{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.554 visninger | Oprettet:

At rode og rage ved andres cykler {{forumTopicSubject}}

Hvordan har i andre det med at folk roder og rager på jeres cykler når i feks. står nede på langelinje eller en tankstation eller andre steder i byen og der kommer nogle hen for at snakke og kigge på jeres hjul, og er der forskel på om det er folk der selv køre, eller om det er biker venner eller bare venner, eller helt fremmet mennesker der bare vil snakke og ha en sludder for en sladder om motorcykler??

Jeg har for nogle uger siden stået nede på langelinje, hvor en biker kommer hen for at snakke og kigge på min bike, mens han kigger skal han rode og rage alle vegne, på min cykel. hive i fodhviler, ha fat i mit håndtag for at kigge på mit instrumentbord, køre hånden hen over tanken så hans store guldring rammer mit tankdæksel, der skete ikke noget, men alligevel, det er sgu da perverst! jeg sage ikke noget til ham, mest fordi jeg ikke lige forstår hvad fanden han hadet gang i og ikke lige kunne blive enig med mig selv om hvordan jeg skulle sige til ham at han skulle holde sine fede finger og guldring fra mit lort!!

I går er jeg lige forbi tanken for at tjekke dæktryk, kommer der en ældre mand over for at snakke, det er jo altid hyggeligt, men det første han gør efter han spøger hvad der er for en, skal han køre håndne hen over min udstødning, hive i min bagerste fodhviler. da jeg så siger til ham, så så ikke pille! kigger han på mig som om jeg er idiot, så prøver jeg på at forklare manden at vi ikke vil ha at folk piller ved vores cykler og hvis han feks gjore det ved nogle af dem der køre custom bikes, så bliver folk sgu sure, så siger han nå nå, så tør jeg jo ikke snakke med dig, også gik han... men kom så igen 2 min senere smiley

Jeg har sagt til de hoveder jeg kender at jeg ikke gider at folk roder og rager ved min, nogle at mine venner, der selv køre mener ikke det er et problem hvis det er ens venner der roder og rager. men det vil jeg sgu skide på, folk skal holde snotten for sig selv, men mindre de har fået lov til det!!

Jeg forstår jo ikke rigtig hvorfor fanden folk skal holde fast i den bøjle ved bagsædet, hive i mine greb, min fodhviler, dreje på gasen osv osv. når de står og snakker med mig, drikker en cole og nyder solen og det gode vejr

Kunne aldrig selv finde på det og har aldrig gjort det! jeg høre heller ikke til dem der står og læner mig op ad folks biler, heller ikke, selv om det er nogle gammelt lort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At rode og rage ved andres cykler
  • #1   22. apr 2015 LOL - what?! Folk er sgu for underlige. Man skal sgu da holde nallerne fra mandens MC, præcis som man holder nallerne fra hans bedre halvdel - det er da logik for burhøns.

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #2   22. apr 2015 Hvis jeg kørte på en super flot custom, jeg havde lagt hundredevis af timer og en stor bunke penge i, ville jeg også gerne have, at folk holder snitterne for sig selv.
    Hvis jeg kører på en lettere medtaget, ældre dame som min gamle Bandit eller min "knallert", dax'en, så er jeg næsten ligeglad, de skal bare ikke rykke i kabler og ledninger.
    Folk ved ofte ikke rigtig, hvad de skal gøre med deres hænder, eller de er lidt usikre på situationen - Det har jeg forståelse for i et vist omfang.


  • #4   22. apr 2015 #1 Svin

    Ja nemlig, siger gerne til kødhovederne, hold snotten fra mit lort, jeg piller sgu heller ikke din kone på fissen smiley

    # Martin

    Hvis de ikke ved hvor de skal gøre af deres hænder, må de sgu da komme dem i lommen!! man kaster dem sgu da ikke over på en mands cykel, bare fordi de er lidt usikre på situationen! og hvorfor fanden er de usikre på situationen, der er ikke nogle grund til at være usikre!
    Jeg dyrker min bike, som var det min lille baby, ok det er jo ikke en Busa eller noget i den stil. men jeg elsker den sgu smiley smiley smiley


  • #5   22. apr 2015 Synes det er meget hyggeligt at folk kommer over for at snakke MEN pil snitterne med mindre du får lov;-)

  • #6   22. apr 2015 For snart mange år siden var vi et par stykker der var inde at få noget at spise, havde parkeret udenfor så vi kunne se cyklerne. Der var så en "rigtig farmand" der havde løftet sin unge på ca. tre år op, så der kunne gås rundt på sæde/tank af en makkers cykel, han røg ud og spurgte hvad de havde gang i, farmand kunne overhovedet ikke se problemet, det var jo bare en MC! Barnet kunne selvfølgeligt ikke gøre for det, men den stolte far førte sig frem på en måde så det endte med at han fik en flad han nok husker endnu smiley

  • #7   22. apr 2015 #5

    Det er super hyggeligt når folk vil snakke unge som gamle smiley jeg snakket med en gammel kone på omkring de 80-90 år. for 2 uger siden i Haslev. på en tankstation, mens hendes søn var inden på tanken, åbnet hun lige døren for at fortælle om dengang hun kørte motorcykel på en Nimbus med sin mand dengang hun var ung. sønnen kigget underligt da han kom ud smiley da jeg siger til ham vi lige fik en sludder for en sladder og motorcykler smiley hehe det er jo fedt at høre sådan historier! smiley


  • #8   22. apr 2015 # Tom

    Hehe jeg håber sgu ham fjolset, har lært et eller andet den dag, han husker resten af livet!


