{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.875 visninger | Oprettet:

MC står stille - dårligt? {{forumTopicSubject}}

Hey alle.

Sorry for et dårlig overskrift, men vidste ikke hvordan jeg ellers skulle formulere det....

Jeg vil gerne købe en MC nu, men mangler dog stadig køreprøven (ventetid ca 4 uger).

Kan jeg så godt købe en MC nu og lade den stå stille i ca 4 uger udenfor (uder en plastik garage)? Eller er det ikke så godt for MC'en?
Ellers skal jeg måske starte den en gang i mellem og lade den stå lidt i tomgang?

På forhånd tak for svar smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC står stille - dårligt?
  • #1   19. sep 2006 * (uder en plastik garage) * der skulle stå UNDER* lol

  • #2   19. sep 2006 Da sæsonen er ved at slutte/er slut, synes jeg at du skal (ligesom mig :-), vente med at købe og spare nogle penge! Priserne falder i vinterhalvåret..! God jagt smiley

  • #3   19. sep 2006 Hehe lige præcis :-).. Er der nogen der evt. kan forestille sig hvor meget man egentlig sparer ved at vente?.. Håber ikke jeg buster din tråd smiley

  • #4   19. sep 2006 Jeg skal ikke købe nyt og kan desværre ikke spare op, da jeg altid bruger penge med det samme smiley Så det er desværre ikke en mulighed at vente.....

    Men hvordan har en MC det, når den står stille udenfor i et par uger?


  • #5   19. sep 2006 Med mindre du har fundet et godt tibud kan du lige så godt vente.
    Men hvis du nu køber en så find en garage du kan få den opbevaret i.
    Der findes firmaer der for ca 600 kr opbevarer cykler vinteren over. Prisen inkluderer olieskift og opladning af batteriet en gang i mellem. Held og lykke med det!


  • #6   19. sep 2006 Fisker MC (i KBH) solgte ud i 2005 modellen marts/april, og der fik en kammerat sin R6'er til 140K smiley Ved ikke hva ny pris var, men at den "kun?" har stået der i knapt et år gør åbentbart at prise falder en del..! Jeg ville personligt aldrig købe en fabriksny bike, da jeg sagtens kan vente 2-3år uden at modellen virker "gammel".. Tag bare ZX6R 03'eren.. Den holder stadig med det design :P.. Håber at netop denne MC falder yderligere til næste år ^^

  • #7   19. sep 2006 For at uddybe det lidt mere:
    Jeg har fundet et ok tilbud og har penge til det nu. Derfor vil jeg gerne købe den nu og vente med at køre indtil jeg har bestået køreprøven (ca 4 uger).
    Så håber jeg jo lidt på at kunne køre 1 uge eller 2 inden den skal til en forhandler til vinter opbevaring.

    Dvs. der vil ikke ske noget ved at den holder stille i et par uger, som Morten siger? Eller skal jeg måske fjerne benzinen fra den, så den ikke bliver for gammel, eller er det ligemeget når det kun er ca. 4 uger?


  • #8   19. sep 2006 Må man evt. høre hva det er for en maskine du har fået et tilbud på? smiley
    Er ikke sikker, men tror sq at du skal være heldig hvis du vil nå at køre i år og du først får kortet om 4 uger.. (hvis du består selvf :-)..


  • #9   19. sep 2006 hvad har du fået tilbudt??? har stadig min kawa smiley

  • #10   19. sep 2006 Yep kigger mest på en Kawasaki ZXR 400 fra 95'

    Men da også på nogen Suzuki'er GSXR som er på dba.dk


  • #11   19. sep 2006 Det er altid dårligt at lade en mc står udenfor med temperatursvingninger, fugt og des lign. Find en garage eller lagerhal og få den opbevaret indenfor. Med hensyn til stilstand gør det ikke en pind!!

