{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.040 visninger | Oprettet:

Yamaha Vmax begynder cykel {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri

Jeg står i den situation at jeg skal ud og finde min første cykel
I den forbindelse er mit hjerte faldet for en yamaha vmax fra 1993

Nu til spørgsmålet:

Hvordan er den som begynder cykel?

Mvh
Michael

(grammatiske fejl er gratis i dag)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha Vmax begynder cykel
  • #1   25. jul 2015 frygtelig , kan faktisk ikke finde en mindre tilgivende mc , den kan ikke dreje , det den er bedst til , er at tilbagelægge en kvart mile, og se brutal ud ( og den er brutal )

  • #2   25. jul 2015 Begynder cykel ? Det var nok ikke sådan en jeg ville træde ind i mc verden på. Hvad vil gerne bruge din mc til?
    Men har du prøvet den og ikke mindst har du prøvet andre typer end en cruiser ?


  • #3   25. jul 2015 Den skal mest bruges til hygge ture og ind i mellem skræmme livet af mig med dens acceleration smiley udover det må den gerne tiltrække opmærksomhed smiley

  • #4   25. jul 2015 Hygge tur? Op og ned ad strandvejen eller ud og få knæet i jorden med de andre gutter?


  • #5   25. jul 2015 Ikke velegnet. Kan ikke engang trække skindet af en kold kakao.
    Hvis du vil bruge den til at skræmme dig, så skal du nok smide et NOS kit på den. Ellers bliver du alt for hurtigt træt af den.


  • #6   25. jul 2015 Jeg ville ikke anbefale den som begyndercykel på nogen tænkelig måde.
    Masser af kraft, med oldschool bremser og fjedre. Den har sin egen vilje som man skal vænne sig til at tøjle, og den bringer dig meget hurtigt ud i PIS PIS PIS situationer når du skyder raketten af.

    Jeg brugte 5 år på en zx6r inden jeg købte min, og jeg er glad for at have lært en masse inden vmaxen skulle tøjles.

    Når det så er sagt, kan den sagtens køres roligt og bare cruise afsted uden nogen fare for liv og lemmer, men alt afhængigt af din alder tror jeg ikke det kommer til at ske haha

    Men forstår dig godt, det er en for fed maskine.


  • #7   25. jul 2015 Kim m: nok mest landevejs ture men skal stadig havde kræfter nok til at skræmme mig




  • #8   25. jul 2015 Jesper: hvilken cykel ville du så anbefale hvis det var? Jeg tænkte bare 0-100 på 3 sek +/- en ostemad burde kilde lidt de rigtige steder

  • #9   25. jul 2015 tja en cb500 , den ville du kunne udnytte fuldt ud , og til hver en tid , køre røven ud af bukserne på enhver nybegynder , på en vmax og andre store maskiner , og se det tiltrækker opmærksomhed ! fra dem der ved noget om mc smiley (og vil du gerne udfordres ,tager du på kørekurser . (røvkedeligt at tænke på en lørdag aften , i drømmeland ,foran pc. men jeg garanterer dig for at du vil ikke fortryde)

  • #10   25. jul 2015 Michael nu er en cb500 jo ikke en chopper. Som manden søger.

    Nu vil de fleste mc nok kilde din ostemad da der noget andet end at køre i bil.
    Chopper har bestemt ikke de samme køre enskaber som andre cykler derfor skal man også være mere varsom med f.eks fart i sving. Så nej jeg vil ikke anbefalede en så powerfuld chopper som begynder cykler.
    Når nu det skal chopper ville jeg anbefale en intruder..


  • #11   25. jul 2015 Martin: jeg er absolut en uerfaren motorcyklist. Når det så er sagt lever jeg til dagligt af mit kørekort som lastbil chauffør hvilket jeg har gjort i 6 år jeg har en idé om hvordan jeg skal befærte mig i trafikken og har stor fokus på hastighed, afstand mv. Jeg påstår absolut ikke at jeg er verdens bedste chauffør og at jeg aldrig begår fejl for jeg er ligesom alle andre bare et menneske dog ved jeg hvis jeg skal tøjle 140 hk som "ny" i trafikken så skal jeg nok ikke starte med at dreje øret helt i bund i midt byen for så ved jeg godt at jeg snart bliver jord ejer

  • #12   25. jul 2015 Altså enden har man erfaring på mc eller ej? Det er noget helt andet og køre mc end at køre lastbil.
    Altså vi har allesammen her inde startet et sted og det ved vi godt. Så du behøver ikke forsvare dig selv smiley


  • #13   25. jul 2015 en vmax = chopper ?? det er muligt ,nogle ville kalde den det , jeg ville ikke .
    (og ret mig ,michael hvis jeg tager fejl , men typen er vist ikke så vigtigt ?)


  • #14   25. jul 2015 Tror Yamaha kalder det en powercruiser men i den her tråd spørger/søger manden en cruiser/chopper eller det kan han ligeså godt vælge med det han vil bruge den til.

  • #15   25. jul 2015 Michael: jeg har bla. Prøvet en cbf 600 og jo det er en fin maskine men jeg syntes det giver mig ikke den wow følelse når jeg river godt i banditten jeg søger hellere ikke en cykel jeg kan "skrappe" knæet med (dog nære jeg stor respekt til dem der mestre disse teknikker) men mere en Cruiser der kan give mig det skud adrenalin når livet engang imellem bliver ensformigt smiley

  • #16   25. jul 2015 Kim : der må være et par indlæg væk på min side ?? kan intet sted se han søger en Chopper ? , han spørger om en vmax , der i min verden aldrig har været en chopper.

