{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så slutter det også for Svendborg MC
  • #2   21. aug 2015 er det ikke ham der var involveret i et par skidte sager med våben og div.

  • #3   21. aug 2015 Jo det var Lars. Han opbevarede vist våben for HA.
    http://www.tv2fyn.dk/article/184919:Kaempe-vaabenfund-i-Svendborg

    Motorcykelbranchen har vist kæmpet en hel del siden krisen startede. De fleste mennesker har mc'ere udelukkende som interesse/hobby, og så er det noget af det første der bliver fravalgt når pengene er ved at være små.


  • #4   21. aug 2015 ikke et par sager men en , men den var da vist også blæst så meget op som den kunne ! det er hårde tider at sælge servicere mcer ,både og andet legetøj , desværre ;(

  • #5   21. aug 2015 flex : find hellere dommen den er mere retvisende smiley

  • #6   21. aug 2015 Johan P: Nej det er ikke vores skyld, det er deres egen. Hvorfor skal jeg give 3.000kr for et sæt dæk hos en forhandler, når jeg kan få samme dæk leveret til døren for 1.800kr?
    Hvis jeg kan købe dele billigt i resten af verden, hvorfor kan forhandleren ikke også det?
    Han Lan jo købe dækkene til samme pris, og sælge den for et par 100kr mere inkl montering. Så tjener han penge på mig, istedet for 0kr.
    Men det sjove er, at når nogle forhandlere holder åbent hus, så ved de godt, at sodavand uden pantmærker er billigere...


  • #7   21. aug 2015 fra Henriks fb profil (vidergivet med hans tilladelse )

    Efter mange GODE år "har jeg valgt at kaste håndklædet i ringen" af private årsager
    Forretningen er stadig åben,og der arbejdes på at NY ejer tiltræder snarest.
    Svendborg MC har åbent fra mandag kl 10- klar til at servicere jer i Butik såvel som værksted.


  • #8   21. aug 2015 michael. b

    Tak for info. Jeg håber og krydser fingre for at det lykkes at holde butikken kørende. Alt andet vil være for trist smiley


  • #9   21. aug 2015 Hvis en forhandler køber dæk i udlandet og sælger dem videre i Danmark inkl montering for kun at tjene 200,- ja så kan han jo ligeså godt lukke. Hvis han tjener 200,- skal det betales moms, løn til ham der montere, strøm til maskinerne, feriepenge og selfølgelig også skat. Hvorfor skulle man bruge alt sin tid på et motorcykelfirma hvis man ik må tjene penge, kan godt forstå han lukker.....det er ik nemt at drive mc butik i Danmark når man ik må tjene penge.

  • #10   21. aug 2015 Tja Jesper, hvis alle havde samme holdning som dig, havde ingen af os et arbejde mere. Sagen er den at alle vil have en god løn, men samtidig have alting så pisse billigt. Du aner vidst ikke hvor dyrt det er at have et lager, ejendomme, og samtidig en god stak ansatte som også skal have deres løn.
    Du vil jo nok heller ikke arbejde til 60 kr i timen som de gør i Tyskland, men fedt vi andre skal straffes fordi du kun tænker på de få kroner du kan spare.


  • #11   21. aug 2015 Forhandleren skal blot tjene sin timeløn ind, så er omkostningerne dækket.
    Så længe man tjener penge til at give et dækningsbidrag, så gør man en god forretning.
    Hvis forhandlerne bruger udlandet, på samme måde som slutbrugeren, istedet for at købe via fordyrende mellemled, så kan de overleve.
    Hvis du spørger en hvilken som helst forretningsdrivende, og det er bedst at tjene en timeløn på at skifte dæk, frem for ikke at sælge noget som helst, så vil de vælge at skifte kundens medbragte dæk


  • #12   21. aug 2015 Hvis han kun tjener sin timeløn ind hvordan skal resten af budgetet så hænge sammen? Hvad med strøm, husleje, vedligehold af dækmaskine, forbrugsmaterialet mm. Mekanikeren sidder altså ikke nøgen i vejkanten med 2 træpinde og skifter dæk, der er mere i regnestykket end du lige nævner.

