{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.762 visninger | Oprettet:

Mc beklædning? Nystartet mc, hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg er i gang med at tage kort til mc. I den forbindelse kigger jeg på tøj hertil. Jeg har netop prøvet et par bukser som jeg havde fundet på dba, som ikke var brugt. Synes de sad mærkeligt i forhold til beskyttelse på knæene. Kørte i thansen og prøvede et par bukser der. De sad lige så mærkeligt. Beskyttelsen af knæene sad under knæet, nærmest på skinnebenet. Skal den det? Jeg er klar over jeg har lidt korte ben, men ikke unormalt korte ben. Og selvom jeg sad på hug, syntes jeg ikke beskyttelsen trak sig op på knæene. Så sagde nej til et ellers godt tilbud på dba. Lær mig lige noget om mc beklædning, tak!

Martin, 32 år


Kommentarer på:  Mc beklædning? Nystartet mc, hjælp!
  • #2   28. jul 2015 når du bøjer benene, sidder beskyttelsen så ikke fint ?
    du har ikke strækte ben når du kører motorcykel smiley


  • #3   28. jul 2015 Jeg vil have tekstil. Jeg synes ikke om læder. Når jeg bøjer benene synes jeg ikke det kravler helt på plads. Beskyttelsen dækker lige netop knæskallen. Og så ellers ned til skinnebenet. Jeg vil mene det skal dække hele knæet, hvor knæet bukker? Eller er jeg forkert på den?

  • #6   28. jul 2015 Den dækker også knæet lidt. Men synes der er mere beskyttelse under knæet. Og det kan jeg ikk få til at hænge sammen. Er der måske en der vi vise et billede med bukser på, hvor jeg kan se hvor jeres knæbeskyttelse sidder i forhold til jeres knæ?

  • #7   28. jul 2015 Okay Rene. Godt tip. Hvor ligger deres butik? smiley

  • #9   28. jul 2015 Dem må jeg da lige besøge en af de nærmeste dage smiley

  • #11   28. jul 2015 Jeg skal kun køre når vejret er godt sådan set. Og det sæt jeg havde fundet på dba kostede 500 kr! Så jeg er slet slet ikke med på de priser der.

  • #12   28. jul 2015 De første 2-3 år jeg kørte mc, trillede jeg rundt i et sæt jeg havde købt på dba til 750,- så det behøver ikke koste en bondegård - men hvis du vil have et nyt sæt tøj så koster det...

  • #13   28. jul 2015 Men sørg for at købe noget der er slidstærkt og med god beskyttelse, nu du ikke er til lædertøjet - det er det eneste der er mellem dig og asfalten ved et styrt....

  • #14   28. jul 2015 Det er jeg klar over. Ja beskyttelse er alt afgørende, og knæ, albuer osv skal være beskyttet. Men lige nu tror jeg ikke jeg bliver den store biker. Det er mest for sjov når solen skinner og køre lidt ture. Så jeg er ikke ude i nyt tøj. Er der forskel på hjelme og deres beskyttelse? Jeg skal have en fullface hjelm.

  • #15   28. jul 2015 Bare vælg en der sidder rigtigt, de virker allesammen - forskellen er komfort, støj og vægt.

  • #16   28. jul 2015 Det er godt nok en dyr branche jeg har sneget mig ind i her smiley

  • #19   28. jul 2015 Ja. Jakke og bukser. Var bare i tvivl om beskyttelsen sad rigtigt. Men det
    lyder til at det åbenbart skal sidde sådan.


  • #20   28. jul 2015 Du bruger hurtigt 2000,- på dba for at være dækket ind
    500 til et sæt tøj 500kr ca til en billig hjelm 250 til et sæt handsker
    500 til et par støvler, 250 kr til rygskjold.


  • #21   28. jul 2015 personligt ville jeg smide 1000-1500 på en ny hjelm
    jeg kører på 4 år med min caberg som kostede 800,- hos louis.de


  • #22   28. jul 2015 Tyske priser er også noget lavere. Har kigget lidt på heyberry.de. De er lidt lavere end dk priser

  • #24   28. jul 2015 Hvor høj/stor/lav/bred er du?? Har et Frank Thomas tekstil sæt du kan få billigt.... Hvis det passer....

  • #25   28. jul 2015 Jeg har målt mig frem til at xl må være min pasform

  • #26   28. jul 2015 Ok.... Det jeg har er desværre til M/L....