  • #17   25. jul 2015 Han vil gerne bruge den til og køre på landvejen og have et godt
    Moment det kan man også
    Med en chopper ?


  • #18   25. jul 2015 ok de fleste cykler over 600ccm , vil vist række til dig , en vmax er bare en skidt styrende mc , og tilgiver intet. (men enig den ser rå og brutal ud)

  • #19   25. jul 2015 ja det kan man jo på 90 % af mcer . men lad os komme tilbage til tråden.

  • #20   25. jul 2015 Jaja du kan jo bruge alle mc til alt men nogle er bedre end andre.

    Jeg vil anbefalede dig/ham en chopper af en art.


  • #21   25. jul 2015 Men hvilken alternativer har jeg så?

    Kriterier:
    En Cruiser
    Få mig til at bede fadervor inden jeg hiver i håndtaget
    Se brutal ud

    Har i nogle gode bud?


  • #22   25. jul 2015 ja men hvis du med chopper mener en vmax , så går det nok smiley

  • #23   25. jul 2015 prøv at se om du synes om en kawasaki z750 abs (stilen , så er der en del bud ,i det segment

  • #24   25. jul 2015 Det er absolut en flot raket men er ikke overbevist om det er den stil jeg vil kører jeg vil helst hellere ikke "ligge" over tanken da jeg fra naturens side er udstyret med lidt ekstra kød på kroppen

  • #25   25. jul 2015 du sidder faktisk meget lig en vmax på den . du må ind og kigge i galleriet , og finde nogle maskiner der tiltaler dig , så er det nemmere at komme med input

  • #26   25. jul 2015 V max ser SÅ rå ud!! Desværre køre den af helvede til.. Der er STOR forskel på at blive skræmt af for meget power og blive skræmt af en cykel som ikke køre der hen hvor den skal....vil man bruge den til snoede veje er det som at spille russisk roulette..... Og NEJ man kan ikke lærer at tøjle den, man kan blive skræmt til at køre langsomt på den....

    Kig evt på en nyere Kawasaki z750 . Den kan rigeligt til at få en gl trucker til at gispe.... Men også nok til st få ham levende hjem til familien smiley


  • #27   25. jul 2015 Arh drenge nu må lige det er jo ikke vores personlige smag han vil høre.
    Z750 er jo slet ikke i stil og smag af hvad han søger.
    Sådan som jeg læser det vil han han en cykler for glor efter og som har et voldsomt moment på lande vejen.
    Der kan i to (Michael og Brian) gamle baghjuls rytter ikke komme uden om en chopper af en art vil være det bedste valg.

    Men hvis jeg skal anbefalede dig en skal jeg vide dit prisleje
    Men en vs 700 eller m800 tror jeg vil glad for smiley


  • #28   25. jul 2015 Tjooo Kim.... De har bare noget svært ved at flytte Chaufutten med voksen dunk fra 0-100 på 3 sek. Og det eneste der skræmmer ham når han giver fuld gas med drengene ved 140kmt, er at der ikke sker en skid.... smiley

  • #29   25. jul 2015 Jeg tror vi kan blive enig om han skal ud og prøve nogle cykler før han køre dankortet gennem på vmaxen smiley

  • #30   25. jul 2015 Det er næsten synd, hvis han virkelig drømmer om den v-max . Så ødelægger det jo drømmen at have prøvet noget der kører rimeligt smiley smiley

  • #31   25. jul 2015 Brian: nu bliver morfar'en nød til at komme op i mig da jeg 99.9% overholder (bliver nød til) hastigheden jeg lever af mit kort og ikke har råd til at miste det + jeg er blevet for nærig til de bøde takster smiley så er mest interesseret i 0 - 130 tiden

  • #32   25. jul 2015 Ja men så er en anden chopper nok bedre man skal være en skarp rytter for at ligge v Maxen kræfter i asfalten

  • #33   25. jul 2015 Acceleration er noget sjovt noget..
    På en motocross maskine føles 5sek rigtig hurtig, på en RR maskine er 5 sek temmelig langsom, og på en cruiser med fødderne fremme føler man sig flyvende ... Vi snakker 0-100.
    Hvis du virkelig mener du har dit kort SÅ kært, så vil jeg råde dig til at vælge en MC, som man ikke kommer til at runde 200 på ved en ubevidst handling...

    Kig evt på en kawa som Kim's, den ser fræk ud, køre fornuftigt og kan både styre og bremse. Og det bedste smiley den koster ikke en million smiley


  • #34   25. jul 2015 Jeg er fuldstændig enig i hvad du skriver Brian og det er endda godt skrevet.
    Og tak

    Men kan vi ikke anbefalede nogle chopper istedet da det jo tydeligvis ville passe manden bedst?


  • #35   25. jul 2015 smiley

    profilbillede
  • #36   25. jul 2015 Kim du er da helt tosset med det chopper værk smiley hvor skriver han det henne ?

  • #37   25. jul 2015 Hehe nej det er jeg slet slet ikke men det tolker jeg han gerne vil smiley


  • #38   25. jul 2015 ja det er sjovt med tolkninger , min kone tolker også nogle gange hvad jeg vil smiley

  • #39   25. jul 2015 Tag i Tivoli eller spring faldskærm hvis du gerne vil skræmmes!

