{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.123 visninger | Oprettet:

Thygesen
Thygesen
Tilmeldt:
12. apr 2010
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17

Ned drossle en Yamaha R6 til A2 kørekort?? {{forumTopicSubject}}

Hej Motorcykelgalleri!

Jeg står i den situation, at jeg godt kunne tœnke mig, at købe en Yamaha R6, da jeg har kørt en del motorcross. Men jeg tœnker, at det er den cykel jeg må starte med. Da jeg først bliver 20 år her den 20/04/16, betyder det at jeg kun kan få lov til at have en cykel med max 96 HK, da man endvidere kan ned drossle den med 50% altså ned til 48 HK

MIT spørgsmål er burde man købe en R6 med 120 HK og få den ned drosslet til 48 HK? Tror i politet vil sœtte snuden efter mig, hvis de så mig?
Endvidere hvad er chancen for at de stopper en og ruller den for at se om den har de 48 HK?

Jeg tœnker, at hvis bare den har 48 HK, så er vi da ikke ude i store problemer?


Har kigget på Suzuki sv650, men har desvœrre ikke nogle form for interresse.


Yamaha R6:
http://www.dba.dk/yamaha-yzf-r6-600-ccm-120/id-1016697845/

Kilder:
- http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/203573-lille_mc_kort__stor_drosslet_mc___dilemma_ved_a2

- http://www.magacin.dk/motorcykler/justitsministeriet-sjofler-koereskolerne/ar3958/

Ville vœre super lœkkert, hvis folk kunne komme med deres mening. Mvh Seb


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ned drossle en Yamaha R6 til A2 kørekort??
  • #1   26. aug 2015 Det bliver intet problem. Kender flere og har set flere inde på fb der har gjort det uden problemer! Og da slet ikke hvis du havde tænkt dig at beholde begrænsningerne i smiley

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #2   26. aug 2015 Stig Kjeldsen

    Havde nu tœnkt mig at fjerne begrœsningerne når jeg blev 22? smiley
    Men det vil ikke smadre motoren at kun lade den have 48 HK?


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   26. aug 2015 Det smadrer ikke noget for det er kun her i lorte Danmark man har den begrænsning med 96hk originalt, hvor man i f.eks Tyskland gerne må drosle på den måde du vil. Sættet kan sagtens købes...
    Men lovligt bliver det aldrig.


  • #4   26. aug 2015 Om man kan: ja.
    Er det lovligt: nej.

    En skarp betjent, med godt kendskab til MC, vil muligvis hurtigt spotte, at en R6 ikke er i kategorien af MC'er, der kan drosles ned til A2.

    Om du gør eller ej er helt op til dig selv.


  • #5   26. aug 2015 I og med jeg er blevet lidt ældre og lidt mere "fornuftig " tænker jeg bare om det er værd og løbe risikoen. For hvis det værst tænkelige skulle ske at man er med i et trafik uheld så skal forsikrings selskabet nok finde ud af det så du ingen dækning får.

  • #6   26. aug 2015 5> Nej, det er altså ikke korrekt.

    smiley


  • #7   26. aug 2015 Som sådan tror jeg egentlig de er ligeglade med hvad den havde at heste før, hvis bare du kan bevise at den kun har de 48, du skal jo køre rundt med den droslings godkendelse når du er på farten.

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #8   26. aug 2015 Sajmon- ..Sådan er det med de nye regler smiley
    Søren Bøgh - Du har ret! Tak for svar
    Mikkel J - Hmm, jeg ringede rundt til de forskellige forsikrings selsskaber, hvori Codan var ligeglade med hvor stor ccm den havde, endvidere kunne de tilbyde mig kaskoforsikring på en R6 for 6600 kroner om året? smiley ( jeg er 20 år om lidt)
    Jeg spurgte ham ellers igår om det havde nogen konsekvensker, men hvis bare den havde 48 HK, så er resten vel mit eget problem?
    Og skide fedt i gider hjœlpe, og komme med jeres meninger! Sœtter jeg stor pris på
    Tommy N - Har lœst mig frem til, at man har mulighed for at sørge for man kun kan give halvt gas, altså så Mc"en kun kan få lov til at give halvt gas, i og med kun kan give de 48 Hk smiley


  • #9   26. aug 2015 Den pris på forsikring lyder da rimelig billig. Jeg giver 5600 for kasko på en r1

