{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.223 visninger | Oprettet:

Aktindsigt hos Skat vedr. konstruktive ændringer. {{forumTopicSubject}}

Hej,


Jeg har en kammerart, som har en ændre Harley, som har en meget nyere motor end den er født med stående, og da han købte den, blev han oplyst at rent afgiftsmæssigt, så skulle den være betalt fri.
Dog forelagde der ingen dokumentation på det, og det eneste han nu har at vise frem, er registeringsattesten, med den så velkendte sætning "Konstruktive ændringer" under bemærkninger.

Han står og vil egentlig gerne sætte cyklen til salg, men prisen af den varierer utrolig meget afhængigt af om den er lovlig med korrekt afgift, eller ulovlig med forkert afgift betalt.

Efter at have siddet i Skats telefonkø i små 70 minutter, velvidende at det uden tvivl er en helt forkert kø jeg har ringet ind til, gav jeg op der.

Er der nogle af jer som har erfaring med at søge om aktindsigt i de papirer Told og Skat har liggende på en specifik motorcykel?

Evt. korrekt telefon nummer eller mail adresse til nogle skat som kan hjælpe ville være værtsat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aktindsigt hos Skat vedr. konstruktive ændringer.
  • #1   23. jun 2015 Kan man ikke under "motorkøretøjer" på "Min side" på Skat, se afgifter osv på ens køretøj ?
    Jeg ved ikke om de oplysninger du søger, står der....


  • #2   23. jun 2015 Hej Jan,

    Det var et rigtig godt bud, men tror desværre ikke det er til megen gavn.
    Jeg har brugt min egen Harley til at se, hvad jeg selv kan se der inde - og der står min listet med
    Skivebremser for: Nej
    Skivebremser bag: Nej

    Selvom jeg har dokumentation fra Skat samt beskrivelse fra da afgiften på min egen blev betalt - så jeg tror ikke man kan regne helt med det som står der smiley


  • #3   23. jun 2015 Var også lige inde og kikke på min. Den side kan man da ikke bruge til noget!
    Der står godt nok motorstørrelse 1320 ? ccm (1340), og at der er konstruktive ændringer, men ikke hvad. Har også betalt for 2 skiver i sin tid, og det er også "Nej"


    profilbillede
  • #4   23. jun 2015 Jeg har lige afsluttet en ret foruroligende samtale med en kvinde hos Skat.
    Da min kammerarts motorcykel ikke står i mit navn, kunne jeg desværre ikke få andre oplysninger af hende end hun ikke umiddelbart kunne se hvad konstruktive ændringer skulle dække over.

    Hun oplyste ydermere at det åbenbart er ejeren(føreren) af Harleyen, som er forpligtet til at kunne påvise hvad der er betalt afgift af - er der nogle som kan be/afkræfte det? smiley


  • #5   23. jun 2015 Ja præcis..
    Utroligt nok er min side helt tom der, selvom jeg har dokumentation og kvittering fra skat på der er betalt afgift af skivebremser, late shovelhead motor, S&S karburator og anden forgaffel....


  • #6   23. jun 2015 Jeg mener helt sikkert at man skal som hun siger fra skat, selv kunne fremvise dokumentation på det konstruktive der er blevet godkendt og betalt afgift af. Så har han ikke de papirer, så tror jeg sgu han er lidt ude at "skide" ;-( Men kan i f.eks finde de sidste synsrapporter er det da muligt de konstruktive ændrfinger er ført på der, og så er den jo også blevet godkendt med de ændringer på daværende tidspunktet skud i tågen, men måske... Dem kunne i evt. slå op....

  • #7   23. jun 2015 Vestergaard - jeg forstår bare ikke at det kan være ens eget ansvar at slæbe rundt på et komplet fotoalbum med billeder af cyklen, kvitteringer og paiprer fra skat, fordi man vil tage sin motorcykel ned til den lokale havn for at få en is.

    Ydermere så lyder det ret underligt at skat ikke har det data liggende - jeg mener, det er jo dem som man har betalt afgift til (hvis den da er betalt på hans), og derfor må de jo også vide hvad der er betalt eller ej.

    Kunne det være trafikstyrelsen, som ligger inde med info om konstruktive ændringer?


  • #8   23. jun 2015 Og det gamle system de brugte til at gemme info på, er væk og ikke overført til deres nye system. For det behøvede de jo ikke - det er jo bare folk penge og retsfølelse de leger med ved skat.
    Du har bevis byrden...... Og kræver det en mappe. Tja så er det dit problem. Desvære.
    Men prøv at ringe til Thomas fra skad og snak med ham. Han kan nok hjælpe dig.
    Men det er skat i trostrup du skal have fat i mener jeg. Der er deres HD afdeling. (For HD ejer en jo alle forbryder og frit game at gå efter set ud fra skat synsvinkel)


  • #9   23. jun 2015 Hen Fenris,
    Sjove nok så nævnte hun faktisk at hun ville kigge i det gamle system - hvor hun kunne se at min cykel var afgiftet over 3 omgange, hvilket jeg også har dokumentation på.
    Hun kunne så ikke se detaljer på noget af det.

    Jeg forstår ikke helt hvordan det kan være ens eget ansvar.
    Nu kender jeg en del som har betalt afgift af deres cykler, og ingen af dem har fået udleveret billeder fra skat da de betalte afgiften.