  • #40   25. jul 2015 Brian: vil absolut give dig ret i med det du siger om sådan en Kawa som Kim har. Vi havde dem som skole cykler samt jeg har været heldig og låne sådan en model af en nær ven til noget hygge kørsel den er klart en af de bedre cykler jeg har siddet på. Når det så er sagt og det er sagt med stor respekt for Kim og hans Kawa så er den på den korte tid begyndt at kede mig bla. Fordi den køre så godt som den gør og jeg har vænnet mig til dens acceleration den mangler den følelse at når man skal give den noget at leve af så skal man samle sig mod til det

  • #41   25. jul 2015 Jeg kan godt følge dig i det du siger acceleration keder også mig mellem lys krydsene men de små veje med sving kan den nu stadig more mig engang i mellem smiley

  • #42   25. jul 2015 Skal vi ikke lige blive enige om at så brutal er en V-max altså heller ikke i acc i 2015, i dag er en næsten hvilken som helst 600 rr lige så hurtig på de 201 m, men på en Vmax føles det bare meget hurtiger pga de dårlige køreegenskaber
    Så hvis du er ude på at få en powercruiser, med moderne køreegenskaber, så kik feks. på en Suki 1400, som nu er nede i gode priser brugte eller en Yamaha XJR 1300 eller deres MT01
    Og den bedste af dem alle Honda X-Eleven , den kan kører rundt om dem alle ligeud og på striben , pga moderne teknologi
    Ps men glem nu den Vmax


  • #43   25. jul 2015 Kim O: det var sgu aftens mest konstruktive indlæg du fik placeret her og det er absolut også noteret bag øret (ironi kan forkomme) men jeg takker og bukker i ydmyghed for dit indlæg og håber at du stadig har kræfter til at gå ud og tælle brostenene på den vej du bor da jeg så nødig vil få dig til at fjerne fokus fra din hobby med mit indlæg
    Derudover godaften smiley


  • #44   25. jul 2015 Chase: Jeg siger tusind tak! Dem vil jeg helt sikkert kigge nærmere på!

    Til alle jer andre vil jeg gerne sige tak for jeres kæmpe tålmodighed med en nybegynder som mig det er virkelig værdsat! smiley


  • #45   25. jul 2015 Chase : netop det mest skræmmende ved den cykel er køreegenskaberne smiley lidt lige som min første honda cb750 , alt over 150 , påkaldte en nærdødsoplevelse smiley

  • #46   25. jul 2015 Og lad os endelig høre , når du finder et emne.god jagt.

  • #47   25. jul 2015 i morgen så bliver der sendt en fatwa ud på os, har oplevet folk har meget stærkt følser for v max en smiley

  • #48   25. jul 2015 jeg er helt rolig , jeg har kun sagt den havde frygtelige køreegenskaber ! dig Kim ,du har kaldt det en chopper , så du skal nok kigge over skulderen smiley

  • #49   26. jul 2015 Så er Vmax'en altså hellere ikke værer! Jeg har en bekendt som køre Vmax, og han vil ikke bytte den for nogen anden mc. Jeg har ofte snakket med flere andre Vmax piloter som også var ovenud tilfredse med deres maskiner.

    De har et meget højt tyngdepunkt, det er det som giver den nogle lidt...anderledes...køreegenskaber. Det bliver det dog ikke nødvendigvis en ringe motorcykel af!

    Hvis Vmax'en er din drømmemaskine, så gå da for den. Det er dog også en af de cykler man som uerfaren skal have MEGET respekt for, men kan man beherske sig og lærer maskinen at kende, så ser jeg ikke problemet. Et kørekursus eller to på maskinen er nok givet rigtig godt ud.

    MIT BUD PÅ EN ALTERNATIV MOTORCYKEL!

    Ducati Monster 600. Her har du en motorcykel som ser MEGA rå ud (specielt i matsort smiley )...den har bølle-faktor 1000! Motoren er af en størrelse som er til at tøjle for en begynder, men stadig langt fra kedelig. Kørestilling minder lidt om Vmax, og er hverken racer eller cruiser.. noget midt i mellem.

    Det er mit bud, se om du ikke kan prøve sådan en satan inden du sætter dine penge på Vmax'en


  • #50   26. jul 2015 Michael du er så tæt å sandheden som du kan være
    Min første og bedste og værste Mc er den samme model
    da jeg blev 18 for hulens masse af år siden skulle jeg bare ud og have en Kawasaki 650 z , og nøj det var den hurtigste i alle disipliner til alt , og jeg var byens skræk
    Så gik der ca 30 år og har aldrig hel glemt den Kawa , så jeg måtte ud og eje en sådan igen , fandt en virkelig fin model , der var toprestureret , HOLD NU KÆFT HVOR NOGET LORT , den kunne jo hverken dreje eller bremse eller komme over 150 , jeg kørte ca 1000 km på den før den blev solgt igen , fejlen var at der var gået 30 år og moderne mcer kører bare så meget bedre


  • #51   26. jul 2015 Nu kommer de.....


    Er chopper ikke et synonym for dårlig køreegenskaber ? smiley ;-)


  • #52   26. jul 2015 Så så!

    ...Kim M


  • #53   26. jul 2015 Milling: Jeg har stadig ikke tabt modet på vmax'en og har stadig blod på tanden til at skulle ud og prøve sådan en raket uden tvivl. Iaften har bare givet mig en ny vinkel at se tingene i og lidt detaljer omkring cyklen som jeg kan havde i baghovedet når jeg skal prøve den men jeg tager imod alle råd og forslag med kys hånd

  • #54   26. jul 2015 Hehe det sjove er kom jeg lige til at tænke på chopper klub Aarhus starte ders fælles tur lige udenfor min lejlighed... Jeg skal ikke ned skraldet de næste mange tirsdag eller onsdag eller hvornår det er de køre smiley

  • #55   26. jul 2015 Har den ikke 145 hk, mener nok den kan flytte sig, men har dog aldrig selv prøvet en.