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #10   26. aug 2015 Mikkel J - Han fortalte de lige nu har fået sindssyge aftaler med Japanerne, så de kunne give nogen gode tilbud! smiley

  • #11   26. aug 2015 Så skal jeg da ha undersøgt om jeg kan få min billigere smiley

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #12   26. aug 2015 Mikkel J - Men angående det med forsikring ikke gælder, vi er da enige om det er mit eget problem at få min Mc til at have 48 Hk? smiley
    Forsikring regner da med at jeg sørger for at have en mc, som har 48 Hk, det er da vel ikke deres job at sørge for min Mc, overholder reglerne? smiley

    Endvidere kunne de tilbyde en ansvarsforsikring til 3300 om året! smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   26. aug 2015 2 ting.

    1. Sørg for at få det forsikringstilbud på skrift. Det lyder alt for godt til at være sandt.

    2. Din ansvarsforsikring vil altid dække i sådan et tilfælde, da det alene er din opførsel i trafikken som afgør det, så #5 passer INGEN steder....

    Politiet kan måske finde på at hive den til syn hvis de er i tvivl, men man skal ikke regne med at de har noget ordentligt grundlag for at vurdere om en MC har 48hk.

    Var jeg dig, så fandt jeg en MC som var mere brugbar til begyndere. Ikke på grund af drosling osv, men fordi en R6 enten ikke flytter sig ud af stedet, eller også skriger den derudaf med 10.000+ omdrejninger. Det ville absolut være et bedre valg at købe noget andet som din første MC.


  • #14   26. aug 2015 Tricket er ikke at falde i racerfælden. Find nu noget med en ordentlig røvfuld moment i stedet, da der ikke er begrænsning for hvor meget moment den har, så længe den blot har 48hk.

  • #15   26. aug 2015 Ansvarforsikring vil altid dække! Men din Kasko dækker INTET - Så smadrer du den, så er det bare though luck!

  • #16   26. aug 2015 Jeg kørte en zx-6'er og 10'er med begrænsning (ishh) da jeg var ung. Blev dog aldrig stoppet smiley

    Men hvis du kører ordentligt kan jeg ikke se nogen ko på isen..


  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #17   26. aug 2015 Sajmon - Jeg tvivler på hvor meget en R6"er skriger med 48 HK? smiley
    Men forstår godt hvad du mener smiley
    Frederik p - Har nu altid været til Racer smiley
    Mikkel N - Jeg tror du har byttet om på ansvars og kasko. Det er jo kasko som er dyrest.. Og dermed den som dækker det hele? smiley
    Mads Gadebeg - Tænkte det samme, men bare synd at få koldsved ned af ryggen hver gang de kører forbi.. Min far kørte selv Mc i 2 år uden Mc-kort, men jeg ville lige høre jeres fif smiley


  • #18   26. aug 2015 Det er også ganske fair, men jeg synes du skal kigge efter noget V2 racer så, og når den er droslet til 48hk bliver den ikke langsommere af at være en SV650 eller SV1000, tværtimod, netop pga. momentet vil den nok føles vildere da den har mere trækkraft. A2 er jo kun i to år, så måske R6'eren er mere værd bagefter? Desuden så husk på, at det er tæt på umuligt at forsikre alt over 98hk som under 25-årig.

  • #19   26. aug 2015 De nye cykler er begrænset i gasrullen, så forvent ikke meget moment selv om det er en 600cc. Mine cykler havde i hvert fald ikke skyggen af moment med 1mm gasrulle.

    #17 - ja det er træls. Men det er også kun første gang du møder dem. smiley


  • #20   26. aug 2015 Jeg har 'en ven' som har kørt A2 cykel nu i et års tid på A1 kort, som har aldrig haft skyggen af et problem. Bare kør pænt, så kan du give den lidt gas på de små veje, der kigger de aldrig ud. Han har eftersigene engang skulle lige til at overhale en bil på landevejen, men besluttede sig alligevel for at vente, og sjovt nok - så stod polisen med laser og to motorcykler lige rundt i svinget. 'Min ven' havde nok ikke haft samme holdning i dag hvis han havde overhalet den bil smiley

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #21   26. aug 2015 Frederik P - Jeg snakkede med Codan forsikring igår som kunne tilbyde mig kasko på en R6"er.. Jeg spurgte flere gange om det kunne passe nu, hvor jeg var nu billigt. Han fortalte, at de netop lige havde fået nogle gode aftaler i hånd med japanerne.. Derfor Kan de tilbyde en Yamaha Forsikring kasko for 6600 eller ansvars for 3300 smiley for 1 år ??? Selvom jeg er 20 år? Det er 550 kroner for om måneden.. Synes jeg er udemærket smiley

  • #22   26. aug 2015 Vildt, men er det ikke kun hvis den er droslet? Ellers så er det virkelig et godt tilbud!