  • #10   23. jun 2015 Hvorfor er det så underligt at man selv skal holde styr på om man har betalt?? .. Sådan er det jo også ift. alle andre steder hvor der skal betales - det giver jo også utrolig god mening at gøre det. Så man ikke bliver udsat for samme krav 2 gange!!

    Gemmer du ikke også kvitteringer (i en eller anden form - eventuelt elektronisk) når du betaler regninger?



  • #11   23. jun 2015 Det er da underligt, hvordan skal skat så bevise at det er der ikke betalt afgift af, de kan vel bevise om der er betalt registrerings afgift af bilen, kan de ikke ??

  • #12   23. jun 2015 Thore, Jo jeg gør.
    Det er ikke ensbetydende med alle andre nødvendigvis gør - og man kan jo også være så uheldig at miste et stykke papir (læs: kvittering).

    Mirza, Korrekt.


  • #13   23. jun 2015 Hvis de ikke har noget info om ens motorcykel, hvad skulle så være i vejen for selv at fabrikkere et stykke papir med at afgiften er betalt? Lyder sku da mærkeligt..

  • #14   23. jun 2015 RC, Ja - det er jeg enig i.
    Det kan ikke passe at deres data er væk - der må være en måde at få det.
    Men hvordan? smiley


  • #15   23. jun 2015 Ja, man kan jo være uheldig.... og så er det noget lort, præcis som i andre tilfælde hvor man betaler - hvis man ikke i tilstrækkelig grad kan sandsynliggøre at man har betalt.. og bevis byrden ligger altid ved debitor..

    men det er jo nemmere "nu om dage", hvor man har sin skattemappe, hvor den slags dokumenter også ligger i..


  • #16   23. jun 2015 Mon ikke den lokale syns mand kan slå op hvad den er blevet godkendt til. Det ville jeg prøve. smiley

  • #17   23. jun 2015 Wierd...... Troede der var 100% styr på den del af afgiftshellevedet....

  • #18   23. jun 2015 Puha, fruen i huset havde styr på mine papirer smiley

    profilbillede
  • #19   23. jun 2015 "18" ja det var heldigt smiley er det en 1200 ccm motor du har på din mc ?

  • #20   23. jun 2015 Nu er det en 1340 smiley

  • #21   23. jun 2015 Åh ja... Har selv toldsynet og afgiftet en gammel oliesprætter OG betalt ekstra afgift for nyere motor og skiver... Og selvfølgelig dengang de ikke skrev noget i papirerne. jeg har godt nok kvitteringer, men det fremgår ikke hvad der er betalt for, andet end ekstra afgift....
    Skat havde godt nok billeder af numre og dele hele vejen rundt, rigtig mange billeder, men det er så længe siden nu, så det er flere år siden at arkiveringsperioden hos Skat udløb...


  • #22   24. jun 2015 Nej det kan sgu ikke være rigtigt, men sådan er vist den eneste måde man kan vide sig sikker på ikke at blive afgiftet igen. Jeg havde ihvertfald mine papirer samlet sammen med billeder af ændringerne, bare i tilfælde af at de skulle "miste" de ikke så vigtige papirer der betyder alt for os. Alt burde være registreret, meeeeen... Men igen, check lige de synsrapporter inde hos trafikstyrelsen, du skal bare intaste din nummerplade eller stelnummer, så kan du checke de forskellige synsrapporter der ligger om den årene tilbage og se om ikke det er nævnt deri...Så er du home free...

  • #23   24. jun 2015 Vi må tjekke synsrapporter - tak smiley

  • #24   24. jun 2015 Det hjælper vel intet at det står i synsrapporter ? da det at den er synet med konstruktive ændringer , ikke er ensbetydende med at den er afgiftet korrekt?

  • #26   24. jun 2015 Rigtigt som Michael B siger,- syn og afgift har ikke noget med hinanden at gøre. Hvis man ikke oplyser en ændring ved syn, vil den bare ikke være lovligt godkendt, men synet...

  • #27   24. jun 2015 Nemlig Per. Det er nemlig altid ejernes ansvar at oplyse om ændringer og få synet ud fra det. Ikke synshallen

  • #28   24. jun 2015 nej, det hænger ikke sammen med afgiften, men går ud fra at hvis man har lavet konstruktive ændringer og betaler afgiften, så får man den vel synet i sammenhæng med det. det gjorde jeg da, og måske på den måde kan man finde frem til papirerne i forhold til daværende adresse og bopæl, ejer medvidere... ved det ikke, men der ville jeg da starte, nu de er ikke eksisterende, og når skat har prøvet det de kan indtil videre. et bud. smiley


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Svar: 6
    #29   24. jun 2015 Konstrutive ændringer skulle i gamle dage (inden DMR blev taget i brug) skrives på bagsiden af anmeldelsesblanketten, som man afleverede på motorkontoret når man fik numerplader, disse er i dag microfilmet og ligger hos centralregisteret for motorkørerkøjere (i dag skat) her er det muligt at få oplyst hvad de konstruktive ændringer består i og dermed se om de er registrede. Men om du kan få dem til at finde dem frem og fortælle dig det ved jeg ikke.

  • #31   24. jun 2015 Det er de film jeg hørte om til et møde de har slettet og ikke opdateret til deres nye system

Kommentér på:
Aktindsigt hos Skat vedr. konstruktive ændringer.

Annonce