{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.230 visninger | Oprettet:

Akut hjælp søges til Korsør og Kronrørslejer til en Blackbird 2001 {{forumTopicSubject}}

Akut bruge for hjælp...

For kort tid siden var jeg afsted og fik skiftet ud mit kronrørslejer til Blackbirden. Det var min dækmand som har hjulpet mig med at skifte disse lejer, og samtidigt viser hvordan man skulle gøre det.
Skal siges det var hans første gang at rode med en Blackbird, men han roder meget med gamle ducatier og andre cykler så han er jo kyndig mc, bil mand, og derfor ingen tvivl om det skulle fungere fint.

Når jeg kørte hjem bemærker jeg ikke det store, da det regnede og være meget glat og rigtigt koldt så kørte meget forsigtigt denne dagen.
Idag kom så den rigtigt første turen på birden. Når man køre over et hump, hul i vejen, eller anden ujævnhed i vejen, siger det "Klonk lyd" og føles også usikker at køre. Mødes op med Martin, en god kammi som også har en Blackbird, bare fra anden årgang end min. Han prøver min Blackbird, og allerede ved start kan han føle at noget er helt galt.
Vi stopper nogen kilometer op ad vejen, still cyklen på centralstøttebenet, vejer den ned i bagenden, Martin tager forsigtigt fat i forgaffelen, og der kan man både se, men også at man kan høre, at den ikke er ordentligt spænet fast i kronrørslejer, det mangler stadigt en hel del kan vi konstatere. OG selvfølgelig kommer "klonk" lyden derfra. (Hvad vi tror)

Nu er det sådan at ham som har lavet dette er gået på påske ferie, og lige nu står jeg stille da jeg ikke selv kan ordne sådanne ting og sager, og sikker på at det også bliver samlet korrekt og sikkert.
Så jeg råber lidt om akut hjælp her, nogen som evt. kender hvordan man laver, spænder lejer korrekt til en Blackbird, og at få sat samme dette kronrørslejer sammen, og måske her under påsken, eller inden den 20 April, da jeg skal stå og køre på cyklen der.

Hvorfor ikke gå til mekaniker og få det lavet og betale det der koster når man ikke kan selv. Jeg spurgte min dækmand først, da jeg viste han roder med sine egne fine MC, og spurgte om har tid og lyst til at vise mig hvordan man gøre det, så jeg på sigt kunne lære det selv, (og det kan man ikke hos en Autorisered forhandler som regel pga lovgivning osv.)

Og da jeg desværre har haft 3 større uheld i huset, samt bilen brudt ned 2 gange og kostet en hel del mer penge en lønnen rækker til, så har jeg ikke haft råd til at også køre med dette til en mekaniker. Så jeg efterlyser en venlig sjæl som kender til dette samle kronrørslejer, samt har værktøjet til at ordne dette, og som kan hjælpe akut i nærmeste par dage.
Jeg ved vi har gået ind i påsken, beklager for dette, men det har jo ikke lige frem være planeret. Vil gerne give en skilling for hjælpen, kan bare ikke i de nærmeste par måneder, da familien samtidigt skal komme ovan på den store akut udgift til huset og bilen.

Men jeg kan træffes på mail: hans@sqeeze.dk eller mobil telefon 2250 4430

Jeg arbejder aften/nat, så hvis det er nogen som kan hjælpe, men bare ikke kan i påsken, så send mig en mail eller ring, så taler vi om hvordan vi løser det. Vil jo helst undgå at køre formeget, er jo ikke helt sikker, vil jo ikke at det sker noget imens man køre for mig selv eller andre.

På forhånd tak

Mvh

Hans Dahlin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Akut hjælp søges til Korsør og Kronrørslejer til en Blackbird 2001
  • #1   2. apr 2015 De skal bare spændes efter, det er ret normal. Hvis lejeskålen ikke er slået 100% i

  • #2   2. apr 2015 Hej Hans. Jeg kan ikke nå til dig i påsken, men jeg kan evt weekenden efter. Dog vil jeg naturligvis ikke kunne kører fra rønnede til dig helt for free men jeg kan godt klare at vente lidt på betaling. Hvis du kan/vil vente så sig til. Mvh Chris

  • #3   2. apr 2015 Racing4fun,

    Jo det var nogen der fortalt mig dette, at man so regel skal efterspænde. Men det virker bare som meget. Håber ikke det gået noget.

    Chris,

    Nu har du jo mødt mig engang tidligere lige omkring min egen Blackbird. Det må du gerne kigge forbi mig. Og serføligen står jeg altid inde for min betalning. Mig og konen blev bare ramt af alle års uheld på engang tror jeg....

    Men er på aften i næste uge, så du ringer bare, også taler vi om betalingen smiley

    Tusen tak for det, så faldt pulsen lidt smiley

    Også stort tak til dig Racing4fun smiley


  • #4   2. apr 2015 Smid dit nummer i en PB så ringer jeg til dig imorgen. Så finder vi ud af et eller andet der kan passe os begge.

  • #5   2. apr 2015 hej Hans, prøv lige at spørge poul Dam : (link fjernet)


  • #6   4. apr 2015 Hej allesammen,

    Fik idag lejlighed at få dette lavet hos Jan ved Hypepro, da han alligevel skulle kigge mine støddæmper efter. Chris skulle ha været hos mig næste weekend, har sendt ham en PM, og siger kæmpe stort tak for vist hjælpe interesse smiley

    Konklusionen var denne at et af lejerne ikke faldt helt på plads, og derfor blevet løst igen. Nu er det igen samlet og sat fast, skal efterses lidt senere, men turen hjem var som smør i solskin, den danser bare der ud af smiley

    Så igen tak, og fortsat god påske til jer allesammen.

    Mvh

    Hans


Kommentér på:
Akut hjælp søges til Korsør og Kronrørslejer til en Blackbird 2001

Annonce