  • #13   21. aug 2015 Jesper#6 citat:
    "Han kan jo købe dækkene til samme pris, og sælge den for et par 100kr mere inkl montering. Så tjener han penge på mig, istedet for 0kr. "

    Hvilken timeløn regner du med, er bare nysgerrig?


  • #14   21. aug 2015 Jesper , sådan hænger tingene ikke helt sammen , dækningsbidraget kan ikke være tilstrækkeligt , hvis man kun arbejder på timeløn . ( heller ikke hvis man er elektrikker eller andet )

  • #15   21. aug 2015 Dæknings bidraget ligger på omkring 16-17%, vil jeg tro.


  • #16   21. aug 2015 jeg vil rigtig gerne støtte de danske forhandler, men jeg kan godt se hvad Jesper mener,

    jeg selv gik til den lokale forhandler, ( her på Sjælland ) skulle bruge en chok-kobling .han ville have omkring 1200 kr jeg troede han havde ædt lort, for ved en dk online forhandler så kostet den samme originale ca 550 leveret i postkassen, og der må jeg sige, sålet tjener jeg sgu ikke mine penge at jeg vil betale sådan en abe 600kr for at tage sin telefon og bruge 2minutter på at hente den hjem, og jeg så oven i købet skal køre til ham igen for at hente den og betale overpris. det er total no go .

    mvh


  • #17   21. aug 2015 I det første indlæg sidestillet jeg timeløn, med den timepris et værksted faktureret sine kunder med, ikke den timeløn der udbetales til mekanikkerne som lønudgift. Kan godt se det ikke var korrekt præciseret først.

    Den timeløn der bliver faktureret på for mit vedkommende, dækker både de lønudgifter der er til mig, samt de faste kapacitetsomkostninger virksomheden har. Dvs husleje, forsikringer, it osv.
    Den arbejdstime man betaler for en mekanikker, svarer heller ikke til den timløn selvsamme mekanikker får udbetalt. Forskellen på den faktureret pris, og mekanikerens løn, skal dække de faste omkostninger.

    #13: De timepriser jeg er stødt på, ligger typisk på 500-700kr. Kommer jeg ind med 2 løse hjul, som skal have 2 nye medbragte dæk monteret, så bruger mekanikkerne under 30min på det. Dvs en faktureret pris på 250-350kr.

    Vil man forsøge at tjene flere kan man enten hæve sine priser (pisse i bukserne), eller minimere sine omkostninger. Dvs købe sine varer billigere. (ligesom dåsevandene der bliver serveret til åbent hus)


  • #18   21. aug 2015 Jesper. det lyder meget let, men SÅ simpelt er det ikke.. Timeløn alene får ikke et MC værksted til at løbe rundt .. da ikke med mindre at ejeren bor alene, sover på værkstedet, og ikke ellers har nogle mål i livet ..

    Er du i tvivl, så åben et værksted selv og prøv.


  • #20   21. aug 2015 joh, Johan, og så er det så også lige de 4-5 måneder hvor folk ikke køre på Mc, Der skal man så vælge om man vil betale sin/sine mekanikkere, eller og man vil fyre dem, og så ha en chance for at man ikke har en ordenlige én ved sæson start.

  • #21   21. aug 2015 Jesper du har ytret meget sludder og ævl gennem tiden her på motorcykelgalleri hvor du har blameret dig med din manglende intelligens, verdensforståelse og empati.
    Igen imponerer du med et totalt misforstået verdensbillede.
    Fantastisk.


  • #23   21. aug 2015 Igen, læs lige at jeg retter det til, at jeg i første indlæg mente timeløn som den timepris der faktureres.

    Johan P: Jeg skriver ikke 100-200kr, men derimod værstedstimeprisen faktureret for den reelle tid.

    Hugo E: Igen rammer du ved siden af. Hvis et hvilket som helst værksted, kan fakturere 100% af deres arbejdstid til deres beregnet værkstedsprisen, så tjener de penge og kan fortsætte forretningen. Da den værkstedstimepris de fakturerer både dækker makninkerens løn, løn til ikke producerende ansatte, husleje, elektricitet osv. Mit verdensbillede når det gælder forretningsøkonomi, fungerer ganske udemærket.

