{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Parkering i kbh
  • #1   12. aug 2015 Snakkede med en P-vagt her inde i byen i går.
    Du må gerne holde på fortorvet, dog hvis de modtager en klage skal de give dig en bøde.
    Men det er nemt nok at finde en plads vil palads, så det skal du ikke være bange for.


  • #2   12. aug 2015 Super

    Så satser jeg på der ikke er brokhoveder omkring byen i aften


  • #3   12. aug 2015 Der er/var et MC bås på hjørnet af Axeltorv og Studiestræde lige ved Palads.

  • #4   12. aug 2015 Frederiksberg komm. må du godt holde på fortov hvis den ik´ står i vejen, samt i bil bås,
    Kbh. komm. må du godt holde i en bil bås, men ik´ på fortov
    (uden P billet)
    mvh


  • #5   12. aug 2015 Jeg har også set mc parkering der hvor nr. 3 skriver. Jeg synes bare at det så ud som om den var meget skrånende. På en ubhagelig måde. Jeg tror bare man lige skal tænke sig om hvordan man parkerer mc'en.

  • #6   12. aug 2015 Ja så hellere betale end man kommer ud til en væltet mc smiley

  • #7   12. aug 2015 Reglerne for parkering i mange kommuner kan findes her:
    http://www.justitsministeriet.dk/arbejdsomr%C3%A5der/faerdsel/kommunale-parkeringsregler

    De kommuner der ikke er nævnt, vil jeg tro ikke har indført særregler.


  • #8   12. aug 2015 Der er stadig den omtalte P-plads. Holder på den dagligt. Men ellers kan du også lovligt, parkere langs kantstenen på studiestræde.

  • #9   12. aug 2015 Mange steder i byen er der et bredt stykke asfalt fra husmuren og ud til fortovet.. der må du lovligt holde smiley
    Du må IKKE parkere i en bås til biler, og skal du parkere på vejen, skal det være parallelt med kantstenen smiley Og så selvfølgelig i afmærket MC båse smiley


  • #10   12. aug 2015 #9

    det passer så ikke smiley efter de lavede reglerne om må man INGEN steder i kbh parkere på fortorv, heller ikke i de sorte felter, regler for parkering i for mc'ere er i en mc bås hvis sådan en er tilgængelig, ellers så er det i en afmærket bilbås. ingen p billet påkrævet nogen steder, ej heller p skive,


  • #11   12. aug 2015 kbh kommune der er tale om selvfølgelig, Frederiksberg er noget andet smiley

  • #12   12. aug 2015 Det passer så rigtig godt, og jeg har det på skrift fra Københavns Kommune et eller andet sted smiley havde en sag kørende med dem omkring parkering nemlig smiley Og jeg siger jo heller ikke du må parkere på fortov, men på asfaltstykket imellem mur og fortov smiley
    Og du må ikke parkere i en bil-bås nej smiley når jeg får liv i den gamle PC skal jeg nok se om jeg kan finde svaret, men er lidt ophængt for tiden, så ved ikke lige hvornår det bliver smiley


  • #13   12. aug 2015 nej du må ikke, jeg har selv fået en bøde for det, og har haft den oppe med kbh kommune. Men hvis du har det på skrift vil jeg da gerne se beviser? smiley

  • #14   12. aug 2015 husk reglerne blev ændret for 2 år siden cirkus.

  • #15   12. aug 2015 Ja skal nok se om jeg kan finde det smiley Og det er kun et lille halvt, muligvis helt år siden jeg fik det på skrift

  • #17   12. aug 2015 Forbuddet mod at standse eller parkere helt eller delvist på fortov og yderrabat indenfor byzonerne gælder også motorcykler. Vær opmærksom på, at fortovet ikke kun er begrænset til fortovsfliserne, men som udgangspunkt dækker arealet fra kantstenen til husmuren. Udenfor byzone-område kan motorcyklen standses eller parkeres helt eller delvist i yderrabatten eller delvist på fortovet.

  • #18   12. aug 2015 Rasmus har styr på det her. smiley

  • #19   12. aug 2015 har bare stået i den bitre ende smiley

  • #20   12. aug 2015 Rasmus har bare andre erfaringer end jeg har smiley og jeg er jo så heldig at jeg på skrift har det fra kommunen, så når (hvis) der bliver noget, har de jo selv skrevet reglerne til mig, uddybet pænt og forståeligt omkring parkering smiley hvor jeg bor har vi ikke mange kantsten som ikke er afmærket til bil-båse nemlig smiley

  • #21   12. aug 2015 Og nu skriver de jo også "som udgangspunkt" flere steder.. ergo er de jo dækket ind til det hele i den artikel der smiley

  • #22   12. aug 2015 venter spændt.