  • #12   19. sep 2006 Men lol, det er nu ligemeget hvilken MC der er tale om. Jeg vil bare have den nuuuuu smiley

    Må den holde stille eller hur? smiley


  • #13   19. sep 2006 Hey Vatslav
    Mht. til at vente i 4 uger og i forhold til "sæson", så ville jeg mene, at du sagtens kan få mange gode kilometer endnu, jeg kørte f.eks. indtil 1. december sidste år (november var så ikke gode km. mere men ok).

    Som også skrevet af andre før, så kan den sagtens stå ude under mc-garage; men jeg kender det fra mig selv... du syntes ikke om det, den får nok lidt overflade rust, som ikke skulle gøre noget; men det ser jo ikke godt ud ;-).

    Dog ville jeg så også sige, at du evt. ligesågodt kan vente til nåste sæson med at købe en. Nu ved jeg jo ikke hvad du havde tænkt dig mht. vinteropbevaring... her ville jeg nemlig under ingen omstændigheder have den stående udenfor, og hvis du skal have den i vinterhi hos en forhandler (som jeg altid har), er der jo ca. 5-700 kr. sparet for dig hvis du slipper for dette.

    Ellers held og lykke med det.


  • #14   19. sep 2006 Marc JJ - Jo jo, den skal til en forhandler når den skal vinteropbevares smiley Men som sagt, håbe rbare at køre en uge eller 2 når jeg har fået pappet. Og så kan jeg selv køre den ud til en forhandler, når det bliver koldt smiley

    Dvs. hvis jeg har forstået det rigtigt, så kan jeg altså godt lade den stå stille i et par uger, bare så længe der ikke er nattefrost.


  • #15   19. sep 2006 den gang JEG havde scooter ^^

    Der kunne den i værste tilfælde først starte 2. gang, hvis den stod så "lang" tid udenfor.


  • #16   19. sep 2006 Jamen, så tror jeg at jeg vil tage chancen smiley Jeg tror heller ikke vi får nattefrost i løbet af de næste 4 ugers tid.

    Så vil jeg desuden pakke den godt ind, så kan det da ikke gå helt galt smiley

    Mange tak for Jeres svar. Men hvis der er flere der har en kommentar til dette, må I meget gerne skrive smiley


  • #18   19. sep 2006 Vatslav... Køb du bare din Mc.nu hvis det trækker så meget i dig (forstår dig godt) Benzin KAN godt blive for gammelt, men så skal den stå mindst vinteren over. Den ta`r sgu ikke skade af lidt regn bare du pudser lidt engang imellem. Held og lykke med dit køb.... Jeg ville nu vente til sæsonen er ovre. du kan spare MANGE 1000,00kr seddeler, men held og lykke med kortet

  • #19   19. sep 2006 Ps. Glæder mig til at se hvad du bestemmer dig til.... Husk nu godt med info og billeder, så er du inde i "varmen" i løbet af et splitsekundt....

  • #20   19. sep 2006 hehe takker smiley

    Jeg vil da også pudse den hver dag, så der burdte heller ikke komme rust i løbet af de 4 ugers tid smiley

    Men du har ret Peter R, jeg kan simpelthen ikke vente smiley


  • #21   19. sep 2006 Køb pisset og kør pænt indtil du får kortet (jeg ved du ikke kan lade være smiley har selv været der...

    smiley


  • #22   19. sep 2006 God relevant tråd! Jeg kunne også bruge mange af svarene da jeg også snart skal købe 1. MC smiley så tak for dem!

  • #23   19. sep 2006 Og nej, den tager ikke skade af at stå stille, men er det længere tid (en måned eller flere), skal du passe lidt på batteriet da det kan stå og aflade og til sidst stille træskoene.

  • #24   19. sep 2006 Hey LundD. Fed Cykel... Høj herfra

  • #25   19. sep 2006 Du kan sagtens lade den stå ude....
    Lad os ikke være hysteriske ..... i andre lande lader de sq bare deres nye årg 2006 stå på gaden..

    Men når det så er sagt så et par nætter med nattefrost så er dit batteri måske faldet sammen.
    Den er mere udsat for tyveri...

