{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.140 visninger | Oprettet:

Ktm vs Husqvarna {{forumTopicSubject}}

Hej,

Søger lidt hjælp ang. Mc køb.

Jeg står og skal til at købe mc, men er vildt i tvivl om, hvad jeg skal vælge.

Jeg går efter en motard mc, den skal være stærk og må gerne kunne gå på hjul i 3. Gear.. Vil en ktm 640 eller en husqvarna 570 RR el. Lign kunne gøre det, eller skal man gå efter en KTM 660??

Der er en del til salg rundt omkring ( DK, SVERIGE OG TYSKLAND )
Nogle der har erfaringer med at få sådan nogle sataner på plader, hvis de skal importeres?

Hvormeget vedligeholdelse og rep. Er der på sådanne maskiner, jeg har ikke selv født med de rigtige hænder til sådan noget smiley

Bor i Kbh.

Prislejet ligger på ca. 40000kr +- 5000.

Håber der er nogle i MCG der kan hjælpe med lidt viden..

Vh.

Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ktm vs Husqvarna
  • #1   20. jul 2015 Lige nøjagtig de modeller du ønsker dig er stensikkert tyvenes ønske når du bor i Kbh, Århus og Odense.

  • #2   20. jul 2015 Citat: Hvormeget vedligeholdelse og rep. Er der på sådanne maskiner, jeg har ikke selv født med de rigtige hænder til sådan noget

    Nogle drømme bør bevares som drømme og ikke udleves.

    Tjek søgfunktionen i forum, der er hundredevis af tråde med svar på dine spørgsmål.


  • #3   20. jul 2015 Tak for de gode indlæg ! ??



  • #4   20. jul 2015 Husk at afsætte 10000,- til låse,tracker og alarm..

  • #5   20. jul 2015 Hej !
    Af de to mærker du nævner - samt nærmest alle motard mærker af dem der laver gade motarder - kan køre på baghjul i 3 gear ...... ja nærmest enhver mc med gear og en øvet pilot kan gøre dette ...måske det endda også kan lade sig gøre på en gearknallert smiley Men hvorfor fortæller du ikke mere om hvad den skal bruges til ? Ren sjov og ballade ? Lidt mere "hverdagsbrugbar" eller noget helt 3 ? Enhver motard - uanset hvor meget eller lidt hardcore den er - kræver en vis "flair/knowhow" af ejeren for at kunne skrue lidt. Køb en på plader - der er for meget usikkerhed med afgift ved import og det tager et stykke tid før du får besked og den kan komme på plader. Hvis du har set en du kan lide herhjemme - så køb dog den ! Som ethvert andet legetøj må man påregne udgifter ifbm servicering af sådan en maskine og hvis du intet kan selv - må du være indstillet på at den skal til service jævnt tit sådan en satan - alt igen kommer det selvfølgelig an på hvor meget du bruger den smiley


  • #6   20. jul 2015 #3... Jeg og andre har svaret på netop det spørgsmål du stiller et utal af gange.
    Hvis du kigger i forum er der alle de svar du ønsker vedr. motard.. og mere til.


  • #7   20. jul 2015 Og Gør som Henrik skriver - undersøg det i forum - der er en masse tidligere spørgsmål med tilhørende svar om netop dette emne smiley

  • #8   20. jul 2015 Tak for svaret Jens M.

    Den skal bruges til ren sjov og ballade..

    Ja, ved godt den skal til service i ny og næ, men det var mere bare en tommelfingerregel for hvormeget km der var imellem.

    Hører bare nogle sige er at det er nemt at få plader på dem og andre siger noget andet.. Så var bare i tvivl..

    Når jeg snakker på hjul i 3. Er det via poweren i cyklen og ikke med koblingen..
    Tænker at de ikke holder til det i længden, hvis man bruger koblingen hvergang..



  • #9   20. jul 2015 Drop det hvis du ikke selv kan skrue

  • #10   20. jul 2015 Hvorfor er det vigtigt at kunne powerwheelie i 3 gear ? Nogle køre 70kmt i 3 gear andre 140kmt det betyder jo en del for evnen til at lette kun på gassen.....

    Er det noget der giver gade respekt på din lokale bodega ? At kunne sige " den går på rullen i 3eren bare jeg drejer rullen" smiley

    Det koster for øvrigt kortet at køre på 1 hjul......


  • #11   20. jul 2015 min husqvarna nuda kan ikke powerwheelie i 3. gear... men hvis jeg smed en lav nok gearing på kunne den sikkert gøre det i 6. det handler om hvad man prioritere...