  • #27   28. jul 2015 172 høj ca. 95 kg

  • #28   28. jul 2015 Ja det er desværre for småt smiley

  • #29   28. jul 2015 Fuld beklædning i ordentligt kvalitet - og sikkerhed - runder nemt 10.000. Ikke dermed sagt, at man ikke kan finde noget godt brugt. Så hvis udgangspunktet er, at du bliver skræmt af en pris på 500 for et brugt sæt, så er du godt på vej til at vælge den forkerte hobby.

    Dragt, hjelm, handsker, støvler, rygskjold får du ikke til 500 brugt. Eller 2000. Eller i Tyskland. Husk det handler om sikkerhed (og sekundært pengene).


  • #30   28. jul 2015 min personlige menig er at du får ikke et ordentligt (nyt) komplet sæt for under 7000

  • #31   28. jul 2015 Det bliver aldrig en hobby. Det er et køretøj. Færdig bum. Et sæt på 500 skræmmer mig ikke. Men bruge 10.000 på tøj, fordi jeg skal køre et par ture i godt vejr, det gør jeg ikke. Det bliver hverken hobby eller livsstil det her. Det bliver kun alternativ til bilen når solen skinner. Jeg
    forstår godt folk der køber sig fattig i det. Og fred være med det. De går nok mere op i det end jeg nogensinde kommer til.


  • #32   28. jul 2015 bare et brugt rygskjold koster omkring 500

  • #33   28. jul 2015 Som ny håber jeg du ombestemmer dig og går læder. Jeg fik en røvtur i starten af denne sæson og mit læder virkede over alt forventning..

    Husk et rygskjold..


  • #34   28. jul 2015 smiley Det er som om du ikke forstår at den ene gang der kommer en tosset bil eller du mister fokus et halvt sekund.. Så er det lige meget hvilket hobby plan du eller jeg kører på.. Så kommer det ned til din beskyttelse / udstyr.

    Jeg ville hellere brug mine penge på ordentlig beskyttelse og et kursus eller to som ny kører end at ligge de sidste penge på MC geil.. Men sådan er vi jo så forskellige smiley


  • #35   28. jul 2015 Det er jo selvfølgelig dit valg - pris og kvalitet hænger desværre blot sammen. Husk det, når du vælter og du har 1 mm stof mellem dig og asfalten.

    Ingen moralprædiken, men husk sikkerheden smiley


  • #36   28. jul 2015 Jeg forstår det da udmærket godt. Chancen for at køre galt er lige stor. Måske endda større i mit tilfælde uden erfaring. Men jeg har prøvet at sæt læder. Og det sidder virkelig dårligt. Jeg bryder mig ganske enkelt ikke om det. Selvom jeg er klar over at det beskytter bedst. Men jeg takker for alle jeres svar. Det gav lidt mere mening.

  • #37   28. jul 2015 Jeg arbejder på en tankstation. Hvis du vidste hvor mange på en dag jeg så i cowboybukser og t-shirt.. Du ville ikke tro mig!

  • #38   28. jul 2015 Hvis læder sidder dårligt, så skal du naturligvis ikke vælge læder. Punkt nummer et må klart være, at det skal være komfortabelt.

    God jagt. Der var iøvrigt et komplet sæt Held og Revit (dragt og støvler) til salg herinde til 1000.


  • #39   28. jul 2015 nu er det jo ikke sikkert det du prøvede der rent faktisk passer til dig lyder ikke sådan

  • #40   28. jul 2015 Nej måske ikke. Måske var det lidt for lille. Og det går jo ikke. Men jeg år bare ikke læder typen smiley

  • #41   28. jul 2015 fair nok

  • #42   28. jul 2015 Danske tøjimportører har en ide om at danskereer højere og har længere ben end de har. Dette gælder også importører af MC-tøj.

    D prøver sådan set det rette, når du går ned i knæ med bukserne, bliver beskyttelsen siddende under knæene er de forkerte. Efter min mening er der kun Rukka og Storgaard der kan levere i den rigtige liv/længde kombination, Det er lidt interessnt idet begge især Rukka er ret dyre, men begge er prisen værd!!


  • #43   28. jul 2015 I øvrigt: Ditvalg af tekstiltøj er yderst fornuftigt som det første sæt!!

  • #44   29. jul 2015 Blot til info, så bruger jeg et par kevlar bukser fra Thansen og der sad beskyttelsen også lidt lavt, men det kan justeres smiley Knæbeskytterne sidder fast med velcro og kan flyttes lidt i alle retninger smiley Jeg ved dog ikke om det samme gælder andre bukser.

