{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.443 visninger | Oprettet:

Køb af brugt MC, snydetrick og Faldgrupper {{forumTopicSubject}}

jeg har jagtet to nye mc'ere til denne sæson, og hold da ferie hvor har jeg snuppet mange i at forsøge at snyde med model årgang, kilometerfusk, Service, nu bliver det rodet smiley jeg skriver lidt om hvad jeg kan huske

her er først et par eksempler "links virker måske kun kort tid"
Første link er til en bmw der angiveligt er en 2009 men den er registreret i 05-08, og modellen blev kun lavet i 2007 og kun som s, så det er også en ombygget S til ST smiley
http://www.dba.dk/bmw-f-800-st-798-ccm-85-hk/id-94160446/

Næste er en Kawasaki annonceret som 2015, men det er en 2013
http://www.dba.dk/kawasaki-ninja-300-abs-300/id-94995234/


1. jeg har set 5 yamaha R6 og med hjælp fra Lassepot opdagede jeg hvordan mange forsøger at sælge gamle overgemte modeller på registrerings datoen, dvs. man sælger eksempelvis model 2002 Yamaha r6 som 2006'er osv
2. jeg har set at nogle oplyser 9900km og så viser det sig at det er 14000 - 15000 istedet
3. der er flere med gamle synsrapporter der har højere km end der står på tælleren
4. jeg har set flere nye mc'ere fra forhandlere, annonceret som 2015 som så viser sig at være helt tilbage fra 2012, og så lader de som om de bliver lidt forvirrede når du påpeger fejlen

Hvis nogen er interesseret så kan jeg forsætte i lang tid, og hvis nogen har oplevet noget lignende så sig endelig til


Kommentarer på:  Køb af brugt MC, snydetrick og Faldgrupper
  • #1   10. jun 2015 og jeg glemte helt alle dem der skriver at den er ny serviceret, og så kigger man på kæden som er knas tør og halvrusten, det var en gsx-r og en flot Yamaha fzr der tydeligvis var poleret og super flot med massere af mods, men det mekaniske var misligeholdt, gashåndtag som binder osv, men sælger sagde at til den pris skulle jeg selv stå for den slags lol "i annoncen stod der ellers at alt var tiptop"

  • #2   10. jun 2015 Som ørkenens sønner siger: det er noget værre noget smiley

  • #3   10. jun 2015 Tonny. Du får det til at lyde som om du har fundet ud af noget ingen andre har set eller hørt om før. Jeg tror langt de fleste ved at man ikke skal stole på hverken sælger eller sælgers annoncer. Besigt og indsigt er vejen frem .

  • #4   10. jun 2015 Li precis det med r6'ere og årgange har jeg squ os set rigtig meget af i år smiley

  • #5   10. jun 2015 Chris jamen så må jeg jo hellere slette tråden, der er nok ikke nogen der bliver snydt, eller vent måske skulle vi dele vores erfaringer?

    godt eksempel her fra mg marked http://www.motorcykelgalleri.dk/marked/mc/yamaha-yzf-r6-2005/170280 find årgangen smiley


  • #6   10. jun 2015 Næ hvorfor skulle du da slette den. Det har ingen da vist nævnt noget om. Beklager da hvis du føler dig trådt over fusserne.

  • #7   10. jun 2015 Jeg vil nu ikke kalde det snyd...

    Self. er det snyd hvis man har fusket med KM-tælleren, men det andet er da ''bare'' for at få annoncen til at lyde godt.

    Rigtig meget af det, har jo noget at gøre med hvordan søgefunktionerne på div. salgsider fungere.


  • #8   10. jun 2015 Dit eks i #5 er jo ikke nødvendigvis snyd. Hvis den mc er første gang indregistreret i 2005 så er den på papiret jo en 2005. Og det ER desværre ikke alle der har 100% styr på hvad det reelt set er at de ejer.