  • #12   20. jul 2015 Husqvarna SM 610 er et godt bud! den kan sagtens kører på baghjul med kræver ikke så meget vedligeholdelse

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #13   20. jul 2015 Som flere siger, er det nogle lidt underlige kriterier du køber cykel efter - specielt hvis du ikke kan skrue selv.

    Det er et super dødfødt projekt, og render langt op over de 40.000 du nævner, som enten køber dig noget gammelt misligholdt lort, eller en moderne svagpisser MC.

    Er det din første MC, eller har du nogle år på ryggen af en 2 hjuler?

    Jeg tænkte det samme som dig, men endte med en XT660X, som er i den bløde og svage ende af motard skalaen. Men den følger fint med meget kraftigere cykler medmindre det går ligeud for længe, og skal kun serviceres for hver 10.000km uanset hvor råddent man kører på den.
    Jeg har allerede en KTM 450 EXC som er rigeligt vedligeholdelseskrævende til mig - og den er ikke engang specielt slem.


  • #14   21. jul 2015 Der er meget forskel på de forskellige modellers serviceintervaller og holdbarhed i øvrigt... Holdbarheden og hvor meget service de kræver er nærmest omvendt proportional med fun-faktor... Men en nyere KTM 640 - Som IMHO er det bedste bud ift. at du ikke kan skrue selv, er stadig rigtig sjov..

  • #15   21. jul 2015 Hvor gammel må den motard være du gerne vil købe ??
    Jeg har en Husqvarna TE610 fra 98 som har været min adrealin ven i 7-8 år.
    Den har være tro og stabil, den har fået tæsk altid, og den har aldrig svigtet mig på en tur (bortset fra en dag hvor bundkaret på kaburatoren faldt af smiley ) Men i 8 år har den kørt uden at pive.
    Og hvis du vil, kan den da godt køre på baghjul.. Ja du bestemmer selv hvor længe, for du kan nemt tage en motorvejsnedkørsel på baghjul ved 80 kmt og så bare følge trafikken på baghjulet, men med de skrappe regler der er i DK for wheely kørsel skal man være lidt forsigtig. (det koster 1 år og 5000.- for at køre forbi en civil skatteopkræver (i gamle dage=færdselsbetjent) på baghjul.
    Nogle påstår man skal stille ventiler og skifte olie hver halve time, det har jeg nu aldrig oplevet, den skal da lige gåes over med en let hånd hvis man har haft en våd dag med rødderne.. Men kors i skuret hvor er det sjovt hvis du tør køre med hovedet under armen.
    Den har 60 hk og følger mere end fint med de dyrere ktm som du nævner. Det er op til ham der sidder på den.
    Ikke at min er sat til salg, og jeg ville da også græde mig selv i søvn de næste mange sommerdage hvis jeg ikke har den mere, men min "alder" siger mig at jeg snart er for gammel til at ligge og trække fra de unge drenge på sportscykler på de snoede bondeveje.
    Men. alting har jo en ende.

    Jeg har haft motoren demonteret af VS-cross for 3 år siden, der blev skiftet knastkæde og krumtap.. Næste gang skal den nok have en ny knastkæde igjen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #16   21. jul 2015 Baghjulskørsel er kun betinget frakendelse og lidt bøde... smiley

  • #17   21. jul 2015 Sajmon.. Nu kender jeg Per.. og jeg er sikkerhed på at han ved hvad det koster ...han har sikkert kvitteringen endnu.. smiley smiley smiley

  • #18   21. jul 2015 Sajmon hvor meget har du råd til at tabe i et frisk væddemål..??
    Jeg har ganske overbevisende beviser kan jeg røbe for dig. smiley


  • #19   21. jul 2015 Kim D.

    Jeg har forresten også en SXV 550 til salg hvis du er en frisk knægt..
    Men det er på eget ansvar, og du kan med sikkerhed ikke tæmme den.
    Og der skal du ikke være bange for din kobling, det trækker sig op i alle gir.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #20   21. jul 2015 Så er det her sikkert per smiley :
    https://www.domstol.dk/Roskilde/nyheder/domsresumeer/Pages/Farligk%C3%B8rselp%C3%A5motorcykel.aspx

    Kørsel på baghjul isoleret set, giver "kun" en betinget frakendelse, medmindre der er skærpende omstændigheder - og i det tilfælde, er det rent gætteri hvad det ender med. Hvis du har været uden kørekort i et år, så havde du allerede været dygtig i forvejen med noget andet som udløste en betinget frakendelse, og så rykker du videre til ubetinget når etaten opdager dig på slap line.