  • #56   26. jul 2015 Jeg har aldrig set en have over 130 hk på baghjulet heller ikke med deres Boost på
    og jeg har set rigtig mange skuffede vmax ejer
    Ps den er jo født med kardan træk , som æder rigtig godt af hk


  • #57   26. jul 2015 Kim har ret... Choppere har elendige køreegenskaber....
    Lad være med st være uenig hvis du ikke er klar på at teste det mod en std MC...


  • #58   26. jul 2015 Altså vi kan da hurtigt blive enige om, at en hvilken som helst chopper aldrig vil kunne tage en given RR maskine igennen sving eller for dens sags skyld på en bane.

    ...Men det er vel ikke det samme som at de har dårlige køreegenskaber? Jeg vil mene at de bare har andre køregenskaber. Chopperne er rigtig gode til det de er bygget til - at cruise på landevejene.

    Omvendt ved jeg da personligt, at hårdt pumpede RR maskiner er en pain in the ass at ligge og tulle rundt på med 70-80km/t...for det er jo ikke det de er bygget til.

    Hvor god en mc og dens egenskaber er, skal ikke altid ses i perspectiv til en Moto GP bane smiley


  • #59   26. jul 2015 Den kan ikke svinge, 1998, har kun 15 liter i tanken, eller rettere under sædet, er hård ved bagdækkene og tung som et ondt år.
    https://www.youtube.com/watch?v=3ax2ABQPA6o


  • #60   26. jul 2015 Milling
    Tror den var til mig ?
    Jeg taler om en 1/8 mil = 201 m eller 1/4 mil 402 m som jeg også skriver
    Sikkert også derfor jeg ikke har set en Dragbike Vmax på en Dragracing bane de sidste 15 år dvs , der kommer engang imellem nogen til åben løb som Mosten og AMF som lige tester deres gade mc af , Vmax har haft deres storhedstid i Dk og kun fordi at Feks Honda ikke importerede deres Honda X4 til Dk som igen kunne køre rundt om Vmaxen


  • #61   26. jul 2015 Nix Chase.. Den var til Milling smiley

    Køreegenskaber kan let måles og vejes, styre undvige manøvre, bremse test.stabilitet...
    Vi er fuldstændige enige om at en chopper ikke er beregnet til det samme som en alm naked MC, for det kan den simpelthen ikke. Pga dens dårlige egenskaber.. Vi snakker SLET ikke og GP maskiner til en milliard. Prøv bare at tage et FDM kursus og se hvordan det går i keglebanen...Det er kun på stilen den vinder.


  • #62   26. jul 2015 Kan følge dig Brian, men er stadig ikke helt enig smiley

    Men hvis der med køreegenskaber udelukkende tænkes på manøvredygtighed, så er det en anden snak.


  • #64   26. jul 2015 TØSEDRENG !
    Ta' dog skridtet helt ud og køb en Hoss Boss.... smiley smiley


    profilbillede
  • #65   26. jul 2015 Chase
    Bille's skulle da gerne have lidt over 200, den må du da have set.


  • #66   26. jul 2015 En V-Max, ser da helt klart fed ud. Og hvis man starter på en så stor og tung mc, som knap kan dreje, så bliver din efterfølgende mc, (måske en Bandit 1200, eller en XJR 1300), en så meget federe oplevelse smiley

  • #67   26. jul 2015 Snup en triumph rocket III og smid en kompressor på. Så bliver din lyst til nær dødsoplevelser når du giver gas opfyldt.

    Alternativt en suzuki B-King med turbo. Ved godt det ikke er den stil du søger, men den vil også rykke præcist så vildt som du søger, med den ekstra dimension at den ogs vi trække på baghjulet.

    De 2 er sådan set de eneste reelle muligheder til hvad du søger. For at opfylde de kriterier du har, skal du ikke have noget der smider mindre end 220-250hk på baghjulet.
    Det kan du som begynder sagtens klare, da du kun har tænkt dig at køre ligeud, og ikke i sving hvor man ellers har glæde af en motorcykel.


  • #69   26. jul 2015 Det er altså så individuelt hvad man får glæde af at køre på.
    Jeg smiler hver gang jeg sætter mig op på min LS650.
    Også selv om den kører som en pose nødder med hul i.
    (...jeg har kørt sports maskine tidligere...)

    Når man er forelsket er man forelsket, og jeg tror bare at trådstarter skal købe den V-Max. Og jeg tror også han har forstået ud fra tråden at han skal have respekt for den, og lære den at kende før han gradvist prøver den mere og mere af.

    Ellers er jeg sikker på at enhver cruiser på 1000+ kubik kan give den ønskede oplevelse. Sådan en momentstærk motor river altså godt fra bunden af, og da vi alligevel skal holde os under 130, så betyder topeffekten ikke så meget.


  • #71   26. jul 2015 Hvad med en bulldog http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/66615-yamaha_bt_1100_bulldog

    Den kører rigtigt fint til det den slags maskiner kan.

