{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.674 visninger | Oprettet:

Hvad er mine muligheder nu? {{forumTopicSubject}}

Hej MCG.

Håber der sidder en jurist eller lign derude som kan hjælpe mig lidt på vej.

Jeg har i dag været ude for at hente mine dele til et projekt som har været ved maler her i Aarhus. Problemet er så det at jeg er kommet derfra uden mine dele. For at gøre en lang historie kort:

1. Jeg henvender mig og får et overslag på 1500kr i forbindelse med at min bil er derude.
2. ved aflevering bliver overslaget justeret til 2000kr, fair nok.
3. ved afhentning beder manden så om 3500kr - UPS!

Det er klart at jeg stiller spørgsmålstegn ved dette og efter en længere skarp diskussion indvilliger jeg i at betale de 3500kr, så jeg kan få mine dele med hjem. Til min store forbavselse så vælger manden ikke at tage imod de 3500kr, men skubber mig der i mod baglæns ud af hans værksted.

Alt imens jeg fortæller manden jeg gerne vil betale vælger han så at køre porten i og låse døren, med ordene "det må vi tage i retten, jeg har ikke mere at snakke med dig om".

Så, nu står jeg her, uden mine dele, villig til at betale det han siger jeg skylder, men manden tager ikke telefonen, eller åbner porten derude.
Jeg var naturligvis skeptisk igennem forløbet, men mener alligevel at jeg er fair når jeg siger "lad mig bare betale så vi kan komme videre".

Jeg ser følgende scenarie på den anden side af weekenden:
Jeg skriver til manden, undskylder (i håb om jeg kan få mine dele for mener egentlig ikke jeg har gjort noget forkert) og gør ham opmærksom på at jeg gerne vil betale de 3500kr når jeg afhenter mine dele, som jeg påtænker at gøre tirsdag morgen. Såfremt han ikke svarer så vil jeg ringe ham op mandag eftermiddag, og høre om han stadig har samme holdning til sagen og dermed ikke vil udlevere mine ting. Og det er så her mit spørgsmål kommer ind i billedet; såfremt han ikke vil udlevere mine ting mod den betaling han beder om, kan jeg så sige til manden han kan beholde hele lortet, og at jeg derfor aldrig vil betale en regning, eller hvordan?
En ny tank koster trods alt kun 1000kr, så det vil ikke være det store tab. Tænker det er den eneste måde hvorpå det kan gøre lidt ondt på ham, hvis han vælger samme vej, eftersom han så har tabt arbejdsløn.
Aller helst vil jeg jo gerne bare betale og få mine sager - hvilket jeg har gjort manden opmærksom på adskillige gange.

Samtidig så kan det nævnes at jeg har haft påsken som deadline for projektet, hvilket ikke har været noget problem for ham at nå som han selv har sagt og han har jo også meldt stumperne klar til afhentning idag, så intet problem dér. Problemet ligger i at "du kan snakke med min advokat, og han er først tilbage EFTER påske" - se det var godt nok pudsigt! :o/

Hvad gør jeg nu - kan jeg bare sig fuck dig, behold lortet eller ender jeg så alligevel med en regning for den service han har ydet? Det skal siges jeg ikke engang har set delene.


Kommentarer på:  Hvad er mine muligheder nu?
  • #2   27. mar 2015 Der vist mere i den sag end du skriver ..?

    Der jo altid tre sandheder.. Din - Hans, og så den rigtige sandhed...........


  • #3   27. mar 2015 Der må være noget du IKKE fortæller. for jeg har da svært ved at se hvorfor han skulle skubbe dig baglæns ud af døren ud fra det du skriver.

    Så ryst lige op med den fulde historie. Der MÅ være noget.

    Held og lykke med at få udleveret dine dele.


  • #4   27. mar 2015 Tænker også at du må have gjort et eller andet for at frem provokere den reaktion. Hvor meget har du skabt dig nede i butikken?

  • #5   27. mar 2015 Har du noget på skrift? Hvis nej, kan du ikke bruge dine tilbud / overslag til noget.
    Måske burde alarmklokkerne have ringet, da prisen ved aflevering pludselig steg 33%....

