{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.879 visninger | Oprettet:

Indstilling af dyse/karburator på Regal Raptor {{forumTopicSubject}}

Hey MC Galleri.

nu har jeg erfarret at en del her inde har godt styr på det med de 2-hjulede maskiner, så håber i deler lidt ud til en som mig med meget lidt forstand på punktet.

har købt en Regal Raptor Dadyw DD150E. 12hk kinøjser. på 150cc.

Tidligere ejer smed powerfilter på i stedet for at ofre penge på et nyt gumirør ud til original filteret. Efter dette borede idioten hovededysen op, fortalte han mig.

Nu når jeg køre, køre den af helvedes til (prutter ved fuld gas og hakker ned i fart) uden Choker, men ligeså snart jeg slår chokeren til, trækker den fint, men sætter stadig ud ved fuld gas.

Jeg har ingen ide om jeg så skal op eller ned i dysestørrelse. i mit hovede ville jeg mene jeg skulle ned i dysestørrelse, men hvad jeg kan læse mig frem til skal den havde en større dyse hvis den køre bedre med choker?

Og nogle der har ide om hvad std dyse størrelse kan være på sådan en, da det ikke står på dyse'n.

mvh Tim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af dyse/karburator på Regal Raptor
  • #2   26. jul 2015 Er dysen boret, har nålen taget skade smiley ???

    den må du lige forklare nærmere


  • #4   26. jul 2015 Jeg tillader mig at tvivle på at nålen har taget skade, men man borer ikke dyser med et bor. Til det bruger man rivaler, der er lavet til det.

  • #6   26. jul 2015 Da ingen ved hvad størrelse dyse der er i nu (boret op til?). Må du prøve at finde den originale størrelse. Og starte derfra. Det lyder som om at den får alt for meget benzin hvis den sprutter og hoster..... Og det er sandsynligt at klovnen bare har boret løs til en alt for stor størrelse... Det er jo fin justering sådan noget.

    det er rigtigt at den ska ha en større dyse med powerfilter men den har nok fået alt for meget nu.


  • #8   26. jul 2015 En stål nål tager sq ikke skade af en bette grat fra en messing dyse, Kom nu lige ind i kampen ! Der er ingen grund til at male fanden på væggen, Google efter dyse størrelsen, der skal den nok kunne findes, det vil nok være din bedste chance, der kan sikkert også findes masser af info og hjælp hos kinøjserklubben smiley

  • #10   27. jul 2015 #9 Hvis øvelsen gik ud på at hjælpe manden, var det så ikke mere relevant at fortælle hvilken str. dyse der sad i org. Og så ellers bare glemme alle de fine teorier lidt, dem kan man jo så komme med når det bliver tiden smiley

  • #14   27. jul 2015 #13 Sagt på den helt enkle måde, nej det er ikke derfor smiley

  • #16   27. jul 2015 #15 Det kommer så an hvilken slags dyser man taler om, du kan sagtes finde to med samme hul der har helt forskellige numre!! Hvad med at du kom med noget TS kunne bruge, i stedet for bare at kloge dig på noget, som du i bedste fald ved meget lidt om? smiley

  • #19   27. jul 2015 Tom l - Rigtig billigt, er dog bange for de ikke passer på min. kan du se om de gør det? Regal Raptor 150cc Dadyw DD150-E smiley

  • #20   27. jul 2015 Nej, søgte bare på 150 ccm kina mc smiley Men hvis det er samme gevind, er der pæn chance, se evt billeder og sammenlign, eller ring og spørg! Jeg ved godt at det er "gammeldags" men det er også tit "gamle" folk der har de forretninger der har hjemmesider, så de ser det ikke som mærkeligt smiley Ellers tag dysen i hånden, og så rundt og se hvad de lokale har. Thansen var måske ikke et dårligt sted at starte smiley

  • #21   27. jul 2015 du søgte 125 cc smiley og jeg aner ikke om det er samme gevind

  • #22   27. jul 2015 Tja, så må du jo måle det, lidt er man nogen gange nødt til at yde selv smiley

  • #23   27. jul 2015 Ja det kan jeg blive nød til, tak for hjælpen og svarene smiley

  • #25   27. jul 2015 Kjøller, lad nu være med at prøve at kloge dig i noget du ikke ved noget om ! Du vil frygtelig gerne, det ved jeg, og det skal helt sikkert også nok være i god mening smiley mén, nogle gange er det altså bedre at holde dine gætterier/teorierne for dig selv da det slet overhovedet ingen mening eller logik giver, pga. Uvidenhed... Du har renset karburator før, men ved tydeligvis stadig ikke hvad der foregår i sådan éen, hvordan nålen osv fungere i dyserne, at en nål af hærdet stål er hårdere end messing osv. Osv. - Og så er det altså bedre at lade være med at bilde folk ind hvad du tror sker, så det ikke bliver større problem ud af intet...!

