{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Honda CR500R {{forumTopicSubject}}

God aften gæve gutter!

jeg står i den vidunderlige sitiation at jeg snart skal være ejer af en CR500 men vil lige høre om i har nogen erfaringer med denne sindsyge cross maskine (alt både godt og dårligt) har de nogle svagheder/akilles sener?

Jeg har selv hørt mig lidt omkring og researched lidt og fundet frem til de tager godt og vel 9-10.000 rpm (hvis man presser dem til de yderste) men momentet og hestene slutter omkring de 7.500rpm og der ved er der jo de vilde slidtage på lejer og stempel osv. MEN som sagt fortæl endelig!! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CR500R
  • #1   4. jul 2015 Årgang?

  • #2   4. jul 2015 der er en 1995 med vankøling så det er ikke den luftkølede eksplosions motor smiley


  • #3   4. jul 2015 Akilleshæl på den model ved jeg ikke noget om, men en maskine i den alder der, den har kørt mange timer, så den er sikkert jævnt træt over det hele, den er helt klart langsommere end den CRF450 du har oprettet, den er jo 4-takt og med titaniumsventiler osv.
    Det er nok meget individuelt hvad de fejler, har den kørt konkurrence så kan den være meget meget slidt, har den der i mod kun kørt hobby kørsel af en som ikke kunne udnytte den, så har den det måske bedre, men jeg tror ikke der er 2 ens hvad angår slidmønster, det er kun at gå den grundigt igennem inden køb.
    Held og lykke med den.


  • #4   4. jul 2015 min 450'er er med rustfast stål ventiler for at sikre mindre slitage. og den står satme flot den her både plast og blok så den er blevet velholdt smiley men ja selvfølgelig lytter jeg efter lejestøj og stigende og faldende tomgang (falsk luft) og kigger affjerdering og link system osv osv.
    Mange tak! der fås jo stadig heldigvis en del dele til dem så det burde ikke være svært at velligeholde sådan en men hvor længe de bliver ved med at være der vides jop ikke. men det går helt sikkert kun den forkerte retning


  • #5   4. jul 2015 Jeg har en gammel cr 480 1983. Det er en lækker gammel maskine. Det var jo kongecrosseren da de kom frem smiley men et godt valg sådan en cr 500.

    profilbillede
  • #6   4. jul 2015 Rustfaste ventiler får ikke noget til at blive slidt mindre, faktisk tror jeg slidtagen bliver større da de vejer betragteligt mere end de originale, mekanismen bliver således belastet hårdere, ventilerne flyder tidligere, MEN DE ER BILLIGERE DE VENTILER.

  • #7   5. jul 2015 vær obs på tæring i kølesystemet , umulige reparationer i sådan noget sprøjtestøbs blok

  • #8   5. jul 2015 Kæmpe minus! Den trækker armene af dig smiley

  • #9   5. jul 2015 Jeg vil til en hver tid påstå, at en CR 500 2-takter er væsentligt hurtigere end en 4-takte 450!!

    Har ejet en CR 500 og kørte med den 3-4 gane på crossbanen i Næstved før jeg solgte den igen da den HELE tiden forsøgte at slå mig ihjel. Ikke mindst når den skulle startes.. FØJ en sprød maskine som leverer varen!!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #10   5. jul 2015 #9 - Det er den ikke. smiley

    Moderne maskiner er meget mere kørbare, og den lineære effektudvikling holder bedre fat i underlaget.


  • #11   6. jul 2015 i de rette hænder Sajmon er den svinehurtig hvor 4-takteren kan køres stærkt af selv min mormor , og hun har været begravet i 15 år

    og som urban siger , kølevæske på ellers tærer de igennem ved vanpumpen og det er noget nær umuligt at svejse i


  • #12   7. jul 2015 Sprøjtestøbt alu kan sagtens svejses man skal bare finde det rette tilsats tråd med de samme legerings stoffer og materiale i.
    Og titanium er et stærkt materiale men er forholdsvis blød i det hvilket resultere i man skal ofte skifte shims eller ventiler. Og jeg vil altså også mene en to takts maskine er hurtigere end en 4 banker min kammi's KX250 fra 1996 følger min 450er men fuck jeg glæder mig til at køre den 500 smiley tak for hjælpen gutter


  • #13   10. jul 2015 Jeg har arbejdet en del i titanium, men der er dog mange grader af det, men synes det er meget hårdt. Det er ca 10 gange sværere at arbejde i end jern og det lydr meget voldsomt når man arbejder i det, drejning især.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #14   10. jul 2015 Det er fordi det er deformationshærdende i meget større grad end f.eks Rustfri...

  • #15   10. jul 2015 Når man drejer i det og platten er ved at ryge, så må man stoppe, ret hurtigt, for ellers bliver det umuligt at dreje igennem med en ny plat, for der hvor varmen opstår bliver emnet knaldhamrende hårdt. Skæremeter i titanium er fra 25-50 med almindelige køling og op til 110 med højtrykskøling hvor strålen fungerer som et hydraulisk leje, og faktisk er med til at forme spånen og således også spånafgangen. JET Coling kalder nogen det, der er forskellige navne alt efter fabrikat. Og det er det højeste tryk der giver den længste levetid på skæræggen og den højeste performance, win-win..
    Men i motorer er det jo vægten der har den højeste prioritet, og der er ca 50% sparet, til en 3 gange så høj pris.
    Jeg har lavet en top for en, han har skiftet de ventiler der ikke duede med alm ventiler og de resterende gamle er stadig titanium, det kan ikke være smart?


Kommentér på:
Honda CR500R

Annonce