    Så det er altid en fed ide at leje en garage, tage den ind i stuen, få den opbevaret hos en forhandler eller lade det indgå i en privat handel at du afhenter den senere.
    Evt stik ham 500 kr en kasse øl eller hvis han ikke vil slå de sidste tusser af, så sig at du først afhenter senere men betaler nu.


  • #26   19. sep 2006 Peter s - Det er ikke problem med tyveri, da den vil stå i en aflåst carport (uden tag dog).

    Og hvis batteriet ryger, så er det da heller ikke så slemt, de er da vist ikke så dyre alligevel smiley


  • #27   19. sep 2006 Carport uden tag? Tag lige et billede!!

    Og til Tosse Peter, jo tak. smiley


  • #28   19. sep 2006 ja den vil jeg sku også godt se den garage smiley

  • #29   19. sep 2006 Altså det er bare en garage uden tag, indhegnet kan man vel også kalde det.
    Har billeder af det på bilgalleriet, men har ikke adgang til bilgalleriet fra min skole lol. Men skla da nok linke til billeder, når jeg er kommet hjem smiley


  • #30   19. sep 2006 Ellers hedder det bare indhegnet indkørsel lol?

  • #31   19. sep 2006 Kan heller ikke forestille mig at den skulle tage skade af at stå stille i f.eks. nogle måneder.

    Tror da ikke at den kommer til at rulle en eneste kilometer når den står i vinterhi hos forhandleren. Det eneste de gør er vel at holde batteriet i gang og skifte diverse væsker.

    De får da travlt hvis de skal ud og rulle en tur på 50+ maskiner hver især.... smiley


  • #32   19. sep 2006 Ja du kan vel have et hegn rundt om din grund, men så er det vel ikke en carport? Nærmere en gård måske?

    smiley


  • #33   19. sep 2006 Inden du parkerer den:
    1. fyld tanken op med benzin (ingen rust i tanken), og hæld en halv liter karburatorsprit inden du starter den igen.
    2. lad være med at gå og småstarte den hele tiden, det tærer bare på batteriet.
    3. benzinen bliver ikke for gammel på 4 uger.
    4. lad være med at pakke den ind i bomuldslagener, det samler bare fugten = mere rust, køb en god mc-garage og træk over den.
    5. pil evt. batteriet af og tag med ind i stuetemperatur.
    6. centerstøttefod, hvis cyklen har en, ellers går det nok i 4 uger.
    7. VASK den inden du stiller den væk!

    Søg lidt på nettet efter vinteropbevaringstråde, der gælder nogenlunde samme regler, hvis du vil passe ekstra godt på din mc...


  • #34   19. sep 2006 Det her med at starte den og lade den stå lidt i tomgang er nok det dårligste du kan gøre, kør den rigtig varm eller lad den stå slukket.

  • #35   19. sep 2006 Ok cool, mange tak for alle Jeres besvarelser smiley

    Skuffer mig lidt at jeg ikke må starte den i ny og næ. Vil helst ikke køre på den uden kørekort og derfor havde tænkt mig at starte den op en gang i mellem bare for at høre lyden smiley Men kan da godt forstå at det måske ikke er særlig sundt for MC'en smiley

    Og LunD^ - Du har nok ret i at det nærmere er en afhegnet gård smiley Men ellers kan det ses ret tydeligt på billed 2 her: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=63453



  • #36   19. sep 2006 Jeg vil foreslå at garagen tages af den i dagstid på tøre dage for at undgå at kondensvand og fugt hober sig op inden under, så kan du også nyde synet og drømme om lyden smiley


  • #37   19. sep 2006 Tak for rådet Klaus, det lyder da også meget fornuftigt at "pakke" den ud når/hvis solen skinner smiley

    Men hvis ikke du havde sagt det, så ville den stå pakket ind, indtil jeg fik kortet og så ville der jo måske komme kondensvand. Så mange tak for rådet smiley


  • #38   19. sep 2006 Sprøjt hele dyret pånær skiver og klodser ind i WD 40. Smid en MC garage over, så ved du hvordan min cykel bliver vinteropbevaret- ingen problemer i det smiley

Kommentér på:
MC står stille - dårligt?

Annonce