    Sorry, men mon ikke bare manden har fået nok af dit brok fredag eftermiddag? Måske mest af alt fordi det var berettiget og da han så har fået nok indvilger du i at betale - for sent smiley

    Mon ikke i finder en mindelig løsning mandag.


  • #6   27. mar 2015 Manden ville ikke fortælle mig hvorfor det pludseligt kostede 3500kr, og eftersom jeg ikke er uddannet indenfor faget så spurgte jeg til hvordan det kunne være. Det ville/kunne han ikke svare på. Diskussionen gik højt, men mener ikke det er uretfærdigt at vide hvorfor man skal betale mere? Eller skulle jeg bare betale og være glad? Jeg følte ikke jeg fik den rette behandling men da jeg selv driver forretning har jeg også forståelse for denne slags situationer. Derfor spørger jeg manden hvorfor han ikke har givet mig besked? Om jeg må se delene? og ikke mindst så sagde jeg på stedet at jeg ville betale så både han og jeg kunne komme videre. Jeg blev mildest talt noget chokeret over den behandling jeg fik, for JA selvfølgelig var jeg i det skarpe hjørne, men i takt med at han boksede helt uden handsker så stoppede jeg diskussionen og sagde jeg ville betale, hvilket jeg så som den bedste løsning.

  • #7   27. mar 2015 Helt ærlig så har jeg ikke skabt mig, fortalte ham at jeg er sikker på det er pengene værd (uden at have set delene) men at jeg syntes det var for dårligt jeg ikke havde fået besked om så gevaldig en prisstigning. Samtidig fortæller jeg manden at jeg på ingen måde anfægter hans arbejde eller hans medarbejders for den sags skyld. Jeg kan 100% se mig selv i øjnene, og sige, jaja jeg talte hårdt men herre gud, manden ville have 75%mere, og nægtede at fortælle hvorfor!?!?

  • #8   27. mar 2015 Jeg har på skrift at jeg tilbyder manden at betale det han forlanger, hvortil han svarer at han ikke har mere at tale med mig om!!?!?

  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    sep 2010

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 116
    #9   27. mar 2015 Meld ham for tyveri.

  • #10   27. mar 2015 Det kan man vist ikke, jeg har jo selv afleveret sagerne hos ham!? Vil bare gerne betale og få stumperne igen smiley

  • #11   27. mar 2015 Det er ikke fordi jeg søger ynk og klynk herinde, det kan jeg ikke bruge til noget, jeg søger en som ved om jeg rent lovgivnings-mæssigt kan sige "fuck dig - så behold lortet" UDEN at hænge på en regning? For helt ærlig så har jeg ikke tænkt mig at sætte mine ben derude medmindre han syntes det er fair jeg betaler det jeg skylder og så bare får mine dele, som aftalt!?!?

  • #13   27. mar 2015 Den eneste gyldige grund til at tilbageholde en kundes varer, er hvis han ikke har/vil betale.....

    Er der nogle af de beløb, eller overslag der er nævnt her, som du har på skrift ?
    Ellers kan du i værste fald få en faktura på et endnu højere beløb. Som retten vil give ham ret i at opkræve, blot det ikke er markant dyrer end de højeste priser på lign arbejde......
    Det er ofte dumt at blive skarp i retorikken over for folk som indånder rigelige mængder opløsningsmiddel smiley


  • #14   27. mar 2015 Hvis du ser som en løsning at "lade ham beholde" Jamen så drop dog kontakten.
    Henvis til at han jo ikke ville lade dig betale.

    Skulle han så mod forventning sende dig en regning, så skriver du en indsigelse og sender den anbefalet. Så falder der ikke renter på i "vente" tiden. Så kan han så la' den gå i retten. Men det tvivler jeg stærtk på han vil gører for så lille et beløb. Da han så risikere at stå med omkostningerne hvis han taber.

    Hans "advokat" vil nok også råde ham til at droppe den.

    "Metoden" virker jeg har selv været i lignede situation hvor jeg skulle ha malet en bil, hvor prisen steg og steg, og vi fandt aldrig enighed. Jeg fik bilen og så væltede der 2 store regninger ind - montage og afmontage hed det.

    Det endte godt for mig. Da de valgte at droppe deres krav.


