar 2015 Jape,

    Først er jeg ked af at høre du har fået en afgift på denne måde.

    Jeg er parkeringsvagt i Københavns kommune (altså i det offentlige) - her kan jeg sige vi "må Ikke" lyfte i pressening eller lignende som dækker en bil eller MC uvanset vi ved den holder ulovligt. Det er med min videnskab "kun" politiet som må. Men jeg vil råde dig at kigge på dette nye parkeringsvagt firma som nu før kontrollen og deres bekendgørelse for at skrive afgifter på denne plads, og hva de må, når det er tale om en private plads. Men ganske sikker på at de ikke må...

    Håber det hjælper lidt på vejen...

    Mvh

    Hans


  • #8   27. mar 2015 Hvorfor hyre man sådan et firma når man selv skal betale for at holde der . Hvor henne i landet er det? Man skulle da tro at det var gratis når man selv bor der og man bare kunne en p-tilladelse gratis

  • #9   27. mar 2015 på en næste general forsamling i foreningen stiller du forslag om at det skal koste
    feks. 100,- kr. om måneden for at holde med sin cykel. det kan gå hen og blive et morsomt møde
    PS. kan man ikke risikere at mc´n bliver fjernet hvis den står uden plader ?


  • #10   27. mar 2015 rge - der er nok nogen som ikke betaler de 700 bobs. om md. eller holder med to biler bag hinanden. Så giver det lidt ekstra i kassen.. Jeg ved det ikke, men går udfra det firma for en procent del af de bøder de skriver i løn..
    Hans- Tak. det vil jeg undersøge smiley


  • #11   27. mar 2015 Rge: Sådan gør man mange steder. Også i nogle almene boligforeninger. Problemet er, at mange ældre byggerier, er bygget i en tid hvor det med alle havde bil var normalt. Så manglen på P-pladser gør, man ikke vil have udefra kommende til at holde der.

  • #13   27. mar 2015 Det med at fjerne pladen skal du måske også være lidt varsom med.

    Havde det været et offentligt areal, så kunne Bent Betjent komme og hente den. Ved ikke om det forholder sig sådan også i en ''privat baggård''.


  • #14   27. mar 2015 Du har vel henstillet den dagen inden bestyrelsen vedtog beslutningen

    Så du har altså valgt at parkere dit køretøj "i 3 uger" et sted hvor det var lovligt.

    Du kan derfor ikke straffes for at have parkeret forskriftsstridigt.

    Ligesom man ikke bestiller kaffe til 2 kroner, og ekspedienten så sætter et 0 på prisskiltet og opkræver 20 kr når der skal betales.


  • #16   21. apr 2015 Update:
    Fik denne mail som svar på min klage:

    Forseelsen består i, at der på tidspunktet for P-vagtens observation af køretøjet, ikke forefandt sig en gyldig parkeringstilladelse synligt på køretøjet. Dette er i strid med DinParkerings reglement. Yderligere ønsker vi at understrege, at det til enhver tid er føreren af det pågældende køretøj, der alene bærer ansvaret for at sikre sig at samtlige parkeringsrestriktioner, der på parkeringstidspunktet er gældende for den givne P-plads, overholdes.
    Det skal bemærkes, at det altid er af afgørende betydning, at parkeringstilladelsen er synligt placeret på køretøjet, således at denne uproblematisk kan kontrolleres af vore P-kontrollører. Er dette ikke tilfældet, er det uden betydning hvorvidt parkeringstilladelsen reelt er gyldig. En sådan situation vil altid resultere i udskrivelse af en parkeringsafgift.
    På en privat parkeringsplads kontrolleres køretøjer selvom de har en overdækning. Vi fjerner lidt af overdækningen for at se køretøjets reg. nr. Kontrollen skal kunne foretages uden at køretøjet beskadiges.

