{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.398 visninger | Oprettet:

Parkering i Aarhus - nye regler! {{forumTopicSubject}}

Det her emne har været oppe mange gange, men jeg tænkte, at dette var relevant for alle jer, der bor/kører ind til Aarhus i ny og næ...

http://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE7815396/Flere-parkeringsregler-og-h%C3%B8jere-afgifter-i-Aarhus/

Så nu er jeg godt nok i tvivl om, hvor man fremover kan parkere, når det er slut med fortovet...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering i Aarhus - nye regler!
  • #1   22. jun 2015 Du må parkere hjemme og tage bussen..... Hvorfor bliver vi altid overset når der laves nye regler smiley

  • #2   22. jun 2015 Ja, det overvejede jeg - indtil jeg kom til at tænke på, hvor jeg så skal stille cyklen, mens jeg kører rundt i bussen smiley

    Jeg har for første gang nogen sinde skrevet til en offentlig myndighed (parkering i Aarhus) for at høre, hvad de foreslår, vi gør fremover - jeg venter spændt på svaret!


  • #3   22. jun 2015 Tror alligevel aldrig jeg kunne finde på at parkere i Aarhus, hovedstaden for motorcykeltyve... smiley

  • #4   22. jun 2015 Parkering er ingen problem i Århus.. Cyklen er stjålet inden p-vagten får den noteret smiley smiley smiley smiley

  • #5   22. jun 2015 Der er mc-parkering i bla. Christians Gade, 200 meter fra Magasin. Er der også krav om P-billet hvis man bruger dem?

  • #7   22. jun 2015 Der har været givet dispensation til det i Aarhus, hvis cyklen kunne stå, så den ikke generer de gående... Det er da i hvert fald sådan, at jeg har læst reglerne, og det er jo også det, der står i artiklen... smiley

  • #9   22. jun 2015 overordnet er en mc præcis som en bil -et motorkøretøj, og den skal stilles præcis som en bil, hvis der ikke er en specifik mc.bås! Med andre ord, sæt den i en mc-bås eller -i mangel af specifik mc-bås - som en bil - det her er simpel færdselslov!

  • #10   22. jun 2015 Jo jo Knud men regler er vidst anderledes når det kommer til private pladser i form af private p vagter.

  • #11   22. jun 2015 Så skal det skiltes, og erdet ikke skiltet korrekt gælder reglerne ikke!

  • #12   22. jun 2015 Knud:
    Du har ret, overordnet set, men, men, men !
    Parkering er kommunalt bestemt..
    Der er derfor stor forskel på hvordan man må parkere med MC kontra bil..
    Det har tidligere(ved ikke om det stadig er) været ulovligt at parkere en enkelt MC i en parkeringsbås, dog må man gerne hvis der er to MC'er.. Mener det var i KBH..
    I Århus kan du også få en bøde for ikke at parkere parallelt med kantstenen, selvom du fylder mindre på anden måde..


  • #13   22. jun 2015 Det er sikkert rigtig Knud men når det kommer til at kunne skrabe penge ind så er private p vagter ligeglade og vi ved alle hvordan en kamp mod et privat p vagt selvskab er...

  • #14   22. jun 2015 Gerlevsen

    visse kommuner har lidt andre regler, men de er nærmest altid lempelser. Med andre ord. Er disse regel ikke meget velkendte eller skiltede, kan man ikke straffes for at holde sig til færdselsloven, som heller ikke laer dig parkere en smartcar vilkelret på kanten, selv om det kan spare plads,


  • #15   22. jun 2015 Kim M jeg har altså både vundet og tabt sådanne kampe, men det er da rigtigt, at man lettere falder over disse dyster med private selskaber!!!!

  • #16   22. jun 2015 Ja det har du sikkert Knud men min erfaring her inde fra siger mig man heller ikke løber om hjørner med regler og paragraffer med dig.
    Det samme vil man nok ikke kunne sige om mig smiley


  • #17   22. jun 2015 Det jeg mener er jeg ville ikke gide og tage chancen med et privat selvskab.