  • #15   27. mar 2015 @dennis

    Wrong...

    Hvis ikke kunden har noget andet på skrift. Går den i retten. Og den erhvervsdrivende vinder, bare kravet ikke er væsentlig over markedspris ( hvilket jo i bund og grund er rimeligt.... Uden hensyntagen til den aktuelle sag)


  • #16   27. mar 2015 Brian, jeg magter ikke en jeg ved du ved bedre.

    Jeg taler ud af egne erfarringer. Og i mit vedkommende endte det lykkeligt.
    "formålet" var dog også at fortælle at ved en indsigelse så må de ikke tilføje renter.

    Men du ved sikkert meget bedre. smiley


  • #17   27. mar 2015 Har i lavet noget som helst skriftelig ??

  • #18   27. mar 2015 Jeg har prisen på de 3500kr på skrift.. Overslagene er mundtlig, men det er irrelevant efter som jeg gerne betaler de 3500kr så det kan komme ud af verden.

    Jeg kan også tilføje at jeg allerede inden jeg gik ind satte min iphone på dikatafon, og nu har jeg så siddet og hørt klippet igennem.

    Jeg har på ingen måde været ubehagelig eller skarp overfor manden, undskylder og siger gentagene gange at jeg vil betale de 3500kr.


  • #19   27. mar 2015 Altså jeg har prisen på skrift men kan ikke få lov til at betale ham det jeg skylder!? Hvad så nu? Lydklippet taler for sig selv: jeg vil gerne betale så vi kan komme videre!

  • #21   27. mar 2015 Hvorfor går du ind i butikken med diktafon tændt? Forventede du at han ville hæve prisen igen? Lyder stadig som om der er noget du ikke fortæller.

  • #22   27. mar 2015 Bliver spændende at følge.. Håber det bedste for Jer begge..

  • #23   27. mar 2015 Hvis du kan vente på at sagen tager sin tid så lad forbrugerklagenævnet skrive lidt sammen med hans advokat. Så kommer der nok snart en løsning. Og de skal jo også have noget at lave.

    http://www.forbrug.dk/Klagemuligheder/Forbrugerklagenaevnet/Klag-til-Forbrugerklagenaevnet


  • #24   27. mar 2015 @Nikolaj
    Den var tændt fordi jeg syntes det var mystisk det var steget så meget i pris så jeg ville have forklaringen på "bånd", at jeg så fik noget helt andet på bånd er jo kun til min fordel.

    Endten så vil jeg have mine dele inden påske, eller også må jeg finde nogle tilsvarende (aka. Gider ikke have dem retur og betale så meget som en rød reje) men det bestemmer manden jo lidt selv. Jeg kan ikke gøre mere end at betale der jeg skylder...


  • #25   27. mar 2015 Hvis det kun er en tank så er 3500 en hel normal pris for lak af den på regning.

    Mon ik du kan tage ned mandag eftermiddag og hente dine dele.
    Tror ikke han er interesseret i at beholde dem


  • #26   28. mar 2015 Mon ordet sort og moms er med i jeres samtaler , ? og det er der i ikke er helt enige ?


  • #27   28. mar 2015 Henvend dig til det nærmeste kriminal politi, og find ud af hvordan sagen skal løses på en lovmæssig korrekt måde

  • #28   28. mar 2015 Prisen er med regning, har ikke noget imod at betale told og moms i det land jeg bor i...

  • #29   28. mar 2015 Inden du lige køre op i en spids over det her, så husk at du har samtalen optage.
    Det du gør er at henvende dig i butikken igen og forklar ham situationen og at du gerne vil betale. Afspil evt samtalen for ham. Virker det ikke og der af samtalen fremgår at prisen er 3500 samt at du gerne vil betale, så er det på politistationen og anmeld ham for tyveri. Men det kommer det ikke til. Hvis han holder påskelukket, så redet desværre ærgerligt. Send evt en anden i dit sted.