  • #9   10. jun 2015 helt uenig, jeg sælger minimum 2 mc'ere hver år, og jeg er hudløs ærlig, og jeg får altid solgt på mindre end 14 dage smiley

  • #10   10. jun 2015 http://www.nummerplade.net/soeg/?regnr=ht10842

    Sælger handler på papiret i GOD TRO som det hedder. Men ærgeligt hvis en anden uviden køber den i den tro at det ER en 2005 . Men man må jo godt prøve at undersøge tingene selv også .


  • #11   10. jun 2015 ja ja fint nok Chris, men nu har jeg altså valgt at dele mine erfaringer om du så kan li det eller ej smiley

    her er en side der viser farver og diverse om yamaha r6 modellerne
    http://www.yamaha-motor.eu/designcafe/en/archive/archived-articles/index.aspx?view=article&id=441042


  • #12   10. jun 2015 Det var da en underlig kommentar. Hvor har jeg skrevet noget om at du ikke skal dele dine erfaringer ? .

  • #13   10. jun 2015 Lidt off topic, men det bliver sgu nok ikke påske næste år, jeg kom til at køre en hare ned i går, så aflyst!! Bare nu vi er i gang med alt det vi tror på smiley smiley

  • #14   10. jun 2015 hehe
    Forresten fin Nighthawk du har Tom, jeg har lige solgt en for 10k og det ærgrer mig lidt for jeg savner den lol


  • #15   10. jun 2015 Der er rask væk langt mellem ærlige sælgere.. men TONNI BONDE kan du regne med

    https://www.youtube.com/watch?v=lP869PZ05Jc

    Ja fy for en skefuld da


  • #16   10. jun 2015 lol

    http://www.123mc.dk/yamaha-yzf-r6/mcid-92096 find årgangen på den her smiley


  • #17   10. jun 2015 Har ikke kigget alle links igennem, men har altid solgt mine mc udfra reg. dato. Det er jo der den er taget i brug og slitagen/km.tal reelt begynder og det er da meget normalt med MC/bilannoncer. Forvent ikke andet.

    123mc og andre sider skulle snarere ændre "årgang" kategorien til 1 reg. dato. Så kan man selv spørge ind til årgang.


  • #18   10. jun 2015 nej nu må i fame holde op, en over glemt-gemt mc bliver sgu ikke nyer end den dag den er lavet, om der så er plader på eller ej . bum færdig .

    mvh


  • #19   10. jun 2015 Reg dato har intet med årgang at gøre, overhovedet!!

    Et køretøj bliver ikke nyere fordi du venter flere år med at indregistrere det


  • #20   10. jun 2015 Fri jagt på folk der skriver reg dato som årgang

  • #21   10. jun 2015 Jeg har en ascona årgang 2011, hvis nogen er interresseret smiley

    Det er fuldstændig ligemeget hvad folk skriver så længe køber er klar over facts.

    Det er værre hvis køber står med en sprit ny, 2 år gammel cykel, og først finder ud af det efter handlen.
    Jeg har ingen problemer med at kende forskel, men for en førstegangskøber, ny motorcykelist, e.l. Kan det altså være svært!

    Fint nok at bruge reg nr, for at fortælle den ikke har kørt længe på gaden, men det mindste man kan gøre er da at skrive korrekt årgang, eller bare "overgemt model"

    Ærlig snak, så kan du også huske hvad du har sagt! smiley


  • #22   10. jun 2015 Hvis i tror på reg. dato er den der tæller, så har jeg en US Kawa fra 24-04-1987 til salg. Tag jer ikke af at Kawasaki påstår den er fra december '83 smiley

  • #23   10. jun 2015 min Ninja fra 97 har kun kørt 4.500 km.. nå ja og så plus en omgang smiley

  • Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 160
    #24   10. jun 2015 Nogen syntes ikke, færdselsreglerne gælder for dem. Inde i deres hoveder har de fundet på argumenter til at rationalisere og retfærdiggøre deres tankegang.
    Det samme gælder jo nok folk, der sælger motorcykler.

