{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Mc uden ansvarsforsikring.. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg er kommet i den uheldige situation at mit forsikrings selskab oplyste mig den forkert pris, da jeg tegnede min ansvarsforsikring hos dem (Fair, de inkompetente spassere). Prisen var oprindeligt 4k for ansvar, men efterfølgende blev den tryllet om til 11k om året (stadig kun for ansvar) på min Honda Hornet.
Fik mc'en i august og tegnede derefter forsikringen som dem, fik omregistreret mc'en med forsikringsbeviset fra Fair.
Fik dog aldrig en regning eller police fra dem (hvilket jeg undrede mig meget over). Så ringede de i denne uge og sagde at der var en fejl i min forsikring, og at prisen nu var de 11k. Sagde at de kunne droppe det, og jeg så ikke skulle have den, da det var alt for dyrt. Nu siger Fair at jeg ikke har nogen forsikrig hos dem, men motorkontoret siger at jeg stadig er forsikret hos fair..hmm jeg er forvirret.
Vil helst ikke afmelde den på motorkontoret, da det igen koster gysser.
Mit spørgsmål er nu, om jeg bare kan sætte den i gagagen for i år, uden at afmelde den og uden ansvarsforsikring..? Ved godt det er forkert og sikkert ulovligt, men chcecker politiet virkelig den slags, eller får jeg automatisk et girokort ind af døren, når Fair engang afmelder mig på motorkontoret..?
Håber I forstår hvad jeg mener, og hjælpe mig i denne situation..
Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mc uden ansvarsforsikring..
  • #1   5. okt 2006 Når fair afmelder den giver motorkontoret dig besked!

    fik du ikke tilbudet på 4000 på skrift?

    /Kristian


  • #2   5. okt 2006 Når du sætter den ind for vinteren, er der jo ikke noget problem. Du må bare ikke køre på en mc når der ikke er tegnet ansvarsforsikring.

  • #3   5. okt 2006 Om ikke andet ville jeg skynde mig at tage kontakt til GF hvis du kun skal have ansvar, alt efter hvor du bor og din erfaring kan det gøres for et par tusind.

  • #4   5. okt 2006 du har været her siden 5/5-06 må vi ikke se den fine maskine? fuck dem, sig til dem at du skrider hvis du ikke får den forsikring til den pris de har lovet, de skal sgu ikke rende dig i røven, ellers hvis de ikke vil være med på det, så sig til dem at du aldrig agter at ringe til dem, om de så var det sidste forsikringsselskab på kloden, og det skulle du nok fortælle til alle du kender

  • #5   5. okt 2006 de har sgu ingen skrunler når det kommer til vores pengepung, men når det er dem skal punge ud, så kan de lige pludselig finde alle mulige smuthuller, latterlige røvhuller, sådan er de KUN fordi at de er en NØDVENDIGHED for os men køretøjer, så kan de tillade sig alt, men prøv da gf i stedet

  • #6   5. okt 2006 Tak for jeres hurtige svar!!!!
    Sagen er den, at da jeg tegnede forsikrigen spurgte fair medarbejde om tidligere køretøjer, hvor jeg svarede at det er min første mc og jeg aldrig har haft en bil . Derefter spurgte han om hvor længe jeg har haft kørekort til bil, og jeg svarer i 6 år og står ikke registeret for nogle skader.."ok så har du 6 års skadefri kørsel" siger han".
    På forsikringen til de 4k, står der så 6 års skadefri kørsel..Så ringer den samme person og siger at fejlen er den, at jeg skulle stå som ejer af køretøjet, før det tæller, og prisen nu er mere end fordoblet...fortæller ham at det var hans egne ord ( de 6 års uden skader), og der står jo i forsikringen at det er mit første køretøj..
    Han svarer igen at han altid spørger om registeret skadefri år (bare ikke da jeg snakkede med ham)..På papirene står der bare skadefri år, og ikke noget om at jeg står som ejer af mc'en eller bilen...


  • #7   5. okt 2006 fuck dem siger jeg bare, ring til gf i stedet


  • #8   5. okt 2006 Og jo, der kommer snart billeder af Hornet'en...den er simpelhen for fed...:-)

    Men hva siger i om den kan komme i gagagen uden afmeldes og forsikring..?
    Har bare ikke så mange penge lige pt, og tænkte at jeg bare ville tegne en ny forsikring til foråret..f.eks. hos Gf..
    Andreas


  • #9   5. okt 2006 stil den ind og sig du ikke har tænkt dig at betale en skid når de røvrender folk sådan, har du papir på at den skulle koste 4kilo?

  • #10   5. okt 2006 Du må gerne have din mc til at stå uden ansvarsforsikring - det bliver først kriminelt og relevant når du hopper op på dyret og kører en tur.

  • #11   5. okt 2006 Okay, tak for det..det var det jeg ville høre..

    Har papirende med de 4000kr og 6 års skadefri kørsel på. Så kan jeg jo diskuterer med Fair, hvad de 6 år betyder, her fra og til nytårs aften..Men det får jeg nok ikke meget ud af.
    Har dog ABSOLUT ikke tænkt mig at betale noget til dem, da min forsikringen ifølge Fair er opsagt.


  • #12   5. okt 2006 Ja det er også det er tænker, at de måske gør...ringede og spurgte damen på motorkontoret, og hun sagde at det kun var hvis jeg kørte/blev stoppet på den, at de ville opdage det..

