{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.075 visninger | Oprettet:

MC kort {{forumTopicSubject}}

Hej derude!
Står her og skal tage MC kort her til næste år, da tiden desværre ikke har været muligt over denne sæson. Er allerede på udkig efter en MC man kan stå og nusse om henover vinterperioden.
Mit spørgsmål er så hvordan reglerne er omkring de forskellige MC kategorier? Er de opdelt efter antal HK, motorstørrelse eller hvorledes? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  MC kort
  • #1   10. aug 2015 hvis du er 21 år må du højst have 48 hk (a2 kort) uanset cc dog hvis mc'en skal drosles må det ikke være fra mere end 96 hk.

  • #2   10. aug 2015 Inden en eller anden småsur gammel mand siger det til dig meget surt og med fråde om manden over sit manglende sexliv og diverse utidige raserianfald svarer jeg dig smiley

    Der er allerede oprettet over 100 tråde om ligepræcis dette emne. bare søg mc kort eller kørekortregler også vil der være rigtig mange fydelstgørende svar. udover dette kan man altid bruge google. Men bare lige for en god ordens skyld.

    A1 fra 18-20 år. max 125 ccm og 15 hk. DU må gerne drosle fra 6500 hk, bare det er en 125 ccm.

    A2 kan fås når du er 20 år, her må du have uendeligt antal ccm, men med maks 48 hk. Der må maks drosles fra det dobbelte altså 96 hk.

    Du kan få det sidste kørekort (som jeg ikke kan huske hvad hedder) når du har kørt 2 år med dit a2 kørekort, eller fra når du er 24 år. Det betyder altså at hvis du har kørekort fra du er 20, må du få det sidste kørekort når du er 22 år. I denne kategori gælder selvfølgelig ubegrænset hk og ccm.

    vh


  • #3   10. aug 2015 Præcist som Frederik H skriver det er fuldstændig korrekt! Det helt store kort hedder desuden blot 'A', kan jeg lige supplere med smiley

    Her er lige en kilde som bakker Frederik H's påstand op: http://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/guider/24880-officielle_koerekortregler_kat__a_pr__2014


  • #4   10. aug 2015 Jeg takker for jeres svar smiley

Kommentér på:
MC kort

Annonce