    Jeg er ikke overrasket, men tak for de konkrete tip og det at du gad tage dig tiden til at lave den her tråd, Tonny.


  • #25   11. jun 2015 ja det sørgeligt at nogen har tid til dette, det er en del af den verden vi lever i, hvis vi vil snydes så bliver vi snydt, hvis vi ikke vil snydes så kontrollerer vi, så nemt er det at undgå snyd

  • #26   11. jun 2015 Så er der den her slags indlæg. Sidste uge var det at folk der sælger tror det er guld de har i garagen og hvor dyre folk er med deres cykler fordi de har været til alle syn og service tjeks. Men jo du har sikkert (også) ret.

  • #27   11. jun 2015 jeg er glad for at se at der er mange der er enige med mig i den her smiley






  • #28   11. jun 2015 PrØv at ring på de her, så vil sælger sige at de lige er solgt, men han har tilfældigvis en anden du kan købe, de var begge lige solgt for 3 uger siden, for 1uge siden og igen igår da jeg ringede på dem, det er lokkemad endnu et fint lille trick
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-2000/id-94179665/
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-1999/id-94179646/

    Her er en af de virkeligt grove en forhandler som forsøger at sælge en 2003 som 2007
    http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-2007/id-93712315/


  • #29   11. jun 2015 #28

    Nu vil jeg ikke være ordkløver... men få lige styr på dine egne facts først smiley den 2003 model som bliver solgt som en 2007 (hvilket er forkert).. Det er altså en 2004 model, nu hvor du går så meget op i det smiley


  • #30   11. jun 2015 Det er jo som du ved specielt vigtigt med 2006 og frem for det er en helt anden mc smiley


  • #32   11. jun 2015 Det er en hobby for nogen at lege netbetjente

  • #33   11. jun 2015 Jeg synes det er lidt hold i emnet. En MC skifter jo ikke model/årgang blot fordi den først er blevet indregistreret nogen år senere end den blev produceret.
    Og jeg har da næsten været ved at hoppe på den, men er også helt ny og leder efter min første MC.
    Jeg ville da bestemt føle mig snydt hvis jeg købte hvad jeg blev fortalt var en f.eks årgang 2008 men rigtigt var en 2005 blot med første indregistrering 2008

    Og nu vi er ved emnet er der nogen der kan spotte forskel på Yamaha R1 ?
    Omkring årgang 2007.


  • #34   11. jun 2015 Ja. Der er så mange der tror at første registrerings dato har det mindste at gøre med årgang. Men det har det altså IKKE. De to ting har INTET med hinanden at gøre.

  • #35   11. jun 2015 starter af tråden har nok ikke andet at give sig til, sørgeligt

  • #36   11. jun 2015 Bodie som han skriver leder han efter ny MC og støder på det.
    Lader da til dit du har endnu mindre at give dig til eftersom du finder det nødvendigt at smide en dumsmart kommentar i mener alligevel.


  • #37   11. jun 2015 Bodie: Du har angiveligt heller ikke andet at give dig til?!

  • #38   11. jun 2015 Intet nyt under solen! Det er, har altid været og vil altid være sådan.. Man kan prøve at være vågen, og selv undgå at købe noget det ikke er.
    Men fakta er at det kan betale sig at pynte lidt... Mange som er på udkig efter en 2008 model, er det fordi de har hørt den skulle være bedre end 2007 men de kan ikke selv se forskel smiley

    Tonny du har blot fundet sand i Sahara smiley smiley


  • #39   11. jun 2015 Det ryster mig faktisk lidt, at en så stor del af MG syntes det er fint, at man som sælger vildleder købere, ved ikke at give korrekte oplysninger.

    Man skal huske at en 2003 & en 2007 ikke er den samme maskine, der sker jo en løbende udvikling og forbedring.

