{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.092 visninger | Oprettet:

Jacob M
Jacob M
Tilmeldt:
13. sep 2006
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Forsikring? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Er 19 år og overvejer kraftigt at købe en eller anden form for motorcykel til foråret. Men da jeg er er helt ny på området ved jeg intet omkring forsikring. Når man køber bil som ung, lader man den mange gange forsikre i sin forælders navn så man får en del billigere forsikring. Men hvad med MC-forsikring? Er det billigere dér? Det er nok en meget vigtig information at min forælder ikke er i besiddelse af MC-kørekort, så derfor er min umiddelbare konklusion at jeg lige så godt selv kan forsikre motorcyklen?

Så langt så godt, hvad så med ca. priser? - kigger meget på motorcykler i 600-750 ccm. klassen, hvad ville en forsikring koste sådan ca. for en som mig på 19 år som ingen kørseslserfaring har mht. motorcykel?
Regner med at det skal være en ansvarsforsikring og en kasko som ikke dækker i vinterhalvåret.

Det skal lige siges at jeg selv har prøvet at søge på diverse forsikringsselskabers sider, men synes det er meget tvetydigt hvad en forsikring af denne art vil løbe op i.

Håber på nogle gode svar.
Mvh Jacob Mortensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring?
  • #1   13. sep 2006 kommer også an på hvilken cykel du gerne vil have, jeg har sagt det mange gange før og gør det igen som helt nybegynder kan du ikke kører mc så lad nu være med at starte på en super hurtigt RR maskine.

    600r klassen er eftersigende den dyreste forsikrings mæssig hvad jeg ved af..

    startede selv på en 400rr den kostede sq ikke alverden egentlig og var meget en meget sjov maskine.


  • #2   13. sep 2006 man kun jo starte på en uden rr så er 600 klassen også til at betale sig fra

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #3   13. sep 2006 Jeg har også tænkt mig en neddrosling på min kommende bike, indtil jeg fylder 21 og tager det store kort. Men jeg har set mig lidt varm på en Suzuki GSX 600R.

    Hvad snakker vi af ca. pris i forsikring på sådan en for en som mig?


  • #4   13. sep 2006 Hvis du vælger den "forkerte" cykel rent forsikringsmæssigt så kan du nemt komme til at betale over 20.000 kr om året i kasko ..

    Derfor: Undersøg forsikring grundigt inden du køber en cykel, der kan være enorm forskel på to ellers rimelig ens cykler...


  • #5   13. sep 2006 Du har tænkt dig en neddrosling ?
    Jeg tror at politimesteren har tænkt den tanke før dig....

    Det er umuligt at sige hvad du skal give derfor ring til 3-4 forskellige forsikringsselsskaber, fx TopDK, Tryg, GF og Fair


  • #6   13. sep 2006 Hej Jacob, og snarligt velkommen som mc'ist,,,,

    Men du skriver ikke noget om hvilken område du bor i, byzone /kbh er dyr feks. og med din alder på 19 uden erfaring, så glem alt om en mc med navnet "R", det bliver rigtigt dyrt.

    Så snup hellere en anden med en tilsvarende motorstørrelse men med gode svingegenskaber, feks, sv650 som er langt billigere, og når du er 21, så hopper du på din drømme gsxr600 smiley

    Pøj pøj med det


  • #7   13. sep 2006 Så lige at du tænker på "kun" ansvar,,

    Da ikke med en dyr "r" model i tankerne og så når du er ny ??



  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #8   13. sep 2006 Som sagt, så er jeg ny i faget så alt hvad der bliver slagt sluger jeg til mig - havde ingen idé om at r og rr havde noget at skulle have sagt, så det er da også lige et nyt område som skal undersøges noget nærmere.

    Er der andre 'bogstaver' som man let skal springe over for at undgå dyre forsikringer?

    Og nej, jeg tænker ikke kun på ansvarsforsikring, både den og en kasko oveni - skal nødig stå med en ødelagt motorcykel og en masse brugte penge smiley

    Det jeg har kigget på motorcykler indtil videre har mest været efter udseendes skyld. Vil gerne have en som ser lidt 'ond' ud, ganske som GSX 600R - men er der nogen uden disse 'bogstaver' som også ser lidt grumme ud? Har kigget rundt på mange sider, og synes faktisk det er ret begrænset hvad der falder i min smag mht. udseende, og da det er dét som betyder mest for mig pt. er det umiddelbart et sørgeligt udvalg.