    Jeg har nok også min kvittering liggende et sted så hvis du er helt sikker på du vil tabe til mig, kan vi sagtens vædde.... smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #21   21. jul 2015 http://erstatningshjaelpen.dk/nyheder/news/article/hoejestret-fastlaegger-graenser-for-grov-uagtsomhed-i-trafikken.html

    Jeg sidder med min knap_så_smartphone så jeg må lige vente til i aften med at finde den specifikke paragraf i færdselsloven.


  • #22   21. jul 2015 238 meter er sgu også for sygt!
    Kan kun ryste på hovedet.


  • #23   21. jul 2015 Lige til at starte med i denne debat om frakendelse af kørekortet... Er det kun kørsel på mc der bliver ulovligt, eller kommer ens bilkørekort også i farer? ????

  • #24   21. jul 2015 Ja, hvis du tager bilen op på baghjulene er det helt sikkert kortet ryger!

  • #25   21. jul 2015 Naturligvis er det kun dit mckort der mistes... eller noget... smiley

    Nej, det er samtlige køretøjer du er/havde rettigheder til at føre du mister.


  • #26   21. jul 2015 Endnu engang et skide godt svar !!!!

  • #27   21. jul 2015 Tak Henrik, for det " næsten " direkte svar...

    Spørger jo fordi jeg ikke ved det!!!!


  • #29   21. jul 2015 Hvorfor ryster du på hovedet Allan ?? Jeg synes da 238m er et pænt stykke.

  • #30   21. jul 2015 Fordi det er tumpet i offentlig traffik!

  • #31   21. jul 2015 #20
    Det er ikke mig, jeg kommer ikke på djævleøen, desuden tog jeg kun turen over den gamle lillebæltsbro en søndag næsten uden andre biler..

    Det var mit bidrag, jeg gider ikke bevise og forklare min opførsel/straf..
    Jeg har kørt som jeg plejer, og fortsætter i mange år endnu trods folks foragede moralprædiken, hver mand passer sit.
    Jeg sidder heller ikke og slår i rattet når "i" ligger i ydersporet og ikke kan finde ud af at trække ind til højre.


  • #32   21. jul 2015 #31

    Nu må du bestemme dig ! i #18 vil du bevise og i #31 vil du ikke bevise smiley smiley

    Du bevæger dig i det offentlige ½anonyme rum, her hersker "pix or it diddent happen" loven...


  • #33   21. jul 2015 brian... jeg fik 5000.- i bøde OG ubetinget frakendt kørekort i et år, for at køre ikke mindre en 127 m på baghjul med mindst 70 kmt som der står i dommen..var i retten, måtte betale sagsomkostninger.. THATS FACT.
    Hvorfor skal jeg spilde min fritid på at scanne (har ikke en skanner) domudskriftet og indsætte det herinde, det er sku da for barnligt.
    Tror i jeg sidder og skriver løgn til jer da ?? Man skulle tro det var Nationen på Ekstrabladet det her.
    Og nej, jeg er ikke tidligere opdaget (straffet) som kan have indflydelse.
    Men det gælder om at få penge i statskassen, sikkert derfor det snart koster 10000.- at glemme at blinke.
    Jeg gider ikke Spilde mere tid på det her.


  • #34   21. jul 2015 MCGalleri er EB's nationen med motorcykler smiley

  • #35   21. jul 2015 #27
    Seriøst?
    Jeg og andre har svaret på det samme spørgsmål 100 vis af gange og her 10 år efter første gang spørgsmålet kom min vej tillader jeg mig at henvise til søgefunktionen på forumet hvor du vil opleve denne tråd gentaget uendeligt med uanede guldkorn fra folk der rent faktisk har prøvet/ejet en eller flere af omtalte maskiner.
    Lad mig advare lidt,,,
    Mange herinde videregiver andres erfaringer som værende deres egne med lidt selvopfundne vinkler. Jeg har adskillige gange hjulpet brugere herinde som 3 mdr. efter er selvudnævnte eksperter og i vildskab vildleder forsvarsløse nye brugere...

    Derfor, læs kritisk i forum, er der konkrete spørgsmål du ikke kan finde så spørg i en tråd.. Så er jeg sikker på at du vil vide mere om emnet end du har behov for på den halve tid.
    Klart det er nemmere at spørge end lige bruge 2 min selv... meeeeen....