    Den værste eksempel jeg har set, var er sv650s fra ca 2002 der havde fået et nyt datostempel så den pludselig var fra 2007.
    Og de to maskiner deler ikke ret mange dele.


  • #40   11. jun 2015 Det undre mig nu ikke særligt meget at en del mener man selv er uden om det hvis man bliver snydt. Venstre, Konservativ og LA har jo faktisk en del vælgere smiley

  • #42   11. jun 2015 Og jeg som troede at denne tråd ikke kunne blive mere mærkelig smiley

  • #43   11. jun 2015 Årgang er jo ikke et beskyttet begreb indregistrerings årgang er absolut lige så korrekt som model årgang.

    At oplyse begge vil jo være det mest korrekte.

    Jeg har åbenbart lige snydt en så .. Annoncerede min XTZ som årgang 1990, men farverne fortalte at det var en 89'er. Skal jeg ringe til køber og returnere en 10-20%?


  • #44   11. jun 2015 Jan du burde rette din alder i din profil. Man kan sgu ikke være så tungnem i en alder af 42 år.
    En MC ændre ikke årgang om du maler den om, skifter kåber eller andre ændringer på den.
    Årgangen vil altid være det år den er produceret intet andet.
    Ikke hvornår den er blevet indregistreret.


  • #45   11. jun 2015 Og du burde få noget fisse så dum og tvær du er at høre på
    smiley


  • #46   11. jun 2015 Ja Jan du har snydt køber

  • #48   11. jun 2015 LOL @ Jan smiley
    men jeg giver Casper ret alligevel


  • #49   11. jun 2015 Jan bette pus da. Igen viser du blot din alder ikke helt stemmer overens med hvad den er opgivet til i din profil.
    Du burde bekymre dig mere om din egen attitude frem for mit sexliv.

    Vi to lader den bare ligge her. Hvis du kun vil kaste med mudder uden at komme med noget konstruktivt. Fortsat god aften til dig smiley


  • #50   11. jun 2015 Det er pga folk som Jan hele denne diskussion er formålsløs smiley smiley smiley desværre er der nogen, som simpelthen ikke fatter essensen i begrebet model årgang. Og det faktum at 95% af os er fløjtende ligeglade med, hvornår lortet første gang er udstyret med en fast nr plade......

  • Gert B
    Gert B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #51   11. jun 2015 Er det ikke model årgang som er vigtig sammen med 1 reg år?

  • #52   11. jun 2015 Hvad vil du bruge 1 ste reg til Gert ?

  • #53   11. jun 2015 Jo Gert
    Model årgangen er vigtig, bla. fordi der hele tiden sker fremskridt så en 2003 kan være en helt anden mc end en 2001,
    I tilfældet Yamaha r6 så er en 2006 en helt ny maskine og har I princippet ikke meget tilfælles med 2005 bortset fra navnet, og når man bestiller stumper så er det kun model året som gælder.
    og så er det jo også sådan at når man køber en "ny" overgemt så får man en god rabat, blandt andet fordi der er lavere registrerings afgift på, og den rabat bør selvfølgelig også komme en brugt køber tilgode


  • #54   11. jun 2015 Er der nogen der skal med til Sturup med Emse på Søndag? "bortsetfradet" smiley

    De plejer at lukke for bookingen I morgen, men der er stadig pladser til 690.- svenske
    http://www.sydskanesemse.nu/


  • #55   11. jun 2015 Brian du skulle også få dig en øl og noget hunkøn, du bruger alt for meget krudt på hidse dig op og skabe dig i hver tråd du deltager i.
    Du må have det hårdt når du er omgivet af næsten ene idioter.