  • #9   13. sep 2006 hvilken model 600 har du kigget efter eller nærmere hvilken årgang??? så er det lidt nemmere at finde noget der kunne ligne selvom jeg tvivler

  • #10   13. sep 2006 (link fjernet) 13:30:21

    Hvad med denne ?? (bruger http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=3212 )

    Masser af lyd og fræk styling, ved dog ikke om sv modellerne kan drossles ned til de kedelige 34 hk.


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #11   13. sep 2006 Som sagt er der GSX 600R, dem jeg har kigget på ligger i årgang 98-99.

    Jeg tager meget afstand fra de såkaldte 'bandit's' og lign. Jeg er mere til det lidt mere kompakte design, det er lidt svært at forklare men hellere lidt kortere og brede end smalle og aflange. Har også kigget på noget lidt større som Ducati 749 - der skal det dog være nogen af de nyere modeller, da de gamle langt fra er så 'kompakte' som de nye.

    Ellers kan jeg generelt også godt lide designet mange af Aprillia's cykler, de er dog en tand for dyre - dem som jeg har kigget på, i hvert fald smiley


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #13   13. sep 2006 Nu har jeg siddet og kigget på de der SV 650S og umiddelbart kan jeg ret godt lide designet. Det kunne meget muligt blive en motorcykel i den stil, mit valg falder på. Det er lige sådan noget jeg leder efter. Er også ret vild med de dobbelte udstødningsrør.

    I må meget gerne også smide andre model-navne herind som kunne ligne den.


  • #14   13. sep 2006 Det kan vi, men så begynder vi igen at komme op i noget større (stærkere) og koster mere, både i indkøb og i forsikring. Og så kommer det der med drosslingen oveni.

  • #15   13. sep 2006 Hva med en GSX750F... lige som min ( http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=828 ), eller evt. 600´eren af samme slags. Ved ikke ligefrem om den ser "ond" ud som du skriver; men jeg synes nu den er ganske pæn, har 93hk, dvs. en del mere end en SV´er, den er "billig" i forsikring (jeg giver 6500,-/år, har dog en del ancienitet og er ældre end dig), og så er den meget let kørt.

  • #16   13. sep 2006 Et spørgsmål til spørgsmålet..
    Er der nogen som helst forskel på om man er 19 eller 21 når det gælder forsikring?.. eller har det lille R den største betydning når der skal forsikres?..


  • #17   13. sep 2006 Mht til forsikring, så pas på med at forsikre den i dine forældres navn. Politiet slår meget hårdt ned på det, hvis det bliver opdaget.
    Læs mere her: (link fjernet)

    Det samme gælder i øvrigt mht at fjerne droslingen/køre stor mc med lille kort. 5000kr i bøde og en forsikring der muligvis ikke dækker...

    Kan dog godt forstå at det er fristende, spørgsmålet er så bare om det kan svare sig!

    PS Kan anbefale Yamaha SZR 660 som en god begynder sports mc, der også er billig at forsikre.


  • #18   13. sep 2006 Det er nok en god kombination af ung alder samt en hidsig "R"-model, dernæst anncinitet og bopæl

  • #19   13. sep 2006 Hvis en motorcykel hedder noget med "R" i modelnavnet er det = DYR forsikring!! smiley

    Sammenlign det med turbi, gti i bilverdenen....


  • #20   13. sep 2006 _haya_:
    Du mener altså at en kasko på en kawa ZX6R til en 21 årig ligger lidt over de 10-20K om året?


  • #21   13. sep 2006 Nu vi er i det, nogen der gider fortælle mig prisen på en drosling? smiley (ZXR 400)

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #22   13. sep 2006 Hej Marc. Det er en helt okay motorcykel efter min smag, men leder nu lige efter noget som er lidt 'ondere' i looket.

    Efter denne tråd tror jeg, jeg vil begynde og kigge lidt mere på SV650 S, og begynde og overveje køb af samme, da den falder meget i min smag.

    Men lad os antage at jeg køber en Suzuki SV650S fra 2003 for 70.000,- brugt. Jeg er 20 år til den tid, bor i 2750 Ballerup (storkøbenhavn) og ønsker en ansvars- og kaskoforsikring på den.

    Hvad ville en forsikring af denne art umiddelbart løbe op i halvårigt?

    Et andet spørgsmål er, der er jo en del af året man ikke kører på maskinen - kan man framelde sin forsikring i denne tid så man sparer penge? Og hvad hedder prisen ca. i vægtafgift på ovenstående maskine?

    Og tak for hjælpen indtil videre alle sammen, det er rart at der er nogen til at svare på spørgsmålene når man er ny i dette univers.

    Mvh Jacob


  • #23   13. sep 2006 Peter H

    Uden at kende de nøjagtige tal, så jo du kommer nok nemt op på de 20 k. hvis ud feks er uden anncinitet og bosiddende i byen.