  • #30   28. mar 2015 Jeg tænker at sende ham en mail søndag (kan se når åbner mailen takket være en app til chrome browseren) hvor jeg forklarer ham helt nede på jorden at jeg ønsker at betale det han mener er prisen og afhente mine varer ved samme lejlighed (red. Tirsdag morgen). Jeg vil på ingen måde diskutere mere, blot give en undskyldning (selvom jeg ikke mener jeg har gjort noget forkert) Hvis han så ikke svarer på min mail ringer jeg ham op mandag for at få bekræftet aftalen om afregning samt afhentning. Hvis manden så stadig ikke kan se det smarte i at vi skal videre, så hælder jeg mest til at lade ham brænde inde med delene. Så er det bare lige med om det er lovligt. Jeg ved han holder på delene hen over påsken eftersom jeg har sagt at jeg skal bruge dem i påsken. Hvis jeg møder manden ved den pris han forlanger og prøver at løse situationen som en voksen så ser jeg ikke hvordan jeg kan gøre mere? Hvis det så kommer dertil at han stadig ikke vil handle så har jeg både på lyd, sms og mail at jeg har sagt jeg gerne vil betale.

  • #31   28. mar 2015 @jacob
    Slet ingen spidser her:) er bare træt af han vil gøre det så bøvlet som muligt i håb om at jeg taber en eventuel sag (som jeg ikke har tænkt mig at køre eftersom jeg bare vil betale sagerne) og dermed kommer af med endnu flere penge.


  • #32   28. mar 2015 Det var nu heller ikke ment på den måde. Men erfaring viser at når man lige har tygget på sådan en situation et par dage, så kan man godt nå til enighed efter lidt omtanke. Også selv om bølgerne gik højt og der fløj en finke fra panden fra begge parter.

  • #33   28. mar 2015 Tag to øl i hånden og gå ned til ham, så er det sikkert løst på en halv time.

  • #35   28. mar 2015 Tror desværre at øl-modellen er passeret for lææænge siden set med hans øjne...

  • #36   28. mar 2015 Send Konen der ned med 3500,- i kontanter, og hendes dejlige smil smiley så er det ude af dit hoved på 2 min. Og du ved hvad for en maler du ALDRIG skal bruge igen ( det ved alle du møder også....)

    Held og lykke


  • #37   28. mar 2015 Som nævnt før og da jeg selv kommer indenfor den verden .

    Så lyder det meget som om maleren har fortrudt af lave arbejde uden regningen .



  • #38   28. mar 2015 Jeg havde af princip smidt den et sted i nærheden af en advokat eller politi.

    at regningen lyder på 3x første prisslag lyder meget mistænkeligt
    at reaktionen på at du vil betale 3500,- lyder MEGET mistænkeligt

    Hvis ikke der mangler brikker i puslespillet, mangler der ihvertfald brikker i bægeret på ham


  • #39   28. mar 2015 sig til ham, at enten får han pengene her og nu, eller også kan han beholde lortet, mvh hc

  • #40   28. mar 2015 Hvilken maler i Aarhus er der tale om=??

  • #41   28. mar 2015 Han skal da ikke have lov at beholde delene - det er da tyveri uanset hvordan man vender den. Jeg må indrømme at jeg forstår ikke at han nægter at modtage 3xbeløb - det lugter altså...

  • #42   28. mar 2015 Anbefalet brev: "Jeg har allerede tilbudt at betale din endelige pris, men du skubbede mig ud af din butik. Jeg tilbyder nu de oprindelige 2000,- som dit overslag lød på, mod at jeg får mine dele inden påske som oprindeligt aftalt. Efter påske er mit tilbud ophævet og du kan beholde min tank og dit arbejde. Hav en god dag."

  • #44   28. mar 2015 Jonas F lyder som uvenskab fra begge sider...
    hvis du stikker ham et brev med de 2000 så laver du sku da mere rav i den..


  • #45   28. mar 2015 Aftalen på 2000kr var mundtlig, så har svært ved at se hvordan jeg skal holde ham op på det, problemet for mig er at han ikke engang kan få lov til at betale det han forlanger...

  • #46   28. mar 2015 prøv og høre og i ikke kan dele så det blir mellen de 2000kr og 3500kr som han vil have .


  • #47   28. mar 2015 Læs nu hvad jeg skriver, er lige glad med prisen vil bare have mine stumper! Hvis manden så stadig er stædig og tykpandet på mandag kan jeg så sige fuck dig og skride fra regningen rent lovgivningsmæssigt?

