{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.892 visninger | Oprettet:

kørsel med min søn? {{forumTopicSubject}}

Nå..... Jeg er en herre på 46 der har fået mig en motorcykel ?? Min søn på 15 har bopæl hos mig, har altid haft det siden vi blev skilt for 12 år siden og deles med hans mor i noget der ligner en 9/5 ordning.
Jeg har alt udstyr x2 dragt, hjelm, handsker, støvler og en mc med ABS.
Nu har knægten for første gang været med ude og trille en tur fra Hadsten til Randers, en tur på små 40km i alt. Jeg elsker min søn og vil naturligvis ikke udsætte ham for fare ved hurtig kørsel, overhalinger, hurtige sving eller bare generel kørsel med hovedet under armen! Men hans mor har sendt mig en sms hvor hun forbyder mig at køre med ham på bagsædet.....! Fordi hun "ikke kan lide motorcykler og tanken om at et af vores børn kører med på sådan en".
Det er jeg nu ret ligeglad med for min kørsel er meget defensiv og forsigtig da jeg jo også gerne vil have ham med hjem i et stykke..... Og jeg vil gerne dele den fornøjelse det nu er at køre mc og han synes det var ret fedt at køre med. Det er så en ting jeg kan gøre med ham og få ham til at smage på en lidt fremmed kultur som mc-verdenen nu er.
Er der nogen som har et indskud eller tanker omkring det at køre med sine allerkæreste på bagsædet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kørsel med min søn?
  • #1   23. maj 2015 Fortsæt bare med det du har gang i.
    Hvis han kan lide at sidde bag på sin fars motorcykel, så er det bare at tage ham med hver gang muligheden er der.


  • #2   23. maj 2015 Når man er 15 år så bestemmer man vel i en eller anden grad selv, hvad man vil og gør. Men pisser det moren totalt ad, er det måske ikke værd at ødelægge jeres samarbejde over. Om få år kan i jo køre side om side, uden hun kan gøre en skid ved det.

  • #3   23. maj 2015 fortæl ham at hvis i skal fortsætte med at køre motorcykel med ham bag på så skal hans mor ikke have noget at vide nogensinde

    det er sgu meget normalt sådan nogle mødre kan blive noget emsige smiley


  • #4   23. maj 2015 Hvad hun ikke ved, har hun ikke ondt af!

  • #5   23. maj 2015 Jeg VED min ex ville komme med samme hvis vores datter var med ude at køre. Min datter siger tit jeg må ikke for mor(min datter er 7 så kommer slet ikke på tale endnu). Mit svar er at Hvad der sker hos far bestemmer mor IKKE!!!

  • #6   23. maj 2015 Hun har så sjovt nok heller ikke det store problem med at vores børn kører i bil med hendes samlever. Min søn har fortalt at de har kørt 200km/t i hans bil ?? Jeg har så selv haft fat i ham og sagt han skal køre ordentligt når mine unger er med!

  • #7   23. maj 2015 det er sgu dobbeltmoral af værste skuffe du fortsætter bare med sønnen bag på

  • #8   23. maj 2015 Min datter på 9, som bor fast hos mig, elsker at sidde bagpå og plager røven ud af bukserne, for at komme ud og køre.....
    Har fuldstændig samme holdning som dig ift. kørestil....
    I øvrigt er hun forsikret og pakket ind i al tænkeligt sikkerhedsudstyr, pånær bobleplast.....
    Skulle hendes mor, mod forventning blande sig, får hun samme besked som andre skriver her i tråden, bland dig udenom, det der sker er på ingen måde uansvarligt.... Jeg blander mig heller ikke i det du gør med hende, når du har hende på weekend.... BUM!!!

    Så i min optik, er det bare at klemme på og få tanket så mange fede to-hjuls oplevelser som muligt, i knægtens "rygsæk" smiley


  • #9   23. maj 2015 Og med det du skriver om hendes samlevers kørestil, så demonstrer hun da intet andet end dobbeltmoral for fuld smadder....... Tsk tsk....

  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #10   23. maj 2015 Jeg har så været nød til at træde ind overfor knægtens rigtige far. De var lige kørt på ferie på mc med en dreng på 8 år bagpå kun iført sin fars gamle hjelm som var minimum 4 str for stor og så et par maxiflex handsker, Shorts og T-shirt, min kæreste kom grædende hjem efter at have afleveret ham, så jeg satte efter dem i bilen og fik dem standset efter 20 km på motorvejen med hastigheder langt over 130. billeder og video sørgede min gopro heldigvis for så han ikke kunne sige noget som helst imod at jeg tog knægten med i bilen.

    Men hvis han havde ordentligt udstyr på, så er det bare få kørt så meget som muligt. vores er i hvert fald allerede miljø skadet med alle nære voksne som kører mc.


  • #11   23. maj 2015 Hun skal lukke røven!!! Også selvom du køre for stærkt med knægten i t-shirt og sandaler... Knægten er 15 han er stor nok til at tage den slags beslutninger.



  • #12   23. maj 2015 Hører dette ikke under "spørg Charley"?

  • #13   23. maj 2015 Glem den møgso og gør hvad drengen vil..