    Og så tager vi den igen. Hvilken mekanikker tjerner flest penge:
    Ham der gerne vil skifte kundernes medbragte dæk, og fakturerer sin tid for det, eller ham det ikke sælger nogle dæk?
    Gynger og karusseller. Kan man fakturere mest muligt tid, skal der ikke tjenes penge på at sælge reservedele.


  • #24   21. aug 2015 Johan P: når du fakturerer en mekanikkers løn med 475kr pr time, så er der i den timepris også lagt avance ind til at dække tomgangen, løn til dig (hvis du altså sidder ved skrivebord), husleje, strøm samt omkostninger til mekanikkeren selv (løn, pension, kursus, tøj osv) osv.
    I har vel også lavet en kalkule på, hvor mange timer der skal kunne faktureres pr måned, for at få dækket jeres kapacitetsomkostninger? Når det timemål er nået, så giver faktureret timer og avance på reservedele overskuddet i forretningen.


  • #25   21. aug 2015 Jesper .. Det lyder rigtig fint , hvis man har sidder og studeret en masse teori, og virksomhedsøkonomi. Men der ER kun teori .. Jeg har haft MC værksted/forretning i flere år, og der er ALT for mange variabler, til at det du siger holder.

    Grundformen kan godt stilles op på den måde, ved start, men så kommer den virkelige verden så bagefter ..
    Det er ikke nødvendigvis en easy go at drive en succesfuld Mc forretning


  • #26   21. aug 2015 #25: Nej, praksis holder også. Hvis den mekanikker Busa taler om, selv havde købt chokkoblingen i udlandet til 550kr, og solgt den videre med samme avance som den originale del, så havde den måske kostet 650-700kr for Busa, og han ville så næppe havde gået hjem og bestilt den på nettet til 550kr.
    Johan P gør det også ganske klart i sit indlæg, når han tydeligt skriver der er større avance på billigere, ikke originale dele. Altså der er penge at tjene, ved at tænke sine egne indkøb anderledes.

    Kan så spørge på en anden måde.
    Hvad får en MC-mekanikker til at købe et sæt dæk gennem sin egen grossist, som igen har købt dem af en dansk leverandør, når selv samme mekanikker kan købe de samme dæk 40% billigere ved at tænke udenfor Danmarks grænser?


  • #28   21. aug 2015 Johan P: Jeg skriver også at tomgang skal dækkes. Dvs ikke fakturerbare timer. Og har i lavet kalkulen korrekt, er i måske nået frem til, at der skal være 75-80% af tiden der skal faktureres. Holder i det mål, så er den times snak eller mails også dækket ind.

  • #29   22. aug 2015 Jesper stop. Ny skriver du kun for ikke drukne. Har aldrig før hørt magen til sludder, og formoder at du enten er ung studerende eller sidder foran computeren 90% af din vågne tid og ikke aner noget om samfundet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #30   22. aug 2015 Hold nu jeres kæft - selvfølgelig mener han da en faktureret time og ikke en løntime til en mekaniker.
    Hvis en værkstedstime ligger på f.eks 500 kroner, dækker den ALT, eller også er det en idiot der sidder bag roret.
    Nej man kan ikke sælge alle sine timer, og derfor sætter man timeprisen så man ikke behøver det - eller også er man en dårlig forretningsmand.

    Mit hjerte bløder på INGEN måde over danske forhandlere, som bare sidder på deres flade røv, med fingrene i ørerne og skriger "LALALALALA!!!!!!! INTERNET DÅM!!!!!".
    De HAR allerede pisset i bukserne, og det ER begyndt at blive koldt igen, og det er kun et spørgsmål om tid før det hele vælter omkring ørerne på dem.

    Personligt handler jeg rigtigt meget i DK. Det er måske omkring 75% af de ting jeg køber - men det er internet handel, hvor jeg ikke skal køre XX km forgæves for at se en ekspedient stå og rode kasser igennem for at finde den dims, som så måske ikke liiiige var kommet hjem alligevel, selvom de havde ringet og sagt den var der. Aldrig i livet - det har jeg gjort alt for mange gange.

