{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.049 visninger | Oprettet:

Skrue i bagdæk {{forumTopicSubject}}

Jeg opdagede en skrue i mit bagdæk, som har været ca. ni millimeter inde i dækket, mit spørgsmål er hvor tykt er sådan et Pirelli Angeldæk? Det er gået ind i midten af slidbanen på dækket. Jeg tør iøvrigt ikke at køre på det. Jeg har søgt på nettet på tykkelsen af dækket uden held.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skrue i bagdæk
  • #1   1. jul 2015 Hvis den sidder midt i slidfladen hvorfor så ikke bare skifte den med en lappeprop?

  • #2   2. jul 2015 Lille video til det Knud omtaler.. smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=Fb5xUBJ9XGM


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   2. jul 2015 Ikke det der fusk.

    Af med dækket og kigge om det er revnet - og så en paddehat i indefra.


  • #4   2. jul 2015 Det er iøvrigt osse kun godkendt til max 30kmt, hvis du lapper udefra, som Sajmon siger, af med dækket og lap med en Minicombi i en str. der matcher skaden!

  • #5   2. jul 2015 Hvis feter et dæk med masser af mønster, så ud med skruen og i men en lap indefra, såfremt det er utæt.
    Hvis dækket har nogle år på bagen, så er det en undskyldning for at få det skiftet


  • #6   2. jul 2015 kommer du ud i den store verden bliver de fleste dæk lappe på den måde som vist i det lille klip.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #7   2. jul 2015 #6 - Nååååååe ok. Så "det gør alle andre" er altså et godt nok argument for at være en luset amatør? Det styrer folk selv, for det er kun deres egen sikkerhed som står på spil, men det burde ikke få nogen til at råde andre til at lave noget fusk. smiley
    Grunden til de fleste dæk har det der lort i, er fordi reparationen bliver lavet hvor der ikke er andre muligheder, skal du se.


  • #8   2. jul 2015 Nyt dæk

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #9   2. jul 2015 Nej det ved man først når det har været afmonteret. Hvis det er revnet, så skifter man det - men det gør dæk normalt ikke.

  • #10   2. jul 2015 Skal ikke sige om det er rigtig eller forkert at bruge metoden..MEN..har selv brugt den med "kittet" fra T.Hansen på et dæk ( ca. 200 km gammelt ) monteret på en Boldor 900 (bag) og det holdt uden problemer til cyklen blev solgt 2 1/2 år efter. Med mindre du kører 200 >, ville jeg gøre det samme igen, da 800-900 kr + mont ( for de der ikke kan selv / gider) er en temmelig dyr fornøjelse ( igen) efter kun 200 km. Sajmon..husk nu lige inden du svarer ( sikkerhed, osv..) max 200 km/t ellers ..ja..NYT smiley smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #11   2. jul 2015 Det er en forkert metode. Kig i brugsanvisningen til kittet der hvor der står "for emergency use only" og ordene "not" og "permanent".
    Så kan vi sagtens diskutere den statistiske sandsynlighed rør uheld, når nu så mange bruger dem med succes, men det er og bliver stadig fusk, og det er ikke beregnet til at være en permanent løsning = jeg ville aldrig anbefale den.

    Jeg tager 250 for at hive en paddehat i, så jeg ved ikke hvor de 8-900 kroner kommer fra...
    Huskede du at fortælle den nye ejer af cyklen om din Thansen snotklat ikke-permanente " reparation" da du solgte ham cyklen? smiley


  • #12   2. jul 2015 Sajmon:

    Jeg skal nok holde mig ude af jeres diskussion, men hvis metoden med proppen fra videosnasen, var så skidt, så ville den nok ikke være så udbredt som den er - øh.....


  • #13   2. jul 2015 Jeg fik lappet et hjul, på min dyt, hos Peugeot Risskov fordi jeg ikke synes at en snotklat er en holdbar løsning, og derfor gerne ville have det gjort ordentligt.
    Stor var min forbløffelse, da jeg så at de netop bare havde proppet snot i - pris : 650,-


  • #14   2. jul 2015 Simon H:

    Det er jo netop det sjove - jeg vover den påstand, at hvis vi vidste at "snotklatten" ikke var god nok kunne vi nok ikke sidde her og skrive om det.

    Jeg har da mere end en gang fyldt skum i både knallert, scooter, mc og bildæk og det har holdt utroligt. Der har også været tilfælde, hvor der var så store huller at det ikke gik.

    Hvad gummiproppen fra videoen angår, så tror jeg selv på at får solutionen lov at vulkanisere sig fast, skal proppen nok holde.


