{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.100 visninger | Oprettet:

Jordet af en kvinde der lavet en uvending {{forumTopicSubject}}

Det er nu lidt over 2 måneder siden, jeg har ikke rigtig haft lyst til at skrive om det tidliger, men synes nu alligevel jeg vil dele det med jer det kræver sku sin mand at tænke oplevelsen igemmen og skrive det ned, det er hård kost!!

Den 20-6-15 hadet jeg omkring midnat været en tur på Amager BW hvor der afholdes Copenhell bare for at kigge, vejret var jo godt. køber en cola på tanken og køre ind igemmen byen for at køre en tur på langelinje for at nyde stilheden derude, køre forbi gammeltorv og svinger til venstre af Vindebrogade og nede ved Thorvaldsens Museum holder der lige pluslig kvinde på tværs af vejen hun har åbenbart syntes at det var iorden at lave en u-vending og holder på tværs af vejen.... det er lige efter der hvor vejen slår et mindre knæk. jeg er helt ude af stand til at se hende og eller undgå det. her slutter min aften så meget voldsomt. det næste jeg husker er at jeg vågner op på rigshospitalets traumecenter, totalt spændt fast på en båre og med halskrave på. er helt bevistløs da de smider mig ind i den CT scanner hvor de så kan se jeg har pådraget mig blødninger på den 7 nakkehvirvel, læsioner i mundhulen og en venstre skulder/kraveben der er endnu mere knust, end det var i forvejen fra sidste gang, fra den sidste gang jeg blev kørt ned den 17-6-14. senere bliver jeg så i vågen tilstand smidt ind i MR scanner. min brystkasse og ribben er voldsomt forslået, både når man nyser og hoster føles det som om man bliver sparket af en hest!! men er helt seriøst bange for at nyse eller hoste, fordi det gør så forbandet ondt når man skal... man tænker åh nej ikke igen!!!
Det er først da politiet dukker op ved en 3-4 tiden om natten at jeg bliver klar over hvad der sket, da de oplyser mig om at jeg har været offer for en kvinde der lavet en u-vending... indtil da husker jeg ikke en skid! og husker stadig ikke hvad der sker efter jeg opdager at hun holder på tværs af vejen, hvor der er dobbelt optrukne linjer. både hende og hendes forsikrings selskab har erkendt skaden. hun erkender faktisk over for politiet på stedet samme nat, at hun godt ved at hun har lavet noget lort. må tilstår at jeg håber i den grad at konen mister sit kørekort og får en bøde der siger spar2.

Men jeg har været ekstrem heldig!!!!! og er glad for at jeg kan stå på mine ben og har stadig mod på at køre på mc.... også selv om jeg stadig har ondt flere steder!! jeg vil sku ikke ligge under for at andre køre som idioter. når jeg selv køre pænt og har altid, har alt mit udstyr på 99% af den tid jeg køre.

Skaden på min cykel er gjort op, det vil koste over 60.000 at lave den. så den er blevet total skadet.... det kan ikke ses på de billeder, men forgafflen har også taget skade. jeg har i går tirsdag, snakket med ham taksator snuden og jeg får 55.000 for den. jeg har også fået fuld dækning for mit tøj, handsker, hjelm og gps og mine briller

Også husker jeg den dejlige søde sygeplejerske med helt lyserødt hår og tatos på den ene arm, der sidder og holder mig i hånden, lige da jeg vågner de første par gange. jeg fatter jo overhovedet ikke hvad fanden der er sket, så det at hun bare sidder der er en stor hjælp for at jeg forbliver helt rolig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jordet af en kvinde der lavet en uvending
  • #2   26. aug 2015 Ja det var sku en noget barsk oplevelse! også derfor jeg ikke har skrevet om det før nu!
    jeg har heldigvis en stærk psyke! er ikke typen der sætter mig ned og bliver bange. man er jo nød til at vende noget af sådan en oplevelse til noget positivt, ellers kommer man sku da aldrig over det. også er det slut med at gøre det man elsker!


  • #4   26. aug 2015 Sgu godt du kørte med fuldt udstyr ellers havde det nok været fatalt!!