  • #15   23. maj 2015 Hejsa. Jeg skriver som en medkører smiley

    Jeg har altid haft den beslutning, at jeg ALDRIG skulle sidde på en motorcykel. Så mødte jeg min kæreste, som har en MC. Nu har jeg siddet med på 3-4 ture og jeg elsker det. Han kører forsigtigt og jeg er slet ikke nervøs eller bange. Og jeg har fået modbevist min teori om at skulle klamre mig fast, så jeg ikke falder af. Men det er slet ikke nødvendigt, man sidder der jo bare og følger med.

    Jeg synes det er møgærgeligt, at din eks sætter et forbud. Jeg forstår hende, men forbud er bare ikke vejen frem.


  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #16   23. maj 2015 Nu er det ikke første gang han laver sådan noget. og en på 8 skal ikke sidde bagpå med hjelm der er for stor og uden udstyr. hvis det var en tur op og ned af villa vejen så fred være med det. Men en direkte mc ferie uden udstyr vil jeg ikke acceptere og det ville du sikkert heller ikke. Jeg har trods alt været en del af hans liv siden han var helt lille.

    desuden har hans far også været forbi og sagt han måske ikke helt havde tænkt sig om. især når han godt vidste at knægten har fuldt udstyr hos os som han bare kunne have hentet. Så havde han i det mindste haft en hjelm der passede. Har mistet for mange gennem tiden til at knægten ikke skal være beskyttet når han kører med.

    Nu er han heldigvis så gammel at han selv siger fra hvis der er noget der ikke er i orden.

    P.S. for dem som har haft en bitter skilsmisse tæt på kroppen ved også hvor stor en kamp det kan være med børnene og hvad de må og ikke må. på tidspunktet hvor dette skete gik faderen til statsamtet med alt. derfor video på situationen så det kunne bruges som forsvar ikke som angreb.


  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #18   23. maj 2015 Var slet ikke klar over der skulle køres på mc i ferien, de havde snakket om Grækenland men det blev lavet om uden hverken moderen eller knægten fik noget at vide før han holdte klar med mc'en og de skulle bare afsted lige nu. Så kæresten kunne ikke engang nå at hente udstyret selvom det blev tilbudt. knægten blev heller ikke fra vristet ham men faderen blev forklaret at det han havde gang i ikke var i orden når han har mulighed for at få udstyr på.
    knægten ville heller ikke køre længere for hjelmen gled op så han ikke kunne se noget.

    (de kom dog af sted 2 dage senere efter lang tids overbevisning af knægten, han ville ikke af sted igen. Men faderen kom med undskyldning til ham og så stolede han på ham igen.)


  • #19   23. maj 2015 Og havde faderen fået nok af Danmark,hans ex og hendes forskruede politibetjent kæreste, og istedet været på ferie i Bangkok så havde han sat på ladet af en pickup truck på nedslidte dæk sammen med 20 andre mennesker og 4 geder på vej op af en stejl bjergside i regnvejr.....SLAP AF ..

  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #20   23. maj 2015 Brian du har selv børn ikke? Ville du acceptere din søn på 8 kørte af sted med høj hastighed på motorvej i Shorts, T-shirt og uden hjelm?
    ( 4 str for stor er lige så skadeligt som at køre uden hjelm)

    Dine indlæg i denne diskussion bærer præg af at du bare vil være på tværs, måske ville du acceptere situationen men jeg tvivler.

    Er hverken politibetjent eller interesseret i at være det, men hvis jeg ser nogen køre på den måde med små børn så får de min mening at vide. og jeg vil da håbe jeg ikke er den eneste der ville sige noget.


  • #22   24. maj 2015 Har børn.. Den ældste køre MC. De har været bag på mig fra de var små. Aldrig i MC tøj ( altid med hjelm) kan ikke garantere, at hastigheden ikke i ny og næ har været, så du ikke ville have en chance for at komme tæt nok på til at filmede... køre også i gamle biler ( ingen seler og tromlebremser på alle 4 hjul)
    Vi køre cross og ATV ( oftest med hjelm) er der sne kan man opnå en flot fart i en badering. Segwayen køres også uden hjelm.......men vi blander ikke alkohol og kørsel med noget som helst, der er jeg hellig smiley


  • #23   24. maj 2015 Har man sine børn bagpå, så skal udstyret bare være i orden. Længere er den ikke.
    Så Kristian J gjorde helt sikkert det rigtige der.