    Der er f.eks åbnet et par Louis butikker i DK det sidste år - forestil jer nu en MC biks åbnede øjnene for internethandel, og ansatte EN mand til at tjene de penge ind til forretningen. De har allerede lokalerne og lageret, og mon ikke man kunne finde en mand som havde lidt evner bag en PC, og kunne lave lidt lagerstyring - måske endda på deltid indtil det kunne bære sig selv?
    Forestil jer så at den samme forretning gad gøre sig umage med kvaliteten af deres arbejde, overholdte aftaler, solgte dæk til gode priser og havde en masse tilfredse og trofaste kunder på den måde - og pludselig har man en sund MC forretning.
    Nu lyder det selvfølgelig ret nemt når man lige slår det op på den måde, men jeg handler med jævne mellemrum hos et par stykker som i DEN grad har fattet hvordan samfundet hænger sammen, og på sigt vil nyde godt af det.
    Oveni købet, yder de sgu super god service til fornuftige penge - så det findes altså derude.

    Og jeres P*I*S med at internet handel er skyld i danske MC butikkers afvikling, er sgu mangel på forståelse for det samfund vi lever i.
    Følger man ikke med tiden, så går man glip af en masse indtjening - og så er den bare ikke længere.


  • #31   22. aug 2015 De sidste 4 linjer du skriver sajmon, er nok lige akkurat grunden til en del af dem har det svært! Bikeshoppen i viborg lader til at have et godt tag på internethandel, og de har da efterhånden slæbt "bedste forhandler"-titlen hjem en del år i træk! smiley
    Jeg synes størstedelen af de hjemmesider jeg har kigget på har været noget kejtet, ikke speciel brugervenlig, ikke særlig køn og tit med brug af features fra andre sider (123mc osv). Det er så lidt der skal gøres, en mindre investering i en webdesigner og bingo bango, så kører det!


  • #32   22. aug 2015 MC butikker har da også DK´s dårligste åbningstider. Hvad sker der man lukker 12 til 13 pga. frokost, det er da noget man gjorde i 80érne. De fleste lukker kl 17 næsten ingen af dem der har åbnet lørdag og søndag er helt lukket smiley

    Man bliver nødt til at have åbnet når folk har fri og man bliver nødt til at have varene hjemme. Det nytter ikke de skal første bestille, det gider man ikke vente på.
    Personligt er jeg ligeglad om varene er dyrere end på nettet, bare de er på lager. Gider ikke spilde to dage på at købe nogle handsker i fysisk butik bare fordi de ikke er på lager og skal bestilles.

    Jeg arbejder selv i cykel butik i kbh. Vi har åbnet alle ugens dage Man-Søn, og gæt hvilke to største omsætnings dage er de største.


  • #33   22. aug 2015 Jepser.

    Du betaler også mere i skat hvorfor er du i DK endnu.. og din løn er ret sikkert alt for høj i forhold til hvad du er værd.

    sajmon

    Rigtig mange butikker er selv skyld i det, service er ikke noget man få i DK det gælder indenfor alt.

    Men jeg køber for det meste i DK hvis de har det på hylden,, hvis ikke nej.

    Som jeg ser det koster det penge at tjene penge.


  • #34   22. aug 2015 Hvis en butik lukker, skyldes det vel at der ikke er behov for den?

  • #35   22. aug 2015 tja eller folk ,først opdager de har behov for den , når den er lukket .
    MEN nu handler tråden jo om svendborg mc , og hvis i ser mit indlæg højere oppe , kan man se den IKKE er lukket.


  • #36   22. aug 2015 Jeg kan kun medgive at det er en fejl, at Svendborgmc ikke har haft internet handel. Der bliver gjort RIGTIGT meget for kundepleje og service, men det kræver jo at kunderne kommer smiley og ikke handler på nettet i udlandet. Servicen er de jo glade for, når der er brug for den. Kommer der en forbi, der lige har brug for at få noget justeret, skiftet, få et råd, eller bare en hygge snak, er der gjort hvad der kunne for at opfylde kundens behov. Det er ikke altid, dette har været muligt, hvis der f.eks. har været travlt. Men ønsket har været der, og er der stadig. Dette skyldes nok, at det ikke "bare" har været et arbejde, men en passioneret hobby.
    Selvfølgeligt er Svendborgmc ikke fejlfrie, men der er arbejdet meget hen mod at blive det de sidste år. Med den nye ejer ( håber det falder på plads ) kan man håbe der bliver åbnet for internet handel.
    Til Flex: Havde ikke en skid med HA at gøre, men med en legedreng der var vild med noget der siger knald og bang, det er han stadig, men holder sig til Nytårsaften smiley Han HAR lært lektien


