{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stel nummer???
  • #1   4. jul 2015 Det kommer lidt an på, hvad du mener - Man kan ofte, når man kender fabrikanten, aflæse af stelnummeret både køretøjstype, modeltype og årgang, men det er ikke nødvendigvis det samme format, som de enkelte fabrikanter bruger. De japanske mærker bruger tit 3'de karakter i stelnummeret (med et 17-karakter format) på nyere cykler til at angive køretøjstype -

    For Honda f.eks angiver 2-tallet i JH2 (de første 3 karakterer i stelnummeret), at det er motorcykel, mens 1-tallet i JS1, at det er en motorcykel for Suzuki, for KawasakiYamaha angiver A'et i JKA/JYA MC.


  • #2   4. jul 2015 Er man i tvivl om, hvad et givet stelnummer dækker over, f.eks om det stemmer overens med en konkret cykel, findes der på nettet en lang række såkaldte VIN-decoders, der ved indtastning af stelnummeret lister data for det korresponderende køretøj.

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #3   4. jul 2015 jeg tænkte på fx hvis man skaffer en Regal Raptor? smiley

    da de kan fås i knallert også smiley

    fordi har nemlig haft en som startede med at være en 50ccm som blev lavet om til 125ccm de så først at det var blevet en motorcykel ved at jeg blev stoppet pga det stod på motoren?

    men kan man se det på stelnummeret? smiley


  • #4   4. jul 2015 Det er nok ikke liiiiige det mest prævalente mærke i MCG, så hvis ikke du får nogle specifikke svar her, skal du nok ha' fat i fabrikant/importør/forhandler. smiley

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #5   4. jul 2015 oky øv smiley for vil nemlig gerne have fat i en 300 spyder fra regal raptor smiley



  • #6   4. jul 2015 Jamen, der er da en smule, så igen ved evt manglende respons i denne tråd, kunne du jo alternativt forsøge med en personlig besked til en af ejerne af dem -

    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/sog/regal-raptor


  • #7   4. jul 2015 Det er nu alle der bruger de tre bogstaver foran, J betyder Japan H Honda. Det er samme system for alle andre Europæiske og Amerikanske cykler. Vil da også tro det er sådan for kinesere.

    Det er vist fra amerikansk lovgivning.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #8   4. jul 2015 jamen kan man se om det er en motorcykel på stelnummeret??

  • #9   4. jul 2015 nej, på MC'er er der de der 3 bogstaver, ellers er der ingen regler for hvad og hvordan.
    hver fabrikant kan have sin egen kode sekvens, f.eks. model så serienummer.

    før VIN var det jo bare 0001, 0002 osv.


  • #10   4. jul 2015 Om også alle de kinesiske (og andre mere obskure) fabrikanter bruger et 17-karakter stelnummer- well don't know smiley - men selv om de fleste efterhånden har implementeret 17-karakter VINnr (stelnr) systemet efter amerikansk forbillede (i start 80'erne), så skete det efterhånden og ikke samtidigt i EU (for Honda var det omkring midt-90'erne), så der er en stor mængde ældre cykler tilbage, der ikke har dette format. Som det fremgår er 17-karaktersystemet heller ikke entydigt, da de forskellige fabrikanter anvender forskellige karakterer til at angive køretøjstypen.

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #11   4. jul 2015 så det vil sige jeg ville kunne komme til at sige til forsikring selvskabet når jeg skal have den forsikret? at jeg vil forsikre en 30 knallert også når de spørg hva den hedder siger jeg bare regal raptor? og giver dem stel nummert? men i virkeligheden er det en motorcykel? ka man gøre det sådan? også få forsikring på som om det var en knallert? for har nemlig haft 5 som hed regal raptor? smiley hvor 1 var en 125 ccm? for siger jo kun navn og stel og årstal? smiley