  • Ib N
    Ib N Tilmeldt:
    mar 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 21
    #45   29. jul 2015 XL moto i Sverige har et nyt sæt med jakke og bukser for små 1000 SKr.
    Ser ok ud - tjek deres hjemmeside. Har købt dele hos dem og de er ok.
    Og har bytteret hvis det nu ikke passer. Fin service.

    Ib


  • #46   29. jul 2015 det er faktisk først nu jeg læser hele tråden, og derfor har jeg ikke tidligere set de forskellige indlæg vedr. sikkerhed.

    I 70erne kørte rådet for større færdselssikkerhed en kampagne med et billede af to mennesker der bortset fra hjelme var nøgne under mottoet: Det vigtigste sikkerhedsudstyr sidder inden i Hjelmen, Hvor var det dog sandt! Det er rigtigt som du siger, at skal man have udstyr, skal det passe, men ellers synes jeg selv, man skal sikre at man har fastsiddende sko, lange benklæder, handsker(fingre der bliver ved hånden, kan som regel sættes på igen), jakke og hjelm på. Så er man lovlig og rimeligt beskyttet, hvis man ellers passer på. Jeg ved, at jeg bliver Flamed for dette, men jeg mener du har ret - Det er vigtigt IKKE at få brug for sikkerhedsudstyret. Du kan have verdens mest solide beklædning på, hvis du rammer et vejskilt med bare 50 kmt - du bliver til en marmelademad! Tænk dig nu meget godt om


  • #47   29. jul 2015 vil give knud ret det vigtigste er hovedet derfor drikker jeg fx ikke (heller ikke bare en) når jeg skal ud på MC
    men man køre typisk mere sikkert/mindre stift hvis man føler sig godt beskyttet hvis der skulle ske noget


  • #48   29. jul 2015 tak for jeres svar. jeg har købt jakke, bukser og støvler i dag, et brugt sæt fundet på nettet, som sad godt og ikke er brugt særlig meget. Henholdsvis af mærket Held og af mærket rev'it. Det virker som lækker kvalitet.

  • #49   29. jul 2015 KJ 92 DK:

    Jeg har det altså lige omvendt: Jo bedre jeg er klædt ud, jo mere tænker jeg på at jeg kan vælte, og jo mere varmt får jeg det. Derfor er jeg mere sikker når jeg har det på jeg skal og ikke mere!!!


  • #50   29. jul 2015 #46 Jeg er til dels enig, men man kan sige det samme om sikkerhedsseler, airbags og vel også styrthjelmen.
    For mig er det en afvejning. Løst rygskjold vil ligge i skabet og ikke blive brugt.
    Jeg bruger istedet jakker med opgraderet rygskjold. Det giver ikke samme sikkerhed, men det bliver brugt i min virkelige Verden.
    Jeg bruge mine cykler som transport, når vejene ikke er glatte. Og det fungere bare ikke at skulle have alt udstyret på for at hente en pose kaffe.


  • #51   29. jul 2015 ja jeg har det dsv sådan at når det bare ikke må ske (fordi jeg ikke er godt nok foberedt) så sker det næsten med garanti

    Held og rev'it er begge ganske ude mærket kvalitet


  • #52   30. jul 2015 Da du jo er fra Falster (Intet galt i det) er det ellers oplagt lige at hoppe på Scanrejser bussen til Lübeck og komme i Louisfilialen dernede.
    http://www.skanrejser.dk/index.php/busrejser/tyskland/bordershop-endagstur
    De sætter gerne en af ved rundkørslen ude nær butikken.


  • #53   10. nov 2015 Håber du har lyst til at ændre dit mindset.. Hvad vil du helst styrte i fuld udstyr eller med t-shirt på? Asfalt smadrer et par jeans på under 2 sekunder hvis du kurer og t-shirten hurtigere... så hvis du virkelig bare ikke gider at ligne et menneske igen så giv den da gas med 500 kroners udstyr...

    En af mine kammier røg ned forrige uge må det være... han kørte frontalt ind i en bil og røg under en lastbil.. han lever kun fordi han havde sin læderdragt, hjelm, rygskjold osv. på...

    Så tænkt dig om før du kører afsted som de hatteugler der kører urndt i t-shirt og jeans.


  • #54   10. nov 2015 Jeg har købt udstyr. Men hvis skyld var ulykken? Opmærksomhed er vigtigt!

  • #55   10. nov 2015 Ahhh havde jeg ikke set Martin


    og som jeg forstod det var det bilen der trak ud smiley


  • #56   10. nov 2015 Så er det med at have kontra styring smiley

Kommentér på:
Mc beklædning? Nystartet mc, hjælp!

Annonce