{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.178 visninger | Oprettet:

Fox V
Fox V
Tilmeldt:
10. apr 2006
Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30

Ny MC anbefalinger (tidligere R1 - 2005) {{forumTopicSubject}}

Hey Alle

Jeg fik desværre stjålet min R1'er fra 2005 sidste år, og grundet min alder var der desværre ingen kasko forsikring på, så pengene gik tabt.

Lige nu kører jeg rundt på en Yamaha FZR 400rr
Men har fået sparet en 40.000 sammen igen, og er derfor på jagt efter noget større.

Skal selvfølgelig ud og prøve, men kunne godt tænke mig at høre folks erfaringer.
Vil ikke have en Yamaha R1er igen da det så vil blive en ældre maskine, og det vil være et underligt ambivalent forhold eftersom jeg har haft en 2005 model. Og er ikke meget får Suzuki, (ingen gyldig grund, nok mest fordi jeg har hørt så mange praise dem og derfor typisk mig bliver jeg rasmus modsat)

prisklasse 40-50k
Honda CBR 900 Fireblade (919) - 1997-98
Kawasaki ZX9R - 1998
Aprillia RSV Mille - 2001



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MC anbefalinger (tidligere R1 - 2005)
  • #1   20. jun 2015 Aprilia rsv der er du sikker på et kæmpe smil hver gang du kører. trækker som bare fanden og styrer fantastisk , især hvis du vælger R modellen med oz fælge samt ohlins affjedring.
    Den er dog ikke så hurtig som de andre.
    hondaen har jeg selv haft, den cykel har alt, fart , styre egenskaber og pålidelig.
    zx9 har jeg også haft, den føles lidt tungere (1998-99) men den er en del hurtigere end de andre . ??
    Men kan se der er et par cbr 929
    til din pris, har dog aldrig prøvet en, men den er blevet meget rost.


  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #2   20. jun 2015 Super,

    Glemte helt at nævne er 178 og ca 70kg.

    nu skal jeg desværre holde i samme område hvor min R1'er forsvandt fra, så er der nogle som er mere udsatte i tyvenes øjne end andre ? Millen ser nyere ud i amatøres øjne, (objektiv mening, men tænker elektronisk display osv.) selvom min R1'er helt sikkert blev nappet af proffessionelle.


  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #3   20. jun 2015 btw hvor ser du cbr 929 i 40-50k prisklassen,

    dem jeg kan finde ligger fra 59-79


  • #4   20. jun 2015 Millen er jo som du sikkert ved en V2 og de andre R4. Hvis du kan lide V2 motorens fantastiske egenskaber er valget let.
    Ellers ville jeg vælge Hondaen pga dens pålidelighed


  • #5   20. jun 2015 Må man spørge hvor gammel du er??

  • #6   20. jun 2015 Der var en til salg til 44K men som du selv siger, så er den pist væk.


  • #7   20. jun 2015 Hvis alderen passer med den opgivne på din profil, skal du nok overveje andre type cykler... smiley smiley smiley

  • #8   20. jun 2015 Hvis du kan "tåle", at miste så mange penge OG spare så mange op igen, på så kort tid, så har du dælme også råd til kasko hva?

  • #9   20. jun 2015 der er jo ingen der har sagt han ikke havde 25 k da den blev stjålet og er han ikke 25 er kasko meget svært at finde på en superbike
    har selv lig droppet at købe r6 pga kasko ikke er muligt for mig


  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #12   20. jun 2015 #5 er 28, og har kørt motorcykel siden jeg var 18.

    #8 tager din kommentar med et smil da jeg går ud fra det er ment i en venlig tone. men det du siger hænger på ingen måde sammen, og hvordan jeg kommer til mine penge kommer vel ikke andre ved.. men får en god ordens skyld så er de nuværende penge fra en arv. så det er virkelig et særtilfælde at jeg tilfældigvis er kommet til penge så hurtigt igen.

    Ringede på kasko på min R1'er et par måneder inden den blev stjålet, og grundet min alder er under 30, ville det koste mig 41.000 om året at få kasko på.

    Kommentarer om at jeg så skal vælge en anden maskine indtil jeg er gammel nok til at få en ordenlig forsikring kan jeg ærligtalt ikke bruge til en skid, jeg har 10 års erfaring og mener dermed at jeg bestemt har "ret" til at vælge præcis den maskine jeg har lyst til, og er en bedre motorcyklist end de tåber, som bare pga deres "høje" alder kan starte på en stor maskine uden erfaring..
    har kørt 125ccm, 2x600ccm og en 999ccm,og nu en 400ccm så har været gennem de forskellige etapper..

    #8 og så kan jeg se du er fra jylland så det skal nævnes at der altså er pænt forskel på forsikringspriserne så snart du kommer til sjælland


  • #13   20. jun 2015 prøv mondux
    skal give 6300 for en fz1 09


  • #14   20. jun 2015 Ja den cbr 929 har jeg købt smiley og ja den kører pisse godt

  • #15   20. jun 2015 sagde det jo. Hehe. tillykke med den. ????

  • #16   22. jun 2015 Hvis du er 28 og har 10 år på mc så kan du med garanti kasko forsikre. Jeg har selv ringet rundt til følgende hvor du 100% kan få lov (medmindre du ikke fortæller hele historien):

    Alka
    123mc forsikring
    If
    Topdanmark
    Mondux
    Codan

    Er selv 27 og giver 9600 for en 08 zx10r


  • Fox V
    Fox V Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 30 Svar: 30
    #17   22. jun 2015 igen som tidligere pointeret kan jeg se at også du du bor i Jylland og jeg bor på sjælland. og tro mig det er EXTREM stor forskel på prisen.

    skal ikke kunne sige at jeg ikke måske ville have kunne fundet en forsikring til 15.000 eller deromkring. at det så stadig er alt får højt i min optik er så en anden snak.

    Alka var dem jeg snakkede med 2 måneder inden den forsvandt, og de sagde 41.000 om året, og jeg har ikke nogle skjulte detaljer i historien, ingen skader eller noget andet.

    mondux kunne efterhånden være med, men desværre blev den jo stjålet inden jeg fik kasko på, og de ville ikke da jeg var 25 og købte maskinen


Kommentér på:
Ny MC anbefalinger (tidligere R1 - 2005)

Annonce