  • #37   22. aug 2015 Eftersom forretningen fortsætter, så kan man konkludere behovet og kunderne er der, så igen kan man ikke give "os" skylden for konkursen med nuværende ejer.

  • #38   25. aug 2015 Jeg er bestemt ikke formuende, men for ting som olie og dæk, gider jeg ikke kigge ud til udenlandske on-line firmaer.
    På en god sæson, forbruger jeg max to bagdæk og to olieskift, den relativt begrænsede merudgift ofrer jeg gerne, for at give min lokale mc-pusher brød på bordet!


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #39   25. aug 2015 Det er oftest ikke nogen merudgift at købe olie her i landet - tværtimod.

    Dæk køber jeg hvor de er hjemme så jeg kan få dem hurtigt, uden at skele til prisen, som kun varierer op til en 100 kroneseddel.


  • #40   25. aug 2015 "Eftersom forretningen fortsætter, så kan man konkludere behovet og kunderne er der, så igen kan man ikke give "os" skylden for konkursen med nuværende ejer."

    Næ, mon ikke nærmere at det er et mindre udlæg fra SKAT og ansvar som enkeltmandsvirksomhed, der har gjort forskellen...

    Dato/løbenummer20.04.2015-1006288901
    Prioritet 11
    Type Udlæg
    Hovedstol 509.514 DKK
    Kreditorer SKAT


  • #42   25. aug 2015 #41: Er ikke offentligt ansat, ved nok om det til at kunne budgetlægge og rådgive for de kunder jeg har haft, inkl værksteder. Og ingen af dem har måtte dreje nøglen om.

  • #44   25. aug 2015 #43: Ahhhh, så er jeg med. Du har ikke læst alle indlæg. Intet sted skriver jeg 200kr. Jeg skriver den reelle pris ud fra værkstedstimeprisen.

  • #46   25. aug 2015 Senario fra i går; En ven skal ha en pakdåse til sin MC. Han går til den lokale forhandler. De kan ikke skaffe et uorginalt sæt , nogen steder, men siger at det kan skaffe det originalt, men at selvfølgelig prisen er noget dyrere, og man køber dem enkeltvis, og at det tager 3 uger at skaffe hjem.
    joh joh, men nu er det bare sådan at jeg ved t den forhandler IKKE kan køre originale dele til pågældene mærke, og 3 uger er vel lige den til det tager at få den over nettet ...
    Det er ofte "dramaet", der foregår PT flere steder. Hvorfor; fordi priserne på mange reservedele er skruet kunstigt i vejeret i DK og flere steder i EU. og det er et problem OGSÅ for forhandlerene.
    Det er langt fra rigtigt hvad du siger Jesper, at det er bedre at tjene 100 kr på at montere et dæk, og "bare man får sin timeløn ind" ..
    Bare en ting som køb og salg af MC´er, kan for en forhandler være et ret stort problem. Nederen hvis man sidste år købte 10 nye Honda´er, og så var det uheldigvis Yamaha der var på mode det år ..
    Så siger du at forhandleren skal droppe at købe af det danske "dyre mellem led ". tjooo måske, men ofte er de grosister joh den som HAR de pågældende vare på lager, og vi kunder vil jo ha´delene helst i går.
    Hvad kør man så som forhandler ? .. man sørger for at SELV være importør af forskellige ting. det skaber så igen et andet problem, du skal DU ha´ varelageret,.

