{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Matthieu T
Matthieu T
Tilmeldt:
25. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Er en Yamaha R6 ok som første cykel? {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg er 39 år og har altid drømte om at få en motorcykel men tiden er fløjet, børn kom til verdenen og hus osv... Men nu skal det være, og har kigget efter 2 modeller. Den ene er en suzuki SV650 og den anden (drømme maskinen) er en Yamaha YZF R6 men ved ikke helt om den er for vild som første motorcykel?
Den vejer omkring 163Kg, og har 120HK, har nogle af jer erfaringer med den model som først motorcykel?

Jeg har ikke været ude og prøve den, og det skal jeg også men ville bare lige høre Jeres mening inden.

/Matt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er en Yamaha R6 ok som første cykel?
  • Nhb
    Nhb Tilmeldt:
    mar 2014

    MC-er: 1 Svar: 78
    #1   25. aug 2015 Alle cykler kan køres som første cykel, kommer an på om personen der køre kan styre sig selv smiley

    Tag r6'eren, især hvis det er drømmen. Jeg skal selv ud og have en r6, eller r1 engang.


  • #2   25. aug 2015 Den er ikke for vild, den leverer sin effekt lineært, og er derfor let kørt, mere let kørt end fx en motard med 1 cyl og kun den halve effekt..

    Men den er HURTIG, men kan du modstå fristelsen når forholdene ikke tillader det så er den ikke farligere end alt mulig andet..


  • #3   25. aug 2015 Jeg har prøvet de fleste MC'er (alt lige var Yamaha DT175 til Triumph Rocket lll og VMax til R1 og Hayabusa ) og jeg må sige at, R6'eren er en af de eneste MC'er som jeg har følt mig utryg på nakken af. Den var alt for let og alt for sindssyg hysterisk i motor og stryring til min smag. Det var som at være spændt på ryggen af en vilfaren raket som jeg aldrig rigtig fik styr på. R1'eren var MEGET nemmere at ha' med at gøre. Når det er sagt, så er det en smags sag - det her er bare min personlige oplevelse af R6'eren.
    Jeg kan på det varmeste anbefale SV650'eren, det er en helt anden type motorcykel og selv har jeg storebroderen og har aldrig tænkt mig at skille mig af med den.


  • #4   25. aug 2015 https://www.youtube.com/watch?v=kUsjv-MRoTs&feature=youtu.be

    smiley

    -

    Jeg startede på en gsxr 750 og kører nu SV1000.
    Har også prøvet div. top sports maskiner.. 600 ccm i sport skal du helt op på 9-11.000rpm før de rigtig bider..
    Når det så er sagt er det langt nemmere at lære at køre godt og hurtigt på en f.eks 250 til 500 lille let manøvre maskine..
    (Hvilket jeg klart burde have gjort det første år - I stedet for at være bange for at ridse min fine maskine smiley )


  • #5   25. aug 2015 Jeg har lige byttet min chopper ud med en R6 fra 99' da jeg mangle lidt sus i chopperen.

    Det er det bedste jeg nogensinde har gjort, R6 synes jeg er meget let kørt da den ikke vejer så meget, så den er rimelig at smide rundt i sving osv. Men den er HURTIG så man skal være varsom med håndleddet, og så har den et lidt tricky koblingspunkt, som jeg har læst mig til skulle være en svaghed på R6/R1 modellen fra de overgange der.. Men når man lige lærer at kæle den korrekt er det en fed maskine hvis man kan styre sig.

    Jeg er ca. 175/180 cm. og ca. 75 kg. og jeg sidder perfekt på cyklen. er meget tilfreds med vægten på cyklen når man ikke selv er verdens tungeste..

    /Kasper


  • #6   25. aug 2015 Ud og prøve dem først! R6 har en meget aggessiv kørestillig og den er meget kontant.
    Ville ikke vælge en SV650 - Det er en knallert og du bliver hurtigt træt af den og skal ud og opgradere igen..


  • #7   25. aug 2015 nu er det ikke alle der bliver trætte af en sv650 på en weekend...
    men jeg er da enig , ud og prøv...


  • #9   25. aug 2015 hahaha fantastisk video med hitler..

  • #10   25. aug 2015 Hvilken årgang kigger du på af R6'ere?

    Men sjovt dette emne kom op, har faktisk lige købt en R1 fra 1999 som min 1. mc og lad mig bare sige at man vender sig hurtigt til maskinen, og det er kun din højre hånd der styre hvor stærkt det skal gå som Hitler også siger.


  • #11   25. aug 2015 #9
    Ja Mirza
    Jeg har siddet og gemt på den.. Vidste jo dette emne ville komme op igen før eller senere smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #12   25. aug 2015 R6 efter 06 (den spidse bagende) er efter min mening noget af det kedeligste man overhovedet kan finde på 2 hjul.
    Enten skal den skrige over 10.000rpm hele tiden for at flytte sig, eller også er man i tvivl om lortet er gået ud.

