{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.704 visninger | Oprettet:

Daniel K
Daniel K
Tilmeldt:
30. jun 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16

Benzin i olien (4-takt pit bike) {{forumTopicSubject}}

Hej MCG. Jeg har lige erhvervet mig en 4-takt kina pit bike. (Zongshen 125cc 4 gears)

Det første jeg gjorde da jeg havde fået den, var naturligvis at tappe olie af - for at hælde en ny på. Da jeg tapper af, bemærker jeg godt tyndheden af olien, og lugter derfor til den. Det resulterer i, at den stinker kraftigt af benzin.

Jeg prøvede at hælde ny olie på, ikke til mere end max, og så starte den op. Lod den stå i tomgang i 2 minutter, og allerede der, da jeg skruede oliepinden op, var der heeeeeelt fyldt med olie/benzin blanding.

Den kører perfekt, og går også perfekt i tomgang. Absolut ingen kørselsproblemer.

Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin i olien (4-takt pit bike)
  • #1   30. jun 2015 Din karburator løber over, nåleventilen lukker ikke, sikkert pga forkert svømmerhøjde, benzinen løber så ned i motorolien.

  • #3   1. jul 2015 helt sikkert svømmer og benzinhane.....

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #4   1. jul 2015 Tak i tre! jeg vil helt sikkert kontrollere svømmeren.

    Tak Henning, I forhold til den defekte ventil i benzinhanen, hvad kan jeg så gøre? smiley


  • #5   1. jul 2015 Tvivler squ på den køre med vakuum hane smiley det er nok kun en åben eller lukket hane smiley

    Men ja enten forkert svømmerhøjde eller skidt i nåleventilen.. Eller os er den slidt


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #6   1. jul 2015 Eller også er hvad slidt Madsen?
    Renser karb senere, og kontrollere svømmer.

    Hvis det er en åben/luk hane, så lukker jeg den da bare når jeg stiller den


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #7   1. jul 2015 Det er en benzinhane, og der er INGEN vakuumslange til.

    Når jeg stiller hanen på "OFF", kan den sagtens starte og køre, så jeg går udfra at den er defekt, og derfor bare lader benzin løbe i karburator og indsugning, mens den holder stille.
    - kan dette være årsagen til benzinen i bundkarret?


  • #8   1. jul 2015 Ja ! Lige præcis... smiley

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #9   1. jul 2015 Perfekt! Tusinde tak for hjælpen, der gavnede! :-))

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #10   1. jul 2015 Jeg kom lige i tanke om noget Carsten smiley - burde karburatoren ikke "lukke af" for benzinen, selvom min hane er permanent åben?

  • #11   1. jul 2015 jo det burde den, men hvis din svømmer hænger eller der er skidt i er det ikke sikkert at den lukker helt i.

    Prøv med en rens og se om ikke det kan afhjælpe problemet.


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #12   1. jul 2015 Det vil jeg helt afgjort gøre, samt en ny hane. Tak Jacob.

    Vil det betyde en ny karburator hvis ikke problemet ophører?
    Vh.


  • #13   1. jul 2015 Nej, du burde kunne finde et rep-kit med nye o-ringe og eventuelt en svømmer og svømmeventil.

    Min egen er heller ikke 100% tæt, så jeg har gjort det til en vane at lukke for benzinhanen ved stilstand, men det kræver en hane der fungerer.


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #14   1. jul 2015 Det gør det nemlig lige præcis.. Overvejer bare at rense den, og eventuelt anskaffe mig et reperarionski, og så få en hane der rent faktisk virker.
    Det eneste dilemma er at en original hane skal bestilles fra Storbritannien af...


  • #15   2. jul 2015 Kan du ikke finde et eller andet "ikke kinesisk" der passer på ?
    Lad os lige se et billed af den benzinhane. Der må kunne findes noget. smiley smiley


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #16   2. jul 2015 Har fået guidet mig ind på en uoriginal hane, som passer. Chattede lidt frem og tilbage med fyren der ejer siden, så vi sammenlignede målene. Den er monteret, og også i brug (y) har justeret svømmeren lidt ned, og det virkede umiddelbart som om at nåleventilen lukkede tæt.

    Nu vil jeg melde tilbage om et par dage, om der stadig er benzin i olien
    - uploader et billede af hanen, hvis nu du vil se for interessents skyld smiley


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #17   2. jul 2015

    profilbillede
  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #18   3. jul 2015 PS, kender ikke specifikationerne for min karburator, så ved ikke om min svømmer hænger, eller står for højt. Har prøvet at kontrollere ved at se om ventilen lukker helt i, hvilket den gør.

    Hvis ikke dette har hjulpet, må jeg skaffe mig en ny ventil.


  • #19   3. jul 2015 Karburatoren skal af, vendes på hovedet, så skal højden måles, hvis der skal korigeres er det den lille flap der skal bøjes lidt op eller ned.

  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #20   3. jul 2015 Jep i know, men mente, at jeg ikke kender målene for min karburator.. Eller er der bare et "standard mål"? Har prøvet nettet, men da det er en kineser, så aner jeg absolut ikke, hvad jeg skal skrive på engelsk, når det kommer til svømmeren.. Har en Jingke 22 mm karburator.

  • #21   3. jul 2015 Forhandleren må have et mål på det?
    Har aldrig hørt om den karbur.


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #22   3. jul 2015 Ja må evt finde ud af hvem der forhandler den pitbike.
    Men tak for hjælpen smiley

    Prøver med hanen og så må vi se.
    Vender tilbage smiley


  • Daniel K
    Daniel K Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 16
    #23   7. jul 2015 Den spiller med den nye hane! smiley men tror den får falsk luft nu....

Kommentér på:
Benzin i olien (4-takt pit bike)

Annonce