    Men mon ikke der er en lille alarm klokke som ringer hos politiet, når en forsikring afmeldes, uden der kommer en ny eller afmeldelse af nummerpladen..
    Må vist ringe lidt rundt i morgen til div. forsikringer..denne gang opatger jeg sku samtalen..


  • #13   5. okt 2006 Det kan ikke lade sig gøre at have plader på mc'en uden at have ansvar på... hvis fair afmelder den får du besked fra motorkontoret om at aflevere dem... end til da kører du bare med fair som forsikring, hvad enten de kan lide det eller ej...


    /Jan


  • #14   5. okt 2006
    Jan Skov (Århus)
    Nemlig også det jeg mener,,men så mener jeg også at fair er i sin ret til at sende en ekstra regning for den tid de er "tvunget" til at forsikre den. Man har da før hørt om een der har solgt sin mc med plader på, og så køberen snøvler med at få den omregistreret i sit eget navn. Og så kommer der en ekstra regning til sælgeren,,selvom han har afmeldt den hos sit selskab..
    Mvh. Michael


  • #15   5. okt 2006 Okay så må jeg finde på noget i morgen...altså enten afmelde den eller finde et andet selskab...

    Det lød på fair-manden, som om jeg kun havde en midlertidig forsikring hos dem, indtil det hele har på plads med policen osv..

    Gir dem også lige et kald og får afmeldensen på skrift...ang de 11000, så har jeg jo aldrig skrevet under på det..kun de 4k, hvor der var fejl i, såden den ikke kunne oprettes..
    Håber godt nok ikke, at der er en regning på 11k på vej til mig..
    Btw. virkelig fed Hornet du har dig Jan..


  • #16   5. okt 2006 Hey Andreas....
    Dengang jeg skulle have min første forsikring, fik jeg min "mester" til at skrive under på at jeg havde kørt skadefrit i 5 år i firmaets servicevogn.
    Men nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om du køre bil på dit arbejde..... Jeg fik ihverfald nogen gratis "trin" smiley
    Mvh Thomas


  • #17   6. okt 2006 Jeg oplevede noget af det sammen med Codan. Ringede og fik tilbudt små 4.000 for ansvar, men da girokortet kom tre måneder efter (i novmber) stod der 12.000. Men fik dem snakket ned i 6.000 og så var jeg ellers hurtig til at aflevere pladerne på motorkontoret.
    Men kunne ikke slippe for at betale for de tre måneder de var om at sende regningen... Spassere...
    Forsikringsfolk burde få 2-3 ugers fængsel om året... For at have det arbejde. det er kun rimeligt.

    Nu er jeg forresten ved GF, og de forlanger den pris de siger og er rimelige hurtige med at yde service og sende regningen... Der er jeg godt tilfreds.


  • #19   6. okt 2006 jeg har så en anden ting at tilføje i dette tilfælde, jeg havde min gs ved danske forsikring (topdanmark) og den havde jeg så i 7 mdr, men da jeg så opsagde den forsikring i forbindelse med at jeg solgte den maskine, så kom der en regning på 1800kr, for opsigelse i utide, havde bare opsagt den i en månedes varsel som der stod i betingelserne, begrundelsen lød "det er fordi at du ikke har haft forsikringen i et år" så bad jeg ham pænt om at stikke den regning op hvor solen ikke skinner og det ej heller lugter af lagkage, fik dog 2 rykkere for den, men det stoppede da jeg enten bad ham om at hive mig i retten for at få de penge eller holde med at sende de rykkere, fordi de får ALDRIG en krone af de 1800

  • #20   6. okt 2006 Kun et svar = GF Forsikring

    (link fjernet)

    (link fjernet)


  • #21   6. okt 2006 Jeg har GF Forsikring og har ansvar på min CBR1000RR Blade for 2400kr om året og er 31 år, har haft motorcykel i et år nu og bil indreg for mange år siden i 2-3 år, men med de biler jeg har står de ikke pt i eget navn ;o)

    Men husk du kun kan have ansvar på hvis du ikke har lån i cyklen. Den går ikke hvis du har lånt til den.


  • #22   6. okt 2006 Enig med Michael. GF og Top Dk er nok de billigste i dk med hensyn til ansvarsforsikringer på mc.

  • #23   6. okt 2006 husk at afmelde den inden 14 dage efter de har oplyst det ellers hænger du påpengene indtil du afmelder den , har prøvet det med bil. prøv gf ja

  • #24   6. okt 2006 Har lige snakket med Fair...Min forsikring som jeg fik den mc'en omregisteret med, ar kun et tilbud...
    Har fået dem tl at sende det på skrift, og der er ingen regning på vej til mig..puhaa
    De sagde at de snart ville afmelde den, hvor jeg derefter havde 1 uge til at enten tegne en ny forsikring eller afmelde den. Men jeg ville få et brev om dette.
    Er studerende og har lige snakket LærerStandens Bandforsikring, som tager 3800 årligt for ansvar..Gf tager 5062, så jeg hopper over til lærerne..
    Tak for på gode og hurtige svar, vil nu køre mig en tur i det lidt kedelige vejr, og afmelder den her i næste måned...

    Andreas, billeder er på vej...:-)


  • #25   6. okt 2006 øhh rettelse...afmelder den i næste uge

Kommentér på:
Mc uden ansvarsforsikring..

Annonce