{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.252 visninger | Oprettet:

Kinesiske motorcykler.. {{forumTopicSubject}}

Hej Folkens!

Er der nogen herinde der har erfaringer med de kinesiske motorcykler, som Lifan og hvad de ellers hedder..? De er jo enormt billige i forhold til andre modeller, men jeg har så også hørt mange sige at det er noget billigt skidt.
Jeg kan jo godt regne ud at det næppe er verdens sejeste eller bedste cykel, men som studerende er der virkelig langt til drømmemotorcyklen.. Så jeg er villig til at gå på kompromis, hvis jeg ellers kan finde en billig og pålidelig motorcykel som kan starte og køre uden de store problemer..

Så hvis der er nogen der har erfaringer med dem, så lad mig endelig høre! Sig også gerne til hvis I har andre forslag til en god, økomonisk maskine...

Hej fra Camilla


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kinesiske motorcykler..
  • Bu S
    Bu S Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Svar: 10
    #1   25. sep 2006 Der er også en jysk forhandler der har "hængt" en kinamc (billede på deres side) noget med at den havde gået 3000 km og var sldt totalt op, så det ikke kan betale sig at reppe den.



  • #2   25. sep 2006 hold jer langt fra det lort.... køb da en honda nsr125 istedet...

  • #3   25. sep 2006 Nøjagtig denne holdning havde englænderne og amerikanerne da de "elendige" japsere begyndte at komme frem i 60èrne. Det kostede næsten hele den engelske motorcykel-industri livet, harley overlevede med nød og næppe. Og japserne havde mange "børnesygdomme", billigt skidt=rust problemer=dårlig bremser..:o)
    Men de fik det lært,,og se hvordan det er gået japserne siden. Jeg tror personlig at historien gentager sig, med japserne som taber denne gang.
    Mvh Michael.


  • #4   25. sep 2006 Micharl P har fuldstændig ret. En ældre honda 400. Prisen er rigtig, cyklen er økonomisk, og så er det vel en af de mest stabile mcèr der er lavet.. Ps. Peter (Vejle) M har endnu mere ret....

  • #5   25. sep 2006 Muligvis du har ret Michael Lemvig.. Men hvoffor skal det gå ud over os Danskere. Lad andre lande få erfaringen med det billige skrammel der er på markedet fra kina nu. Så tales vi ved om 5-7 år

  • #6   25. sep 2006 Peter. Den tossede Jyde... ( 8444 Balle ) R
    Jeg synes da ikke man kan sige at det går ud over nogen overhovedet. Kineserne markedsfører en motorcykel i D.K, og så er det jo fuldstændig " os danskeres" eget valg om vi vil købe deres produkt eller ej. Der er mig bekendt ingen tvang overhovedet. Uanset om man kan lide dem eller ej, så er det da sjovt med mange forskellige mærker på markedet. Og jo flere mærker, jo mere konkurrence både mht. kvalitet og pris. Noget der gerne, skulle komme os forbrugere til gavn i den sidste ende. Og til sidst, hvis jeg i dag var en fattig studerende på 18-20 år, så er jeg ikke sikker på at jeg ikke købte en spritny kineser, fremfor en 25-30 år gammel japaner.


  • #7   25. sep 2006 Michael Lemvig... Jeg har prøvet en Jin Lun eller hvad den nu hedder, og jeg har kørt mc i 23 år og det er da godt nok det værste skrammel. Styrer som en vingeskudt krage og kan ikke bremse tilnærmelsesvis så godt som en Velo solex. Så hvis jeg var en fattig studerende ville jeg stadig vælge en 25 år gammel Honda 400... Bare min mening smiley Du har da ret i at det er et frit land vi lever i, og folk må købe lige hvad de har lyst til.

  • #8   25. sep 2006 Jeg har prøvet en, og syntes faktisk at en scooter eller replica (rs50, tzr50 eller gpr50) er meget sjovere at køre på..
    Det er penge lige ud af vinduet, du får dem aldrig igen..

    Tjek min suzuki, den er til salg billigt..


  • #9   25. sep 2006 Tænkte også nok det var lidt for optimistisk at tro man kunne få en ordentlig motorcykel for de penge.. Men det er da ærgerligt at det er sådan noget skrammel, de ser jo ellers meget fine ud..

