{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

Loud pipes save lives = sandt ? {{forumTopicSubject}}

Er det den generelle holdning at "Loud pipes save lives" ?
Jeg mener personligt det er noget vrøvl. Biler er så godt lydisoleret, er det umuligt at høre noget før det er forsent (og plus at de fleste også høre musik). Denne påstand er hørt flere steder, f.eks. i bladet "bike" nov-dec 04 hvor de skriver det er noget vrøvl at "Loud pipes save lives".
Og hvor mange kan sige de har skiftet rør af anden grund end fed lyd? Tror ikke der er mange der har gjort det alene pga sikkerhed.
Jeg syntes at folk med udstødninger som larmer alt for meget generelt er med til at giver mc'er et dårligt ry og gøre dem hadet rundt om i sommerlandet.
Bare min mening. Jeg kan godt lide god lyd, men ikke unødvendig støj.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Loud pipes save lives = sandt ?
  • #1   10. sep 2006 En motorcykel skal brøle, det er jo en del af "sporten"

  • #2   10. sep 2006 Præcis... Tror også det er det som er grunden... Og ikke sikkerhed...

  • #3   10. sep 2006 Tror ikke du kan finde en, Som gør det pga sikkerhed..


  • #4   10. sep 2006 Det er noget sludder, og en dårlig undskyldning for at retificere at køre med dem..Jeg har "loud pipes" pæå, og tror ikke det gør andet end at skræmme livet af dem man kører forbi med fuld hane. De hører ikke man kommer før de ser en..
    Nå man står foran min cykel hører man indsugningen før man udstødningen - så videre til den næste frase: Open intakes saves lives.. Væsrgo at bruge den, det er sidste gang jeg kommer med den.

    Men så til et spørgsmål til dem de siger "loud pipes saves lives"... Kører i med diode baglygter med blink i, små diode blinklys, røde bulpcovers i din forlygte, etc???


  • #5   10. sep 2006 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=22708

    her er der 6000 folk som har skrevet under på det, citat:

    "Potten er bl.a. med til at højne sikkerheden for at man ikke bliver kørt ned. Mange bilister ser ikke motorcykellisterne, men de hører dem, hvilket er nok til at de er opmærksomme på dem."

    så nogen må tro det.


  • #6   10. sep 2006 En af grundene til JEG ikke har skrevet under - kan ikke tilslutte mig dette argument.

    Der er som jeg ser det ikke mange argumenter, andet end power, god lyd, flot udseende - ikke nogle argumenter mange politikere ville kunne forstå.


  • #7   10. sep 2006 Jeps, det er noget vrøvl og har intet med sikkerhed at gøre. Det eneste, der duer, er en cykel i ordentlig teknisk stand, den/det rigtige påklædning/udstyr og nok vigtigst af alle: at man kører fornuftigt og efter forholdene. Så vil jeg også tro, at størstedelen af alle alvorlige mc-relatede ulykker ville kunne undgås.

    Og man kan sagtens køre stærkt og more sig imens uden at sætte sit og andres liv og lemmer på spil, hver gang man kører en tur. Det er nok alligevel de færreste, der køber motorcykel for at overholde fartgrænserne til punkt og prikke smiley Am I right or am I right? smiley

    K.


  • #8   10. sep 2006 Der er da helt bestemt tilfælde hvor udsagnet kan være rigtigt. F.eks når man kører om aftenen i områder hvor der er dyr. Der vil udstødninger der larmer i mange tilfælde redde en motorcyklist for det der tit sker for bilister, nemlig at dyrene(især dådyr, hjorte etc) springer efter lyskeglen. Dyrene lader sig nemlig skræmme af lyden, og hopper således ikke i sidste øjeblik ud efter lyset.

    Mht "synligheden" i forhold til andre trafikanter; biler; knallerter og cyklister, er det nok rigtigt at det med moderne teknik sjældent øger sikkerheden at cyklen larmer, da bilerne alligevel ikke kan høre os.


  • #9   10. sep 2006 Tja, da damen var kommet på bussen idag og den kørte på motorvejen overhalede jeg den og hun kunne høre mig inden hun så mig komme forbi sååå:)

  • #10   10. sep 2006 Jamen, hvorfor skal det kun koste 500 kr., hvis man kører bil, lastbil eller for så vidt knallert.... det er sgu da ulogisk .... det burde sgu da være ens for alle køretøjer....