  • #56   11. jun 2015 Jeg tror at Jan og Brian bør give hinanden en krammer smiley

    btw jeg syntes at dette citat fra Jan's profil er passende "Total sjov scooter, eneste minus jeg ville kunne påpege var at hvis man var en inkaneret gnavpotte .... Ja så ville man få ødelagt sit dårlige humør. "


  • Gert B
    Gert B Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 42
    #57   11. jun 2015 Ok model året er vigtig, men er det ikke med mcér som med biler, jeg købte en ny bil august 2012, men det var en model 2013, så når jeg skal sælge min bil, skal den så sælges som fra 2013, eller august 2012 hvor den er indregistrer, den er jo nok produceret ca april 2012?

  • #58   11. jun 2015 Jeg ville Skrive begge dele I annoncen, for det kan være der er forskel på stumperne

  • #59   11. jun 2015 det er en årg 12.
    og skal derfor sælges som en sådan.

    som regl
    efter sommerferien er det næste års modell, men igen et køretøj kan ikke bliver nyer end den dag det har forladt samlebåndet.

    bum færdig .

    mvh


  • #60   11. jun 2015 Langt fleste sælgere noterer 1 reg. år som årgang, og det er ikke i ond tro. Igen skal man kigge på hvornår slidtage og vejrlig starter.
    Men det kan jo være til købers fordel. Har man kig på et emne, kan man jo altid bruge det som argument for nedslag, at det er en ældre årgang (hvis tekniske specifikationer man måske alligevel er tilfreds med)
    Igen. 123mc + dba bør have en kategori til reg. år. og en til årgang. Så er den pik spillet.


  • #62   11. jun 2015 Men er det så sælger eller køber der er dumme . smiley


  • #63   11. jun 2015 Begge smiley

  • #64   11. jun 2015 Dirty H: Prøv at finde forskellen mellem R6 11' og R6 12', Eller 14' for den sags skyld
    Gad vide om det bliver til en tråd om ganske få år...
    Tror ikke man behøver være dum for at have svært ved at finde rundt i årgangene...


  • #65   13. jun 2015 Godt man kun ejer og sælger tudse-gamle maskiner, folk er sgu ligeglade med om det er fra ruder konge var knægt, eller året før smiley




    men for at forages lidt, så så jeg en Mercer varevogn som blev solgt med 43.000 på tælleren selvom nr plade info sagde 886.999 - sælger forklarede at den havde fået ny motor og derfor passede de 43k fint - så var det ligemeget om resten af bilen havde en lille mio på tælleren...

    hvis ikke der er updates på maskinen kan det vel være ligemeget om den er fra 06 eller 07 ?


  • #67   14. jun 2015 Har i dag fundet 2 annoncer på G&G hvor sælgere forsøger at sælge en Yamaha FZ 750 som en FZR 750 .... Gjorde dem opmærksom på det, den ene svarede ikke og den kaldte mig Spasser... Så ved jeg da hvor jeg ikke skal handle... smiley

  • #68   14. jun 2015 link


  • #70   15. jun 2015 Ja nogen mennesker vil synke meget lavt, de lyver og tidsilesætter gerne værdighed og moral, for at forsøge at snyde ganske almindelige mennesker som tilfældigvis har samme interesse for at køre motorcykel som dem selv.

    jeg kalder det pinligt.

    btw. en lidt mere morsom note, jeg skulle i dag tanke min r6 på Statoil Mørkhøjvej, så jeg sætter først mit dankort i, lang tid, AFVIST, Så prøver jeg master AFVIST, så går jeg ind i butikken og spørger hvorfor de afviser mine kort, de svarer at jeg skal tage min hjelm af for de vil godkende LOL smiley
    jeg Spørger så hvilken lov der siger at jeg godt kan hæve alt hvad jeg har på min konto i en hæveautomat med hjelm på, men at jeg ikke kan betale for "hvad der blev" 85.- Benzin
    Så blev mokken bare trodsig, det hele var yderst underholdende smiley


  • #71   16. jun 2015 Hvad så når en model 96 er solgt i december 95..?

    Hvad skal man så skrive, ÅÅÅÅÅH nej panik panik... men mon ikke vi overlever...


