{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.189 visninger | Oprettet:

Casper  H
Casper H
Tilmeldt:
25. aug 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Syn af cafe racer {{forumTopicSubject}}

Spørgsmål. Hvis man køber cafe racer hvor bagende er skåret af og loop er svejset på(lavet pænt) kan den så synes hvis ellers lys skærme osv er i orden? Hvis den nu ikke går igennem på grund af konstruktiv ændring, er det så mig eller ejeren som jeg har købt den af, der får en påpegelse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Syn af cafe racer
  • #1   25. aug 2015 Følger lige med har nemlig samme spg

  • #3   25. aug 2015 Den kan sagtens afvises pga svejst-stel ... jeg går selv og filosofere over en løsning på den del af bagenden der "stikker ud" - uden at svejse... på min caféracer...

  • Casper  H
    Casper H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   25. aug 2015 Jeg tænker bare at den jo først bliver omregistreret til mit navn når den er blevet synet, så når jeg trækker cyklen ind til syn er den jo stadig i sælgers navn? Er det så ikke ham der hænger på den, og hvad sker der i sådan en sag, bliver pladen taget, kontakter de skat eller hvordan?

  • #5   25. aug 2015 det er en konstruktiv ændring så no go og den er ikke noget værd efterfølgende.

    den skal i princippet forbi preben egelund og godkendes igen. google ham smiley


  • #6   25. aug 2015 Det er ikke lovligt nej, men jeg har svært ved at se hvorfor de ikke skulle syne den, hvis man har svejst den pænt, og det ser forsvarligt ud.

  • #7   25. aug 2015 man kan altid prøve, tror ikke de sladre til skat - men det kommer nok til at stå i begrundelsen for afvisningen ? hvilket gør at den næste synsmand også ser det.

  • #8   25. aug 2015 ja der er sgu desværre nok mange gamle bikes der bliver smidt i havnen om nogle år.. pga. af loven bliver strammere. Skal hvert fald ikke ændre noget på min gamle maskine...

  • #9   25. aug 2015 Der er mange der tror at man godt må skære i stellet efter støddæmperne, men det må man ikke. Begrundelsen er at de ikke mener at det er en del af selve stellet/rammen, hvilket er forkert, så man skal ikke købe en mc der er skåret i uanset om det er svejset pænt med en loop eller ej.
    Og jeg har set flere herinde, til fantasi priser, der er skåret i og de er stort set intet værd hvis de bliver indkaldt til syn. Kommer der periodesyn på mc´er, vil mange af dem blive kasseret og smidt ud.


  • #10   25. aug 2015 spørg www.skad.dk

    konstruktiv ændring på stel skal skal godkendes i dk
    hvordan man gør aner jeg ikke.

    men prøv at spørge wrenchmonkies på amager
    de har lavet mange rear loop på stel på de cafe racer de sælger til 70.000 kr plus.

    hilsen Kenneth.


  • #11   25. aug 2015 Ja hvis det kan godkendes er det selvfølgelig noget andet, men mange af dem der sælges er ikke godkendte, så hvis man overvejer at købe en der er skåret i skal man sikre sig at den er godkendt med konstruktive ændringer, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.

  • #12   25. aug 2015 Jeg prøver lige at tale med min kammerat der er synsmand og så vender jeg tilbage.

  • #13   25. aug 2015 Nu er det jo en regel de fleste synsmænd ser igennem fingerne med. Det samme med et lille beslag til at holde en spændingsregulator eller lign. Det må du jo heller ikke skære af.

    Ikke så meget fus omkring det. Man må jo heller ikke køre med rulleskøjter på cykelstien. Potato potato. Vi kan ikke lovgive os ud af dumhed.


  • #14   25. aug 2015 At der er nogle synsmænd der ser igennem fingre med det, gør det jo ikke lovligt, og jeg ville da nødigt stå med en cykel der kan blive kasseret hvis den indkaldes til syn og synsmanden IKKE ser igennem fingre med det..

  • #15   25. aug 2015 Så man må egentlig ikke engang fjerne holderen til Batteri, eller små beslag til side skjolde, som ikke skal være på?



  • #16   25. aug 2015 Alt du skær af på et stel er konstruktiv ændring.