    Jeg forstår ikke helt den negativitet der er omkring emnet, nogen er til rææs, nogen er til offroad og andre til cruiser stilen.
    En V max er vel lidt som en 500 HK amerikaner bil der bedst egner sig til at lulle afsted med i hygge tempo.... Selvom den nok kan trække skindet af en budding.

    Gør som du lyster prøv en V Max




  • Benjamin R
    Benjamin R Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 2 Svar: 79
    #72   26. jul 2015 Hvis v-max er for vild, men det er det look du søger, så måske Yamaha FZX 750?
    https://www.youtube.com/watch?v=Bj1w-z0InqQ


  • #74   26. jul 2015 Jeg husker VF1100S som en meget bedre kørende mc end søsteren VF1100C, som nok er den der tiltaler V-max folket mest smiley

  • #76   26. jul 2015 Jesper A
    Ja Billes har jeg både set og kørt på, nu er det så den nye Vmax, som er en hel anden Mc end den gamle , men prisen er over 300 k
    Faktisk kører den rimelig godt, og kan smide hjulet rundt med ca 70 km/t i en blød kurve så den lægger en lakrids på asfalten uden dramatik
    Ps jeg mener enda at den lige er sat 70.000 kr ned i pris, men stadig et stykke over de 300.000


  • #77   26. jul 2015 Det mest skræmmende jeg til dato har kørt på var min 1992 Suzuki GSX600F, købt som fabriksny og solgt året efter med 3000 km på tælleren.
    Den var med 87 HK et monster der hverken kunne holde sin bane, styre eller bremse.


  • #78   26. jul 2015 @Jan.

    Hvis du kom fra en v-max over på Féren ville den føles som en R1 smiley


  • #79   26. jul 2015 Det tror jeg næppe kom fra en XT350 der både styrede, bremsede og kørte bedre end 600 F - rædselsfuld motorcykel, der findes EU paller og kartoffelposer der kører bedre.

  • #80   26. jul 2015 Vi er 100% enige om en gsxf er et forfærdelig bekendtskab. Den gamle v-max er bare dårligere på alle punkter, men har dobbelt så mange kræfter, og det gør den ikke mere tillidsvækkende smiley

  • #81   26. jul 2015 i det mindste kan den køre lige ud smiley

  • #82   26. jul 2015 Så lige at det var 92/93 man gik fra 40 til 43 mm forgaffel og større bremser.
    Så checke lige at det virkelig er en 93'er du kigger på.
    Ellers får du endnu ringere køreegenskaber........!!!!


  • #83   26. jul 2015 Men er ikke en måde man kan opgradere køreegenskaberne på den? Eller er den fortabt til kun at havde dårlige(farlige) køreegenskaber?

  • #84   26. jul 2015 Tag ud kig på en og prøv den, man skal ikke altid lade sine drømme gå tabt på grund af andres meninger eller fornuft - det er for kedeligt.
    Der findes mange folk der jo elsker og sværger til V Maxx trods køre egenskaberne.

    Bare pas på hvad du køber, der findes meget lort derude der er sammen byg af skadede cykler med årgangs miks og klyt.


  • #85   26. jul 2015 Jeg tænker, hellere en V Max end en HD fra den årgang???

  • #86   26. jul 2015 Nix Allan, en HD har kun de halve kræfter, og er derfor ikke nær så farlig smiley

  • #87   27. jul 2015 Michael J:
    Den kan sagtens opgraderes til at køre hæderligt, der er flere firmaer der stort set ikke laver andet end vmax dimser. Men man skal være parat til at smide en god slat knaster i maskinen. (eller købe en der er fikset op)


  • #88   27. jul 2015 Jeg har kørt V-Max i flere år, det er en maskine med en stor personlighed og dens sving-egenskaber er på linje med mange, selv nyere, choppere.
    Alt kalde den livsfarlig er noget vrøvl, de er ALLE livsfarlige. Alle har en
    mening om en V-Max, især dem der aldrig har kørt en.
    Stellet kan afstives relativt billigt, på v-max klubbens hjemmeside er der masser af info og der er tons af udstyr til den.
    Jeg savner den af og til, det er en magisk maskine.


  • #89   27. jul 2015 "Den skal mest bruges til hygge ture og ind i mellem skræmme livet af mig med dens acceleration"

    Denne sætnings sidste del skræmmer mig!
    Din MC skal sgu da ikke skræmme livet af dig, du skal derimod synes det er fedt at du har accellerationsevnen til f.eks at komme væk fra en potentiel farlig situation eller lignende. Din MC må sgu da ikke skræmme dig på offentlig vej.
    Ny MCist på MC der skræmmer denne nye = farlig kombination.


  • #90   27. jul 2015 Russer60: overdrivelse fremmer forståelse smiley var ikke ment bogstaveligt men mere som at den skal bringe smil på læben hver gang den får noget at leve af

  • #91   27. jul 2015 Michael>> Så jeg mere rolig smiley Held og lykke mht at finde din drømme maskine

  • #92   27. jul 2015 Her er lidt hurtige cruisers at kigge på.

    http://www.cheatsheet.com/automobiles/9-fastest-cruiser-motorcycles-from-0-60.html/?a=viewall


  • #93   28. jul 2015 Det kunne være sjovt, hvis du ender med en V-Max og så efterfølgende, kommer med en helt nøgtern "anmeldelse" af din oplevelse med den. Både første dags oplevelsen og på sigt:-)

  • #95   28. jul 2015 Hvis det bliver en vmax så skal jeg med glæde lave en lille anmeldelse af den som begynder cykel smiley

  • #96   28. jul 2015 @Jacob

    Nu er du jo heller ikke vant til cykler der faktisk kan styre smiley


  • #98   28. jul 2015 Når man Kører i flok er det altid den hurtigste der Kører bagerst. Så kommer de langsomme ikke bagefter uden nogen ser det. smiley

  • #101   29. jul 2015 Køb med hjertet alt andet vil bare skuffe dig og så får du ikke kørt på den.