    Så kan det jo være jeg må ud se på en gammel honda cb 400 istedet, som der er nogen der foreslår..

    Moolex#Holmegaard#X> 8000 kr lyder i hvert fald ret billigt for sådan en, er du sikker på den kan køre? smiley


  • #10   25. sep 2006 Jeg har rigtig gode erfaringer med min, men der er selvfølgelig stor forskel på de enkelte mærker.

    Ingen rust og et minimum af vedligeholdelse


  • #11   25. sep 2006 Hehe. Ja, jeg er lidt træt af de giraf-ører den har. En dag så køber jeg nogen andre og sætter på...

  • #12   25. sep 2006 hehe ser godt ud med bagspioler systemet

  • #13   25. sep 2006 Hmm jeg har ikke noget grundlag at udtale mig fra... har aldrig prøvet en kineser.

    Men som studerende kan jeg bestemt godt forstå at du er tiltrukket af dem. Overvejede også selv at købe en!

    Syntes trods alt de er noget pænere end start-80'er designet, og i byen har jeg sjældent brug for meget mere fart en den kan levere... tror næsten det er billigere transport end DSB...


  • #14   25. sep 2006 Kinensere kan være noget lort, men der er også mange af dem der er gode nok. Geely som var først her i DK er ret godt, og efter 3 års tid er der stadig mange af de første der kører uden problemer.
    Største minus ved kineserne er at der ikke er styr på importørene. Der findes mange importører af de samme mærker, og det er ikke alle der er lige gode til at finde reservedele, så undersøg det først.

    Ellers er det jo bare et billigt transportmiddel som er let at komme rundt med.

    /
    Jesper


  • #15   25. sep 2006 Kinacykler er ok, hvis man vælger rigtigt.

    http://www.dba.dk//asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=40402&NyhedskategoriID=292&SekItem=292&Sogning=&Query=Indtast+et+s%F8geord

    Flot cykel, ros fra kritikerne, god pris.


  • #17   25. sep 2006 Jeg ville ikke selv købe det. Af den grund at jeg synes det virker lidt pinligt...

    MEN hvis man er ligeglad så har jeg ikke hørt dårligt om feks Geely. Du får MC for omkring kr8000 inkl levering. Sindssygt... smiley
    Et pakningssæt til min FZR koster kr 1100..... smiley
    Det er snobberi og jeg er selv een af dem. MEN ville aldrig grine ad een med Geely osv,
    Det er folks eget valg færdig slut.


  • #19   25. sep 2006 Hvis de Gely'er er bare nogenlunde og ens krav ikke er andet, end at den kan køre fra a til b, kan det da ikke være den helt stor risko at købe sådan en grand puma til de 6.000kr de er på tilbud til på dba.dk for tiden

    Kan ikke forestille mig at der kan være mange penge at tabe, på at købe sådan en fra ny af, hvis man passer den pænt og (og så fremt det skulle blive nødvendigt) benytter sig flittigt af de 2 års reklamationsret.

    Kan se at der er en brugt til salg fra '05 og med 5.113km på tælleren til 3.500kr., hvis man tør...


  • #20   25. sep 2006 Jeg er da glad for at høre det ikke er alle der mener en kinesisk motorcykel er noget skidt.. Jeg er sådan set ret ligeglad med at det ikke er "fint", som sagt er der langt til drømmecyklen når man er studerende, og man kan jo ikke starte ud på en Supermaskine. Jeg skal have en til at starte "karrieren" med smiley
    Men ville selvfølgelig også være ked af at købe en der er brændt sammen efter de første 3000 km...

    Er der nogle af jer der har en kinesisk motorcykel der kan anbefale nogle modeller? Synes da den Loncin Olympic er meget fin, også med giraf-ører smiley

    Tænker også på om man ikke har en garanti på et år eller to for at den ikke brænder sammen, når man køber en helt ny maskine..?


  • #21   25. sep 2006 Okay, det vil jeg så gøre smiley Jeg kan se man kan få sådan en Honda CB 400 for mellem 10.000 - 20.000.. Nogle gode råd til hvad man skal være opmærksom på når man køber sådan en ældre motorcykel? Hvad er smertegrænsen for hvor meget den må have kørt? Så en på DBA der havde kørt omkring 40.000 km...