    Altså enten så er den lovlig ellers så er den ikke. Slut prut og ikke mere og diskuterer


  • #17   25. aug 2015 Hej var inde på ww.skad.dk hjemmeside der er den brancheorganisation

    DU MÅ IKKE SKÆRE/SVEJSE CAFE BAGENDE:

    Se nedstående text taget fra deres hejemmeside:

    ? Afskæring af fenderstruts på en HD Softail anses ikke længere som konstruktiv ændring.
    Desværre er der ikke midler lige nu til at arbejde videre med dette, for også at gøre Cafe
    Racere lovlige, som indtil videre er ulovlige.
    ? Højt styr i samarbejde med Rene fra HDCC.
    ? Godkendelse af køretests i Tyskland ved større ombygninger (var ikke muligt før). Her var
    specielt nogle SKAD værksteder, der har medvirket med stor indsats og penge til at få det her
    til at virke. Har reddet mange motorcykelejere for tab af afgift og inddragelse af
    køretilladelse. Dette er også grundlag for at der fremover vil være mulighed for at bygge mere
    om og bygges selv. Der arbejdes på sagen, men det koster en del penge og tid.
    ? SKAD værkstederne har hjulpet mange at få godkendt motorcykler, der var bygget om, uden
    tab af afgift.
    ? SKAD har stoppet Politiet i at slibe flere stelnumre ud af HD'er. Der er flere der har fået
    slebet stelnumret ud af kronrøret, også efter ny afgift blev betalt. Dermed er motorcyklerne
    værdiløse. Her er der reelt tale om tab af flere millioner kroner.
    ? SKAD har sørget for at SKAT Indsats ikke længere beslaglægger motorcykler i stor stil. Der
    har ikke været razzia i stor stil som tidligere siden 2012.
    ? SKAD har sikret at de fleste synshaller i dag syner motorcykler korrekte, så kunderne ikke
    lige pludseligt står med problemer herefter.
    Og SKAD bliver ved – hvis der naturligvis er støtte fra MC folk gennem TFTB. Ingen har råd til at
    arbejde gratis. Husleje, lønninger, forsikring, skat, strøm, telefon, benzin og meget andet skal jo
    betales.
    I dag gælder det den store sag om etablering af nye synsregler om Custom, og der kan oplyses om
    at der er stærke kræfter der prøver at stoppe os. Men det må ikke lykkes! Vi nyder stor tillid hos
    Trafikstyrelsen. Men I alle skal være med til at give arbejdet fundament. Jo flere der kommer med, jo
    større indflydelse har vi. Det er hele TFTB tanken!


  • #18   25. aug 2015 Altså køber du en cykel med konstruktive ændringer, som du er bekendt med. Og som IKKE er noteret på registreringsattesten, så er det dit problem. Sælger må jo gøre ved sin MC hvad han vil, det er bare ikke sikkert han må køre på den pga ombygningen..

  • #19   25. aug 2015 Godt at man ikke har en cykel der er skåret i smiley


  • #20   25. aug 2015 smiley ja 30 sekunder med en vinkelsliber kan hurtig give søvnløse nætter smiley

  • #21   25. aug 2015 He he ja smiley
    Jeg så så sent som i går en cafe racer der var skåret i stellet til omkring 50.000kr herinde, og den er ikke 5 flade øre værd, eller jo, hvis den bare skal stå til pynt smiley


  • Casper  H
    Casper H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #22   25. aug 2015 Tak for svar. Sidste spørgsmål. Hvis man laver en skriftlig aftale med sælger som lyder sådan: køber køre mc til syn, hvis den ikke går igennem, køber han ikke mc'en. Sælger får sin mc tilbage. Men hvad så, står sælger så med en mc uden plade og en evt påpegelse?

  • #23   25. aug 2015 Uanset hvor kreativ du er, så er mc'en ulovlig medmindre ændringerne er noteret. Et syn lovliggør INTET..


  • Casper  H
    Casper H Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #24   25. aug 2015 Er egentlig med på at det er ulovligt. Men mit spørgsmål er bare om at hvis man laver ovenstående aftale med sælger og den så går hen og ikke klare synet og sælger får den tilbage, står han så med en kasseret mc uden plader?

  • #25   25. aug 2015 Selv om den bliver synet kan det i værste fald betyde at hvis du kører galt, så dækker forsikringen ikke fordi den ikke er lovlig, så hold fingrene fra den hvis den er skåret i...
    Og ja, hvis den bliver kasseret kommer den ikke på gaden igen.


  • #26   25. aug 2015 Hvis du absolut VIL eje en ulovlig MC. Hvorfor får du så ikke sælger til at syne ??

  • #27   25. aug 2015 Det du gør, er at du får sælgeren til at syne den INDEN salg. Selvfølgelig mod lidt ekstra betaling (de penge kan vise sig at være givet godt ud).