  • #9   22. apr 2015 tom L
    Ja, for at en far sætter sit barn op på en mc, så skal han da klart have en på hovedet ikke?
    Det er sådan nogle som ham spanden af din kammerat, der ødelægger det for andre motorcyklister. Typen kender man godt, det er også dem, der lige flår en person ud af bil i trafikken og lige giver dem en omgang hvis de har gjort noget der ikke behager mc'isten.


  • #10   22. apr 2015 Simon, jeg skaffer barnet, du leverer MCen, og så ser vi hvordan du, voksent og modent, som det perfekte menneske du er, reagerer når ungen begynder at hoppe på tanken med sine yndige små træsko!! Og så skal jeg nok være ligeså langt fra pædagogisk rækkevidde som ham her var smiley Kom friskt, du kan lære mange noget, måske!!!

  • #11   22. apr 2015 # Simon

    Ham der hadet jeg sgu også pandet en på snotten, især hvis han også spiller dum og fræk når man spøger om, hvad fanden han har gang i med sin unge. det kan du være helt sikker på. nogle mennesker ber bare selv om at få et par flade og sådan er det!! der er sgu grænser for hvad man skal finde sig i... også som biker! længer er den ikke


  • #12   22. apr 2015 Har jeg sgu ikke oplevet, men det vile jeg heller ikke bryde mig om.

  • #13   22. apr 2015 At andre også vil smække ham en, gør det på ingen måde mere i orden. Har barnet gjort skade på mc'en, så må faren jo betale for en reparation, er der ikke sket skade, så er det en voldsom overreaktion at begynde at slå folk ned fordi deres barn har rørt ens mc.
    Og nej, jeg har ikke haft en barn oppe på min mc, men jeg har flere gange prøvet at folk har flyttet min mc fordi de åbenbart har været uenige i parkeringen af den og det er da træls at andre flytter på ens ting, men derfra og så til at begynde at slå på folk, der er langt.


  • #14   22. apr 2015 Nu slog han jo ham heller ikke fordi hans barn havde roert ved MCen, men pga. hans smarte bemaerkninger da han blev konfronteret med det.

    Men det goer det jo naturligvis ikke bedre...dog mere forstaaeligt. smiley


  • #15   22. apr 2015 For mig er det helt iorden at pande ham en. men sådan er vi jo så forskellige smiley netop derfor det er meget nemmer at folk holder snotten for sig selv, så ungår vi alle de problemer smiley

    Men jeg vil da gerne se dig snakke 5000-10.000 kr op af lommen på sådan en stodder der ikke kan se der er noget galt i at hans unge går rundt på mands tank


  • #16   22. apr 2015 Som udgangspunkt skal folk holde sig fra min MC medmindre de først har spurgt pænt og fået et ja først, kommer jeg ud fra en forretning og der sidder en eller anden nar på min MC så bliver idioten revet af den uden varsel da jeg kun kan se det som forsøg på tyveri, jeg sætter mig heller ikke ind i folks biler, heldigvis er det kun sket et par gange.
    Synes kun det er fedt at folk kommer for at sludre og har de unger med tilbyder jeg altid at poderne kan sidde på cyklen og ungernes fjæs hvis man også starter den og lader dem gasse lidt op er simpelthen guld værd


  • #17   22. apr 2015 Vi kan da sagtens blive enige om at det er "træls" at få tæsk! Det synes jeg sgu da også, de par gange jeg har fået det smiley At man så somme tider måske har fortjent det, er jo en anden snak! Og i min optik er der meget langt mellem at få en på siden af hovedet, til en regulær gang tæsk, i sidste tilfælde er det noget med indlæggelse! Men tag du den diskussion når der står et par stykker og slår dig i låget med en kølle, og vil have dine penge og værdier, de er nok lydhøre for hvor dumt de opfører sig smiley

  • #18   22. apr 2015 Hvis en far havde sat sin 3 årige søn op på min mc, så havde jeg gået ud og startet den og givet drengen en fed oplevelse i stedet for. Så kunne man jo bagefter fortælle faren på en rolig måde, at det ikke er i orden at pille ved andres mc'er, i stedet for at banke knejtens fatter.

  • #19   22. apr 2015 # Jesper

    Jeg har kun en gang sat en unge op min, og du har helt ret i at det er guld værd smiley hehe jeg er også flink til at tilbyde folk at side på den, hvis de har lyst til at prøve det


  • #20   22. apr 2015 Jeg bliver sq også sær hvis nogen piller ved min blade.. Men hvis nogen spørger om ungen må sidde på den får de da et ja.. Men man gør det ikke uden at spørge.. Jeg ville da heller aldrig pille ved andres cykler uden at spørge..

