{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.199 visninger | Oprettet:

Vedr. drosling og stop af politiet {{forumTopicSubject}}

Hej motorcykelgalleri!

Jeg har et spørgsmål til jer kloge hoveder, der forhåbentlig ligger inde med en masse erfaring.

Meget simpelt:
Ved neddrosling til 48hk (A2 kørekort) skal motorcyklen naturligvis til syn. Når dette så er ændret som konstruktiv ændring ved syn, har man så pligt til fortsat at køre rundt med sine TÜV-godkendelse papirer, hvis man bliver stoppet? Kan en kopi eller billeder af papirerne på telefonen eventuelt erstatte de originale?

Grunden til mit spørgsmål er af frygt for at tabe dem samt manglen på et ordentlig sted at opbevare dem i motorcyklen altid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. drosling og stop af politiet
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #1   1. apr 2015 Du behøver ikke have dem med - til syn bliver det anført på reg attesten at maskinen er droslet, og så er den iorden.

  • #2   1. apr 2015 Nej du behøver ikke have papirerne med. De slår jo bare op i systemet og ser at den er registreret som droslet.

    Edit: 4 sekunder for langsom smiley


  • #3   1. apr 2015 Tak folks!

    Jeg fik naturligvis en kvittering for omregistreringen af synsmanden, og der kan jeg se at han bare har skrevet navnet på droslingen samt artikel nr. Han har ikke skrevet hvad den er droslet til. Skal jeg bekymre mig om dette?
    Det må jo i virkeligheden være synsmandens problem, at han ikke har anført det korrekt?

    Edit: Det eneste formål med synet var netop droslingen, og det vidste han.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #4   1. apr 2015 Det er dit problem at den ikke er droslet korrekt, men du kan jo bare spille dum.

  • Kristian C
    Kristian C Tilmeldt:
    apr 2012

    Følgere: 4 MC-er: 2 Svar: 64
    #5   1. apr 2015 Kopi af reg attest og papir på drosling, personligt har jeg det altid med. Er blevet stoppet et par gange og finder bare hele lortet frem + kørekort så kan de gøre hvad de vil. De fleste betjente fatter alligvel ikke en meter af hvad der står i diverse papire.

  • #7   1. apr 2015 Tusind tak for input!
    - Jeg tager billede af reg-attest og droslings-papirer, så har jeg dem på telefonen. Ifølge loven er jeg i hvert fald ikke forpligtiget til at køre med min registreringsattest, så det kan ikke gå helt galt.


  • #8   1. apr 2015 Hvis det er kategoriseret som en kontruktiv ændring bør det være registreret i DMR (Digitale MotorRegister) og være til at slå op for politiet på samme måde som andre konstruktive ændringer er. Hvilket også burde medføre at du ikke skal have papirene på dig... det siger logikken i hvert fald - hvad politiet så siger tør jeg ikke stå inde for.

  • #9   1. apr 2015 Da jeg blev stoppet på min sidste år A2 tjekkede de bare på reg. nr. smiley De spurgte dog til at det ikke stod på typeskiltet på cyklen, fik et nyt klistermærke da den blev droslet, satte den dog ikke på da jeg ikke ligefrem syntes det pyntede og forhandleren også mente det var ligegyldigt smiley


  • #10   1. apr 2015 @Flex:
    Nemlig! Men er tvivl om hvor omfattende det skal være angivet på reg-attesten af synsmanden. Jeg synes nemlig ikke at følgende er fyldestgørende under konstruktive ændringer:
    "3P Limiter nr. xxxxxx", hvor x naturligvis er serienummeret på droslingen. Ud fra det kan politiet jo desværre ikke se, at det er 35kW drosling, og er derfor i tvivl om, hvorvidt papirerne er nødvendige at medbringe.


  • #11   1. apr 2015 få det ordnet så der står præcis kW under drosling på reg attest, og så pil du bare lortet af igen og læg det i skuffen, den vil stadig stå som droslet... lækkert!

  • #12   1. apr 2015 vær ikk så bange.. smiley
    har en kammerat der er blevet stoppet på sin udroslede sv650s '07 rigtig mange gange (7 gange) sidste år.. han har velogmærke kun A2 kort... cyklen er ikke synet med drosling og fjernet efterfølgende.. smiley


  • #13   1. apr 2015 Hvis drosling modellen er skrevet ind må det vel være ok. De måler jo ikke effekt på den ved syn og kan dermed kun forholde sig til om det er et godkendt droslingskit

Kommentér på:
Vedr. drosling og stop af politiet

Annonce