    SV650 er meget mere kørbar til gaden, og den bliver du ikke træt af medmindre du kører ligeud hele tiden.

    Prøvekør - det er den eneste måde at finde ud af det.


  • #13   25. aug 2015 det kan du sagtens, bare du køre efter forholdne og egne evner. smiley sådan e r6, skulle vist køre rigtigt godt.. mvh hc.
    ps og ser rigtig rå ud..


  • #15   25. aug 2015 tvivler også stærkt på at det er cyklen der sætter begrænsningen på de fleste der "keder sig" og vil have større maskiner...:-)

  • #17   25. aug 2015 Køb en R6, har ikke fortrudt min- kører som en drøm

  • #18   25. aug 2015 Ja har selv haft 2 og du styrer jo selv hvor meget gas den skal have + den er dejlig nem at smide rundt i svingene.
    Bare lad være med at snyde dig selv ang pris, der er nemlig ikke skjult noget guld gemt i dem, selvom deres ejere tror det smiley


  • Ketil Lund S
    Ketil Lund S Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 40
    #19   25. aug 2015 Har kørt en kort tur på min vens R6 og må sige den er fed.
    Rimelig let kørt (brug penge på FDM kørekurses med opsætning af fjedre)

    Den fik mig til at kigge efter MC igen.
    Kigger også SV men 2.Ben lyder ikke rigtig.

    Så venter et stykke tid så jeg kan få noget
    CBR RR. GSXR. ZXR eller R6


    Vil ikke mene en R6 er skidt men børskurser få dig til at blive tryg ved maskinen og giver større køreglæde.


  • Matthieu T
    Matthieu T Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #20   25. aug 2015 Puha, tak for Jeres inputs, sikke mange delte meninger omkring R6'eren.
    Jeg er 186cm i højden og vejer ca 87Kg er det for højt for en R6?

    #6 tænker at den ikke må være ældre end 2008 - ABS må der også gerne være men når jeg umiddelbart kigger rundt omkring, ser det ud som om det kun er de nyeste årgang der har det. Det jeg egentlig leder efter er en motorcykel jeg kan have glæde af i godt styk tid, og som er relativt komfortabelt for jeg har ikke tænkt mig skifte efter et par år pga. den er for kedelig. På den anden side synes jeg at en 1000cc virker SÅ voldsom. R6'eren har 120 HK og vejer 163Kg, min bil har 143HK og vejer 1400Kg, det virker måske underligt at sammenligne 2 forskellige maskiner men sikke manger kræfter der skal "tæmmes" tænker jeg.


  • kennet B
    kennet B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #21   25. aug 2015 Jeg købte en 05 R6 som min første cykel for 3 måneder siden.. Hver eneste tur giver mig seriøst et smil på læben! Man kan sagtens køre den pænt, men hvis du har en fartdjævel i dig er det svært at lade være - Den inviterer simpelthen bare til at du drejer håndtaget!
    Man vænner sig hurtigt til accelerationen, og lærer hvornår man kan køre med WOT og hvornår man lige skal tænke sig om.
    Den er meget letkørt og nem at smide rundt i svingene. Mit råd er, hvis du vil have sådan en, så køb en. Du fortryder det ikke.


  • #22   25. aug 2015 Jeg tror ikke du vil blive skuffet over en R6 i de årgange der, der er RIGELIGT med kræfter til at flytte dig i rigtig lang tid.

    Men når du er oppe i en 2008+ så er det er rigtig stort udvalg i fede cykler i samme pris leje, så ville tage ud og prøve en masse forskellige modeller.. Muligvis også nogle sports touring, så du er sikker på en R model er godt for din krop.


  • kennet B
    kennet B Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 17
    #23   25. aug 2015 Hvis du gerne vil have komfort, og kunne nyde 100 km på motorvej, så lad være med at købe en r6 - man får nemt ondt i ryggen på lange ture!

  • Lasse F
    Lasse F Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 4
    #24   26. aug 2015 Køb den MC der får den lille dreng til at hoppe inde i maven, hver gang du ser den eller sidder på den og så kør med fornuft.... smiley

  • #25   26. aug 2015 Skal du ikke bruge motorcyklen til daglig transport imellem A og B, så køb din drømme maskine, alt andet er dumt :-). Min første mc var en zx6r og jeg er 187 cm. Høj og en vægt på ca. 120 kg. Jeg sider fint på min maskine.

  • Matthieu T
    Matthieu T Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #26   26. aug 2015 PCJ, den kawasaki zx6r ser da ikke så tosset ud, og noget billigere end en R6.

Kommentér på:
Er en Yamaha R6 ok som første cykel?

Annonce