  • #48   28. mar 2015 Og vel at mærke lade ham beholde lortet

  • #49   28. mar 2015 Tror i hvert fald at Kasper har lært, ikke at hæve stemmen over for en håndværker smiley

  • #50   28. mar 2015 hvis i har aftalt 2000 så skal du self holde på de 2000.
    lad dog ham kontakte dig, man skal sku ikke finde sig i alt.

    du har ret i at du vil få svært ved at bevise den oprindelige pris med mindre det er på "Bånd"men vent dog og se.

    bare husk at lave en indsigelse når han sender regningen, ellers løber der renter på.

    en aftale er sku en aftale.


  • #51   28. mar 2015 Jeg ville hverken sende konen eller aflevere pengene FØR jeg havde set det udførte arbejde.....

  • #52   29. mar 2015 Jeg havde kørt ham en flad og ikke betalt en øre og taget mine stumper med, når han er sådan en nar. Men du er ikke mig Kasper, så jeg ville gå ned til politiet, fortalt situationen om at du gerne ville betale men han vil ikke udlevere dine ting, måske følger de op på sagen og tager med dig direkte derud, og så er den skid slået. Ellers har du politiet som vidne på at du har haft til hensigt at betale det regningen lød på og ikke har kunnet få dine stumper, og har dermed været nød til at erhverve dig nye stumper på det grundlag. Og der vil ALDRIG være en risiko for at du ville komme til at hæfte på den regning på den måde. Situationen ville blive den, at han ville forlange pengene, du ville blive kaldt i fogedretten hvis han har kørt den videre, og derfra ville du skulle i retten med ham, og han ville tabe sagen og dermed også skulle betale de dyre retsomkostninger, grundet du har beviset fra politiets anmeldesesregister, hvor der er anført at du har villet betale og ikke har kunnet få dine stumper udleveret. Længere er den ikke.. Til politiet you go my friend smiley

  • #53   29. mar 2015 2.500 må være max for den omgang, højere kan han ikke tillade sig at skrue den op.

  • #54   29. mar 2015 hmm .. måske er det bare mig, men aldrig om jeg havde været lige glad med mine ejendele ... Jeg ville da skide på hvad humør maleren var eller er i, Aflever mine ting !! .. vil han ikke, var jeg gået til politiet med det samme .. Oh ja, hvis eller du har bevis for at det er din tank PSV, har du fogeden, på din side, som kan kræve dine dele .. har han splittet den da, skal han betale ved kasse 1 ... Det er lige meget hvad nogen har sagt forkert, det er DINE dele !!!

  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #55   30. mar 2015 Dilemmaet omhandler tilbageholdelsesret.

    Værkstedet er i ulovlig besiddelse af genstanden, da de formelle krav for at tilbageholde en genstand ikke er opfyldt. For at det er lovlig for et værksted skal der blandt andet være tale om at betalingskravet er forfaldent. Dette betyder at hvis man ikke betaler pr kredit skal man betale med det samme genstanden udleveres. I dit tilfælde har du ikke haft mulighed for at betale.

    Umiddelbart er værkstedet ikke i lovlig besiddelse af dine dele. Der er derfor følgende muligheder, som jeg ser det:

    1) Få lavet en aftale med værkstedet omkring betalingsspørgsmålet.
    2) Virker det ikke, så kontakt politiet, og forklar dem problemet - hvis han ikke vil udlevere delene selvom du vil betale er det en tyveri-sag, hvilket jeg tror de færreste gider at have siddende på sig.

    Håber det kan hjælpe lidt - glæder mig til at høre udfaldet!

    (I øvrigt er en mundtlig aftale akkurat lige så bindende som en skriftlig, men det kan være svært at bevise..)


  • #56   2. apr 2015 KLASK KLASK KLASK, aflever mine sager, og modtag de 3500,- du har forlangt MALERNAR

  • #57   2. apr 2015 Det lyder nærmere som om delene ikke er færdige,
    Så du delene færdige?