  • #102   29. jul 2015 Hold da op en masse meninger, mange sikkert fra folk der ikke selv har haft en vmax, jeg har min nr 2 nu, som er opgraderet i hoved og røv og lider ikke ligefrem af alle de skavanker der bliver fremlagt her, skal dog tilføje at den heller ikke var umulig at køre på til at starte med, men jo den er tung at danse med, og kan overraske dig ved 6000 rpm hvor V-boost åbner, hvis du ligger i et sving og ikke tænker over det, men ellers er den ikke så farlig som rygtet siger. Du skriver 93'er hvis det er en 93 model har den bedre bremser og tykkere forgaffelben end modellerne før og også et par ikke synlige opgraderinger, hold dig ikke tilbage og overvej da under Ingen omstændigheder noget 500-600 ccm som erstatning, men skulle du miste modet efter en prøvekørsel så vil jeg også sige en af de nye i mt serien

  • #103   29. jul 2015 Begyndercykel??? V-max???? Det var dog en sindssyg ide.

    Den har en satans masse heste og fishtailer so bare fanden. Du må sgu da være seriøst træt af at leve


  • #104   29. jul 2015 Lev stærkt, dø ung.

    Vmax er ikke en begynder cykel. Tværtimod. Punktum.

    Som andre har skrevet før mig, vil den straffe dig for den mindste fejlbedømmelse eller usikkerhed.

    Held og lykke med hvad du end vælger... smiley


  • #105   29. jul 2015 fint nok at vælge med hjertet , (derfor må man jo godt lytte til hjernen ) smiley

  • #106   29. jul 2015 Mange, mindre og lettere cykler kan accelerere ligeså hurtigt.
    Eks Honda hornet
    Yamaha fzr 600/1000 Cc
    Alle nemmere og mere behagelige at køre længere ture på - erfaringer fra alle cykler.


  • #107   29. jul 2015 Ikke lige det jeg vil kalde en begynder cykel....

    Stor og tung cykel med en meget kraftig V4 motor, der kræver lidt øvelse at håndtere.

    Men hvis du gerne vil hurtigt på sygehuset eller kirkegården, så køb da endelig sådan en fætter smiley

    En Honda CBR 600 F3 eller F4 vil være et meget bedre bud.

    Eller en Yamaha faser eller Suzuki GSR650..

    Cykler med meget mere end 100hk er generelt ikke noget jeg vil kalde en begynder cykel.

    En Ducati Monster er også et godt bud.
    Generelt kører de godt, lyder godt og ser godt ud i indkørslen.

    Men der er jo selvfølgeligt rigtig mange meninger om den slags smiley

    Et af de mange argumenter er, at man hurtigt løber tør for motorkraft, og det er bedre at købe en stor og hurtig maskine fra begyndelsen.
    I de fleste tilfælde går det heldigvis godt, meeeeen ikke altid.....

    Vælg med lige dele hjerte og sund fornuft..


  • #108   29. jul 2015 Nu er jeg lige nødt til at spørge....

    Hvad må maskinen koste?

    XJR1300 blev nævnt længere oppe - det er en skøn maskine!

    Hvis du skal kigge på Ducati, ville jeg kigge på en S2R eller en S4R. M600 synes jeg personligt hurtigt bliver lidt kedelig.


  • #109   29. jul 2015 vil sige det med at man hurtigt løber tør for kræfter passer altså ikke (ihvertfald ikke på mig)

    startede selv på en droslet XJ600 35hk det først år så de 72hk 2.og 3.år hvor jeg så smed den i gøften da så skulle jeg jo havde en ny kunne jeg jo lige så godt opgradere lidt så det blev FZ750 med 107hk i 1.5 år nu har jeg så købt ny igen FZ1 150hk igen jeg manglede ikke kræfter men valget var FZ1 eller FZ8 106hk mener jeg, men de koster det samme udvalget er støre i FZ1 og self ville jeg på et tidspunkt komme til at mangle kræfter men hoved grunden var at jeg godt ville havde en noget nyere mc planen var at beholde min FZ750 men tildels pga plads mangel og godt kunne bruge pengene til div opgraderinger af FZ1'en
    over vejer jeg nu alligevel at sælge


  • Jack H
    Jack H Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 2 Svar: 4
    #110   29. jul 2015 nu har jeg ikke læst hele tråden, så ved ikke om folk har anbefalet en honda shadow (750ccm) ?? tænkte den måske også har stilen du søger..


  • Jack H
    Jack H Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 2 Svar: 4
    #111   29. jul 2015 eller som andre har skrevet, en honda magna (750ccm)

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #112   29. jul 2015 #96 Du har så ret:::! Jeg kørte Vmax og den var sjov og helt OK. Lidt kantet men det kunde jeg vænne mig til. Det var min bedste vens Vmax. Jeg købte mig en VFR750 og kørte i 5 år lange og korte skøre ture. Når jeg så skulle køre Vmaxen igen blev jeg skræmt. Hold da kæft hvor var den dum til at styre og dummere til at stoppe brat. Dens bremser er rigtig skid. Nybegynder cykkel? Ja og Nej!
    Vi blev ikke født med styrthjelm på dog på trods af alle dumme streger lever vi endnu. Overlever han det første år (jeg tror han vil da selvbevaring instinkt er stærkere end man tror) så bliver han ikke nybegynder mere. smiley
    P.S. Selvbevarings instinkt gør ikke sammen med kontrastyring men det finder han ud af ret hurtig.