    - Og trådstarter kan være helt rolig, det er altså ikke "noget rigtigt pis ! " - hvis nålen endelig skulle ryge ii bunden af dysen med snorkel og dykkerbriller, så er en hærdet nål jo altså det ret meget hårdere end messing, og nålen tager ikke skade, og ingen grund til at købe ny karburator osv... Du skal bare ha fundet den rigtige dyse, længere er den ikke smiley


  • #26   27. jul 2015 #15

    Dysenummer & huldiameter har på langt de fleste mærker INTET med hinanden at gøre.
    Nogen mærker opgive et given flow ved X Millibar vacuum. Andre opgiver ved et bestemt tryk eller en helt 3. løsning.

    Faktum er dyse modeller og mærker kan ikke kan krydses efter hvad man lige har. Med mindre man har datasheet på begge dyser.


  • #27   27. jul 2015 Og så kom vi på forunderligste vis frem til at en150 ccm kineser bare skal på rullefelt!! Eller noget! Det er en kilde til undren (af de helt store) hvad man gjorde før dette ufejlbarlige vidunder blev opfundet! Men der fandtes vel ikke MCer smiley smiley

  • #28   28. jul 2015 Der burde være en funktion som automatisk formindskede skriften, når der gik diskussionstrolling i tråden.....

  • #30   28. jul 2015 Nu er det sgu ved at blive sjovt smiley Vi har en gut der er intet mindre end verdensmester i karburator, godt nok uofficielt og efter egen mening, men alligevel, det er da stort!! Og han kan så ikke få den stakkels MC til at køre smiley Det er tilladt at gå i chok nu smiley

  • #31   28. jul 2015 #27
    Prøvestande var opfundet FØR forbrændingsmotoren, så de to ting har altid gået hånd i hånd. Faktisk var effekt måling, allerede brugt på dampmaskiner og vand møller først.

    Ang om man bør anvende rullefelt på kinøjser maskiner, så har jeg en helt klar holdning om. De bør parkernes her i stedet:
    https://www.google.dk/maps/place/Mariana+Trench+National+Wildlife+Refuge/@22.434355,146.2035387,3z/data=!4m2!3m1!1s0x66d68f4a4dae6b63:0xa347087314d7e066


  • #32   28. jul 2015 #31 Aha, ja så lærte jeg igen lidt, MCG er pragtfuldt! Tænk bare, man kørte dampmaskiner ind på rullefelt smiley Prøv at respektere at der findes mennesker der kan lave noget uden at have en PC i hånden, jeg tror at de samme mennesker sagtens kan forstå at du mener at det er det eneste det virker, men de behøver til gengæld ikke at håne dig, det er da en forskel der er til at tage og føle på!

  • #33   28. jul 2015 Nu tvivler jeg på der er nogen, indkøring på en dampmaskine. Men effekt har altid være, en ret afgørende faktor for. Hvad der kan kobles efter drivkilden.. Damp eller forbrænding.

    Det var så ikke mig, der bragte hverken PC eller rullefelt ind i denne tråd.



  • #35   28. jul 2015 Nu tror jeg at i må lege videre selv smiley Den er vist kørt pænt af sporet nu! Men til TS, håber virkeligt at du får gang i den, hvis alt andet glipper er du velkommen til at komme over til mig med den, selv om jeg hverken har rullefelt eller forstand på karburatorer, har jeg altid fået dem til at køre smiley

  • #37   29. jul 2015 Ctrl+Alt+Delete smiley

    - Så der plads til endnu flere gode tips i tråden!

    Astalavista smiley


Kommentér på:
Indstilling af dyse/karburator på Regal Raptor

Annonce