    Kan den ikke gå igennem syn, så skal du selvfølgelig ikke betale noget - altså du laver en aftale med sælger om at mc'en er nysynet ved salg mod en merpris!

    Så er det ham der står med lorten, hvis det skulle vise sig at være et problem at få godkendt.
    - Det bliver den selvfølgelig ikke lovlig af!!! Og du risikere selv at stå med et problem den dag du vil sælge den.



  • #28   25. aug 2015 ...Og forsikringen skal nok dække, selvom der er ændret på bagenden. Rygter rygter og atter rygter.

  • #29   25. aug 2015 Det tror jeg ikke du skal regne med.. De gør ALT hvad de kan for at slippe for at betale, og opdager de at den er skåret i, bruger de det som argument for ikke at betale!

  • #30   25. aug 2015 Min svigerfar er tidligere forsikringsmand og jeg har hørt mange historier, om du vil tro det eller ej er op til dig.

  • #31   25. aug 2015 En ansvarsforsikring er ikke noget som et selvskab såden udevidere kan fraskrive sig.

    Kan ikke lige huske den eksakte lovtekst, men det er noget med at man skal have handlet ''groft uforsvarligt'', for at det overhovedet kan komme på tale at selskabet søger regrets.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #32   25. aug 2015 Et syn har INGEN betydning for lovligheden af det der er lavet. Hvis der er konstruktive ændringer på en MC, så skal det anføres på reg attesten og der medfølger detaljerede billeder af det når det er korrekt dokumenteret.

    Så som udgangspunkt skal du bare glemme alt om at bruge tid på at syne eller handle den, før den del er på plads.

    #25 - Ansvarsforsikringen vil dække, så det er noget fordrukkent sludder.
    Kasko vil nemt bortfalde.. men kasko... På en caferacer? smiley

    #30 - Stop dig selv. Min nabo's tidligere papegøjes forrige ejers overbos søster var syerske, og hun vidste heller intet om forsikringer - kender du hende?

    Det passer ikke at de frasiger sig ansvarsdækning på grund af konstruktive ændringer, og så er den ikke rigtigt længere.


  • #33   25. aug 2015 Det er muligt med din svigerfar VD... men at erstatte et beslag bagerst på en mc med et loop, er altså ikke nok til at ansvarsforsikringen frafalder.

  • #34   25. aug 2015 Ja ja kloge Sajmon er på banen igen, og jeg drikker ikke smiley

    Hvis du bevidst har kørt på noget der er ulovligt, ja så dækker de måske i første omgang, men du kan risikere at der kommer et efterspil.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #35   25. aug 2015 Nej ikke på grund af en konstruktiv ændring af den karakter.

  • #36   25. aug 2015 Så siger vi det, jeg gider ikke diskutere med dig, og som jeg skrev så må folk jo tro på det eller ej smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #37   25. aug 2015 Kan du bevise det da?

    Ansvarsdækning er jo underlagt en ret stram lovgivning - den synes jeg du skal læse lidt i og finde den del hvor det står, siden du er så sikker. smiley


  • #38   25. aug 2015 Orker dig ikke, folk må tro/gøre hvad de vil smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #39   25. aug 2015 Så du kan altså ikke bevise det du siger?

    Jamen så tror jeg ikke vi kan bruge det til ret meget...


  • #40   25. aug 2015 Jeg mistænker dig for at være en kvinde oh altvidende Sajmon smiley
    Som sagt må folk tro hvad de vil, jeg er ligeglad smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #41   25. aug 2015 Jeg har allerede bedt dig stoppe dig selv. Kan du ikke finde ud af at deltage i en tråd uden at skulle provokere, så skal jeg nok sørge for at styre det for dig.

    Personligt er jeg ligeglad - jeg har ikke følelser investeret i hvad folk gør og tror, men jeg kan godt blive lidt spids, når folk påstår noget som de hverken gider at underbygge eller bevise.

    INGEN kan bruge gætterier og ammestuesnak til en skid. Du har været her så længe at du for længst burde have indset det.


  • #42   25. aug 2015 Arh du er vist selv godt i gang med at provokere, kalder folk fordrukne osv, så slap lige af.
    Jeg gider ikke diskutere med dig, det har jeg sagt flere gange, så drop det.
    Godnat sajmon smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #43   25. aug 2015 God ide.

  • #44   25. aug 2015 smiley

  • #45   26. aug 2015 Flueknepperi. At man tror en cykel kun er 5kr værd fordi man har skåret batterikassen af ser jeg som meget naivt.