  • #11   10. sep 2006 jeg giver steffen ret, når jeg kører til dagligt i århus, så har jeg før da jeg kørte med standart potte på, så har jeg nok 1-3 gange per tur igennem byen været ved at få klemt knæ og lingende fordi folk ikk er klar over at man ligger ved siden af, hvis man ikke selv kan høre cyklen med 60km/t hvordan skal andre så kunne?, efter jeg har fået mine andre potter på, så har jeg bevist lagt og set efter om folk har set mig i spejlene, har så konstateret at de FAKTISK kigger i spejlene inden jeg trækker ud og overhaler dem, også på en lang stribe af biler, så synesx jeg da i øvrigt at biler skal forbydes at køre med stort stereoanlæg, for de kan sgu da ikke høre udrykningerne når de kommer, ikke engang biler hvor de har rullet vinduerne op kan høre dem, selvom jeg kører med DOT-E ørepropper, så hører jeg sgu udrykningskøretøjer LÆNGE før alle de håbløse orienterende billister gør, så jeg synes bare folk som har så meget imod at mc larmer, de skal bare LUKKE (dog er der NOGLE cykler som jeg synes larmer FOR meget)

  • #12   10. sep 2006 tjaa... det kommer jo også an på så meget... v2 lyder f.eks af mere end r4 og sådan.. jeg er overbevist om at folk kan høre min (og for den sags skyld de fleste andre) duc's før de kan se dem.. Men på de stille villaveje, hvor folk køre frem mod deres højre/ubetinget vigepligter, hvor der er mange mc'ister der har været ude og studere kølerhjelmen lidt for tæt på.

    men på lande veje tror jeg nu også speedlimit saves lives.

    men ærlig talt, om jeg tror at støjende potter har reddet liv? ja, tror jeg at diode lys der blinker har reddet liv ja, har det at overholde fartgrænser reddet liv? helt sikkert... har det at man køre i fuldt udstyr reddet liv, 100% sikkert.. men... mere end f.eks. biler?.... nok ikke... men taken er sgu da interessant nok!

    btw, jeg overholder ikke nødvendigvis fartgrænserne... jeg køre altid med jakke, støvler, handsker (kan godt lide mine fingre) og hjelm.. og når næste sæson kommer skal jeg nok have mig et par draggin jeans til den varme sommer....


  • #13   10. sep 2006 Har ingen problemer med diodeblinklys ud over at mange af dem stort set ikke kan ses.

    Det jeg ikke kan lide er dobbeltmoral - "jeg kører med larmepotte forsikkerhedens skyld ligesåvel som jeg kører med små smarte blinklys af samme årsag".

    Har set mange løsninger for blink og baglys som er pisse flotte, men jeg ikke turde køre med.


  • #14   10. sep 2006 ups sorry - ovenstående er svar til Steffen.

  • #15   10. sep 2006 jeg kører også med diode blinklys, og de er sgu mere sikre end de standarte, for der lyser lygten bagud også, dog ikke med så stor kraft, men den kan jo så også ses fra siden

  • #16   10. sep 2006 men jeg vil dog give dig ret allan, de der kellerman MINI MINI MINI BLINK er sgu ikke til at se!!!

  • #17   10. sep 2006 Ronnie: Så hellere rizoma end kellermann, det ved hvad man hvad er og de lyser hele gaden op selvom de er små, så er de ret effektive... smiley

  • #18   10. sep 2006 Jeg er selv til lir Ronnie, bare rolig.... Det skal bare være gennemført og af ordentlig kvalitet.

    Mit problem er dobbeltmoral og vage holdninger.


  • #19   10. sep 2006 Klart Steffen - hastigheden for hvor hurtigt de lyser op gør en stor forskel, og det er derfor man monterer dem.

  • #20   10. sep 2006 hvis vi nu for overtalt alle de der politike,r om at det er på grund af sikkerheden så kan det jo være at vi kan få lov til at køre med dem........ hvis det ikke er en go grund til at sige at det er for sikkerheden så ved jeg ikke hvad du vil kalde det... smiley

  • #21   11. sep 2006 Jeg selv HAR oplevet at folk vender hovedet når de hører mig komme op på siden af dem. Så ser de mig også hvilket er lidt betryggende...

    Vi KAN høres og det er da ubetinget en fordel.


  • #22   13. aug 2007 det kan godt være at bilerne ikke lægger mere mærke til en hvis man har larmepotter på, men det gør fodgængerne og cyklisterne.. så for deres skyld kan det da godt redde liv hvis de kan høre en..

Kommentér på:
Loud pipes save lives = sandt ?

Annonce