{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremskaffelse af TÜV på fremflyttersæt
  • #2   27. apr 2015 2 min på gåkkel kom med -----> http://www.wwag.com/step/pdf/109745.pdf

  • #3   27. apr 2015 ser det rigtigt ud?

  • #4   27. apr 2015 Nej desværre ikke helt..

    Gearskift


    profilbillede
  • #5   28. apr 2015 hvad står det der tuv entlig for.

  • #6   28. apr 2015 Hvad er TÜV?
    Answer
    TÜV er en uafhængig anerkendt instans, der har hjemmel til at udstede certifikater om en given kvalitet på stort set alt, lige fra medicinsk udstyr, elektriske installationer, el produkter, løfte anordninger, trykkogere, til autodele. Betegnelsen TÜV står for Technische Überwachungs Verein, hvilket kan oversættes til Teknisk overvågnings Sammenslutning.


  • #7   28. apr 2015 Hvad vil du med TÛV-dokumenter? .. skal den synes i Tyskland?

  • #8   28. apr 2015 tak michael.

  • #9   28. apr 2015 Thore. Nej- og du skal sku også have tüv på diverse dele der har med stel, bremser, osv i dk. Ellers er din mc ulovligt. Og det har syn ikke noget at gøre med - men dig som føre. Du skal oplyse syn om at der er ændringer som kræver godkendelser og papir. Eller synes de på et forkert grundlag.
    Og det er altid føres ansvar/ejer


  • #10   28. apr 2015 TÛV er udelukkende et tysk system og er 100% værdiløst i DK ift. syn og godkendelser... længere er den ikke..

  • #11   28. apr 2015 Thore J - Hvorfor vil synsfolk så ikke godkende motorcykler med fremflyttersæt, med mindre der er TÜV på? Jeg står i samme situation som Storm og kan ikke få min cykel synet med fremflyttersættet på, uden TÛV.

    Da jeg kørte min første bil til syn i 2007 ville synsmanden også se TÜV-godkendelse på de sænkningfjedre der var monteret på den. Gætter på det ikke er for sjov at synsfolk beder om godkendelse på de konstruktive ændringer man laver. Ellers kunne jeg sikkert selv have svejset noget sammen til et fremflyttersæt.

    Og hvad basere du dit udsagn på? For jeg kan ikke finde TÛV-godkendelse på det fremflyttersæt jeg har, eftersom firmaet der har produceret det er lukket, siden det blev købt og monteret i 2002. Og hvis en synsmand ikke har noget konkret at have sin påstand i, omkring fremskaffelse af en sådan godkendelse, så gider jeg da ikke spilde mere tid og energi på at forsøge at skaffe den. Eller i værste fald, demontere fremflyttersættet.


  • #12   28. apr 2015 Det er nok fordi de er usikre på deres egen evne til at vurde om tingene er forsvarlige for der stilles i DK ikke nogle krav om TÛV...

    ..der findes omvendt også masser af TÜV-godkendte stumper som ikke er lovlige i DK...

    og jeg baserer på mit udsagn på samme regelgrundlag som synshallerne skal arbejde efter.. Bekendtgørelse om detailforskrifter for køretøjers indretning og udstyr
    http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/Dokumenter/01%20Syn%20og%20koeretoejer/03%20Regler%20om%20koeretoejer/01%20Regler%20om%20koeretoejer/Detailforskrifter/DfK2012.ashx


  • #13   28. apr 2015 Anders, du skal nok bare finde en bedre synsmand..

  • #14   28. apr 2015 Hvem er Anders (#13)?

    Men det lyder jo meget godt. Men hvad mener du så jeg skal gøre for at få min cykel godkendt som den er? Det er samme problem i flere synshaller. Skal jeg bare smide det link fra Trafikstyrelsen (fra 2012) du postede tidligere, i hovedet på dem og være påstående og sige de skal følge den eller..? Ikke fordi jeg vil være negativ, jeg vil bare gerne have min cykel synet uden de store komplikationer


  • #15   28. apr 2015 Thore J
    Hvordan skal en synsmand(som nok har en mekanikeruddannelse) have de nødvendige kompetencer til at kunne vurdere hvorvidt en del er forsvarlig eller ej blot ved at se på stumpen til syn?


  • #16   28. apr 2015 Rasmus A. Det får du nok ikke så meget ud af. Det dokument har absolut intet med ombygning at gøre. Det omhandler typegodkendelser for importører og producenter og har derfor intet med sagen at gøre. der skal være TÜV godkendelser på alle konstruktive ændringer. Herunder fremrykkersæt.

    Hvis jeg var dig ville jeg nok prøve at høre den tidligere ejer eller det sted hvor du har købt sættet. Alternativt kan du prøve at søge på steder der har sættet for at finde ud af præcis hvad det hedder. Det vil gøre din søgning noget nemmere.


  • #17   28. apr 2015 du kan også vente med at ændre på cyklen til den er synet.