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #58   3. apr 2015 Jeg fatter slet ikke at du vil betale det han forlanger, når i har aftalt noget andet. Jeg fatter slet ikke at han bare uden vidre skubber dig ud af hans værksted. Jeg fatter slet ikke at du vil betale de 3500kr, men samtidig vil lade ham beholde lortet.

    Det hele giver slet ikke mening.



  • #59   3. apr 2015 Hvad endte det med?

  • #60   3. apr 2015 Nhb - Han vil jo heller ikke lade ham beholde delene og samtidig betale.

    Er også spændt på hvad udfaldet bliver.


  • #61   3. apr 2015 Det er skam ikke endt endnu:( han har stadig mine dele og ikke til at få fat i...

  • #62   3. apr 2015 Næ, nu er påsken jo godt igang, så mon ikke han først er der igen på tirsdag.
    Håber da, at han er faldet lidt ned og vil modtage betalingen, så sagen kan blive afsluttet uden at indblande politiet eller en langvarig retssag.


  • #63   3. apr 2015 ring dog til politiet, kan de skynde processen lidt ved at melde dine ting stjålet

    han skal satme godt nok være glad for at han ikke lavede det nummer med mig så havde han da haft indbrud


  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #64   4. apr 2015 Morten, han skriver han gerne vil betale. Han skriver også at han vil lade ham beholde delene. Og det var præcis hvad jeg skrev, og som jeg ikke forstår.

    Skrev ikke at han vil betale ham, og lade ham beholde dele.


  • #65   4. apr 2015 Han vil betale og få delene, eller sige fuck det og lade ham beholde delene, uden så at skulle betale noget.
    Det kan godt være, at det var det, du mente, men rent faktisk skrev du: "Jeg fatter slet ikke at du vil betale de 3500kr, men samtidig vil lade ham beholde lortet".
    Når du nu skriver "samtidig", så betyder det jo betale og lade ham beholde delene, men peace være med det, vi forstår hinanden nu, og håber han får delene, da det er det, Kasper F helst vil.


  • #66   7. apr 2015 Hvad endte sagen med?

  • #67   12. apr 2015 Hvad endte det med??

  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #68   1. maj 2015 Ingen afgørelse på sagen endnu?

  • #69   21. jun 2015 Stadig ingen afgørelse?

  • #70   21. jun 2015 Nope. Aarhus Retshjælp har pt sagen, jeg har betalt manden men stadig ikke fået mine ting.

  • #71   21. jun 2015 Det var sørens...

  • #72   21. jun 2015 Crazy!

  • #73   22. jun 2015 Så er det vist på tide at advare mod manden her inde. Hvad er firmanavnet og evt mandens???

  • #74   22. jun 2015 Jeg bliver nødt til at have mine ting eller mine penge inden jeg opgiver mandens firma til gud og hver mand. Verden er jo ikke særlig stor! Så snart jeg har mine sager eller penge har jeg da også i sinde at lave en advarsels-kampagne ud over det normale. Kan jo tilføje at EFTER jeg har betalt for mine ting har han eftersendt en regning på 9600kr for den arbejdstid han har brugt yderligere(WTF!?!?!). Grunden til at manden ikke vil udlevere mine ting er med hans egne ord "Hvis vi afslutter handlen så har du mulighed for at klage over mig/mit firma, og det vil jeg undgå". Da han så laver en "fraskrivelse af rettigheder"-kontrakt hvor han kan indkræve 10.000kr hver gang jeg klager over ham blev jeg nødt til at rette henvendelse ved Aarhus Retshjælp og få nogle proffer til at inddrive mine penge eller ting.

    Alt imens har jeg fået fat i nogle andre stumper til småpenge, så mangler dem som sådan ikke mere, men vil naturligvis gerne have dem.


  • #75   22. jun 2015 Med den reaktion kan du lige så godt nævne hvilket firma det er nu, så har maleren ikke længere det kort på hånden og det gavner ikke dig at lade være, det får du jo heller ikke stumperne ved.

  • #76   22. jun 2015 9600 var bedre givet ud på nogle brede fyre, der får sinken til at udlevere dine ting. Ikke at jeg opfordrer til vold, men nogen skal hjælpes lidt.