  • #22   25. sep 2006 Selvom japserne havde begyndervanskeligheder, men kom efter det, betyder det ikke at kineserne kan gøre det samme. Alt hvad der kommer ud af det forbandede lorteland, er af så dårlig kvalitet at det dårligt kan betale sig at købe det. Det eneste de kan lave uden at ødelægge noget, er ris og børn. Hold dig fra lortet.

  • #23   25. sep 2006 En CB kan sagtens køre langt over 40.000. Det er bygget til at holde.

  • #24   25. sep 2006 DBA.dk har også stillet i udsigt, at de publicerer en ny kineseranmeldelse i slutningen af denne uge - med godt resultat. Det skulle angiveligt være en kopi af en Virago 250.

    Allan


  • #25   25. sep 2006 Jeg er helt enig med Hekto.
    Vi har ikke hørt det sidste fra Kina, og heldigvis for det.
    Det er altid godt med konkurrence, og jeg vil vædde på at japanerne ryster i bukserne. De ved godt at når kineserne kommer med en rigtig god og lækker maskine, til meget lavere pris end en japser, så har de virkelig vanskeligheder..Hvis japanerne ikke tager kineserne alvorlige, så risikerer de at lide samme skæbne som de påførte englænderne i sin tid. Men hvis slutresultatet er at vi købere får kvalitets maskiner til meget lavere priser, så er det vel ikke så dårligt endda..Hvad angår crap med underdimensionerede motorer, så var min model i sin tid Yamahas første 4-takter, og deres største model. Ellers bestod deres program af ene 2-taktere..Al begyndelse er svær..:o)


  • #26   26. sep 2006 Jeg tror heller ikke der er nogle der sammen ligner en MC til 100.000kr med en kina..
    Jeg har prøvet en for en dag, og det var 100% skuffende.. Så meget så jeg syntes det var sønd og sammenligne med noget som helst over 50ccm..
    Min gamle Derbi GPR50 kørte meget bedre.
    Det må hellere siges det var en Jinlun 150 ccm.


  • #27   26. sep 2006 Jeg tør godt sige det - IGEN

    Som et begynder eksperiment, kan du ikke gøre noget, der er økonomisk mere favorabelt end købe en kineserknallert!!!!

    Om du så skriver 50% af om året, så er det en ny cykel med garanti!

    Dertil kommer at den absolutte prisnedskrivning nærmest altid vil være mindre end på en brugt dyrere (for slet ikke at tale om en ny).

    Du får ikke nogen superfed kværn, men du fården fulde glæde af frisk luft og to hjul, og dine behov som begynder vil være dækkede - spring du bare ud!

    Der er da masser af kineserejere herinde- spørg dog nogen af dem i stedet for "mærke-freaks'ene"

    Go jagt


  • #28   28. sep 2006 Køb en brugt japaner som kan repareres istedet for en engangslighter.....
    du skriver selv pålidelig så kigger du det forkerte sted (kina) det ikke bare et kompromis , men den forkerte løsning ... man ser vist heller ikke mange brugte kineser cykler til salg
    der er et helt land fyldt med gode brugte motorcykler (af anden herkomst end kinesisk) med få km og i god stand ... spørg en ven om hjælp til at finde den du vil have eller spørg herinde på forummet er sikker på der er flere der gerne bruger en time eller 2 på at hjælpe en ny mcer igang
    mvh. :))


  • #29   28. sep 2006 Hej,

    Jeg har en kinesisk Regal Raptor. Og den er ikke hurtig men til almindelig by og landevejs kørsel, er den rigtig fin. Den starter hver eneste gang og der er aldrig problemer med den. Jeg har tidligere haft mange forskellige ældreJapaner cykler og de har alle haft deres små problemer, med at starte, lade o.s.v. Kineseren derimod er ny og hvis der er noget der ikke dur. Så er det bare ned til forhandleren og få det lavet på garantien. Jeg er faktisk blevet så glad for den at jeg også købte en til min kone. Der foregår en mere saglig diskution omkring kineser motorcykler på kinøjserklubbens hjemme side http://kinojserklubben.dk. Her er en samling af folk som har købt en kinesisk motorcykel og deler ud af deres erfaringer!

    Med venlig hilsen

    Jan Jakobsen


Kommentér på:
Kinesiske motorcykler..

Annonce