  • #23   12. aug 2015 Holmeren, du har ikke på skrift at det er lovligt at parkere på fortorvet, hverken tæt på muren eller andet sted. det har aldrig været lovligt at køre på fortovet, hverken med en mc eller en bil, derfor heller ikke standse eller parkere, ( og tænk en gang, heller ikke cykler må køre på fortovet) at kbh kommune ikke ser mcér på fortorv som et indsats område, når de ikke holder til gene er en anden snak, men får du en afgift for det, så kommer du ikke uden om den, det er færdselsloven der gælder der. så hvad du har på skrift må du hellere finde frem og læse nærmere på. Hvad angår parkering i en bil-bås, så er det fra 1 jan. 2014 lovligt for en mc at benytte denne til parkering, tidligere var det ikke lovligt og blev belønnet med en afgift/bøde, Rasmus har ret i alt hvad han har sagt, bort set fra at det med "før reglerne blev lavet om" lige hvad angår fortovet i kbh kommune, så har det altid været ulovligt at parkere på fortorv.
    Jeg ved disse ting også fordi jeg arbejder med færdelsloven hverdag.

    #1 det er noget vrøvl du har fået at vide, en p-vagt må ikke give folk lov til at holde ulovligt, det må politiet heller ikke, de kan fortælle om reglerne og at det ikke er et indsats område og så lave en vurdering om du holder til gene, der fra kan de beslutte om der skal udvises konduite, det er ikke andre borgeres klage der afgør om der skal deles bøder ud, det er en vurdering fra p-vagten/politiet.


  • #24   12. aug 2015 #23

    correct me if Im wrong. Men hed det ikke engang at det var lovligt at parkere på fortorvet så længe der kunne komme en dobbelt barnevogn forbi? ligeledes gældende med 2 hjul fra en bil.


  • #25   12. aug 2015 Nej, det har aldrig været lovligt - hvordan skulle den lov lige formuleres? Er der da lovgivning omkring bredden på en dobbelt barnevogn? Skulle P-vagterne trille rundt med sådan en, for at se om den kunne komme forbi? Har selv i tidernes morgen (ca. 1983) fået en bøde i bil, for at have en lille smule af et hjul på kantstenen..
    smiley


  • #26   13. aug 2015 Det er kun Københavns kommune der her er tale om. Da jeg tog kørekort, der var det dengang lovligt i Frederiksberg kommune at parkere på fortorvet, ligesom det også var tilladt i nogle andre kommuner.
    Tidligere var det kommunerne selv, der bestemte parkeringsreglerne, det er det man har forsøgt at lave om på. Der er dog stadig tilfælde, hvor de enkelte kommuner har lavet lempelser ifht lovgivningen.


  • #27   13. aug 2015 Det er rigtigt at det kun har været kbh kommune der har haft denne lovgivning, men pr. 1 jan 2014 kom en lovændring, fordi det var meget forvirrende med at folk aldrig viste hvordan den enkelte kommune valgte at føre parkerings reglerne ud i livet, derfor er det nu samme lovgivning som kommuner skal rette sig efter, kommunerne kan stadig godt give tilladelse til parkerering delvis eller helt på fortorv, da skal der så bare være malet/markeret båse til det, ellers er det ikke lovligt, det gør jo også at borgeren ikke er i tvivl, ingen bås = hold dig væk fra fortovet. Og så er der dem der påstår at p-vagterne ikke kan give bøder for det ene og det andet, hvad angår hele færdselsloven som handler om standsning og parkering, så har p-vagterne beføjelser til at skrive bøder ud, men det betyder så ikke at så gør politiet det ikke, politiet er bare blevet aflastet på dette område, men de skriver stadig parkerings bøder. så når man så tænker, at "så holder jeg da bare helt absurt, så kan p-vagterne ikke røre mig, det kun politiet" glem det, det kan de.

  • #28   13. aug 2015 #27

    bare for at være på tværs, de nye p-regler trådte i kræft 1 marts 2014 og ikke første januar smiley den med parkering med 2 hjul på fortorvet, og parkering på fortorvet var i gamle dage lovligt i Ca 30 kommuner, om kbh var en af dem ved jeg så ikke. Kilde er en artikel fra politikken som jeg lige har smidt linket væk til, men kan da godt grave det frem hvis i vil have beviser smiley så helt ved siden af var det nu ikke.


  • #29   13. aug 2015 #23
    Jeg kan kun fortælle hvad p vagten sagde til mig i forgårs. Dog sagde han ikke at det var lovligt, men det ikke var noget de gik efter.
    Jeg arbejder i Pilestræde og der har det meste af sommeren stået en MC på fortorvet ud for Norse butikken.. Der er ret mange p vagter i det her område og ikke én gang har jeg set den få en bøde. Som om det er lovligt, sikkert ikke. Men kan bare konstatere at P vagterne ikke er synderligt hyss med det.


