{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Ombygning {{forumTopicSubject}}

Jeg mindes at have læst et sted at ombygning af en motorcykel skal gøres over 3 år for ikke at udløse en ny afgift.
Noget med at cyklen deles op i for, midte og bagende. Man kan så ordne en af tingene pr. år. Er der nogen der har hørt om dette?

Jeg har en SV650s fra 99 som jeg har pillet delkåben af og monteret den runde forlygte fra en naked version.. derudover har cyklen fået noget maling, et nyt instrument og så den store ændring = Subframe på sådan en motorcykel er en der kan skrues af. Den er udskiftet med en custom frame, med et ducati sæde monteret.

Så er spørgsmålet. Kan jeg få dette synet hvis jeg en dag vælger at ville sælge Motorcyklen? Det er jo sådan set kun den subframe der er en decideret ændring, men den er jo ikke en ændring af stellet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning
  • #1   8. jun 2015 du har sådan set kun lavet en konstruktiv ændring nemlig subframen men hvis den er boltet på burde det ikke give problemer dog er det lidt en gråsone

    hvis du holder mund og ikke siger noget kræver det jo synsmanden kender den model
    men hvis du har den org så set da den på

    det er nemlig det kun de bærenedele (tildels for dig selv men alt hvad der holder stellet oppe) og bremser self der tænkes på ved ombygning stort set

    men husk at du har pligt til at oplyse det rigtige km tal ved salg

    men den største misforståelse ved 3 års reglen er at folk ikke bare kan bygge som de har lyst til(lovligt) selv om ombygningen egentligt er forsvarlig nok der skal nemlig være tüv (eller godkendelse fra fabrikanten hvis delene er fra en mc af samme mærke hvilket dog næsten er umuligt) på de dele man bruger og ellers skal man havde mcen testet ved et anderkendt afprøvningslaboratorie (hvilket der ikke er nogen der har villet oplyse en ca pris på )


Kommentér på:
Ombygning

Annonce