{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Køb af demo-cykel?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle i kloge mennesker..

Jeg er i den heldige situation, at jeg formodentligt skal/vil købe mig en ny cykel snarligt.. En et-liters naked-kværn... Jeg har øjnene på en ny model - som endnu ikke er på markedet i brugt form..

Spørgsmålet går derfor på, om i ville spare 10 - 20 kilo og hoppe på en demo-model, med 1000 km på klokken, eller købe helt nyt? Har demo'erne fået skadelige prygl fra start eller ville i ikke betragte det som værende en problemstilling?

På forhånd tak og vh Marcus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af demo-cykel??
  • #1   23. apr 2015 Efter sigende ska maskiner faktisk ha prygl ret tidligt for at minimere et olie forbrug..

    Tør man spørge hva det er for en maskine? smiley

    Men du ska nok forvente at den har fået lidt og leve af som demo smiley


  • #2   23. apr 2015 Er det 10-20k fra en cykel til 350k eller 10-20k fra en cykel til 70k??
    Førstenævnte: Nej
    Sidstnævnte: Ja


  • #3   23. apr 2015 Og beholder du cyklen i 1 år eller 10 år

    efter 1 år er der stadig garant i og grænser hvor meget der kan gå i stykker SELVOM den har fået tæsk..


  • #4   23. apr 2015 Du skal lige være obs på, at du således bliver nr to ejer af køretøjet. Det kan evt få den betydning, at anvender dit forsikringsselskab erstatning til nypris det første år, gælder dette normalt kun hvis du ligeledes er den første ejer.
    Jeg har en bekendt som kom i "klemme" på den konto med en demo-bil. Bilen kom på synshallen hvor musikanlægget så blev stjålet i løbet af natten. Sur sag smiley


  • #5   23. apr 2015 Umiddelbart så var planen at beholde den i 5-10 år.. Prisen ligger til et par hundrede... Og den har ikke været indregistreret - hvorfor der vil være både garanti og jeg formoder derved også at være første ejer..

    Men hvor meget betyder tilkøringen - i forhold til de første 1000 km?


  • #6   23. apr 2015 Jeg sprang på en demo, INGEN aner hvor længe man skal eje en mc. Men et er sikkert når du igen skal sælge så får du ikke 10-20k mindre fordi det ikke er en enejers smiley Jeg ser det som penge lige ned i foret....

    Tilkøring på en moderne maskine består i at lade den blive ordentlig varm inden den får kniven. No problemo smiley


  • #7   23. apr 2015 Købte også en demo - uden problemer..du har jo også stadig garantien

  • #8   23. apr 2015 Brian S - jeg havde samme tanke mht økonomien mv smiley - men frygter nok mest for unødig eller hård slitage på motoren pga voll-gas uden tilkøring.. Men ved ikke hvor meget betydning det har for de nyere mc'er.... smiley

  • #9   23. apr 2015 Ja spændene emne smiley

    Har kigget på en riviale der kan man spare 60 kilo på at købe en demo udgave.
    Det lyder som en god deal i mine øjene smiley


  • #10   23. apr 2015 Så Kim - du ville ikke betænke yderligere og bare købe demo??

  • #11   23. apr 2015 Vold gas uden tilkøring = en meget potent maskine,der yder max....hvad andet ønsker du?

  • #13   23. apr 2015 Altså nu har jeg godt nok aldrig prøvekørt en maskine ved forhandler... Men hvor meget tæsk får sådan en maskine lige?

    Den er da nok blevet kørt lidt ud i gearene et par gange, men er det så ikke også det? Og en forhandler med respekt for sig selv, sørger vel også for at maskinen lige har et par minutter til at stå og blive varm i, og ikke bare blive fyret afsted på en koldstart.

    Jeg ville ikke være betænkelig ved det... ikke det mindste. Der er jo, som du også selv nævner, stadig garanti på den.


  • #14   23. apr 2015 Don t. Du burde prøve at købe ny ged. Så finder du ud af at prisskiltet taler sandt..

    Desuden så går du da glip af en hulens masse sjov, hvis ikke du kører ens på din egne og demo cykler..jeg er HELT uforstående smiley


  • #16   24. apr 2015 Jeg har lige købt en demo cykel her i vinters og havde kørt 900km. Nu har den kørt 1500km og stadig ingen problemer. Og det kommer der heller ikke ud over hvad der ellers ville være
    Køb og kør. De fleste maskiner får endda kniv inden de forlader fabrikken.
    Men selvfølgelig... Er den total grim i lak osv, så skal der godt nok en ordentlig rabat til. smiley


  • #17   24. apr 2015 Umiddelbart står den uden brugsspor - men har jo fået noget gas.. Men det 10.000 kr er jo udstødningerne, blinklys og undertailen mm sparet.. Men kan den hårde tilkøring medføre et problem om 8 år eller lign?

    Kan forstå at der selvfølgelig er delte meninger - men har nogen herinde haft en demo i mere end 4 år og har de oplevet nogen uventede problemer??


  • #18   25. apr 2015 Altså hvis den ikk siger nogen forkerte lyde i motor tror jeg ikk jeg ville tænke det vilde over det smiley den ska jo så skilles ad for at se efter evt slid smiley

    Hvis den lyder sund nok og den ikk har brugt noget olie tror jeg ikk du ska være bange..

    Men hva fanden er det for en naked liter bike til ca 100 klik? smiley ka ikk li se for mig hva det skulle være smiley


  • #19   27. apr 2015 Madsen - jeg overvejer lidt den nye model Kawa Z1000 - så at åbne og kigge efter slid på en ny cykel vil jeg ikke.. smiley

    Men det er mange penge og tror jeg ender med en helt ny - istedet for at spare 10.000 og risikere noget...

    Men tak for svarene alle sammen...

    Ps. Er stadig interesseret i at høre fra et godt medlem, der har ejet en demo/prøve-cykel i et par år...


  • #20   27. apr 2015 Jeg fatter SIMPELTHEN IKKE nervøsiteten ??? smiley smiley smiley smiley

    Der kører et hav af brugte maskiner rundt i dk som har startet deres liv på en racerbane, konstant i det røde felt, op og nedgearinger uden kobling. helt uden tilkøring, og yderst sjældent er der ventet med at give fuld hammer til olien er varm....
    Det er moderne motorer, hvordan i hulen har du regnet med at man skulle kunne skade den ved demo kørsel ? prøv lige at snakke med en mekanikker om hvordan der bliver kørt på nye cykler. Man udleverer jo ikke noget til kunden som ikke virker ( kan godt være de lyver overfor forsigtige "hvordan er proceduren" kunder. men ikke overfor ham med slidte kneesliders smiley )



  • #21   27. apr 2015 Arh.. Jeg ville også have forbehold for en demo-maskine.. Den kunne jo have pigelus - eller bussemænd under sædet..
    Kan huske et Top-Gear afsnit, hvor de sendte nogle brugte biler til anal-yse - det var klamt smiley


Kommentér på:
Køb af demo-cykel??

Annonce