  • #25   24. maj 2015 Hej Heinrich
    Jeg er selv 46 og har min søn boende hos mig, og han er 17 år. Selvfølgelig skal hun ikke bestemme om han må køre med bagpå, det er helt og aldeles din og din søns beslutning. Synes han det er fedt og du tænker dig om når han er bagpå, så er det da absolut det i hygger jer med som far og søn, og det samme gør jeg da med min. Hans mor brokker sig så ikke over det, da vi også havde mc da vi boede sammen, så hun ved hvordan jeg kører. I din situation, ville jeg nok bare på en pæn måde forklare moren at du godt kan forstå hun er bange for der skal ske noget, men det altså er din og sønnens beslutning og ikke hendes, alt kan ske i den her verden om det er et fortov, bilkørsel eller falde ned i en kælderskakt osv, så ting sker altså hele tiden, men du tager selvfølgelig hensyn og kører fornuftigt og forsvarligt, for du har da heller ingen intentioner om at der skal ske jeres dyrebare knægt noget, i hygger jer bare med fælles far/søn interesse, og i skal nok passe på smiley Og godkender hun ikke den model, så er det altså bare ærgeligt for hende, for det kommer hun altså ikke til at bestemme. Din søn, dine dage, jeres privatliv, længere er den ikke, men ville da være skønt hvis hun ville bakke op om det, så sønneke også kunne dele hans mc-oplevelser med sin mor smiley


  • #26   24. maj 2015 Men bed bare ikke din søn om at holde det hemmeligt eller lyve om det overfor moderen.

  • Kristian J
    Kristian J Tilmeldt:
    mar 2004

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 184
    #27   24. maj 2015 +1 til Pernille
    Det er nok det værste man kan gøre, børn skal ikke holde på hemmeligheder. slet ikke skilsmisse børn som har nok at tænke på i forvejen.

    en fornuftig snak med moderen burde kunne løsne hende lidt op. selvfølgelig vil hun være nervøs men hvis du kører fornuftigt burde der ikke være problemer.

    tror det største problem her er at hun er bange for om der sker jeres barn noget.


  • #28   24. maj 2015 Fakta er at bagsædemanden ofte kommer af dage da han ikke ser hvad der sker når det sker.
    Man må absolut køre defensivt når man har nogen bag på, så er risikoen minimeret.


  • #29   24. maj 2015 Vi har da også haft vores snak herhjemme om at køre med børn bagpå. De første ture blev forholdsvis korte, på småveje og med moderat hastighed. Ofte blev det til det et ishus eller en havn. Det var ikke længden på turen som var afgørende, mere det at komme ud at køre. Når jeg har kørt med min søn har turen været en kæmpe oplevelse for os begge. Han har nydt turen og jeg har fået set en masse seværdigheder jeg ikke havde set før. Oplevelsen for ham har været enorm hver gang han er kommet hjem og denne oplevelse har hans mor ikke ville tage fra ham. Turene har også givet ham masser af selvtillid.
    Vi har altid begge kørt med fuldt udstyr, selv når solen stod højest på himlen var alt obligatorisk og der har været rigtige varme ture.
    Nu er vores anden søn også blevet stor nok til at sidde bagpå så nu er der kamp om turene smiley
    God tur.



  • Leif Borup L
    Leif Borup L Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 58
    #30   24. maj 2015 Pernille B. Her har hun helt ret,selfølgelig skal drengen ikke lyve for sin mor,ærlighed varer længst!

  • #31   24. maj 2015 Jeg har kørt med min datter fra hun var 13 år ( med konsens velsignelse ) og har altid kørt pæn og rolig og det gør at hun idag selv har en mc Honda cbf 125 og hun har lært at man er lige 110 % opmærksom på hvordan de andres kører og tager den med ro . Hvis ex konen vil bestemme bør hun tænke sig lidt om , kan du huske da du var 15 år ? Det der er forbudt er det mest spændene og så gør man det bare i smug , vær ærlig og sid at det er noget I har sammen og det er vigtig at Ifår nogle gode timer sammen og fældes interesser og det er bedrer han lærer det af far en at hurtige Brian , og livet indeholder visse farer men det er også det der gør det til et liv der er vær at leve , lær ham hvordan og hvad man ikke gør så skal du hjælpe ham med hans første mc valg og hvordan han selv kan lave div , og du får en super dejlig interessen sammen med din søn smiley

  • #32   24. maj 2015 Forklar din ex at du ikke har intentioner om at vælte, da du i givet fald slår dig lige så meget som den der sidder bagpå.

    Mine de 2 yngste har siddet bagpå siden de blev store nok til det. Og jeg kører da nok "lidt" mere forsigtigt når en af dem er med.


  • #33   24. maj 2015 Tja her selv en fantastisk Teenage datter der elsker at køre en is eller burger tur. eller bare en tur for at se på natur og andre bikere, Vi kører fornuftigt og det er tit situationer hvor andre kommer for tæt på eller laver mærkelige ting, men Ta det med ro og husk altid alt udstyr. Børnene lære en masse om trafik og færdsel ved at sidde bag på. Og husk at fortælle ex alt. tillid er vejen frem.
    Livet bliver nemmere og sjovere med fælles oplevelser. Mc kørsel er ren livsglæde.
    Make life a ride smiley


  • #34   30. maj 2015 For hulen

    Drengen er 15 - han kan da selv vælge, og hans mor, må finde sig i valget. Snak med hende, muligvis skal hun bare have info bagefter, så får hun den sjælefred hun søger, og der er ingen tvivl om at det er alvor for hende!!!!


  • #35   30. maj 2015 Hvis han ikke må sidde bagpå, så lad ham køre - Probleme solved! smiley

    Husk at tage rigeligt med fotos og sende til din eks, den slags beroliger altid! smiley


Kommentér på:
kørsel med min søn?

Annonce