  • #18   22. jun 2015 Kim M Så er der to muligheder. du undgår deres pladser ligemegethvad. Eller du betaler og ser glad ud smiley

  • #19   22. jun 2015 Jeg undgår deres pladser smiley

  • #20   23. jun 2015 Ude på de offentlige pladser blev der indført regler om parkering. Her kan kommunerne ikke stramme disse regler, men de må gerne tilføje regler der gør det endnu bedre for brugerne. F. eks. kan de gøre det lovligt at parkere langs husmuren. Men de kan ikke forbyde en mc at parkere i en bilbås.

  • #21   23. jun 2015 Er der så en, der kan give et bud på, hvad man gør på betalingspladser? I midtbyen er 90 % af pladserne betalingspladser, og jeg kan jo ikke lige købe en p-billet og sætte den på cyklen... Det er specielt der, jeg ser det blive rigtig svært.

  • #22   23. jun 2015 Det er jo lige her loven er uklar, i det en MC-ist meget let mister sin dokumentation. Jeg kan med de gældende regler kun se en god mulighed - Tag billetten i din tegnebog, og får du en bøde så fremsend en afvisning af denne sammen med en kopi af din billet! Det er helvedes besværligt

  • #23   23. jun 2015 Det skal ikke være let at nyde friheden på to hjul....

    Jeg venter spændt på svaret fra kommunen, og så skal jeg da poste det herinde - så kan vi MÅSKE udrydde tvivlen i Aarhus i hvert fald smiley


  • #24   23. jun 2015 Det er blevet foreslået, at man tager et billede med sin telefon af p-billetten. Så har man et bevis på at man har betalt, hvis billetten skulle flyve væk efter man har sat den fast på cyklen. Om vagten vil/skal godkende dette, er vist ikke helt klarlagt endnu.

  • #25   23. jun 2015 Husk også at stille P skiven når der er tidsbegrænset parkering.

    Tåbeligt at der ikke er særlige regler for MC'er. Det kunne jo gavne trafiktætheden hvis flere valgte at køre ind i byen på mc frem for bil og samtidig spare på P pladserne hvis vi ikke var tvunget til at fylde som en bil!


  • #26   23. jun 2015 Havde en diskussion med en sur mokke om min mc-parkering i en bilbås. Hun mente hun havde ret til pladsen fordi hun fyldte meget mere end en mc.
    Hun var selv i bilen og vi var 2 på motorcykel, så jeg mente vi udnyttede pladsen bedre end hun. Efter lidt snak frem og tilbage, så måtte hun jo give mig ret. smiley


  • #27   3. jul 2015 Så kom der en mail fra Parkering Aarhus:

    Tak for din henvendelse.

    Du skriver, at du ikke kan have en parkeringsskive siddende på din motorcykel. Vi kan oplyse, at Aarhus Kommune Parkeringskontrol i tidsbegrænset områder anvender ventilkontrol ved parkering af motorcykler.

    Vi kan endvidere oplyse at der ikke må standses og parkeres motorcykler på fortove. Motorcykler på parker i en afmærket MC-bås, parallelparkere den langs kantstenen samt i alle øvrige parkeringsbåse, der ikke er afmærket til andre typer af køretøjer.

    Ifølge bekendtgørelsen om anvendelse af parkeringsbilletter, parkeringslicenser mv. er motorcykler ikke længere undtaget af betalingskravet indenfor betalingsområdet.

    Når det gælder betaling for motorcykler i Aarhus Kommune, kan der af åbenlyse årsager ikke placeres en p-billet inden for forruden, jævn før bekendtgørelse om anvendelse af parkeringsbilletter, parkeringslicenser mv. 2, stk. 1. Derfor håndhæver Aarhus Kommune Parkeringskontrol, på nuværende tidspunkt ikke kravet om betaling for motorcykler i Aarhus Kommune. Der vil blive annonceret i rimelig tid på kommunens hjemmeside, angående betaling for motorcykler.


    Så fortovet er no go, men så kan vi åbenbart bare bruge betalingsparkering uden at indløse billet... Det virker tåbeligt smiley

    Og pas på ved tidsbegrænset parkering - eller tril hjulene en halv omgang smiley


  • #28   3. jul 2015 Og vær lige opmærksom på "Aarhus Kommune Parkeringskontrol", dvs. det er IKKE på de pladser hvor det er private selskaber der står for parkeringen - der skal du følge deres anvisninger.

  • #29   3. jul 2015 Det er korrekt - det skal selvfølgelig ikke være let smiley

Kommentér på:
Parkering i Aarhus - nye regler!

Annonce