  • #23   26. aug 2015 Jeg gav 2500 for min zx10r fra 07 hos GF. Jeg var 18 år og det var i 2008. Ansvar selvfølgelig

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #24   26. aug 2015 Frederik P - Jo jeg mener det var fordi den ville blive drosslet ned smiley
    Mads Gadeberg - Præcis jeg tror sagtens det kan lade sig gøre smiley


  • #25   26. aug 2015 Jeg vil dog hilse og sige sebastian. især i lyset af hvad Søren skriver i #4, der er riiigtig mange inden for den "branche" (alle der har med kørekort at gøre) som IKKE har forstand på reglerne. Der er efterhånden mange tilfælde hvor folk der ikke burde have det ubegrænsede kort har fået det alligevel. Desuden er der ingen der siger du bliver stoppet alligevel!
    Hvis du kan vise du har ansvarsforsikring på den, at den er registreret i dit navn osv, så er det meeeeget sandsynligt at du ingen brok hører for det!

    Men hvis du så rent faktisk render ind i en betjent der har styr på sagerne, så er det jo en bøde på nogle tusind!


  • #26   26. aug 2015 Som #25 siger, hvis du ellers har tingene i orden, og kører pænt, siger politiet højst sandsynlig aldrig noget til det. Rent juridisk gælder nedenstående

    Bøden er på 3500-4000 (forskellige afgørelser i retten) fordi du har kørekort, men ikke førerret til den.

    Din ansvarsforsikring dækker lige meget hvordan den er droslet.

    Hvis du har kaskoforsikring, og smadrer den, så kan de nægte at dække hvis de kan bevise at du ikke har førerret til den, altså at den oprindeligt havde for mange hk, eller hvis den har mere end 48hk når skaden sker.


  • #27   26. aug 2015 Bare lige et teoretisk spørgsmål, som jeg tænker er mere relevent for trådstarter: Dækker kaskoen hvis den bliver stjålet, selvom den er 'ulovligt' droslet?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #28   26. aug 2015 Det gør den.

  • #29   26. aug 2015 Der er ikke en eneste person der tænker på at maskinen skal synes med droslingskittet? Og have en godkendelse..
    Og hvis den ikke går igennem syn, kan man så overhovedet få plader på den?


  • #30   26. aug 2015 Det er ikke synsmandens opgave, at tjekke om droslingen følger loven, han skal blot tjekke om droslingen er monteret.



  • #31   26. aug 2015 Hvorfor skulle den ikke kunne synes med droslingskit på?

  • #32   26. aug 2015 Fordi den har for mange heste til lovligt at kunne drossles til A2 kørekort.
    Men det er som sagt, ikke synsmandens opgave, han skal bare tjekke at kittet er monteret


  • #33   26. aug 2015 Synsmanden ved ikke om den skal køres af en ung gut med A2, eller en midaldrende mand som blot vil starte med færre hk.

  • #34   26. aug 2015 #13 Sajmon: Codan kører sådan en yamaha-leed aftale med nogle motorcykel-virksomheder. Jeg giver selv under 6.000.- om året med fuld kasko på min R6 i en alder af 22 smiley og 1.400 hvis du ønsker ren ansvar. smiley

  • #35   26. aug 2015 Synskittet skal jo stadig være godkendt.
    Du kan jo heller ikke sætte en elastik om gashåndtaget og fortælle synsmanden, at den begrænser hestene til 48..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #36   26. aug 2015 #35 - Jeg tror du mener "neddroslings kittet" - og du kan ikke få dem uden der følger en godkendelse med.