  • #77   22. jun 2015 hvis du har kontaktet retten , så burde du intet ha at tabe ved at offentliggøre hans firma ... Det havde jeg sgu gjort .. Han prøver bare at få dig til at lade være på nogle mystiske måder, da han GODT ved at han har skidt i nællerne ... UD med navnet, så andre ikke laver den samme fejl at stole på ham

  • #78   22. jun 2015 Hvis varen er betalt, så er det vel imod loven at han beholder dem ? smiley
    Hvem er denne satan?


  • #79   22. jun 2015 #78

    ...Ja det er jo her malermesteren er ''snedig''(eller rettere en rigtig nar..!), for ved at eftersende endnu en regning, så er varen jo reelt set ikke betalt endnu.

    Om den holder i retten ved jeg ikke...men om ikke andet skal det jo prøves af i en retsag for at få svaret. Der er nok det maler mesteren vil opnå.


  • #80   13. jul 2015 Kan fortælle at turen går i fogedretten imorgen for at jeg kan få udleveret mine sager. Så er han stemplet og jeg vender tilbage så ingen andre begår den fejl at aflevere ting til lak hos ham. God dag alle sammen

  • #81   13. jul 2015 Held og lykke, jeg venter spændt.

    Tim


  • #82   15. jul 2015 Og så alligevel ikke... Det har ikke kunne lade sig gøre at indkalde ham til retsmøde da stævningsmanden ikke har kunnet få kontakt til ham... :o/

  • #83   15. jul 2015 Må indrømme at je overhovedet ikke fatter at du betalte ham 3500 uden at have set/fået dine ting.
    Det kan da ikke være svært at finde ud af at finde ud af hvor manden bor og få ham stævnet.
    Troede faktisk også at hvis man var indkaldt til fogedretten og ikke mødte op så var det møde ved afhentning af politiet.


  • #84   15. jul 2015 Shit, Hvad er så de næste skridt?

    Tim


  • #85   15. jul 2015 Jesper H, Sådan er det også. Problemet er blot at han ikke er blevet indkaldt. Når først stævningsmanden har stævnet personen, så hænger han på den.

  • #86   15. jul 2015 Fogedretten vil først tage sagen når jeg har betalt regningen, og nej jeg havde på ingen måde lyst til at betale, men sådan er systemet desværre skruet sammen! Det er røv nederen.

  • #87   15. jul 2015 Ekstra bladet? Ulækkert men ret så effektivt.

    Måtte selv benytte mig af den ulækre vej for år tilbage med en helt latterlig tvist med 3 mobil. Det virkede helt til UG !



  • #88   15. jul 2015 Facebook og så deler vi alle

  • #89   15. jul 2015 Inden vi danne fællesfront og stempler en mand før retten har talt, Så gå lige i tænkeboks...

    Jeg påstår IKKE at Kasper ikke taler sandt, Men jeg VED det ikke med sikkerhed.

    Reglerne/loven er sådan set ikke helt skæv.
    Der findes desværre temmelig mange svindlere og dårlige betalere. Og det lider ærlige håndværkere nogle gange hårdt under.

    Dårlige betalere koster håndværkere store beløb i advokat og tid smiley smiley


  • #90   15. jul 2015 Nemlig Brian... Også derfor jeg ikke selv hænger manden ud før der er afsagt dom, for som alle ved så er der to sider af samme sag, men når alt kommer til alt så har jeg fulgt Aarhus Retshjælp's råd for ikke at gøre noget forkert og gå den korrekte gang, jeg har betalt manden for sagerne med ikke fået dem. Jeg har gjort mit for at løse kontroverserne så let som muligt, uden held derfor er det nået så vidt eftersom jeg ikke har andre muligheder (havde ikke overvejet ekstrabladet :D, men lad os nu se om det bliver nødvendigt). Jeg har sideløbende talt med et par bekendte fra forsikringsbranchen som kender manden, som ikke just udtaler sig positivt om hans forretningsmetoder, men igen: bare mine ord, nu ser vi hvad retten siger.

  • #91   16. jul 2015 jeg beundrer dig for din tålmodighed Kasper, jeg tror sgu jeg bare havde klappet ham et par på skallen og så sikkert stået i fedtefadet

Kommentér på:
Hvad er mine muligheder nu?

Annonce