    Men 55k for din mc må dog trods alt siges at være ret ok smiley


  • #6   26. aug 2015 Hvor hurtigt kørte du sådan ca? Hvis du kan huske det.. Det lyder som om de skader du har påtaget dig er ikke sket med 50 km/t. Er bare nysgerrig at vide hvor meget eller lidt fart der skal til for at det kan gå lige så galt som med dig. God bedring Denny.

  • #7   26. aug 2015 #4
    Ja det er jeg klar over! har altid synes at dem der køre uden halvdelen at deres udstyr, korte bukser og t-shits eller uden hjelm osv var lidt små tosset. men efter den 20-6 så løber det mig koldt ned at ryggen når man i sommers har fået øje på nogle af dem og deres tøser bagpå også uden udstyr

    Ja 55k det er jeg glad for, men har også passet og plejet den som en lille barn! og der var helt nyt kædekit på, kun kørt 2-3000 km og helt nye dæk bridgestone T30 på de hadet ikke kørt 500 km. også er den omdyset og rullet smiley

    #5
    Ja det er jo med til at gøre et eller andet oppe i hovedet, også slev om det er 2 måneder siden. så hjælper det jo på et eller andet smiley ja tak det går frem ad smiley

    #6
    Kan ikke huske hvor hurtigt jeg har kørt... men vil skyde på omkring de 50 km. synes da selv at jeg som regl køre pænt i byen. men hvis jeg er kørt lige ind i konen med 50 km. og bliver stoppet lige på stedet, så er det jo en voldsom kraft man ryger af med

    Tak gutter smiley håber jeg kan få kørt lidt inden det slutter helt for i år smiley


  • #8   26. aug 2015 #6

    Jeg husker at politiet sage til mig, da de om natten kommer forbi, at det ser ud som om at jeg har smidt motorcykelen inden jeg rammer bilen?? det passer måske, har jo en ide om at hvis jeg var kørt lige ind i hendes latterlige bil, så ville forgafflen være helt vind og skæv, hvilket den jo ikke er... men skadet er den blevet. så måske jeg er hoppe af i farten og den så glider ind i hende. har fået oplyst af hendes forsikringsselskab at der også var skader på hendes bil. så jeg tro ikke jeg har kørt mere end de 50 km. ved ikke hvor meget hastighed der skal til for at smader en forgaffel hvis man køre ind noget???


  • #9   26. aug 2015 hold da kæft, det var sku da noget af en tur!

  • #10   26. aug 2015 #9

    Ja sku, det er helt sindsygt at en helt allmindelig dødsyg fradag aften kan ende sådan smiley og jeg tro ikke jeg hadet ikke været ude og køre hele dagen... husker det faktisk ikke?? så jeg fik bare lige lyst til lidt frisk luft og en lille køre tur rundt i byen smiley


  • #11   26. aug 2015 Det er en livsfarlig hobby som vi dyrker, ingen tvivl om det. Men vi elsker det så meget at vi er villige til at løbe risikoen igen og igen. Super at du er ved godt mod og klar på at komme op på cyklen igen.

  • #13   26. aug 2015 Tak for din historie. Det understreger bare hvor meget vi skal passe på derude. Og det understreger i DEN GRAD også, at uanset hvor pænt man mener man selv kører, kan man ikke helgardere sig mod folk der opholder sig på uansvarlig vis i trafikken.

    Har du købt ny cykel - eller ved du hvad du skal have fat i næste gang? Altid spændende at lede efter nyt grej, synes jeg.

    Jeg har selv været nede, selvforskyldt dog, og slap med et par ømme ribben og reparationer for håndører. Ikke desto mindre er det en oplevelse der sætter sine spor både på kroppen og i den grad på psyken. Jeg ønsker dig god bedring. Din krop skal nok komme sig, og jeg håber for dig, at lysten til at køre på to hjul består.


  • #14   26. aug 2015 Denny for H...... :

    Hvor er det godt at du vil op og stå igen!!!!!