  • #21   22. apr 2015 Altsaa, jeg synes det er fair nok at folk piller ved min MC uden at spoerge foerst, saa laenge jeg ogsaa maa pille ved deres koner uden at spoerge foerst smiley

  • #22   22. apr 2015 # Dennis

    Synes du ikke der er mega forskel på at få en flad øretæve også en 3-4 stykker af de hurtige, og en brækket næse og et blåt øje?? det synes jeg sgu, en flad øretæve tager ingen skade af! det fik man også i skolen for 50 år siden, når man hadet være fræk og dum overfor læren. man hadet 2 valg, en eftersidning eller en flad øretæve. det har hverken min mor, far eller moster taget skade af smiley


  • #23   22. apr 2015 Det er sgu altid mega dårlig og primitiv stil at tye til vold...end of story.

  • #26   22. apr 2015 Hmmmmm.... Jeg gør det sgu tit, mest for at glæde dem som har en skod cykel.. Det er meget lettere at få anerkendende blikke når man køre superduke og HD end når man står med sin gule trafikvest og er åh så glad for sin gamle bedragede suzuki...

    Ta det som en gave når nogen vil røre lidt ved knallerten smiley


  • #27   22. apr 2015 #Anders

    Så heldig har jeg sgu aldrig været smiley men det lyder som en happy ending på dagen smiley smiley de fik vel også nogle klask i deres bare røve for at kravle rundt på Ninjaen smiley inden du gik hjem hehe god historie


  • #28   22. apr 2015 Er os med på vognen.. smiley

    Hvis folk ikk ka spørge om lov først ska de squ holde fingrene for sig selv smiley

    Har endnu ikk prøvet det med en unge der får lov at lege lidt med rullen.. smiley det må jeg ha til gode smiley har en nevø der er knap et år.. Han ska da ha muligheden ihvertfald smiley


  • #29   22. apr 2015 Jeg vil sgu også blive sur hvis folk begynder at pille, rode og rage på min cykel. Jeg tror aldrig jeg vil kunne finde på at slå folk, men igen jeg har heller aldrig været ude for sådan en situation før.

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #30   22. apr 2015 Har selv været udsat for en far som havde sat sin knægt op på min mc.
    Han kunne dog godt forstå mine argumenter for ikke at gøre det igen.
    - og næste gang jeg møder en med en fin gammel porche 911 skal jeg
    selvfølgelig liiige hen og hive døren op, sidde i den, dytte med hornet, køre sæderne frem og tilbage... sådan bare lige for at prøve?????
    NEJ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! for det er jo noget helt andet- eller hvad?


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #31   22. apr 2015 Jeg synes, det er helt fint at tæve folk, mens deres børn kigger på. Det giver de små poder en på opleveren, og du skal ikke bilde mig ind, at de bliver kede af at se deres far - ham de ser op til og som skal lære dem, at verden er et trygt og rart sted - få et par lussinger af en halvfuld biker.

    Fair nok at ham farmanden var en idiot og lod sin unge stå på en motorcykel - det ville jeg også blive sur over - men det viser altså i den grad mangel på dømmekraft, hvis man slår på folk foran deres børn. Come on.


  • #32   22. apr 2015 jeg har også mødt den gamle dame på tanken i haslev,vi ændte på tankens toilet hvor hun fik en hurtig baghyler,så det var en dejlig afslutning på den mc tur.
    true storie.


  • #33   22. apr 2015 #31 Du har da helt sikket en pointe, men er det bedre på den lange bane, at de små så lærer at de kan gøre lige hvad der passer dem?? Det er lidt sjovt som folk kan se verden i sort og hvidt, nu kom jeg med en historie fra det virkelige liv, og jeg vil tillade mig at tro at langt de fleste moralprædikanter her, havde klappet ham en også, hvis de havde hørt ham! Det var faktisk først da han begyndte at puste sig op, at han fik en syngende lussing, ikke andet! At den så sad så den virkede er så noget andet, men ville da gerne se alle de hellige i den situation!!
    PS Jeg har billigt glorie-pudsecreme til salg, der må være et par stykker der mangler smiley


  • #34   22. apr 2015 Helt enig der Esben, men jeg ville klart fortælle idioten hvis han ikke fatter det første gang at han skal være glad for at han har sin unge med for ellers var hammeren faldet.
    Hvis folk fejlagtigt tror at det er ok det de gør men så bagefter godt kan indse at det var det ikke så må man jo lige klappe hesten men hvis de ligefrem stiller sig op og siger luk da røven osv.. og bare ikke vil fatte at det altså IKKE er iorden så kan jeg sgu godt forstå at nogle taber tålmodigheden.
    Selvfølgelig synd for ungen men det går sgu nok over igen og hvis ungen er gammel nok til at forstå hvad der foregår så har du jo ligesom slået to fluer med en flad der da 2 personer nu har lært det.