  • #113   29. jul 2015 Held og lykke med det...!

    http://youtu.be/VqNYgOvEFH4


  • Bo Ø
    Bo Ø Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #115   29. jul 2015 V-Max som begyndercykel? Så bliver det sikkert også din sidste cykel!
    Start dog som de fleste med en mindre maskine, så du lærer at kører motorcykel.
    At kører hurtigt lige ud, kan de fleste finde ud af.


  • #116   29. jul 2015 Men Bo, hvis han nu bare gerne vil køre hurtigt ligeud, er den så ikke fin nok?

  • #117   29. jul 2015 Jo, men den er sgu noget tung for en absolute beginner.

  • Bo Ø
    Bo Ø Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #118   29. jul 2015 Manden med den gule hat. Jo, for min skyld ingen alarm. Det er bare sjovere at lærer at kører cykel først, inden man anskaffer sig en cykel som V-max.
    Men ellers var det måske en ide at tale med en seriøs forhandler. Tror ingen vil anbefale ham en V-max som første maskine.
    Sandsynligheden for det går galt med en uerfaren chauffør og en V-max er stor.


  • Poul J
    Poul J Tilmeldt:
    aug 2014

    Svar: 1
    #119   29. jul 2015 Du kunne jo også prøve en K 1600 GT, Det rykker ligemeget i hvilken gear, er særdeles svingvillig vægten taget i betragtning, og mange kommer og ser på den ved ishuset. Den kun du både cruise på, o - 130 er også overstået på få sekunder.

  • #120   29. jul 2015 Har prøvet en vmax og nej de styrer ikke særligt godt - har selv haft en gsx 1400 som også trækker godt fra bunden, som styrer bedre end vmax'en men efter min mening stadig er en tung og træg maskine at smide rundt.

    Men det er punkt med at den skal tiltrække sig opmærksomhed tror jeg aldrig jeg rigtigt kommer til at forstå, synes det er et meget mærkeligt krav at købe mc efter


  • #121   30. jul 2015 Man kan jo også se sådan her på det: Lærer han at tumle den Vmax, så kan han jo kører hvad-som-helst bagefter. Og eftersom han ikke har ret meget at sammenligne med erfaringsmæssigt, kan det jo være at han synes at den kører hæderligt, og lærer at køre den inden for grænserne uden at komme galt afsted.

  • #122   30. jul 2015 En Vmax er ikke en begyndercykel smiley
    Mener sgu man skal bruge et år eller to på en ,, fornuftig ,, begyndercykel og få noget grundlæggende rutine og erfaring ind under huden - Inden man kaster sig over en Vmax eller noget andet extremt ;).


  • #123   30. jul 2015 Jeps den er fin til begyndere med skræk eller medfødt dødsønske. Men Selvfølgelig - den ser godt ud ved den lokale Grill

  • #126   30. jul 2015 Fanden Skruzuki eller Ymerhakker - det kan vel være det samme

  • #128   30. jul 2015 hvad så: Honda og Jinlun?

  • #130   30. jul 2015 Det hedder vist Medina Madonna

  • #132   30. jul 2015 Hvis mc mærker skal sammenlignes, så skal modellerne tages med i betragtning.
    Man må ikke sammenligne en suzuki gsxf med en Yamaha fj. Det svarer til at sammenligne en skoda rapid med en Mazda 323....
    Der er ingen forskel på den generelle kvalitet af japanske motorcykler af nyere dato.


  • #134   30. jul 2015 Ta en Haals Jacob smiley

    Har pt en fin fin Yamaha 600 fazer fra 01.. Der er INTET på den som er af bedre kvalitet end på en Suzuki bandit af samme årgang..Og Yamahaen er slet ikke ringe smiley


  • #136   30. jul 2015 Triumph rocket lll ;P
    Meget bedre kvalitet????


  • #137   30. jul 2015 ....men måske ikke lige prislejet hvis man er på en '93 V-max....
    For så ville jeg da foreslå en V-Rod også...!!!!


  • #138   30. jul 2015 Har haft min vmax nu i ca 10 år,og vi lever stadig i et "Had-kærligheds forhold".
    Elsker fordi den levere varen,ser fed ud,relativ billig i drift og giver mig en helvedes masse gode oplevelser.
    Hader den fordi at den stadig efter så mange år,stadig kan tage røven på mig,og prøver at udfrodre mine mc evner i tide og i utide.
    Men alt i alt. Så elsker jeg den.
    5 ud af 6 stjerner herfra.
    Om det er en begynder cykel,hmmm...Nej,tag et år eller 2 på noget der ikke er så tungt og så slå til. Jeg er sikker på du ikke vil fortryde en v-max.


  • #139   30. jul 2015 Søren P
    Det var sku da et indlæg der var til at forstå !


  • #140   31. jul 2015 Lige mine ord Søren p
    Jeg har dog kun kørt v-max 1½ år nu.
    Elsker stadig min.


  • #141   31. jul 2015 Manden skal da have en Hoss Bos den kan også kun køre lige ud. Motoren kan tunes i det uendelige kun pengepungen sætter grænsen. Vækker vel også lidt opmærksomhed.

