{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.519 visninger | Oprettet:

sælger ombyggede mcer ? {{forumTopicSubject}}

Når jeg kigger på marked , kommer der ofte ombyggede japanercykler fra 75 til 85 frem til nogen ganske høje priser 40-70 tusinde . og jeg tænker sælges disse cykler mon ? hvad har du hørt og hvad ved du smiley (dette er ikke en fordømmelse eller andet af disse , men en undren og nysgerighed, omkring emnet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sælger ombyggede mcer ?
  • #1   31. jul 2015 De gode af dem ryger til prisen, eller lige der omkring. Mange har ikke muligheden/evnerne til en omfattende ombygning, og betaler sig gerne fra det.

    ...og så er der dem som TROR de har fremmanet guld, men i virkeligheden er det en være gang ragelse, til en tårnhøj og urealistisk pris.

    Custom er svær at sætte en pris på. Ofte er der jo tale om en unik maskine (på den ene eller anden måde...) og prisen afhænger af den rette køber og hans smag.

    Standard maskinen er langt nemmere at sætte en markedspris på, da man jo har noget at sammenligne med.


  • #2   31. jul 2015 Når nu du undres over de 70er cykler er du ikke alene! Det får mig næsten til at tænke på den med Sebastian "Du er ikke alene" smiley Mon ikke det er fordi de cykler er skrællet for alt overflødigt, og dermed har fået status af caferacere? smiley

  • #3   31. jul 2015 Det er egentlig ikke prissætningen der undrer mig , det er mere et spørgsmål , om der sælges nogle af de mcer , (hvis der ikke står wm på )

  • #4   1. aug 2015 Det er da i hvert fald højeste mode med den slags cykler.
    I Københavnstrup fiser de rundt alle vegne.
    Importøren af Power Wrap er lige flyttet fra en 2 værelses på Vesterbro til et palæ på Strandvejen.....!!!!
    Til gengæld er slagsprisen for ½ bagskærm styrtdykket på dba på grund af det store udbud.
    Uden at vide det - ja jeg tror de sælger - stort.
    Ville jeg selv give så mange penge for sådan en cykel - Nej.


  • #5   1. aug 2015 Jeg har også undret mig, ikke så meget over prisen - men over hvem f.... køber dem til de priser smiley

    Jeg tror de bliver solgt de fleste af dem, ihvertfald dem som er bygget ordentligt... der er selvfølgelig nogle af dem som er helt ude i skoven mht. prisen.

    Jeg har på fornemmelsen at prisen i Kjøwenhavn for sådan en gammel havelåge (som min egen!) er markant højere end i den virkelige verden smiley


  • #6   1. aug 2015 Det er jo somregel udbud og efterspørgelse der sætter prisen, og da det er på mode med retro cyklerne lige pt. Er det klart at nogle tror de står med guldægget.
    Her tænker jeg også på dem som har en gammel låge som har stået gemt bagerst i en gammel lade og rustet, de tror pludselig at lige netop deres rust er guld værd.
    Og ja - hvis folk ikke selv kan eller har et realistisk syn på hvad gammelt jern burde koste, lige så længe til der være folk der sælger til overpris.


  • #7   1. aug 2015 "4"5" , det kan da være det er en KBH ting ,
    Markedsmekanismer er jo som de er , og synes da også en del af dem er fede , hvis man kigger på flere af de nye mc modeller , kan man jo også tydeligt se hvad der er moderne smiley nøjagtig lige som man for år tilbage ,kunne se streetfigterne , dannede skole for fabrikkerne.
    Mit indlæg skal heller ikke ses , som at jeg synes flertallet er overpriced , er sikker på at mange har kostet en god del penge at bygge ,(selv om man nogle gange ser annoncer ,hvor der står ,unik findes kun den ene , og tænker "ja heldigvis" smiley


  • #8   1. aug 2015 Interessen for at have noget som andre ikke har, er steget på alle typer produkter i verden. Hvis man ikke har evnerne til at customize selv, så må man købe et færdigt projekt.
    Hvis ikke at interessen, eller pengene, rækker til f.eks. en custom HD, så må man vælge mellem de mange, mere eller mindre vellykkede, projekter der udbydes til salg. Mange af dem hverken fortjener eller indbringer de priser de tilbydes til.


  • #9   1. aug 2015 Det er mig egentlig en gåde, hvordan man kan sælge en mc, der er skåret i, så den aldrig kan blive lovlig, men bare man kalder den cafe eller bobber, så kan man få 4-5 gange så meget for den. Men den sidste idiot er åbent bart ikke født endnu.

  • #10   1. aug 2015 Min LS 650 er nok den sidste i Danmark med hel bagskærm og uden tekstil på udstødningen.
    Den må da være penge værd, som det eneste originale udgangspunkt.

    http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article4634718.ece

    Den er nu også sjov at der er så meget salg at det kan betale sig.


  • #11   1. aug 2015 Solgte min BMW cafe racer fra 79 samme dag den blev sat til salg. Blev solgt til prisen og havde 5 andre købere der stod i kø.
    Min erfaring siger, at hvis de er lavet rigtig og med finish, så er der mange kunder der gerne betaler prisen, hvis den ellers er realistisk.