  • #35   22. apr 2015 Selvfølgelig skal den gemene hob ikke rode ved mandens "knallert" når man sådan står og hyggesnakker. Jeg tror sågu nok de selv ville bede sig fritaget for at man stod og rodede ved deres bil..så hold for faen nallerne for jer selv. smiley ellers må de jo ha' en fisketallerken. 2 flade og en skalle

  • #36   22. apr 2015 Der er nogle få som jeg har skruet i biler og motorcykler sammen med igennem mange år, hvor vi ved, at vi behandler hinandens udstyr med respekt. Det er selvfølgelig i orden, mens der er masser af venner, der udmærket ved at de skal holde pølserne væk, med mindre de spørger først.
    Det samme gælder for fremmede, spørg og jeg er som regel flink, pil uden at spørge, og jeg flipper helt ud.
    Hvis jeg har brugt utallige timer på at få den til at stå flot, så skal en eller anden spasser absolut ikke tro, at det er en gyngehest, eller at man bare kan pille som man har lyst.


  • #37   22. apr 2015 Jeg vil mene at der er et lidt gammelt ordsprog der siger nok se men ikke røger med mindre man har fået lov ellers er det gulerødderne VÆK
    Mvh jens


  • Finn broennum C
    Finn broennum C Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #38   22. apr 2015 Hvis jeg ser nogen pille ved min harley,
    Er der kontant afregning


  • #39   22. apr 2015 Der er en del indlæg herinde som ville gøre sig rigtig godt på Ekstra Bladets nationen.....

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #40   22. apr 2015 #33 og #34 - Selvfølgelig, jeg aner ikke hvor gammel drengene var, og jeg har heller ikke hørt faren føre sig frem, så det er måske lidt for friskt at sidde og blive forarget her foran skærmen.

    Jeg står dog ved princippet - uanset om faren fortjener en øretæve, så bør man altså se lidt på det store billede, når han har sit barn med. Det er sgu lidt synd, at en unges verden skal styrtes i grus, fordi to voksne mænd ikke kan finde ud af at opføre sig ordentligt.

    Når det er sagt, er der selvfølgelig også grænser for min tålmodighed, og en lussing er jo ikke verdens undergang.


  • #41   22. apr 2015 Jeg vil bare gerne vide hvad det er folk får ud af at pille ved en motorcykel, bil som ikke er deres egen... hive lidt i et bremsegreb, koblingen eller dreje lidt rundt på en gasrulle, eller hive i min fodhviler?? det er jo lidt sygelige lyster de har!! og jeg kommer aldrig til at forstår det

    Lige som #37 mener jeg, nok se men ikke røger med mindre man har fået lov og ejeren selv er til stede, ellers hold gulerødderne for dig selv!!!


  • #42   22. apr 2015 Denny T du skal da bare tage det som et kompliment at nogle vil røre ved en Suzuki smiley . Nej jeg har også været ude for at være til træf hvor en eller anden idiot af en far smiley løftede hans lille dreng op hvor hans først slog hans fødder ind i tanken, og bagefter op på mit røde sæde på min gamle R1..og det var svært at få de sorte streger af det røde sæde, og det var ugen efter jeg havde fået den, samt 2 fædre der skulle hen og røre ved tanken for at mærke om det godtnok var lak der var på den. Men når alt kommer til alt jeg tog det roligt sagde til faderen jeg syntes han var en idiot, og at han skulle lære hans søn at respektere andre folk's ting så han ikke endte ud som hans far.

  • #43   22. apr 2015 Man skal pille snitterne for sig selv... men det er der nu en del som ikke fatter!

    Jeg kører i klub, vi har klubhus, mødes ofte et par gange ugen og cyklerne holder parkeret ude foran...lækkert lækkert!

    For en 14 dage siden, holdt der lige en gut og hans kæreste ind til siden. Hyggeligt! gæster tænker vi...nej nej. Han har kurs direkte mod den ene af motorcyklerne, en fin HD Sportster fra 2013 med lækker lakering osv. Fandme om ikke aben hopper op på kværnen, og beder kæresten tage et billede...magen til mangel på respekt for andres ting!

    Ejeren flyver ud og giver ham en ordentlig, men velfortjent sviner... Gutten bliver så direkte sur og ubehagelig, men vælger alligevel at køre videre.

    ...Tror han var meget heldig i sit valg af motorcykel, til sit billede den dag, for jeg kunne godt komme i tanke om et par andre, som havde reageret en aaaaaaaaaaanelse anderledes (læs: et par på hovedet)

    Man skal sku' holde fingrene for sig selv, med mindre at man virkelig kender vekommmende som har mc'en.



  • Johannes N
    Johannes N Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Svar: 1
    #44   22. apr 2015 "Se. Men ikke røre" er det gået af mode?
    Har jeg fingereret ved en udstillet bil/MC - ja helt sikkert, men ikke voldsomt.
    Har jeg rørt ved en privat bil/MC? Aldrig ville jeg turde at gøre sådan noget.


  • Ulrik T
    Ulrik T Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 11
    #46   22. apr 2015 Det er helt klart, folk skal bare holde nallerne ved sig selv !!. Længere er den ikke.