  • #142   31. jul 2015 #141

    hmm.
    det undre mig lidt at du kender til dens køre eneskaber, når du ikke ved hvad den hedder, det giver så slet ingen mening .

    smiley smiley
    mvh


  • #143   31. jul 2015 Lige min tanke Busa smiley
    Nogen bliver kloge på livets landevej, andre ved at læse på offentlige fora smiley


  • #144   31. jul 2015 Hvor meget v-max har du kørt Knud Ølstykke ?

  • #145   31. jul 2015 Det hander ikke om hvor meget dem der udtaler sig om projektet har kørt Vmax eller ej. (og nej jeg har heller ikke kørt Vmax, men så meget andet i rigtigt mange år).

    Du går da ikke ud og køber en Stradivarius violin bare fordi du har fået et par lektioner og får lyst til at spille lidt.

    Få noget rutine først og opfyld så derefter drømmen .



  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #146   31. jul 2015 Søren P.
    Er du klar at navnet stammer fra Danmark? Yamahasådanen!


  • #147   31. jul 2015 Der er godt nok delte meninger smiley

    men som nogle skriver så er de overbevist at jeg vil slå mig selv ihjel på den?

    Skal det forstås som at den er helt umulig at kører for en begynder eller afhænger det mere af vedkommens mentalitet omkring køre stil samt ens evne til at "holde igen" ?

    Jeg har forstået at jeg kan få andre cykler med bedre køre egenskaber fra standard af. som er hurtigere og "lettere" for nybegynder at styre
    der er kommet mange gode bud men jeg ender altid tilbage til at min "stil" er en Powercruiser

    Jeg kan se en rød tråd som går igen med hensyn til dens styre egenskaber.
    men hvad kan man egentlig forvente af en maskine der er designet for 30 år siden og med inspiration fra de amerikanske muskel biler.
    jeg må indrømme at jeg bliver lettere forvirret da mange vmax ejere skriver at det er langt fra så slemt som mange tror og at med enkelte forbedringer så kan den blive hæderlig at kører på og især det med ekstra tilbehør og kult status tiltaler mig smiley

    Efter at tråden her blev oprettet og med overraskende mange indlæg (havde forventet højst et par stykker)
    har jeg kun fået mere blod på tanden for at Max'en skal være min første cykel
    så jeg ser frem til min første prøve tur på sådan en når muligheden byder sig



  • #148   31. jul 2015 Så længe du bibeholder, bare en lille smule respekt for bæstet, skal det nok gå, den ryger jo heldigvis ikke på baghjul som de fleste R maskiner når man hiver i håndtaget og ja man kan bygge sig fra alle problemer , held og lykke

  • #149   31. jul 2015 Køb nu bare den Vmax hvis det er drømmen! Giver dig 100% ret i at det er en rå og pisse fed maskine.

    ...men køre nu med hovedet og ikke gasarmen.


  • #151   2. aug 2015 FR: En del - primært lejet model 202 i Frankrig.

  • #153   2. aug 2015 Sorry Jacob 2002:-)

  • #155   2. aug 2015 Jacob: det regnede jeg da med.

  • Bo Ø
    Bo Ø Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #156   3. aug 2015 Hvis du godt kan lide stilen, men også have lidt styr over tingene som ny i "faget", så kunne du måske prøve en Yamaha BT 1100, Bulldog. Den er let kørt og uden de helt store overraskelser.

  • #157   3. aug 2015 Bo Ø: du har på mange måder ret, men Bulldoggen har dog meget let ved at ryge på hjul. Den har dog den store V2 maskines gode egenskab med masser af moment fra tomgang + 1 omd/min:-)

  • #158   3. aug 2015 Et forholdsvist udeltaljeret åbningsspørgsmål, da rigtig mange detaljer kan differentiere valget når det kommer til stykket (herunder pris du vil investere!). og en masse snak fra 8tilsyneladende) en del personer der ikke kender V.maxen særligt/overhovedet. Og jeg skal ærligt indrømme at undertegnede også er i den kategori. Dog vil jeg stadig umiddelbart påstå at bl.a. V-maxen bestemt ikke er nogen begynder MC. Jeg havde faktisk selv ønsket da jeg i anden omgang skulle på 2 hjul. Advarslerne dengang var bestemt også mange og historierne (?) på det tidspunkt gik bl.a. på at der næppe var en MC som så mange var kommet galt afsted på. Som jeg husker det var de første modeller og igen som jeg husker det (korriger endelig) menner jeg at jeg især blev frarådet modeller op til enten 93 eller 96 - husker det ikke eksakt. Netop pga. voldsom tankslappertendenser / ustabilt stel ift. kræfter. Men vil du absolut have en monster mc til nogenlunde rimelige penge, hvorfor så ikke en brugt Hayabusa? -Bestemt stadig ikke nogen begynder MC og den er også relativt tung og ingen Mr. swingking, but it does the trick.......
    Hvis jeg lige p.t. skulle anbefale en ny MC til rimelige penge kunne det være en MT07, som jeg faktisk selv synes er rigtig sjov at køre på og her mærker man efter min mening slet ikke den begrænsede effekt på, så vidt jeg husker 74 HK. Har faktisk anbefalet de til den ene af mine egne sønner. Men ellers kører en del af knægtene jeg kender på SV650, som er økonomisk attraktiv og som også følger rigtig fint med en godt stykke op ad skalaen smiley


Kommentér på:
Yamaha Vmax begynder cykel

Annonce