  • #15   2. jul 2015 Jo, jo.. Det holder skam fint nok. Da den fik en skrue i et andet hjul 3 mdr senere puttede jeg da også selv bare snot i - pris 29,50 - og det holder også stadig..
    Men nu kan dytten heller ikke køre 200km/t (uden godt med tilløb og lange bakker)


  • #16   2. jul 2015 Har ingen bekymring med at bruge snot på bilen... Men skifter dækket på mcén hvis det punkterer. Også selvom det er nyt ( ved udemærket at det er hysteri, men jeg punkterer så sjældent, at den udgift på et nyt dæk er en god investering. Set i det lys at at jeg så slipper for den evige bekymring smiley )

  • #17   2. jul 2015 Jeg ville få det lappet som sajmon skriver, eller få nyt dæk på....nok mere det sidste smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #18   2. jul 2015 #12 - Det skal du øve dig lidt på så. smiley

    Mon ikke det har noget at gøre med hvilken situation man er i når man punkterer?
    Hvis der var så mange skrue- og dækeksperter indenfor danske motorcyklister, havde jeg nok ikke de knap 150 dækskift om året, skal du se... smiley
    Snotklatten er en ikke-permanent nødløsning, som jeg selv sagtens kunne finde på at bruge i en snæver vending. Det står i papirerne til den, og det er den logiske konklusion når man kigger på hvilken teknologi der ligger til grund for et dæks opbygning.
    Trial & error metoden bruger jeg selv indenfor mange ting, men ikke dæk. Det skal inspiceres på indersiden når der har været noget igennem, og så bør det lappes korrekt når man alligevel har pillet det af.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #19   2. jul 2015 Nu handler den her tråd jo ikke om hvem der får ret eller ej - men om korrekt information.

    Og det er ikke korrekt at kalde snotklatten for en permanent løsning på problemet. Thats all...


  • #20   2. jul 2015 Tak for alle input!
    Jeg vælger at få et nyt dæk på, da jeg så slipper for den bekymring at punktere med kæresten bagpå.


  • #21   2. jul 2015 Ingen grund til at skifte dæk, det er godt nok at overreagere.. En prop indefra, så holder det til dit dæk er slidt ned smiley Og ja man kan lappe udefra, og jeg har også gjort det, og gør man det ordenligt så holder det fint, også til 200+ Og den danner en paddehat indvendigt selv. Men en prop indefra er altså nummer 1 smiley Den anden løsning tager man med på langture, den virker fortrinligt til det smiley Jeg har prøvet begge metoder smiley

  • #22   2. jul 2015 @ #11 .. De 8-900 kr kommer for et nyt dæk såmænd smiley og ja , viste ny ejer " Bæ-klatten" ( den er brun) smiley , som sad lige midt i dækket. Nu får jeg dig så nok op af stolen ( igen) smiley , når jeg fortæller dig at " Special" Mc forhandler ( Ole) fortalte mig, at er hullet ( skruen) indenfor den midterste 1/3 del af dækkets bredde, var der ingen problem med at lappe med "snotklatten" , men anbefalede da "paddehatten" HVIS hullet var over en vis størrelse (5mm måske ?, husker det ikke lige eksakt) samt at det var LOVLIGT, hvis oven nævnte blev overholdt smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #23   2. jul 2015 Der er masser af idioter som driver MC forretning, så det skulle da ikke undre... Desuden forveksler han det med at de midterste 30mm er dem man må lappe i, og ikke hvor man må bruge snotklatten, som stadig (ifølge deres egne anvisninger) kun er en nødrep...

    Du har ikke fået mig op af stolen endnu... smiley


  • #25   3. jul 2015 Scroll ned til #7 i dette indlæg og bemærk venligst hans beskæftigelse smiley

    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/91785-lapning_lovligulovlig


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #26   3. jul 2015 Det er det samme som min fritidsbeskæftigelse, og hans ord bærer ingen yderligere vægt i den henseende.

    Har du en kildeangivelse til noget litteratur som beskriver emnet? Hvor er det helt præcist han "ved" fra at det er "ganske forsvarligt"?
    Der bliver sagt meget sludder i den tråd. smiley


  • #27   3. jul 2015 Der er ingen der ved hvor tykt et Angel dæk er?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   3. jul 2015 Det er ihvertfald ikke 9mm. Bobler det hvis du spytter på fingeren og holder den henover hullet?
    Hvis ja - så en paddehat i. Hvis nej - så kør videre. smiley


Kommentér på:
Skrue i bagdæk

Annonce