  • #24   13. sep 2006 Jacob M:
    Jeg hopper med på din tråd! Er selv ny i MC universet og skal selv snart til at købe MC.. derfor er jeg også interesseret i info om forsikring osv..!
    God tråd! smiley


  • #25   13. sep 2006 ...Og når ja, hvis nogen ejere af en ZXR 400 læser dette, hvor meget gir i så om året i forsikring? smiley

  • #26   13. sep 2006 Jacob M < Kan ikke forestille mig at du kommer under 20.000 for en sæson hvis du skal have kasko!! smiley

    Forsikringen gælder kun fra marts - november.....de sidste 3 måneder som er vintersæson betaler man ikke for. Det kan man i hvertfald vælge.


  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #27   13. sep 2006 Okay, er det kasko'en som trækker de fleste tænder ud? I så fald, hvordan ville en ca. pris så se ud uden kasko?

  • #28   13. sep 2006 giver 3000kr og forsikring for min med autohjælp godt at have på en gammel cykel he he

  • #29   13. sep 2006 Ansvarsforsikring er lovpligtig ligeom på biler, men kasko er god at ha i baglommen selvom den kan blive temmelig dyr..!
    Og ja, det er den som trækker ALLE tænderne ud smiley Hvorfor stoler forsikringsfirmaerne ikke på os? 0:-) hehe


  • #30   13. sep 2006 Har lige snakket med top..

    Hvis jeg er en ung mand uden anncinitet og bossidende i eks ballerup, så koster en sv650 hold fast,,,,, 23500,-

    Har man derimod 3 års erfaring samt skadefri og mc-touring rabat kommer man ned på ca 12 k,, hvilket også er meget...

    Glem alt om en R model,,,

    Men der findes jo heldigvis andre selskaber end Top

    Jeg er hos Tryg, gammel mand på 38 og giver 7400,- for min Busa.


  • #31   13. sep 2006 Som 20 årig og nybegynder er det de færreste som overhovedet VIL tilbyde dig kasko.

    Ansvar SKAL de tilbyde dig.....der burde du kunne komme ned under 10.000 eller deromkring.....bare et skud.


  • #32   13. sep 2006 Mener at ansvar ligger omkring de 10K ja.. Men som Kim siger så tilbyder fx Fair først kasko når man er 26+.. Gid man var "SÅÅ" gammel hehe..! Men hva fan.. man er vel ung og frisk. oppe på dupperne og super opmærksom! Hvem skal bruge kasko!.. Så er der bare alle idioterne i trafikken der netop IKKE kan køre fx bil... jep.. Den her tråd kan bare blive lang....!

  • Jacob M
    Jacob M Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #33   13. sep 2006 Hmm, med det chok ang. 23.500,- ja så står valget nu enten på en motorcykel uden kasko, eller også en ældre en fra 80'erne, bare som start. Dette kræver vidst lidt mere gennemtænkning. Ved sgu ikke om jeg tør køre motorcykel uden kaskoforsikring - det kan meget let blive utroligt mange penge ud af vinduet. Men mange tak for alle oplysningerne. Synes jeg har fået dannet mig et meget bedre billede af hvad det er jeg er ved at begive mig ind i.

    Et andet spørgsmål fra nybegynderen:

    Da jeg var mindre fik jeg min første tur bag på en motorcykel - der var kommunikation mellem de 2 hjelme vha. en ledning. Hvad med kommunikation mellem 2 motorcykler? Nu når teknologien er nået så langt, har jeg tænkt over om man er nået til trådløs kommunikation mellem hjelme så man kan snakke sammen, på trods af at man kører på hver sin motorcykel. Men hvad er der af muligheder inden for dette punkt?


  • #35   13. sep 2006 Nå, endnu en tråd om forsikring...

    Fatter ikke nybegyndere. Det skal næsten altid været noget stort, dyrt og sejt. Ikke nok med at det koster mange $$$, men erfaringen til at køre disse maskiner får man ikke bare sådan...

    Gør som Stephan C anbefaler. Køb en lille gammel maskine, gerne kontant, få ansvar på og optjen accenitet. Kør på den indtil du har stort kort.
    Så får du samlet erfaring !!!
    Hvis du efter er par år har du så har lyst til at køre en stor maskine og med noget "goodwill" hos forsikringen vil du ikke blive afkrævet en formue i forsikring. Og du har fået det vigtigste af alt: erfaring...