  • #12   1. aug 2015 Udvid horisonten.
    Cafe racer er enormt i US. Frankrig Italien og sikkert også mange andre steder

    Bruger man rigtige dele og bygger ordentligt er det penge værd. Bygger man rat look uden forstand på noget så er det hipster lort til 5-8000kr kassen


    Tror moden er kommet for at blive for de oser af personlighed. Tjæk evt mit build


  • #13   1. aug 2015 Michael , hvem er det henvendt til ??

  • #14   1. aug 2015 Dig eller andre der ikke har set det har været kæmpe stort i mange år i udlandet ;). Det var posetivt skrevet ikke negativt

  • #15   1. aug 2015 Sætter man ikke bare powerwrap på, forkorter bagskærmen og kalder den bobber/cafe racer/something og så er det guld værd eller har jeg misforstået noget?

  • #16   1. aug 2015 Dit indlæg undrede mig bare , da jeg ikke synes der er nogle ,der ikke har set at caferacer er stort , snakken går egentlig mere på om der bliver solgt noget der ikke er lavet af kendte ombyggere , Kan ikke se dit cafeprojekt , kan du ikke linke til det ?

  • #17   1. aug 2015 Søren som så tit før tror jeg du tager fejl. Men det nok spild af kræfter og prøve og forklare dig at det er det ikke hvis man ligger sin sjæl og arbejds kræft i

  • #18   1. aug 2015 Det jeg mener Michael er. Er det stort i udlandet så bliver det også stort her. Man kan jo sælge i udlandet hvor det helt ok og skære stel. Det ikke mange wm bikes der køre i dk og de andre der bygger seriøst i dk sælger meget ud af landet

    Som andre har skrevet så følges kvalitet og pris ad. Men cafe racer er meget personligt hvis man selv står i det. Hvor er du fra ?


  • #19   1. aug 2015 fyn , ja tror ikke vi er uenige , "udvid horisonten" undrede mig bare ,

  • #20   1. aug 2015 Michael

    http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/28279-cafe_projekt_

    Hvis du er i Roskilde en dag så skal du komme forbi vores værksted det er et sted som vi har bygget op og nu skruer 20 folk MC der meget blandet nogle gamle englændere andre offroader og så der lidt cafer også. Så får du føelse af det



  • #21   1. aug 2015 Beklager ordvalget det var ikk negativt ment

    Men jeg blev meget overrasket over hvor stort det var i Frankrig. Selvom jeg har været i det en del tid nu

    Men se min bygge tråd det er ikke bare heat warp og afmontering af skærme. Eller måske hos nogle. Men tror man skal passe på med og generalisere


  • #22   1. aug 2015 Michael ; alt forladt smiley jeg vil kigge på dit album , og skrive hvis jeg er forbi Roskilde en dag ,tak.

  • #23   2. aug 2015 Tror nu Sørens indlæg skulle læses som værende en smule sarkastisk - netop fordi der tydeligvis er mange der netop gør sådan og så kalder en cafe-racer og sætter den til salg for tåbelige priser smiley

    Jeg er kommet til at bygge en cafe-racer helt uden powerwrap og mat-sort direkte fra dåsen, med med fokus på køreegenskaberne i stedet for - så det er nok godt den ikke skal sælges smiley


  • #24   2. aug 2015 Ingen Powerwrap!!!!
    Den er du dømt til selv at eje i al evighed!!!


  • #25   2. aug 2015 Nogle gange er man bange for der er puttet piller i rødvinen smiley

    profilbillede
  • #26   2. aug 2015 Men der er Power Wrap på Brian, så den er dømt til evig berømmelse smiley

  • Bo Ø
    Bo Ø Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #27   6. aug 2015 Syntes også det er utroligt. Måske ikke så meget med priserne, for selvfølgelig kan det være dyrt i stumper og tidsforbrug at ombygge disse 70/80er cykler. Men hvorfor køber man sådan en ombygget cykel?
    Hvis man ønsker en cykel med et personligt præg, så skal man vel bygge den ud fra den ide man har og ikke købe en andens ide!
    Netop når man møder sådan en maskine/mand er det spændende og hører om ombygningen, og det bliver ofte til en lang snak. Hvis folk har købt en ombygget maskine, så er jeg ret hurtigt videre for at møde nogle interessante mennesker.
    Ordsprog; "man skal ikke pynte sig med lånte fjer", og det syntes jeg er så meget rigtig, når man taler om ombygning af "den personlige kværn".


  • #28   7. aug 2015 Mange har ikke tiden eller evnerne til og bygge så det nemmere og købe ,.

  • #29   7. aug 2015 #27
    Selv om jeg er håndværker, så køber jeg gerne hjælp hos andre håndværkere.
    Forstået på den måde, vores evner er forskellige og hvis der er en der er bedre end mig, så køber jeg gerne hans hjælp, hvis jeg vil have det bedste.


  • Bo Ø
    Bo Ø Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #30   7. aug 2015 #27. Fuld forståelse. Man kan sældent alting selv, så hjælp udefra til at bygge det Project/cykel som man ønsker er ganske naturligt!
    Men det er ikke det samme som at ønske sig en speciel cykel, og så gå ud og købe en som er en andens ide og håndværk.


Kommentér på:
sælger ombyggede mcer ?

Annonce