  • #47   22. apr 2015 You brake it, you buy it smiley
    Jeg vil aldrig ty til vold, hvis der er nogen som rører ved min MC.
    Jeg sagsøger dem bare smiley


  • #48   22. apr 2015

    profilbillede
  • #49   22. apr 2015 Tine .. Det er ikke vold hvis manden løber ind i en lygtepæl ...

  • #50   22. apr 2015 Paul Erik:) nej det er jo lige det smiley

  • #52   22. apr 2015 Jeg forstår ikke hvad du vil med oplæget, du har jo selv svaret på det, du vil ikke have nogen rørere ved din tissemand, så er den vel ikke længere !!

  • Troels S
    Troels S Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #53   22. apr 2015 I gamle dage var det virkelig et problem på R-modellerne med karburator forsynet med accelerationpumpe, pludselig kom der er eller klaphat og vred håndtaget på dyret.. og så viste man godt at der ville være startproblemer ;-(

    Tænker og om de også piller ved en Harley forsynet med logo fra HA, eller rager på deres tøser.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #54   22. apr 2015 Engang i tidernes morgen til Midtfynsfestivalen så jeg en fyr i Bandidos-kostume parkere sin flotte, gule Harley på torvet i Ringe - blandt hundredvis af unge, fulde mennesker - og forlade den, mens nøglen stadig sad i.

    Så tilsyneladende var det i hvert fald ikke et problem i 90'erne, at folk pillede ved den slags motorcykler smiley


  • #55   22. apr 2015 Tom l syntes da ikke det okay det faren gør men det fanme langt fra okay din kammi fyrer ham en på skallen når sønnen ser det , bestemt ikke okay

  • #56   22. apr 2015 Det er fandme ikke ok at slå. Vold er der nok at i nyheder og aviser. Nogen er sgu nødt til at gå forrest og argumentere for tingene. Og det kan lige såvel være os bikere som alle andre.

  • Erik C
    Erik C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #57   22. apr 2015 Når jeg se på en andens kværn har jeg altid begge hænder tydeligt på ryggen, og jeg forventer det samme af folk der glor på min.

    Hvis du ikke tror det er OK at rage på min kones patter, skal du heller ikke rage på min motorcykel. Længere er den ikke.


  • #58   22. apr 2015 Jeg røre gerne grimme motorcykler. Men ALDRIG grimme patter....ALDRIG !!!! smiley

  • #60   22. apr 2015 Uden at kende situationen... så syntes jeg faktisk en flad (læs en flad) er helt på sin. Faderen vælger at lade ungen lege på mc'en, det er én ting og nok ikke en lusing værdi. Men hvis hatten så ikke vil acceptere at han har jokket i spinaten, og oven i købet bliver flapet, så syntes jeg det er i orden...

    Ungen overlever sku' nok at se sin fader få en flad... Det er da langt værre, hvis faderen begynder at stå og opfører sig som en åbenlys idiot.


  • #61   23. apr 2015 Min bike er der lavet lidt lak på også, så for mig ville det ikke kun dreje sig om penge, men om at man skal vente til maleren har tid + at man bruge en masse tid på afmontering og montering, og den skal undværes den i et stykke tid midt i det gode vejr, fordi at en spasser ikke respektere andre folks ting.

    Alle der passer deres motorcykler og biler, ved hvad en hånd hen over lakken kan gøre, hvis der er lidt støv "jord" på.

    Og nu er det altså ejerne af en ting, som bestemmer hvad som er acceptabelt at gøre ved den, så må man spørge, eller tage den "lærestreg" der evt. kommer smiley

    Det er bare min mening smiley


  • #62   23. apr 2015 Bare jeg er der, er jeg så godt som ligeglad, altså selv om man glad for sin MC så er det jo bare en ting, den tager jo ikke skade af at folk ser lidt med fingrene, og sku der være en der f.eks har ring på, eller er cyklen støvet kan man bare lige nævne personen skal passe på ringen/lakken .. Det eneste jeg ikke finder mig i er at fremmede folk sætter sig op på den hvis de ikke har spurgt først, eller jeg ikke er der, det vil jo svare lidt til at man bare satte sig ind i en fremmeds bil og glo.. smiley

  • #63   23. apr 2015 Synes det er RIGTIG sjovt at læse, alle de indlæg hvor en FLADsynes at være en god løsning....
    Sjovt nok er der ingen der er bange for at man som mc-ejer, ender med at få en vederstyggelig røvfuld. smiley Kan godt være i er fantastiske til at vurderer folks evner i western slagsmål. Synes bare tit man tager fejl af hvem der har en kort lunte og en fantastisk lige højre.....

    Men nu er jeg også så gammel, at jeg meget hellere vil have en ridse i lakken end mangle en tand. Og har lært at opdragelse er meget lettere på børn end på voksne.... smiley


  • #65   23. apr 2015 Du er sgu da langt ude, det er jo bare en motorcykel, og fedt du sammenligner det med at pille en kvinde i fissen.
    Tror du skal have undersøgt hovedet, også når du syntes det er i orden at ty til vold


  • #66   23. apr 2015 Lars S
    Jeg ser det så bare ikke som en motorcykel, for det første er jeg faktisk ret glad for min, og når jeg nu har betalt den 3 gange syntes jeg også det er en fandens masse penge at havde stående, og som gammel automaler ved jeg altså godt hvad sådan et par hænder kan gøre ved lakken.
    Vi har forskellige meninger og det respektere jeg, men når det gælder min Mc er det min mening der tæller.
    By the Way fed Motard du har Lars


  • #67   23. apr 2015 Lars S

    En flad øretæve har sgu ikke noget med vold at gøre, så ved du sgu ikke hvad vold er!