  • #18   28. apr 2015 #16 - Flex
    Nej, jeg tænkte nok at det ikke ville give ret meget mening at smide et sådan dokument i hovedet på synsfolk, der nok har styr på det de går og laver til daglig. Jeg har fundet ud af at det er dette sæt: http://www.ebay.com/itm/Item-Title-YAMAHA-VIRAGO-XV-750-XV1000-XV1100-MAPAM-FORWARD-CONTROLS-/131489237336?hash=item1e9d5e8958&vxp=mtr - det er tidligere ejer der har fået det monteret og jeg har fået alle de papirer han havde. Der er TÜV til sissy-bar og udstødning. Men ikke til fremflyttersættet. Jeg har taget kontakt til det firma der monterede sættet for den tidligere ejer, men det var tilbage i 2004-06. Så om de stadig har dokumenter på det, tvivler jeg på.

    #17 - johnny a
    Jeg har købt cyklen som den står, med fremflyttersæt. Jeg har på intet tidspunkt skænket det en tanke at det ikke skulle være lovligt at have fremflyttersæt sådan uden videre, eftersom næsten 9 ud af 10 af de cykler jeg kiggede på der var til salg, havde monteret fremflyttersæt.


  • #19   28. apr 2015 Jeg synes ikke umiddelbart at de to sæt ligner hinanden og med mindre at det passer både på en Yamaha og en Harley, så skal du nok lede lidt videre. Du burde kunne få producenten til at sende dig en TÜV godkendelse imod lidt betaling. Dog skal du være opmærksom på at det ikke er alle fremrykkere der har den godkendelse og dermed ikke alle der kan godkendes hos en synsmand.

  • #20   28. apr 2015 #19 - Flex
    Det billede der er øverst i tråden er ikke det jeg har. Det er det jeg har linket til. Den producent der har lavet det sæt jeg har er lukket/gået konkurs siden det blev monteret for 9-10 år siden. Der findes godkendelse til det. JEG kan bare ikke finde den online og de sælgere på ebay og andre udenlandske forhandlere har ikke svaret på de henvendelser jeg har sendt dem


  • #21   28. apr 2015 Ah okay. Fik intrykket af at det var det du brugte som det første billede var det du havde. Ja okay det gør det selvfølgelig noget mere besværligt når producenten er gået konkurs.

    Held og lykke med at finde papirarbejdet smiley


  • #22   28. apr 2015 Thore: Et fremflyttersæt er en konstruktiv ændring der KRÆVER Tuv. Med mindre det er org. Og det kan man sku kun få til de nyere HDèr.
    Så længere er den ikke..... Dette emner er der nok info om på nettet. Men vil forslå dig at læse op på det hos SKAD`s hjemmeside.


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #23   28. apr 2015 @Rasmus A
    Jeg kan prøve at spørge på Viragoforum i Tyskland, det burde være til at fremskaffe.
    Er det en 3LP ?
    Hvis du har brug for et originalt fodhvilersæt så du kan få den synet, har jeg et du kan låne.
    Mvh. Jan


  • #24   29. apr 2015 #23 - Jan G
    Hvad er 3LP? Jeg har skrevet til en engelsk butik der har et restparti af Mapem varer og jeg fik svaret at de ikke havde godkendelser til dem, da det var et italiensk sæt. Men du må da gerne høre ad på det forum.
    Jeg fik heldigvis selv de originale fodhvilere med, men jeg ville jo helst slippe for at skulle afmontere, syne og montere igen


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #25   29. apr 2015 3 LP er en Typebetegnelse for nogle xv 1100. Det indgår også i stelnummeret.

  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #26   29. apr 2015 Er der graveret noget i fremflyttersættet?
    En Tysker synes, at det ligner et Falcon sæt, og til Falcon har han en "Gutachten"
    Det kunne jo også være, at Falcon og Mapam er identiske anlæg. Men prøv og kig om der er graveret noget.


  • #27   29. apr 2015 Den er til service ved Rydberg, så kan ikke se noget på den før jeg får den tilbage i morgen. Er ikke hjemme så kan ikke engang tjekke registreringsattesten om det skulle være en 3LP. Men jeg kigger efter så snart jeg har mulighed for det. Men tak for hjælpen indtil videre

  • #28   29. apr 2015 Tro ikke det er et mampan. Tro mere på Falcon. Muller er det heller ikke.

  • #29   29. apr 2015 #26 - Jan G
    Så er jeg kommet hjem og stelnummeret starter med 3LP. Jeg har stadig ikke cylken hjemme, men har zoomet lidt på de billeder jeg har taget: http://i.imgur.com/PqFqEGN.png - grunden til at jeg gætter på at det er en Mapam er den måde selve det beslag der flytter pedalerne frem, er udformet på. Men kan som både du og Fenris foreslår, godt se ligheden ved selve fodstøtterne på et Falcon-sæt og det jeg har monteret


  • #30   30. apr 2015 Undskyld at jeg skriver i mit indlæg smiley

    Men nu har jeg fundet mit fremflyttersæt, men kan ikke finde firmaet....

    http://www.ebay.de/itm/FORWARD-CONTROL-KIT-3-HARLEY-SOFTAIL-SHOVELHEAD-FX-FXE-SUPER-GLIDE-LOW-RIDER-/281331454661?hash=item4180a952c5

    /Jonas


  • #31   30. apr 2015 Ah for fanden. Det har jeg slet ikke tænkt over. Du må sgu meget undskylde at jeg har hugget dit emne på den måde. Det var bestemt ikke min mening, det koster vidst en kvajebajer eller tre..