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #36   22. jul 2015 #33 - Med "sagsomkostninger" mener du nok "prisen for beskikket forsvarer".

    Bøden passer meget godt, men uden skærpende omstændigheder som f.eks 70km/t i en 50 eller 40 zone eller whatever, så kommer du ikke af med kørekortet i et år.

    Jeg kørte 75km/t opad geels bakke i virum, på en strækning på ikke mindre end 266 meter (nærmere ca 500m i virkeligheden) - der er 70 zone og der var ingen trafik eller andet. Det blev takseret til en betinget frakendelse, som så blev til en ubetinget i 6mdr fordi jeg havde en betinget for fart i forvejen.
    Men forseelsen "på baghjul" alene, er kun nok til en betinget frakendelse.


  • #37   22. jul 2015 Man får ikke en beskikket forsvarer, når det ikke er en straffesag...

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #38   22. jul 2015 Man får tilbudt en man aktivt skal sige nej til hvis ikke man vil have ham - det har jeg gjort begge gange.

    Det er de ENESTE "sagsomkostninger" der kan være i forbindelse med en trafikforseelse, som ender i retten - og det gør frakendelser altid.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #39   22. jul 2015 Sajmon har ret i #36 og #38. Punktum

  • #40   22. jul 2015 Hvis du har fået tilbudt en beskikket forsvarer, så har det været i en "rigtig" straffesag som sagt.. dvs, hvis det "kun" drejer som bøder og så få klip (1-2) at man ikke kan miste kørekortet, så bliver man ikke tilbudt en beskikket forsvarer..

  • #41   22. jul 2015 og frakendelser ender ikke altid i retten, hvis man vedkender sig skylden ved at betale bøden indenfor den givne frist..

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #42   22. jul 2015 En gang med betinget - anden gang med ubetinget.

    Per stod overfor en ubetinget ifølge ham selv, så han fik også tilbudt en. Det er det eneste der kan koste ham penge udover bøden og frakendelsen.

    Siger han nej til forsvareren, er det kun bøde og frakendelse som koster ham penge - så når han siger "alle sagsomkostninger" er det kun en beskikket forsvarer der kan menes.

    Som jeg skrev før.............

    Jo ubetingede frakendelser ender altid i retten. Altid... Betingede kan man vist nok stadig klare uden.


  • #43   23. jul 2015

    profilbillede
  • #44   23. jul 2015 Ktm 525 exc det er sådan en du skal have!! Alle kan sku da skifte olie og skrue i to papir filter ud og skifte og de to metal filtrere renses. Ventiler får man evt bare sin mc mekaniker til at kikke på en gang om året, mine ventiler skulle justeres minimalt hver år. Så skal man evt stramme kæde. Ingen problem udover at der ikke findes 525 exc til 40000-45000kr længe siden jeg så en til 37000kr i vinters men det var sku også billigt. Jeg hentede en i 2012 til 22500kr ca i afgift så afgift er max 20000kr for en 2003 kik i udlandet for jeg syntes de der er i dk er for dyre! Det er den fedeste mc man kan købe!! Solgte kun min da jeg ikke kunne styre højre hånd, min gik på hjul i 4 gear men den havde 576 ccm tun kit på. De tunge smc kan ikke køre på hjul i mere end andet gear. Held og lykke

  • #45   24. jul 2015 #44 Hvor længe havde du din 525er?

  • #46   25. jul 2015 3år, min ven har også en han har kørt over 20000km på uden skift af noget. Bare man skifter olie efter 5timer så holder motoren til alt min fik sku tæsk bare ikke lige ud der kørte jeg pænt.

  • #47   25. jul 2015 Derfor jeg tænker på at sælge husky, alle mine tidligere kørebuddys har skiftet drengerøvs oplevelserne ud med kærester, børn, mariekiks og kaffe, bilka sightseetings, og andet Hr of Fru Danmark forpligtelser.
    Og den har ellers tjent mig godt og trofast i 7 år smiley


  • #48   25. jul 2015 Hov, hov Per smiley .. Jeg er har stadig ikke kærester, børn, mariekiks og kaffe, bilka sightseetings, og andet Hr of Fru Danmark forpligtelser... smiley ... Men jeg arbejder tilgengæld i udlandet for tiden smiley

Kommentér på:
Ktm vs Husqvarna

Annonce