  • #12   4. jul 2015 Næh, for der er jo ikke nogen der siger, at der ikke muligt, at identificere den som MC på basis af stelnummeret, derimod blot, at man tit skal kende fabrikanten for at kunne afgøre, hvordan det foregår, fordi det er forskelligt fra mærke til mærke (også indenfor samme mærke endda). Og der er kendskabet til kineserne i dette forum ikke så stort. Det er således fuldt ud muligt (= man kan ikke afvise), at forsikringsselskabet vil kunne identificere den som MC på basis af stelnummeret, som det også kan med alle de mere gængse mærker. Så som sagt, hvis der ingen her er med specifikt kendskab til det mærke, må du nok spørge fabrikant/importør/forhandler.

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #13   4. jul 2015 har prøvet og skrive til en del ejere her inde fra uden held

  • #14   4. jul 2015 Giv det lige en chance, det er weekend, og nogle folk foretrækker at lave andet end hænge ud på et ligegyldigt MC-forum.... smiley

  • #15   5. jul 2015 Misforstår jeg spørgsmålet.. Eller handler det om, at du gerne vil have forsikret en mulig motorcykel som knallert?

    Hvis køretøjet er registreret i motorregistret, så vil der da med det samme poppe op på skærmen hos forsikringsselskabet om det er en knallert eller MC? Det fremgår da også af registreringsattesten.


  • #17   5. jul 2015 Ikke hvis den ikke er indreg før - se hans første indlæg

    (men ja, det lyder lidt som noget fy-fy, hvor man i givet fald ikke alene skulle snyde forsikringen, men også skulle registrere den som knallert, hvis det overhovedet er muligt, kort sagt lidt bizar problemstilling smiley )


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #18   5. jul 2015 hehe smiley har nemlig haft en 124 regal raptor forsikret som 30 knallert før smiley for sagde bare det var en 30 knallert smiley


  • #19   5. jul 2015 Ok...tror jeg forstår problemstillingen nu!

    Vi snakker eks. en importeret regal 125, som så ikke synes/registreres som en motorcykel men blot forsikres som en knallert 30?...i praksis kan det vel nok lade sig gøre.

    Jeg ved ikke engang hvad oplysninger politiet får, hvis de slår den op på stel nr. (Hvis trådstarter nu skulle blive stoppet på dyret), andet end om den er forsikret eller ej. Vi snakker vel årgange før 2006, så der ikke skal plade på.


  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   5. jul 2015 den 125ccm jeg havde smiley sagde jeg til forsikringen jeg ville gerne forsikre en 30 knallert fra 2005 før NR plade loven smiley og så gav jeg dem stel nummeret og de sagde jah mange tak du får papiret på forsikringen i løbet af 2 dage smiley og der havde været plade på før for den var fra 2006 efter plade loven smiley

    men jeg var ude og trille en dag og havde travlt så kom med 150km/t omkring 1,5 km uden for en by også holdte politiet bag en bil i et kryds og SATANS! så spottede de jeg kom flyvene på svinet uden plade på så da jeg så dem skyndte jeg mig at tage farten af og fik den ned på 50 men det var IKKE nok da det jo var forsikret som 30 knallert smiley og kunne ik få den længere ned pga der var afterburner på smiley så den skød og havde en flamme ud bag og det spottede de så de stoppede mig smiley og der så de så motoren var en 125 cc han tjekkede kun op på stell nummeret og der sagde den 30 knallert men motoren viste den var 125 cc smiley meeen slap kun med en advarsel HEHE smiley


  • #21   6. jul 2015 Vil der ikke komme knas ud af det ved evt skade , altså hvis han køre ind i en eller anden ? Og vil det så svare til at køre på meget tunet knallert eller uindregistreret motorcykel , det kan vil godt gå hen og blive noget erstatnings krav

  • Morten K
    Morten K Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #22   7. jul 2015 JM: det er samme konsekvens jeg får hvis det er en MEGET tunet knallert hvis jeg køre galt så det samme konsekvens

Kommentér på:
Stel nummer???

Annonce