    Jeg ved godt at man også i bil branchen siger til værkstederne : der er TIMELØNEN du skal ha´dine penge ind på ! .. men det er kun en salgstale, fra en sælger, ikke andet.
    Hvis det bare var timelønsarbejde bestemmer succes, så ville jeg da være stinkende rig for tiden


  • #47   25. aug 2015 OU812: Læs indlæg nr17

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #49   25. aug 2015 #43 og #46 - Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg Jesper mener at det er bedre at tjene 200 kroner ind til værkstedet, end at mekanikeren går og fejer og rydder op eller drikker kaffe.

    Det værkstederne skal sælge her i landet, bør være ekspertise. Hvad skulle dog ellers være årsagen til at vælge et aut værksted fremfor den lokale perlegrus mekaniker, som så koster det halve i timen?
    I den senere tid er det blevet mere reglen end undtagelsen, at mekanikeren bare smider reservedele efter cyklen i stedet for at analysere en given situation, og fejlsøge nogenlunde korrekt.
    Det gider jeg personligt ikke betale 495 kroner + moms for i timen - slet ikke hvis mekanikeren skal gå for at være "ekspert" på min MC...


  • #50   26. aug 2015 #46
    Haha.

    Sådan det da også når man tale om VVS elektronik, man vil godt give dem 500kr i timen,, selvom de ikke er det værd.

    Nej lad bare få lønnen ned hvor den høre hjemme så kan vi alle samme bo i huler og lave af græs.



  • #51   26. aug 2015 Mon ikke det er helt slut nu hvor de ikke har flere mc er i forretningen som det ses på hjemmeside. advokaten har åbenbart vist hentet alle motorcyklerne.

  • #52   26. aug 2015 Ingen sympati for en mand der gemmer store maengder vaaben for kriminelle bander.

  • #53   26. aug 2015 Og når jeg går ind i en mc butik og skal bruge dele. Som jeg ikke vil købe over nettet.
    Så skal de sku ikke slå op i det samme katalog som jeg har derhjemme.

    Så kan jeg jo lige så godt selv, og få det uden fordyrende mellemled og så skal køre en tur mere.


  • #54   26. aug 2015 "52" hvad bygger du lige din udtalelse på ??

  • #55   26. aug 2015 Godt os værktøjsmongoler har Carsten ved Midtfyns Mc smiley betaler gerne for når de kommer tilbage er de altid 120 % i orden ALTID .... her i Odense har vi to gamle mc værksteder som desværre er blevet ligeglade med kunderne efterhånden så dem gider man sgu ikke støtte mere ... kører gerne lidt længere for ordentlig service

  • #56   28. aug 2015 Jeg besluttede mig en enkelt gang for at støtte danske forhandlere og købte en koblingsfjeder til min Yamaha R1 motor, org del 1250kr i Dk..

    samme org. del på nettet 400kr inklusiv fragt fra england..

    Jeg tør ikke bestille noget fra danske forhandlere.. nogle gange kan man ikke engang få prisen at vide..

    Carstens MC i Varden ville jeg dog gerne handle ved, føler han står ved sit ord..


  • #57   28. aug 2015 Jeg tør ikke bestille noget fra danske forhandlere.. nogle gange kan man ikke engang få prisen at vide.

    - De gange hvor Svendborg MC har måtte bestille noget hjem til mig, har de i forvejen oplyst prisen og det har holdt 100% - dog fik jeg 200 kr i rabat på et samtale-anlæg fordi der gik 3 dage ekstra i leveringstid.


  • #58   28. aug 2015 Jeg har desværre oplevet det modsatte, på nettet ved jeg hvad jeg får, og ved hvor meget jeg skal betale..

  • #59   28. aug 2015 Mirza

    HVis du får en anden pris oplyst, når du skal betale varen, end den du fik oplyst da du bestilte varen, så er du ikke forpligtet til at købe (det er man ikke i forvejen). Og så ville jeg også trække mig, hvis de ikke ville tage den oprindeligt aftalte pris.

    smiley


  • #60   28. aug 2015 Ja det ved jeg godt, men når man skal bruge delen dagen efter den ankommer, selvom man har bestilt den 10 dage inden, og man IKKE kan nå at bestille en ny del hjem fra nettet så køber man det man kan få selvom det kostede 300% mere..

    Men fremover bestiller jeg bare på nettet jo smiley


Kommentér på:
Så slutter det også for Svendborg MC

Annonce