  • #72   16. jun 2015 Jeg tror ikke du har forstået det , tillad mig at forklare
    En 95 kan være en helt anden cykel end 96 så derfor er det selvfølgelig vigtigt at oplyse rigtig modelårgang, i dit eksempel vil det være en 96 model solgt i 95 derfor oplyser du selvfølgelig 96 som model årgang, håber det hjælper på forståelsen smiley


  • #73   16. jun 2015 #72 Jeg tror ikke at du har forstået det, tillad mig at forklare. #71 Mirza bruger vist bare lidt ironi smiley smiley håber det hjælper på forståelsen smiley

  • #76   17. jun 2015 Nu har jeg læst stort set hver eneste kommentar på den her tråd...Er der overhovedet ikke nogle af jer "erfarne" MCere der har overvejet at tjekke stelnummeret på de cykler i overvejer at købe.ALLE Motorcykler (ligesom biler) har produktionsåret inkodet i stelnummeret ..det ka rimelig nemt tjekkes på nettet...det virker squ mere som om folk har travlt med at jorde hinanden med deres meningstyrrani end at bruge hovedet..i øvrigt er der noget der hedder jura...hvis man sælger noget under forkerte eller falske varebetegnelser ka man altid kræve at handelen skal gå tilbage.. (besværligt og dyrt) ..men hvis man virkli føler sig så snydt så gør dog noget ved det i stedet for at sidde og bitche sådan om det..eller bedre endnu..skal i ud og købe MC og ved hvad i vil ha så gør forarbejdet ordentligt så slipper i for alt det her ævl og kævl..

  • #77   17. jun 2015 Kim at man skal bruge hovedet er ikke ensbetydende med det ok at forvilde/snyde.

  • Jan T
    Jan T Tilmeldt:
    apr 2014

    Følgere: 3 MC-er: 2 Svar: 12
    #78   17. jun 2015 Min Marauder som jeg købte i april var annonceret som årgang 2006. Jeg vidste godt den kun er produceret i 2004 og 2005 men den første registrerinsdato var i august 2006 så jeg var godt klar over at det var for at få den til at fremstå yngre.
    Slår jeg den op i Bil Info med Skats oplysninger er den også angivet som årgang 2006, så der er altså noget med den der første registreringsdato. Men da der kan være konstruktive ændringer på senere modeller vil det mest reelle jo nok være at bruge produktionsåret ved annoncering.


  • #79   17. jun 2015 #77
    Har jeg vist heller ikke skrevet noget om..men sund fornuft ka man vel godt bede folk om at bruge..hvis man er så naiv at man tror alle er ærlige så tænk lidt over den her...
    To mænd sidder og filosoferer over verdens tilstand.. de diskuterer længe om hvilket erhverv der er det værste...den ene vil gerne ha diskussionen afsluttet..og siger til den anden..Har du nogensinde set en Rotte der var brugtvognsforhandler eller advokat..Nej ?!? siger den anden med at spørgende udtryk i ansigtet..Nej der ka du bare se..siger den første..Der er nemlig grænser for hvad man kan få selv en rotte til at gøre!!!


  • #80   17. jun 2015 #78
    Jeg ka da godt se det er et problem med reg. Datoen...men netop derfor er det en god ide at tjekke stelnummeret for der er produktionsåret inkodet..og det kræver altså Seriøst snyderi og er rimelig kriminelt at fuske med det for at få den til at fremstå nyere eller som en anden model


  • Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
    #81   17. jun 2015 Hvad så, hvis man har bygget en cykel om, dvs. stellet oprindeligt er fra 84, men der bliver tilført alt der kan side på stellet fra en 91, hvad årgangs model snakker vi så om ?

