{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.292 visninger | Oprettet:

Hvor meget skal mc'en lade med. {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om min gsx-r 750 lader det den skal. Hverken for meget eller for lidt.
Når den er startet lader den med ca. 14,90 volt ved tomgang og ved gas lader den ca. 15,05 volt.
Er det for meget.?
på forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget skal mc'en lade med.
  • #1   6. maj 2015 ehhr ?? men hans henrik om 3 - 2- 1 nu ?

    ja han er vores elnørd her på MCG


  • #2   6. maj 2015 he he .

    tænkte jeg også .

    smiley smiley
    mvh


  • #3   6. maj 2015 og elnørd skal ses positivt , tror ikke der er ret mange der kan lære ham noget

  • #4   6. maj 2015 Dingle b. : Det blev jeg da ikke meget klogere af.



  • #5   6. maj 2015 nej , undskyld , men lad lige HH svare , der får du i hvertfald det bedste svar smiley

  • #6   6. maj 2015 Det er fin ladespænding ! Så fungerer glimrende

  • #7   6. maj 2015 ja jeg vil sige på kanten til at lade for meget ? men vil ikke kloge mig , ved der er en der er klogere smiley

  • #8   6. maj 2015 Ok. Håber H H ser med og giver sit syn med.

  • #9   6. maj 2015 Har du målt om den laver vekselstrøm ? Hvis en af dioderne i diodebroen/ensretteren er dårlig, kan den godt lave lidt vekselstrøm.
    Og synes også 14,9 - 15,05 er i overkanten.


  • #10   6. maj 2015 Regulated voltage (Charging output) Standard: 14.0 – 15.5 V at 5 000 r/min

    Ovenstående fra manualen (Gsxr 600 K8)


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #11   6. maj 2015 Hvad skyldes dit spørgsmål...? Det er en ganske ok ladespænding....!!

    - Har du problemer - pærer der futter af - eller andet der virker mystisk..?


  • #12   6. maj 2015 Jeg satte et nyt batteri i sidste efterår. Har haft det sat til at lade hele vinteren. Men nu er den ene celle uden syre og 3 andre er under normal. Kun 2 celler er ok. Det virker mærkeligt. Ved godt det er et thansen batteri. Men under 3 måneders brug. Det har jeg dog aldrig oplevet før.
    Og så fordi det tidligere batteri blot døde under en tur. Masser volt men ingen Ampere.
    Så blot for ikke at ødelægge et nyt batteri. Det er nok billigere i længden at rep. Laderen hvis den er defekt.
    Kan også blot have købt et dårligt batteri.
    Havde også selv en formodning om at det lå i den normale skala men er dog ikke ekspert.


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #13   6. maj 2015 Hvorfor har du ladet på batteriet "hele vinteren".....?

    - Opbevaring i stuetemperatur - så er det ok!





  • #14   6. maj 2015 Har kun dårlige erfaringer med Banjo Hansens batterier - har været dum nok til prøve 3.
    Men biltemas gel batterier er fine til prisen.


  • #15   6. maj 2015 Et Biltema gel batteri er netop sat i. Men ønsker jo ikke ødelægge det også.
    Det er ladet med en pulslader som skulle holde det på toppen når det ikke bliver brugt.


  • #17   6. maj 2015 Det er en årgang 1991.
    Havde tjekket i forum uden at finde et brugbart svar. Sorry.
    Brugte nok et andet søgeord og fandt meget om at den ikke ladede. Det var for mig jo ikke relevant.
    Men må den gå op til 15,5 Voltkan batteriet jo godt tåle det. Så har jeg nok bare fået et dårligt batteri sidst.


  • #18   7. maj 2015 batterier skal ikke opbevares i stuetemperatur, de skal opbevares køligt og lades på med jævne mellemrum

Kommentér på:
Hvor meget skal mc'en lade med.

Annonce