  • #32   30. apr 2015 Det går skam nok Rasmus, men er da med på lidt øl smiley

    /Jonas


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #33   4. maj 2015 @Rasmus,
    Har du fået din MC hjem igen? Hvis du kan oplyse, hvad der er indgraveret, er det til at finde ud af hvilket fabrikat det er.


  • #34   5. maj 2015 Hej. Ja jeg har fået den hjem og haft sættet pillet af for at se om der skulle være noget indgraveret i det. Det er der ikke. Jeg har snakket med importøren af Mapam (fra før de lukkede) og han sagde at de første sæt var uden mærkning da man dengang ikke gik så højt op i godkendelser dertil.

    Så jeg vil prøve at syne den som den er og være uvidende hvis de kommenterer på det. Dumper den må jeg ud og købe et nyt sæt med godkendelse eller finde et komplet sæt originale fodhvilere.


  • #35   5. maj 2015 Og det er Mapam. Der er mærkater på fodhvilerne. Billeder af dem her
    http://imgur.com/a/8M3yu


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #36   5. maj 2015 Jeg har fået en adresse på en der tidligere solgte Mapam. Jeg har skrevet en mail til ham... så vi får at se.
    Du kunne også spørge synsmanden, inden du fremstiller den til syn, om han vil syne den uden godkendelsen, og så argumentere for at Mapam trods alt var et anerkendt mærke.


  • #37   5. maj 2015 Jan. Pisse ligegyldigt. Så er den synet på et forkeret grundlag.
    Sætter du fremflyttersæt på skal der TUV på og det skal krydse af på den seddel man kan få hos synsmanden.
    Det er en konstroltiv ændring - da du piller ved dens bremsearms position osv.



  • #38   5. maj 2015 #36 - Jan
    Er det Thomas fra TG-Tech? I så fald har jeg mailet lidt frem og tilbage med ham.

    Jeg var i weekenden ved at sætte det originale fodhviler-sæt på, men ham tumpen jeg har købt cyklen af har sgu ikke givet mig det hele med. Mangler et par møtrikker, en bolt og selve den tynde arm til bremsen.


  • Jan G
    Jan G Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Svar: 21
    #39   5. maj 2015 Det er ham her:
    http://www.motec-jerg.de/

    Hvis du er akut i bekneb for det originale må du godt låne. Jeg skiftede til fremflytter for en god måned siden, og jeg skulle da mene at jeg har gemt alt jeg har skruet af.
    Jeg skal til Blokhus i Kr. Himmelfart, så kan jeg da tage det med.


  • #40   5. maj 2015 Det lyder fanme godt. Men, som ham Thomas skrev, så er det svært at finde noget på dem, eftersom der ingen mærkning er på dem. Mht. at låne, så kan vi lige se på det når vi kommer lidt nærmere Kristi-flyve-ferie

  • #41   8. maj 2015 Sidste opdatering fra min side, så skal jeg nok stoppe min totale overtagelse af Storms emne: Min cykel er nu synet med fremflyttersættet, uden anmærkninger. Synsfolkene (der skal åbenbart to til at syne en mc) kiggede og rykkede lidt i sættet, slog et eller andet op på deres PC, kiggede igen, kørte en tur og skrev en regning til mig på synet. Så alt det bøvl jeg har udsat migselv og alle jer hjælpsomme folk var åbenbart unødvendig.

    Tak til jer alle for hjælpen, på den ene og den anden måde. Go' weekend!


  • #42   9. maj 2015 Jeg kørte også bare ned i synshallen og fik den synet... Med fremflytter og andre bremser. Men den kan jo bremse, så forstår ikke hvordan andre kan løbe ind i problemer med syn når de har uoriginale stumper på.

  • #43   9. maj 2015 I skal bare vide en ting - og dette gælder især HD køre.
    Den er IKKE lovlig bare fordi de er synet. Synet betyder IKKE en skid, hvis den er synet med ulovlige stumper (dele uden TUV og som ikke er org.) og hvis den ikke er synet og det dokument der skal bevise der er ændret ting på ikke er underskrevet og send ind.
    Så er din Mc synet, men har du fremflyttersæt på, andre bremser, andre bro, anden svingarm, osv. så er den ulovlig og du må IKKE køre på den. Synet eller ej.
    synshallen bliver IKKE hold ansvarlig for dit køretøjs fejl og mangler - det bliver DIG.



Kommentér på:
Fremskaffelse af TÜV på fremflyttersæt

Annonce