  • #30   13. aug 2015 som sagt så er det ikke et indsats område for kbh kommune, og p-vagter du ser gå forbi ved jo netop godt dette og samtidig vurdere de at den ikke holder til gene, ellers skulle de nok få girokortet frem smiley #28 ok den blev behandlet i folketinget som gældende lov pr. 1 jan og trådte i funktion 1 marts, kbh var ikke en af de 30 kommuner, der var dog enkelte gader der havde disp. men det forvirrede folk, bla. derfor en lov ændring.

  • #31   13. aug 2015 Man kan vel (meget) populært sige, at tidligere var al parkering tilladt (med mindre det eksplicit var forbudt) - nu er AL parkering forbudt (med mindre det eksplicit er tilladt - dog kun mod betaling).. smiley smiley

  • #32   13. aug 2015 Martin : Det var da noget af en måde og skrive på smiley Hvad fanden ved du da om det ? Jeg ville da ikke sidde her, gentagende gange, og skrive det hvis ikke det passede! Som jeg lige husker han skrev det var det noget i omegnen af "Så længe du parkere så du ikke er til gene for fodgængere, er det ikke ulovligt at parkere langs et fortov"
    Jeg snakker STADIG om steder hvor der er en meter asfalt mellem fortov og husmur!!
    Og selvfølgelig må du ikke køre der, men nu aner jeg ikke hvor tynde arme du har makker, men vi andre kan sgu godt trække en MC de 1½ meter ind over, og det er bestemt ikke ulovligt! Så inden du kommer for godt i gang med alt det pjat, så læs for dælen hvad jeg skriver menneske smiley Sjovt som folk tror de ved en masse og straks sidder og leger boss.. Og fordi jeg stadig er flink overfor folk herinde, er jeg stadig igang med at se om jeg kan puste liv i den, eller på anden måde komme til de mails igen!!!
    Som jeg også har sagt før har jeg haft en stor sag kørende omkring parkering hvor jeg bor på Østerbro, og i den sammenhæng blev der lagt en masse eksempler på bordet, både skriftligt og med billeder, så alle parter var 100% sikker på hvad der blev snakket om.. og til de billeder blev der lavet et uddybet og bindende svar!

    Forsat god aften smiley


  • #34   14. aug 2015 Det er nok Holmeren der skal til at læse lidt på reglerne. smiley

  • #35   14. aug 2015 menøhhh, var det for øvrigt en god tur i biffen? smiley

  • #36   14. aug 2015 #34 ja eller få uploadet det brev

  • #37   14. aug 2015 Griner min ven sprang fra såååå det endte med vi rykker det til mandag;-)

    Og tak til alle de svar..... Der var da til noget godnat læsning


  • #38   14. aug 2015 Nu håber jeg VENLIGST meget at Holmeren får gang i den pc,
    for efter at læst bekendtgørelse og FDM med at man må holde i en "bilbås" samt at kommunerne godt må lempe på de landsdækkende regler men IKKE skærpe dem og at Frederiksberg har tilladt fortovs parkering, men København har ikke, så fatter jeg ikke at du skulle have dokumentation på det modsatte, for det vil være dejligt at have den dokumentation
    hvis man skulle komme ud i en evt parkerings retssag
    så jeg håber meget at du vil smide det op her.
    MVH


  • #39   14. aug 2015 En sådan mail eller et sådan brev er heller intet værd, det vil tage mig 2 min. at stykke det sammen i photoshop, kom med et navn/tlf. nr. på den der har givet særligt tilladelse til at til side sætte færdselsloven kun for dig, eller retter sagt, lad hellere være med det, en fyreseddel kunne være på vej så. Der er ingen sagsbehandlere, p-vagter ell. politifolk der kan give enkelte personer særlig tilladelse til at distancere sig fra færdselsloven, firmaer kan ansøge ved særlige forhold, der gør at det er umuligt at udføre sit forehavende, uden at komme på tværs med loven, om dispensation på et bestemt tidspunkt med et specifikt køretøj. selv sådan noget som containere/skurvogne, hvis de er stillet i et forbud og der ikke foreligger en tilladelse, vil blive fjernet for ejers regning. (hvis det bliver opdaget)

    P.S. man må heller ikke trække sin mc på fortorvet, lige som man heller ikke må skubbe sin bil op på fortorvet, der gælder de samme regler for bil som for mc.