    Jeg har lige fået lavet en bypass her i sommer, så jeg ved at det ikke ernogen spøg at hoste eller nyse med adskillige brækkede ribben! JEG FØLER MED DIG, SÅ HUSK AT SELV OM DET MÅSKE IKKE FØLES SÅDAN, SÅ ER DET HELE TIDEN BEDRE IMORGEN END I DAG.

    Så synes jeg det er fantastisk, at du ikke er voldsommere hævngerrig end du er. Hun var sgu ikke smart, men selvfølgelig - hun stod ved det.

    Jeg ønsker dig alt godt fremover!!!!


  • #15   26. aug 2015 Puha, godt du kommer dig og fedt du stadig har mod på motorcykel. Cyklen er heldigvis bare en ting.

    Jeg har selv været nede 2 gange inden for et år, dog selvforskyldt. Selv om det ikke gik stærkt 60kmt første gang og 90 sidste gang. nogle af gangene, var der ingen tvivl om at udstyret reddede mig begge gange for en masse svie og smerte. Så jeg er helt med dig på udstyrssiden.
    Jeg har været heldig, trods skade på organer første gang og knogler sidste gang, har jeg været i stand til at komme i begrænset arbejde inden for 2 måneder hver gang. Jeg er sikker på det hjælper, at komme ud og få "frisk" luft, så hurtigt som det er muligt smiley

    Og som du nævner, så er personalet på hospitalet som regel helt fantastisk. Man glemmer nogle gange, hvor meget de fiser rundt for at vi skal have det så godt, som muligt. Jeg husker også specielt oplevelsen med sygeplejersken, der holder en i hånden. Det virker sq smiley


  • #16   26. aug 2015 Hejsa Denny
    Velkommen tilbage og rigtig godt gået til at du har fået lysten tilbage
    Rigtig dejligt at høre smiley
    Og ja man skal sgu holde øjne og øre åbne der ude smiley


  • #17   26. aug 2015 PS
    Jeg kender selv til det for i foråret 08 var jeg selv udsat for en der ikke overholdt sin vigepligt og kørte klos ud forend mig så jeg måtte en tur i asfalten men der skete så ikke en dyt med mig til tros for at jeg lå med hele overkroppen inde under forenden på bilen men cyklen blev lavet for 60.000 kr da der ikke var sket noget forgaffel eller stil
    Så rigtig dejligt at høre at du stadig har mod på at køre mc
    Mvh jens


  • #18   26. aug 2015 Denny det er stærkt gået, at du deler din historie med os. Det minder os alle om, at vi skal køre som om alle andre er ude på at slå os ihjel. Årvågent og med beskyttelsesudstyr. Jeg er glad for at høre at du ikke har mistet lysten til at køre motorcykel, og jeg ønsker dig god og hurtig bedring.
    Jeg har selv rigtig gode oplevelser med sygeplejerskerne på Aalborg sygehus syd. De er søde, omsorgsfulde og opmærksomme. Selvom de tit skal løbe stærkt, tager de sig alligevel tid til at hygge om en.
    Jeg vil tro kvinden der var skyld i dit styrt, har fået sig en lektie for livet. Hvor du skal kæmpe for at huske, tror jeg hun skal kæmpe for at glemme. - Ikke glemme hvad hun har forårsaget, men glemme de billeder, der uværgeligt ætser sig ind. Udover det får hun formodentlig en solid straf. Det bedste er dog at du slap med liv, førlighed og forstand intakt. Skynd dig nu at gro sammen, så du kan komme ud at kigge på ny motorcykel.


  • #19   26. aug 2015 Tak for alle de pæne kommentarer gutter, de varmer sku om mit bløde hjerte smiley vi er jo alle sammen i samme båd! det er jo lige vildt at de fleste af jer har prøvet de samme ting på jeres egen krop, eller været tæt på, det giver jo i den grad stof til eftertanke! synes sku de sygeplejersker fortjener noget mere respekt!