    Der er ingen forskel på min bike og din kones fisse.. det er forbud område for fremmedet, der ikke har fået lov til at pille på den smiley men så er der mange herinde der skal ha et tjek, men at du synes jeg er tosset, det kan jeg sgu godt leve med hehe og min elsket bike er sgu ikke bare en motorcykel for mig!


  • #68   23. apr 2015 @Denny.
    Det er sgu ikke kun en ordentlig mc du mangler smiley , Din retsforståelse er også helt skæv smiley


  • #69   23. apr 2015 Denny T
    Det er en Suzuki Gsx? Sådan som du skriver om din mc, skulle man tro at det minimum var en Bimota eller lign.
    Og jo, en lussing er vold, hvis du var mig dengang en hundeejer glemte at holde øje med sin hanhund og den lettede ben op ad min mc, hvad ville du så have gjort ved ham?


  • #70   23. apr 2015 Jeg synes man lige skal være forsigtig hvis man fx har jeans med knapper og læner sig op af biler, eller som i tilfældet med ringen og på lakerede dele..

    men hold kæft hvor kunne jeg ikke være mere ligeglad hvis folk rager ved MCen eller bilen..

    Når jeg er ude og køre race og bilen står i pitteltet så får alle børn lov til at sidde i bilen og kravle rundt alt det de vil, der sker sgu større skader på vejen og banen end der gør af et par fingre..


  • #71   23. apr 2015 # Simon

    Det er kun en GSX 750 F 2006. fik den 40.000 men for mig er det slet ikke værdien af min cykel det handler om.. om det så var en kina cykel til 5000 kr. eller en cykel til 300.000 kr har slet ingen betydning. folk skal bare holde snotten fra mit lort... længer er den ikke!! og jeg behandler den som om den koster en million, som du kan læse i alle de indlæg i tråden, er jeg langt den eneste der er elsker sin bike smiley

    Og i min verden er en flad øretæve ikke vold! at du synes det er det, er fint med mig. det er jo din mening og den har du lov til at ha smiley vi lever jo i et frit land

    Vasket den når jeg kom hjem smiley også sige til ham at han skulle holde sin lorte køter i snor
    også glemmer du lige at det ikke er mig, der har delt håndmadder ud, det var en kammerat til #6 Tom smiley


  • #72   23. apr 2015 Bum nu har vi den!
    #69 quote: Det er en Suzuki Gsx? Sådan som du skriver om din mc, skulle man tro at det minimum var en Bimota eller lign!

    Hvorfor er det at andres mening skal diktere hvad vores ting betyder for os?
    Det er da fuldstændigt lige meget hvilken cykel vi har. Jeg havde engang en Vw polo fra 85, selvom den ikke kostede en skid så var det min bil. Men folk tænkte stadig at det var en gammel slæde som man bare kunne gøre ved hvad man lystede.
    Jeg synes satme det er den forkerte indstilling at have til tingene!


  • #73   23. apr 2015 #68

    Ja det er sku meget muligt, men så er jeg da heldigvis ikke alene om at ha en skæv retsforståelse smiley hvis man lige ruller tråden igemmen, så er der mange der har samme mening smiley hehe

    #72
    HØRT!!! det fatter jeg heller ikke???


  • #75   23. apr 2015 #67

    Det forstår jeg ikke det der med din kone.

    Hun sagde det var helt i orden, og at du var indforstået med det så længe du havde de der rejsningsproblemer... smiley


  • #76   23. apr 2015 Slap af og lev livet..Som Mirza skriver, i ryttergården er livet som det bør være. Let og ukompliceret, Her går der ikke surmuleri og svingen håndmadder i den bare fordi nogen piller lidt smiley Livet er alt for kort til disse bagateller..

    mht. retsforståelse Denny. så bliver noget forkert ikke rigtigt af at mange mener det!! En lussing er VOLD, også selv om du har advaret om at den kom, hvis modtageren ikke stod af din hest....


  • #77   23. apr 2015 #76 - Brian, det har du ret i, men det er også vold (i lovens forstand) hvis du spytter på en anden!! Det er godt at der er en kriminel lavalder, ellers fik man sgu travlt med at uddele straf, hvis man tog en runde i en skolegård smiley Og så er der lige den med den sunde fornuft, selvom den snart er erstattet af regler der bare SKAL følges, ellers skal du satme have en hård straf!! Minder det ikke lidt om de lande hvor religionen er loven, eller er det bare mig der, igen - igen, har en helt forkert indstilling smiley

  • #78   23. apr 2015
    tom I
    Ja det er det!

    Det ligner ikke noget at stikke en person en på skrinet foran hans barn fordi han har gjort noget forkert.

    Det er helt ude af proportioner!