    Ikke tænk så meget over det. Synsmænd og skat er jo ikke idioter. De er mennesker som os andre. Og drop alle de skræmmehistorier.


  • #46   26. aug 2015 Kan da lige gøre opmærksom på, at en BMW med løs bagramme, uden problemer kan få TÜV på afkortning (loop) og der er sikkert også mange andre mc´er der kan få det. Så det er ikke nødvendigvis ulovligt at afkorte et stel.
    Man kan fluekneppe alt, så intet kan lade sig gøre. Man kan spørge så dumt, at alt er ulovligt.
    Gad nok vide om alle disse folk, der galer op og kloger sig om cafe racere, også har de samme problemer, når de monterer uoriginale fælge på deres biler.


  • #47   26. aug 2015 I et vist omfang kan Trafikstyrelsen tillade ændringer på den nævnte påboltede steldel uden dokumentation fra akkrediteret prøvningsinstitut.
    Det forudsætter, at sagen bliver forelagt Trafikstyrelsen med billeder af den påtænkte konstruktive ændring.
    Der vil i hvert tilfælde blive truffet individuel afgørelse, hvorefter der fremsendes en skrivelse til brug ved syn med konstruktive ændringer.


  • #48   26. aug 2015 Ole>>>nu er uoriginale fælge på en bil jo ikke ulovligt.
    Det er kun ulovligt hvis du forøger sporvidden, med mere end hvad der er lovligt.
    Samt ikke har samme størrelse på alle 4, med mindre den som standard har forskellige størrelser


  • #49   26. aug 2015 det er sælger som hænger på regning hvis cykel ikke er orginal og skat kræver ny afgift på cyklen-det er der retsag på og jeg kender han som tabte på en ombygget triump med fremflyttere og bedre forgaffet ja og stiv bagstel på en fra 1968-,men det var køber som havde fortrudt købet og kørt til syn igen selv om cykel var nysynet.tabt i byret og landsret kostede 300000 kr.
    Så køb du bare cykel du ka sende regning videre.
    men cykel med rearloop ka jo nemt laves orginal igen-det tager længer tid at finde co svejser og vinkelsliber frem end at svejse den orginale bagende på igen.
    hvem har ikke prøvet det-hvis ingen ka se det er det ikkke ulovligt.det er det samme hvis man har et gammelt dansk vrag må man jo heller ikke købe en tysk cykel og flytte alt over uden at betale afgift-men hvis man ikke fortæller det ka ingen jo se det.
    kk


  • #50   26. aug 2015 Det var da et lorte råd Karl...

    Det er da muligt at han kan sende regningen videre, eller kræve at handlen går tilbage - men det er formegentlig ikke uden bøvl, og kan hurtigt blive en træls og dyr affære.

    Få sælger til at syne den, og køb den som nysynet...bum!


  • #51   27. aug 2015 "hvis ingen kan se det er det ikke ulovligt"
    Hvordan helvede kommer du frem til den konklusion? du er sgu da en hat.

    Så hvis du kører over for rødt, og der ikke er andre, så er det pludseligt lovligt?

    OMG


  • #52   27. aug 2015 Det er hvis ikke det jeg skriver carsten-hvis fruen spørg dig om du kyssede andre kvinder til julefrokosten svare du jo heller ikke ja-ligemeget hvad.
    Har du feks nogensinde kørt for stærkt? Hvad ska du med 100 hk i dk det er ikke lovli at bruge ret mange.
    Du må ikke lave meget på en cykel her i dk-hvis du spørg myndighedderne.
    Alt er ulovligt-men kik ude på vejene der er ikke mange som kør med lovli potte-de kør jo aligevel.
    Og milling selv om cykel er nysynet er den jo stadig ikke lovli.


  • #53   27. aug 2015 det er jo netop dig selv der skriver at hvis ingen ser det er det ikke ulovligt.


  • #54   27. aug 2015 Lad os konkluderer : Hvis man ikke kan sove om natten, fordi man måske har gjort noget der måske er ulovligt, så lad være med gøre noget. Køb en standard mc med alle papirer og TÜV i orden, overhold fartgrænserne og kør pænt. smiley


  • #55   27. aug 2015 Rigtig Karl... Men når den er nysynet ved salg, så er den klar til at omregistrere.

    Trådstarter ved godt at den ikke er helt lovlig, han vil bare ikke risikere at stå med en MC som ikke kan synes - det kan han undgå ved at få sælger til at gøre det.

    ...i hvert fald i første omgang


Kommentér på:
Syn af cafe racer

Annonce