  • #82   17. jun 2015 #81 .
    nu det ikke det der er på tale her


    men det vil være et 84 stell, med deler fra 91,
    som skal stå i en evt salgs anc,
    og en mc
    som du så lige skal huske at betale afgift af .

    mvh


  • #83   17. jun 2015 #81
    Hvis det er en nyere model du har stumperne fra..skal du nok til et nyt registrerings og afgifts syn..d.v.s du skal betale mere i afgift..ellers føler bigbrother sig snydt..og bliver du taget for det..er det afgiften du skal betale +det dobbelte i bøde til skattefar for at snyde staten..men for at besvare spørgsmålet..hvis du har skiftet ALT.. vil den blive vurderet som en nyere model men første regdato er den samme som før


  • Reima
    Reima Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 13 Følgere: 10 Svar: 21
    #84   17. jun 2015 Takker, det tænkte jeg nok, men ikke at jeg havde tænkt mig at sælge min, men det var også et spørgsmål som vedrør emnet, ved ikke om der skal betales yderligere afgifter ved omregistrering, når jeg har været inde hos skat og se hvad afgifterne er, men oprindeligt har jeg betalt for meget I forhold til hvad afgifterne er idag, så måske mulig penge tilbage. Har læst lidt om det, hvor der kun skrives om konstruktive ændringer, men intet om hvad er konstruktive ændringer I mit tilfælde, ej heller er der tale om HK forøgelse, kun CC, med 0,92%, men hvis første registrering er I udlandet, så er vel den første registrering her til lands som gældende for første registrering, men så passer tingene ikke sammen?

  • #85   17. jun 2015 Sælgere er jo bare som politikere,de prøver alle at sælge dig et sminket lig til overpris uden hold i virkeligheden,går den så går den og det er nu hverdag i dk da det har stået på i mange år så de fleste har accepteret at sådan er det for de fleste gør det.
    Solgte selv 3 mcère sidste sommer uden klager og med en salgstid fra 4 til 20 dage har prisen kontra standen nok været ok,men ja mange sætter en ublu fantasipris de har haft en våd drøm om at opnå som måske ikke halt matcher standen eller beskrivelsen.
    God jagt på din næste cykel.


  • Godsejeren
    Godsejeren Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 2 MC-er: 1 Svar: 15
    #86   17. jun 2015 Jeg vil nu gerne vide hvilken ÅRGANG en cykel er fremstillet når jeg skal købe - der er som sådan ikke noget galt i at købe en cykel der har stået i sin emballage på forhandlerens loft i et par år eller 3 - bare man ved hvad det er man køber.. - (og prisen evt. tilpasses derefter)...

    - slæber man en 77-årig kvinde med hjem fra Damhuskroen, så bliver bliver hun jo heller ikke automatisk til en ung smækker sild - bare fordi det viser sig at hun faktisk stadig er jomfru..... smiley


  • #87   17. jun 2015 #86 Den med den 77årige, hun kan da bare det der, hvis du har "købt" hende for at være 27! Ellers er det nok nærmere noget denne retning. Manden: Spiritus gør dig så smuk! Konen: Jamen jeg drikker jo ikke! Manden: Nej, men det gør jeg!

  • #88   17. jun 2015 Jeg har en BMW K100 RS fra 94. De blev så ikke produceret det år, men SKAT har skrevet fejl ved importen fra Tyskland. Så der er intet at gøre - oplyser de. Det er en K1100 produceret i oktober 93 fik jeg oplyst Dingolfing (det hed byen altså !!) ved en forhandler der tjekkede maskinens stel nr i deres computer. Så det er en 94 model.

    God tråd.
    Husk der er produktionsår - modelår og første indreg. år. !! og tjek stelnr i computeren inden i køber. Tjek synsrapporternes KM angivelser. Så er man godt på vej til en ærlig handel.

    Hov - det er laaaang tid siden jeg har været herinde. Billedet er min gl 87 hvide BMW K100RS - og det bliver man træt af.... altså en hvid MC.... Jeg gider nemlig ikke lege politimand !!!