  • #40   14. aug 2015 skal vi ALLE ikke ta´ og holde en god tone her, vi er vel alle sammen her for at debattere og lære noget nyt eller hvad ??????
    det ville sku da være røv kedelig hvis vi altid er enige om alt ik´
    MVH


  • #41   15. aug 2015 #40

    jeg ser da tonen som værende helt fin? der bliver da ikke decideret skudt med skarpt, og ja vi har alle vores holdninger, og kan ikke være enig om alt. Men hvad er en holdning værd hvis lovgivningen siger det modsatte?


  • #42   15. aug 2015 kære Rasmus, jeg synes ikke ligefrem det er kammer tonen der er mest i brug
    imellem Holmeren og Martin, det er da lige før at man kan høre caliber 45 fløjte om ørerne. I mange af de forskellige tråde her føles det som om at det er godt at folk ikke står ved siden af hinanden. Prøv at se det jeg engang lagde op her i GOD MENING, kun for derefter at blive svinet til. Personen var af den mening at han, og folk, da ikke selv gad at taste FDM ind selv (men han godt at taste ind for at brokke sig over mig) selvom at jeg undskyldte at jeg er lidt af en computer mongol. Det synes efter hånden at mange herinde oplever. Det er vel ikke derfor at folk opretter noget
    MVH.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/206302-endelig_nye_parkeringsregler (ja nu har jeg lært at lægge en Adr. op)


  • #43   15. aug 2015 nu vil jeg heller ikke skyde efter nogen, men når det sort på hvidt er bevist af ind til flere forskellige hvordan reglerne er, også man stadig er modstridende, er det måske mere ens stædighed man skal kigge på?

  • #44   15. aug 2015 jeg påstår hellere ikke noget om P reglerne, jeg er kun af den mening at dette forum kun efterhånden går ret meget i svineri af andre personer hvis der er nogen der tillader sig at have en anden mening end en selv.
    jeg læser netop dette forum ellers med stor interesse for at måske kunne lære noget nyt.
    MVH


  • #45   15. aug 2015 det er vi helt enige om, og det var heller ikke pyntet til dig, men mere holmeren, og ja, jeg synes også ofte der bliver skudt lidt for meget med skarpt, men når man bliver ved med at modargumentere konkrete beviser, handler der jo ikke om at have en mening, men mere bare om at være på tværs? er selv af den opfattelse, at det er et offentligt forum, så alle er velkomne. Men lige den her handler i mine øjne nu mere om at være på tværs, end noget andet smiley

  • #46   15. aug 2015 HVA påstår du at jeg er pyntet????? smiley

  • #47   15. aug 2015 myntet smiley smartphone med smartstavekontrol smiley

  • #48   16. aug 2015 ål i rejer smiley uden kon-trold smiley

  • #49   18. aug 2015 Hej alle

    Fik testet den lille mc parkeringsplads overfor palads. Som der er skrevet tidligere skal man tænke over hvordan man parkere. Er ujævn og hælder en del men ingen p-bøde smiley


  • #50   19. aug 2015 Martin og Jan : Utroligt med jer smiley Sjovt vi nu er ude i det skulle være fusk.. finder jeg mailen frem, står alle oplysningerne derpå.. Jeg har intet at skjule, dog er det sgu rimelig svært at redde en tilsyneladende død PC og jeg har samtidig et liv der skal passes, så for mig haster det ikke smiley
    Nu skal i jo igen lige huske hvad det egentlig går ud på.. og det her drejer sig om en adresse her på Østerbro hvor der var tilsendt billeder og det hele, som der så er lavet uddybet svar til.. så selvom det brev kommer op, så er det jo sådan set kun gældende for stedet her, og ikke på rådshuspladsen f.eks
    Og at modargumentere konkrete beviser kan du jo egentlig ikke komme med, for jeg ved jeg har mit på det rene, at du så ikke tror på det, kan jo i grunden ikke blive mit problem smiley jeg er bare flink og vidregive de informationer jeg selv har modtaget.. og straks skal du mellem linjerne fortælle hele MCG at jeg er idioten i den sammenhæng her.. det højner ikke ligefrem lysten til at hjælpe dig må jeg nok indrømme smiley


  • #51   20. aug 2015 Kære Holmeren
    jeg har da ikke (så hut jeg visker) sagt en prut om at du er en idiot, noget jeg aldrig
    kunne finde på, hellere ikke hvis jeg evt. skulle mene det, hvad jeg så for øvrigt hellere ikke mener. Jeg har kun ytret at jeg ville gerne se det på skrift i tilfælde at man selv kunne få brug for det hvis man havnede i samme situation som dig.
    Det var kun derfor jeg ønsker at du får gang i den gamle PC smiley smiley smiley smiley smiley
    MVH


Kommentér på:
Parkering i kbh

Annonce