    For nogen tid siden var jeg på hyggetur. Mens jeg holdt pause kom der 4 andre MC'ister. Vi snakkede lidt, de var ganske hyggelige, men den ene var lidt af en pralskid. Han var 19 og havde fået kortet et par uger tidligere. Han kørte på en 600R'er. Det var lige hans nummer, sagde han. Alt andet var enten ikke sej nok eller for lille.
    En 600F'er som min sagde ham ikke noget, osv... Pengene havde han da bare lånt i banken og så måtte det jo koste hvad det nu kostede.
    Til sidst gad jeg ikke høre mere på ham og spurgte derfor: "Hvor smart er det lige at køre på en stor cykel, men med drosligskit ?"
    Vist ikke noget at prale af...han holdt kæft og lav profil...




  • #36   13. sep 2006 600 racer a nyere dato, 19 år, ingen erfaring=MINIMUM 40k om året! min billigste inhentede tilbud lød på godt og vel 75.000 og tryg ville have 120.000 om året da jeg blev ved med at prøve at presse et tilbud ud af ham.

    Mit forslag til dig er at køre uden kasko og håbe på den ik bliver stålet (lås den godt, evt med gps sporing) hvis du crasher den så koster de altså ik meget mere end 20-25k i tyskland (gsx r600 årgang 98)

    Dog skal det siges at jeg aldrig vil anbefale dig at starte på sådan en kraftig maskine, men det rager ik andre folk hvad du skal og ikke skal..! Det er dit liv, din krop og din beslutning


  • #37   13. sep 2006 (link fjernet)
    20.000 danske kroner. så snakker vi ik mere om det stephan C hehe

    Men ja du har ret.. det kan gå galt... Men at smide 50kilo i forsikring kan vel være det samme???
    Forstår du så heller ik folk der bruger 100k på en rejse? Dem er der ellers rigtig mange af..
    Desuden så synes jeg ik det kan være rigtigt at folk herinde konstant kommer med destruktive oplysninger om hvorfor det på den ene og den anden måde ik kan lade sig gøre...

    Giv ham noget han kan arbejde med og lad ham selv vudere om det er noget han har lyst til at gøre.. Jeg siger ik at man ik må pointere de negative sider, det skal bare ik farves så skide sort det hele, for det giver et subjektivt billede som andre ik kan bruge til en skid smiley


  • #38   14. sep 2006 Med hensyn til at lade den forsikret i dine forældres navn... Lad vær. Hvis forsikringsselskabet opdager det er du fucked. Og tro mig det gør de. Hvis din far har en mc forsikret uden han har kørekort og du laver en skade med den så kan de sgu nok godt lægge 2 og 2 sammen. I det selskab hvor jeg arbejder kigger man ikke meget på modelnavnet. Man kigger kun på cc, pris og alder. Jeg har fået flere tilbud på ansvar på min cykel. Jeg kan tegne den i GF for ca 2600 kr om året - som nystarter.

  • #39   14. sep 2006 Stefan det kommer slet ikke an på den cykel du køber som 1. gangskøb og hvor mange heste den har.

    Det kommer an på hvordan du kører den og personen. Kan man ikke styre sin højre hånd, ja så går det nok galt på et tidspunkt som nybegynder.

    Derimod jo dyrere cykel du køber, jo lettere er de at køre. Så kan de have nok så mange kræfter, det så det man skal passe på, men de er jo nemmere at køre. Der bliver brugt bedre materialer, bedre tekniker o.s.v.


  • #40   14. sep 2006 stephan c < Kan kun tale ud fra de erfaringer jeg har hørt. Der er jo en grund til at man udvikler cyklerne år efter år og det skulle undre at det ikke er til det bedre.

    Ja en cykel med 120+HK er vild at starte på men tror som regel at personer der går ud og bruger 100-200.000kr på en cykel er skruet fornuftigt sammen oppe i hovedet. Man går ikke bare ud og fyrer den af for første fløjt!! smiley
    Man tager sin tid til at lære sin cykel og efterhånden som man lærer den at kende får den nok også mere og mere gas til en hvis grænse.

    Har selv købt en R6'er at starte på så jeg skal som mange andre ikke ud at skifte cykel sæson efter sæson. Jeg har stor respekt for den for den er jo ikke lige for børn sådan en. Så jeg giver med statsgaranti ikke fuld gas fra første fløjt.

    Har købt min drømmecykel og den skal sgu holde i mange år....jeg har ikke travlt med at opnå erfaring....glæder mig bare til at komme ud og kører, lære den at kende!!


  • #41   17. sep 2006 Hvis du vil nøjes med ansvar,
    så vælg GF.
    2600,- om året, uanset model osv.
    bare du holder dig under 999 ccm.


Kommentér på:
Forsikring?

Annonce