687 visninger
|
Oprettet:
Honda CR500R {{forumTopicSubject}}
God aften gæve gutter!
jeg står i den vidunderlige sitiation at jeg snart skal være ejer af en CR500 men vil lige høre om i har nogen erfaringer med denne sindsyge cross maskine (alt både godt og dårligt) har de nogle svagheder/akilles sener?
Jeg har selv hørt mig lidt omkring og researched lidt og fundet frem til de tager godt og vel 9-10.000 rpm (hvis man presser dem til de yderste) men momentet og hestene slutter omkring de 7.500rpm og der ved er der jo de vilde slidtage på lejer og stempel osv. MEN som sagt fortæl endelig!!
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
apr 2013
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 34
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Det er nok meget individuelt hvad de fejler, har den kørt konkurrence så kan den være meget meget slidt, har den der i mod kun kørt hobby kørsel af en som ikke kunne udnytte den, så har den det måske bedre, men jeg tror ikke der er 2 ens hvad angår slidmønster, det er kun at gå den grundigt igennem inden køb.
Held og lykke med den.
apr 2013
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 34
Mange tak! der fås jo stadig heldigvis en del dele til dem så det burde ikke være svært at velligeholde sådan en men hvor længe de bliver ved med at være der vides jop ikke. men det går helt sikkert kun den forkerte retning
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 101
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
feb 2006
Følger: 177 Følgere: 166 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.551
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
jul 2005
Følger: 1 Følgere: 34 MC-er: 7 Emner: 18 Svar: 191
Har ejet en CR 500 og kørte med den 3-4 gane på crossbanen i Næstved før jeg solgte den igen da den HELE tiden forsøgte at slå mig ihjel. Ikke mindst når den skulle startes.. FØJ en sprød maskine som leverer varen!!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Moderne maskiner er meget mere kørbare, og den lineære effektudvikling holder bedre fat i underlaget.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.641
og som urban siger , kølevæske på ellers tærer de igennem ved vanpumpen og det er noget nær umuligt at svejse i
apr 2013
Følger: 9 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 34
Og titanium er et stærkt materiale men er forholdsvis blød i det hvilket resultere i man skal ofte skifte shims eller ventiler. Og jeg vil altså også mene en to takts maskine er hurtigere end en 4 banker min kammi's KX250 fra 1996 følger min 450er men fuck jeg glæder mig til at køre den 500 tak for hjælpen gutter
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
Men i motorer er det jo vægten der har den højeste prioritet, og der er ca 50% sparet, til en 3 gange så høj pris.
Jeg har lavet en top for en, han har skiftet de ventiler der ikke duede med alm ventiler og de resterende gamle er stadig titanium, det kan ikke være smart?
Honda CR500R