    Jeg syntes de taler udenom på mine spørgsmål, og jeg har derfor sendt en ny mail


  • #17   21. apr 2015 Foreningen fra lægger alt ansvar og siger det er min egen skyld at jeg ikke har fået et tilladelse. De svare heller ikke på spørgsmål om tidsfristen eller på hvordan sådan en tilladelse skal monteres på MC. smiley

  • #18   21. apr 2015 Spild af tid at prøve og slippe for den bøde. Betal ved kasse 1 og prøv at få ændret reglerne i din boligforening - i må have en slags bebober møder hvor sådan noget kan tages op til diskussion.

  • #19   21. apr 2015 Jape,

    Det er jeg da ked af at høre. Om du som bilist/mc'ist har fået en afgift, skal de svare tilbage. Og at du har svært at første de termer, at de undviger dine spørgsmål, ville jeg også skrive til dem igen.

    At du skriver " På en privat parkeringsplads kontrolleres køretøjer selvom de har en overdækning. Vi fjerner lidt af overdækningen for at se køretøjets reg. nr. Kontrollen skal kunne foretages uden at køretøjet beskadiges." Det er jeg ganske så sikker på at de ikke må.

    Hvis jeg ansåg jeg har ret ville jeg også klage, så længe klagen er under behandling (må der ikke ske noget med selve afgiften.


  • #20   30. apr 2015 Nikolaj - jeg har ikke noget i mod at betale, jeg har holdt "ulovligt". Men jeg er irriteret over, at de ikke har nogen retningslinjer for MCér som de kan dele ud inden og informere os hvordan det skal foregå med licens. Hvor skal de sidde? Også er jeg self. og irriteret over de tager afdækning af for at tage foto. Det kunne jeg bare godt tænke mig at se hvor det står at de godt må?.. Hvis man ikke stiller spørgsmål tegn ved deres metoder, hvad bliver det næste? Så kan de bare dele bøder ud, uden nogen regler og retningslinier. ik?.. smiley

  • #21   30. apr 2015 Vi har modtaget Deres 2. skrivelse, hvori De fastholder Deres indsigelse overfor ovenstående parkeringsafgift.
    Vi har behandlet Deres 2. indsigelse vedr. pågældende parkeringsafgift endnu engang og må desværre meddele Dem, at denne ikke er taget til følge. Vi har forholdt os til Deres indsigelser, men må konstaterer, at disse ikke danner grundlag for frafald fra vores side.
    Vælger De at gøre yderligere indsigelse, forbeholder DinParkering ApS sig retten til ikke at besvare denne, medmindre der fremkommer nye og betydningsfulde oplysninger i forhold til Deres 1. og 2. henvendelse.
    Vi beder Dem derfor om at indbetale det skyldige beløb på kr. 650,00 senest den 10/05/2015.
    VIGTIGT: Grundet Deres indsigelser vil De ikke modtage almindelige rykkerbreve. Betales beløbet ikke inden ovennævnte frist, sender vi uden varsel sagen videre til vores advokat. Slutteligt kan sagen ende i Byretten. Taber De sagen, vil De blive pålagt at betale øvrige sagsomkostninger.


  • #22   30. apr 2015 Jeg havde betalt bøden, så er den ligsom lukket. Og så kan du arbejde videre med at få nogle retningslinjer ud af dem.

    Du har holdt der uden gyldig tilladelse, den komme du ikke udenom.


  • #23   30. apr 2015 en betalings frist på 11 dage ka´ ikke være lovlig
    mvh


  • #24   30. apr 2015 Fuck nogle røvhuller.
    Så det er ulovligt at have dækken på sin MC. Nårhmen, undskyld at jeg vil beskytte mit dyrese og kæreste eje.
    Det værste er at de bare sender en automatisk beske d jeg havde fandeme kørt den til højesteretten.
    jeg er glad for vores pvagt ikke har pms året rundt.
    Mc'er holder frit i vores gård.


Kommentér på:
Parkeringsagift i privat gård...

Annonce