    Det er dit profilbillede iøvrigt også. EU flag og hagekors. Jeg tror bare din verden er meget sort/hvid.



  • #79   23. apr 2015 Kim O

    Så kan stodderen sgu bare lade vær med at være dum og flabet, når manden prøver at fortælle ham at det er noget lort han har gang med sin unge... hvor svært kan det være at sige undskyld for det lort han hadet gang i?? men i stedet vælger han at være dum, så må han jo bare ha en dum flad, så han kan forstår det... muligt i kalder det for vold, jeg kalder det for en irettesættelse smiley


  • #80   23. apr 2015 Tjah..

    Det er ligegyligt hvad jeg eller du kalder det. At stikke en på skrinet er objektivt set vold.


  • #81   23. apr 2015 Det med den sort/hvide verden, det er da meget sjovt at den nu skal hæftes på mig! Jeg har på INTET tidspunkt givet min personlige holdning til kende!!! Jeg kom med et indlæg til tråden, at den så kommer til at handle om det indlæg, ja det siger en del mere om folks manglende evne til at læse "indenad" end om mig!! Der er flere der læser det som om at jeg går rundt og banker folk ned, hvis bare de sender mig et forkert blik!! Og til Kim O - hvor læser du at noget barn har gjort noget forkert?? Det var barnets far der var et fjols, og alle de åhså politisk korrekte mennesker her, havde sandsynligvis stået og sparket på ham endnu, hvis de havde set/hørt ham!! Skal historien pensels HELT ud (hvad der slet ikke burde være nogen grund til) var det ham selv, barnets far, der begyndte med at invitere på øretæver!! Nu fik han så en flad så han mistede lysten til mere, der var nok en del andre der havde givet ham en røvfuld af de store, men nu var der et barn tilstede, som en del yderst skarpe læsere har bemærket!! At de selvsamme "genier" er totalt ligeglade med at de ikke kender hele historien betyder jo intet, bare man kan få luftet sin forargelse!! Og skal vi til at dømme på "profilbilleder" tja min skal nok ses med et glimt i øjet, jeg har det så lidt svært med lige at fortolke Otto Leisner, men det er nok noget med en hoplanål smiley

  • #82   23. apr 2015 Jeps! Det er nemlig noget med en Hopla Nål.

    Hvad er din adresse, så sender jeg smiley


  • #84   23. apr 2015 # tom

    Ja det er sgu lidt sindsygt at manden begyder med at invitere på øretæver, når han har sin unge med i byen... han har nok troet han kunne spille hård banan af den årsag, også gemme sig bag sin unge?? men så troet han lige forkert smiley jeg ville godt ha overværet det smiley


  • #85   23. apr 2015 # Rydahllex

    Hehe godt set, tråden har taget en forkert drejning smiley


  • #86   23. apr 2015 #83 - Vold er: når folk ikke forstår mig! Jeg bliver altså bare så ked af det, kan slet ikke klare det smiley

  • #87   23. apr 2015 Jeg har ingen problemer med at folk kigger, taler eller røre, men skal der røres skal de sgu spørge først, længere er den ikke. Det burde jo være almindelig. Gensidig respekt.

  • #89   23. apr 2015 https://vimeo.com/90151731

  • #90   23. apr 2015 Arhhh Mirza... Ikke at jeg på nogen måde skal tale dine racere ned, men vil du ikke også selv mene, at der er en smuuuuuuule forskel på en racer mc/bil der bliver tæsket rundt på en bane, og så f.eks en custom Harley til en halv mil?

  • #91   23. apr 2015 Tror du at alt på bane er noget billigt ulakeret lort Milling ??


  • #92   23. apr 2015 Bestemt ikke smiley

    Jeg siger bare, at jeg godt kan følge tankegangen i at man ikke er så øm over f.eks lakeringen på en baneracer... Samtidig kan jeg også godt følge ham med custom biken som er rigtig øm over lakeringen.



  • #93   23. apr 2015 det var sgu da også noget mærkelig noget at lade sin snotunge gå oven på en anden mands mc, hva bliver det næste når der holder en ferrari på parkeringspladsen

  • Line L
    Line L Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #94   24. apr 2015 Jeg synes desværre det sker ganske ofte, de ting der her bliver beskrevet. Der har feks. været nogle oppe at sidde på min cykel, hvormed den har trillet en smule og skivebremsen i forhjulet dermed kørte med rundt og smadrede skærmen. Jeg har også oplevet børn der synes det er megasjovt at mase neglene ned i mit bløde sæde. Jeg har en veninde, hvis naboer var bekymrede for "at motorcyklen skulle vælte og falde ned over børnene, når de legede på den"!! .... Jeg synes generelt, der er mange der ikke har indset, at nitterne på børns cowboybukser, er rigtig gode til at ridse en MC - og det synes jeg, vi har pligt til at hjælpe dem med at forstå. På en god og ordentlig måde, så det ikke er os, der ender som idioterne (også selvom jeg er rødglødende indvendig og mest har lyst til at kaste et cykelstativ i nakken på dem).. Jeg bruger gerne analogen med, at jeg da heller ikke sætter mig på køleren af deres bil med mine fine nittebukser..