    Knud. godt at høre at du er kommet dig over din bypass smiley

    Søren M. har ikke købt noget endnu, men har noget Bandit 1250 i tankerne også fordi den har ABS på, det er jeg blevet anbefaldet at overveje

    Henrik M. Ja det er jo derfor det er så forbandet fedt at køre laaaangt uden for byen, så kan man slappe lidt mere af og være lidt mindre årvågent... vil sku da heller køre ind i et dådyr eller en dum ko på 4 ben der er på afveje.. det er jo bare dumme dyr, der ikke fatter en skid af hvad de laver! så dem kan man jo ikke blive sure på, de er jo uden skyld smiley end en møgsæk på 4 hjul der tænker med røven og køre som en blind... forstår faktisk hvordan hun kan overse mig, jeg har jo fandme mere lys (xenon) på den skide mc end USS Enterprise har hehe
    Håber hun husker den dag til evig tid, så hun aldrig laver en u vending igen... jo ikke sikkert hun er lige så heldig næste gang, at det bare en MC, det kunne også ha været et vogntog på 50 tons der banker ind i hende. også er festen slut!!

    Er meget i tvivl om hun overhovet får noget straf, eller om hun slipper med en bøde??


  • #20   26. aug 2015 Min kammerat har lige købt sådan en Bandit 1250'er med ABS, og han er enormt henrykt. Hvis du kommer fra sådan en gsxf'er tror jeg kun du kan blive positivt overrasket. smiley

  • #21   26. aug 2015 #20

    Ja har lige været oppe og side på en i dag nede hos Enghave. damn det var rigtig godt smiley regner med at jeg skal prøvekøre svinet om et par dag, er lige i gang med få noget kluns jakke og bukser hjem smiley glæder mig helt vildt!!!


    Fik lige øje på den her ZX9R men tro lige det er voldsomt nok, efter de ting jeg har været udsat for. men rockerdunken vil også være i vejen for tanken. og jeg elsker at køre lange ture på landeveje... gerne på 200-300 km over en halv/hel dag. så ved sku ikke lige hvor godt man sidder på den? men fed er den, selv om den ligner en Klementin


  • #22   26. aug 2015 Hvad årgang er den zx9r'er? Jeg kan forestille mig, at den er nogenlunde tilsvarende min cbr 900 rr sc33 '98. Den er ikke fantastisk komfortabel, men dog stadig markant bedre end min GSXR jeg havde før. Med de ting du siger, kan jeg forestille mig, at du vil blive gladere for en bandit.

    Og jeg skal godt nok give nogle omdrejninger for at følge med min kammerat når han lukker op. Den har simpelthen så meget moment nede i bunden.


  • #24   26. aug 2015 #8

    Puha. blev jo helt ked af det. sejt du er oppe igen. God bedring!
    og en fantastisk detalje med sygeplejersken. (:

    Du spurgte hvor meget der skal til for at smadre forgaflen.. ikke ret meget.
    Jeg kørte ind i siden på en parkeret bil. det var med min kørelærer og jeg havde ikke kørt meget. Jeg skulle bare køre videre i et t-kryds - slap koblingen for hurtigt og mistede kontrollen. På de få meter der var over til den anden side af vejen kan den ikke havde kørt mere end 30 km/t.
    motorcyklen blev totalskadet - netop fordi forgaflen var bøjet.. så du må havde undviget hende på en eller anden måde.

    Håber du snart bliver klar igen.


  • #25   27. aug 2015 # Therese

    Takker smiley ja den har ramt hendes bil, det er jeg klar over, men er meget i tvivl om jeg er kørt lige ind i hende og været ude og flyve hen over bilen?? men det får jeg jo nok aldrig at vide... selv om det ville være rigtig fedt at få at vide hvad der rent faktisk er sket, efter hun holder på tværs af vejen?? men måske det står i politirapporten? som jeg ikke har modtaget endnu smiley jeg skal prøvekøre en Bandit 1250 om et par dag smiley så jeg er ved at være grydeklar til at nyde efteråret smiley når jeg nu gik glip af sommeren på 2 hjul smiley men Shit Happens, så det gælder jo bare om at tag det i stiv arm og komme hurtigt videre


Kommentér på:
Jordet af en kvinde der lavet en uvending

Annonce