    God aften Henrik


  • #89   18. jun 2015 #88, det lyder som en korrekt årgang med de informationer du skriver. Jeg har en MC der kun blev lavet ét år i følge fabrikken, men derfor siger stellet stadig at den blev lavet året før fabrikkens tal. Produktionen starter ofte før årsskiftet, så en model der kun er lavet i 94 kan godt have et stel der siger 93 og stadig være en årgang 94. Min MC er lavet i december året før den eksisterede, så at sige. Reg. attest siger den er 4 år nyere, så den er helt ved siden af.

    Det korte af det lange er at registreringsattesten ikke kan bruges til at se år MCen er lavet. Kun stelnummeret er noget værd og det viser produktions år, ikke årgang.


  • peter C
    peter C Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 2 Svar: 1
    #90   18. jun 2015 har lige købt et Kawa ZA-7S fra 2003, byttet den med min Yamaha diverson 600 98
    så havde den i 14 dag så gik batteri, fik den skiftet, så kørt en tur og så gik den i stå ,afleveret tilbage til mc shop, fik det at ved knaskæde strammer, og kæd skal skiftes, gik i nu 14 dag, så fik jeg den, men så vat den på garanti ,så de betalt , men det jeg skulle hente mc , fik jeg det ved at jeg skulle hent nøgler ved disken
    fik jeg afleveret et regning for 3500 , så kikket jeg godt for ham på den anden side og sagde at det var under garanti, så siger ha tilbage kender ikke nogen til. så kalder jeg ham som ejer shoppen, og fik en forklaring at det var en fejl, men så tænker jeg hvad så hvis jeg har betalt. sikker nogen lort. håbe at andre er klar over det med å man køber et brugt så er der 3 måneds garanti på mc.


  • #91   18. jun 2015 Må sgu indrømme jeg skrev 2007 på den mc jeg solgt sidste år, da alle på den model gjorde det, selv om cyklen blev produceret i 2002 som var den sidste årgang. Lagde heller ikke skjul på over for køber at det var en 2002 produktion, men kan godt se hvad folk mener, har aldrig tænkt over det at det ville være mest rigtig at skrive selve produktions året, så kan man jo skrive 1 reg dato ned senere.

    Har en gammel cykel nu, og køber kun gamle cykler i fremtiden smiley


  • #92   22. jun 2015 nogle der kan fortælle mig hvad denne maskine er så for jeg ved intet om det og har lige købt den. hvordan skulle jeg også finde ud af hvornår den er pruduceret

    profilbillede
  • #93   22. jun 2015 92> Det ligner umiskendeligt en GSX-R 1000.

  • #94   22. jun 2015 Nicklas T:
    Det er en GSXR-1000 K1 (2001) og du har købt den af Bo - ikke sandt. ??

    Historie på cyklen:
    Bo købte den u/afgift af en forhandler i DK - som har haft den stående i lang tid. Den havde kun kørt 4.500 km da Bo købte den og indregistrerede den i DK - første gang i 2013.
    Nu har jeg ikke set den siden 2013, men den var ufattelig flot.

    Der blev monteret en SB fiberdesign - Undertail med LED baglygter, som Bo overtog fra min, da jeg byggede min tilbage til standard.

    Til trådstarter:
    Godt indlæg !! (håber at flere sælgere kan få øjnene op for at det er MODEL-årgangen der skal annonceres med - som tillæg kan man så nævne 1.reg.dato - gerne med en begrundelse om difference disse imellem.

    Hvis det var 1.reg.dato, der angiver årgangen - så må jeg hellere gå over og kontrollere min gamle GSXR - for så har den uden jeg vidste det, fået indsprøjtningsystem på - og det må da højne værdien....... smiley smiley smiley


  • #95   23. jun 2015 nicklas det ligner noget K3K4 bagende.. men fodhvilere er fra K1-K2.

    Man kan altid slå stelnummeret op.


  • #96   23. jun 2015 Det ER en K1

Kommentér på:
Køb af brugt MC, snydetrick og Faldgrupper

Annonce