  • #95   24. apr 2015 Mit kropssprog siger automatisk hold afstand eller fingrene væk fra zx10r , men hænder jeg giver lov til,en lille pode kan komme op og sidde, hvis ungen kan charme sig ,og måske der kommer et Nej,ikke hive i carbon !!! ??

  • #96   24. apr 2015 Milling..

    Jeg starter også mit indlæg med at sige at jeg godt kan forstå at man er øm overfor sin lak..

    men ellers er jeg uforstående overfor den panik det medfører at nogen piller lidt, og min racer koster +++100.000kr uden afgift.. Og i modsætning til mange gade motorcykler i samme prisklasse er der jo ikke forsikring på sådan en.. Og den er rimelig velholdt ifht til at jeg har 2-3 påkørsler om året smiley


    profilbillede
  • #97   24. apr 2015 Mirza, sådan en bil som din, er det eneste undskyldning for ikke at køre MC.

    Jeg har en af de der MC som folk gerne vil kigge på, og spørger (!) om de må fotografere deres unger på. Det må de som regel godt. Hvis man forklarer at det må de ikke, og fortæller at man lige har brugt x timer på at pudse og polere, så har jeg aldrig været ude for en der ikke accepterede det.
    Når de piller, er det i virkeligheden udtryk for at de gerne ville have sådan en, men af forskellige omstændigheder ikke kan - kone, børn, afdrag på huset. Så drejer de på gashåndtaget og forestiller sig at den accellerer som en raket derudaf. Men de bør naturligvis spørge, og hos mig får de lov. De kan jo ikke brække karburatoren af ved at dreje på gashåndtaget vel?
    Hvis man kommer farende ud og råber "Hvad f... laver du med min MC din spade, få lige nallerne væk hva'!!" Så modtages det lidt anderledes end hvis man siger "Jeg vil helst ikke have du piller ved min MC, den koster mange penge, og jeg bruger en del tid på at holde den flot." I første tilfælde opfattes man, korrekt, som angribende og ham der piller ryger direkte i forsvarsposition og balladen er startet. Abemennesket inde i os styrer.
    I andet tilfælde sker der ikke andet end at "pilleren" siger, "Det må du undskylde, det tænkte jeg ikke over, men den er nu flot. Hvad er det for en?" Og så er kontakten og den gode stemning der med det samme.

    Det står på side 1 i håndbog om konfliktstyring. På side 2 står at vold som regel gør problemet større.


  • #98   24. apr 2015 "Mirza, sådan en bil som din, er det eneste undskyldning for ikke at køre MC."

    Helt enig, og der er da også en motorcykelmotor i, så fås der ikke et bedre alternativ smiley

    Og thumbs up for resten af indlægget


  • #99   24. apr 2015 @96 - Og her har jeg i årevis troet at dit profilbillede var nosseknuseren på et cykelstel!?!

    Hvor kan man dog blive snydt! smiley


  • #100   24. apr 2015 hehehe smiley nu giver ting mening

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #101   24. apr 2015 MC skal pakkes i vat hvis den ikke tåler at blive berørt af fremmede hænder.
    I Biltema kan man købe et sammenklapelig drivhus så folk kan se men ikke røre.
    Er der nogen der er syg?????


  • #102   25. apr 2015 #101
    Så Andrzej bare fordi du synes at det er iorden at andre mennesker piller ved din motorcykel, så er mennesker med en anden holdning end din (korrekte?)holdning syge?
    Jeg bryder mig personligt IKKE om at mennesker jeg ikke kender piller ved min motorcykel! Er jeg så syg?


  • #103   25. apr 2015 #102

    Så må jeg også være meget syg, men det kan jeg sgu godt leve med at nogle synes det.. det er jeg mega kold i røven over for! smiley fandeme min motorcykel, og jeg bestemmer, så det er nix pille!


  • #104   25. apr 2015 God bedring smiley smiley

  • #105   3. maj 2015 Min ynglings nuance af blå er orange.... HOLD NALLERNE FRA TING DER IKKE ER DINE BÅTNAKKE!!!! NOGLE MENNESKER ER VINDUESSLIKKENDEMÆRKLIGE!!!! OG HANDLER DEREFTER....

  • #106   7. maj 2015 det som de fleste skriver her er netop grunden til jeg ikke gider til mc træf.. folk er total syndsyge med deres 20 år gamle motorcykel som har været være nede og ligge 20 gange... Hvis man er heldig kan man få lov at kigge på 10 meters afstand

    Der er tonen godt nok 200 gange anderledes ved veteranbil træf fa ham der kommer hen til dig for at snakke, han har selv har en bil som han selv er meget glad for, ergo gør han nok ikke noget ved din som han ikke vil gøre ved sin ejen smiley

    jo jeg er os meget glad for min suzuki, men den er ikke en altertavle! så længe folk ikke ligefrem gør noget for at ødelægge den, så rør det sgu ikk mig. tit man skal man gøre for at se ordenligt på tingene


    Men det self og bare min holdning


Kommentér på:
At rode og rage ved andres cykler

Annonce