    Du kan sagtens drosle en 200hk superbike til 34hk lovligt, men der er nogle regler som skal være gældende for at du så må føre den med A2 kørekort, og der er det max 96hk originalt, som er neddroslet til max 48hk.
    Synsmanden tager ikke stilling til om cyklen skal føres af en kvinde med nervøse trækninger, eller en ung gut med hysterisk gashånd - KUN om cyklen overholder lovens krav til sikkerhed og forurening.
    Vil du så have anført en neddrosling til XX hk på reg attesten, så skal der bare være dokumentation på det.


  • #37   26. aug 2015 Syntes det er et vovet projekt... Betjenten behøves altså ikke have særligt godt styr på motorcykler, for at kunne se at en Yamaha R6'er ikke er en A2 motorcykel

  • #38   27. aug 2015 Du skal bare lige vide at kasko frafalder hvis du ikke har kort til den mc som du kører på smiley Ellers så ser jeg intet problem i at gøre det smiley

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #39   27. aug 2015 Yamaha ska man ha - Hvad med Ansvar forsikring? Endvidere så hvis jeg købte en R6´er nu, og den så bliver stjålet.. Så aner forsikringen da ikke om den har de 14 Hk for meget, Da jeg skulle ned drossle den? smiley
    Btw:
    Havde håbet på Betjenten ville tage de 14 Hk med et smil.. Kører jo lovligt med de 48 HK, som jeg har tænkt mig at drossle den ned til.. Men fedt at høre jeres meninger! smiley


  • #40   27. aug 2015 ansvar dækker altid, men jeg ved ihvertfald at tryg skriver at deres kasko falder fra hvis man ikke har kort til mc'en smiley Jeg synes du skal gøre det

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #41   27. aug 2015 Har snakket med Politiet idag og!

    Hvis jeg kan få en synsmand til at få en R6 under kategorien A2-kørkort, er der mulighed for det. Men han sagde det nok var usandsynligt, men måske man kan, hvis jeg får drosslet den ned til 48HK? smiley
    Endvidere fortalte han at hvis jeg blev stoppet på en R6´er med A2-kørekort, hvori R6´er bliver registeret som A-kørekort, altså det helt store. Så vil jeg få en bøde på 3000-4000 kroner Første gang!
    Politet bruger altså nummerpladen på Mc´en for at slå den op, altså om den Mc´en passer til det kørekort man har.
    Spørgsmålet er bare om en synsmand kan sørge for at få min R6´er står som A2 kategorien, hvis han sørger for den har 48 HK??! smiley Så går den vel under A2?
    Men er det fusk? smiley


  • #42   27. aug 2015 Fordi en synsmand bøjer reglerne bliver en R6 droslet til 48 HK ikke lovlig. Lovgivning er lovgivning. Men det kunne da være interessant, at få dette på skrift fra den pågældende politimand og så fremvise dette i tilfælde af, at man bliver stoppet (ja, jeg ved godt hvem der taber i den diskussion).

    Men det er altså desværre hverken korrekt eller lovligt.


  • #43   27. aug 2015 Men synsmanden skal jo netop ikke tage stilling til noget som helst omkring kategorier! Han skal kun anføre hvad cyklen er droslet til (antaget at du har et kit med papirer monteret). Han anfører gladeligt 48HK i registreringspapirerne, men det går det jo ikke til en cykel der kan føres på A2 kort!?

  • #44   27. aug 2015 Korrekt - men ud fra hvad OP har fået oplyst ved politiet, så vil han altså helt lovligt kunne køre sin R6 på et A2-kørekort. Det er ikke tilfældet.

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #45   27. aug 2015 Betjenten jeg snakkede med fortalte, at hvis en betjent stoppede mig, hvorefter han ville slå min nummerplade op. For at tjekke om jeg må køre på cyklen, så har han ikke mulighed for at se hvor mange Hk den har. Det eneste han kunne se var hvilken kategori motorcykel var til altså enten A1,A2 eller A Så hvis jeg køber en Yamaha R6 imorgen og får et min fars ven til at lave et kit på den så den har 48 Hk, endvidere med Papir på. Derefter kører jeg op til syn, hvori han kan se den trækker de 48Hk og så kategorier han den til A2?

    Er det måden at gøre det på ?


  • #46   27. aug 2015 Nej. Glem hvad den fulde betjent har oplyst dig om. Det KAN ikke lade sig gøre. Om din R6 ikke er droslet, droslet til 48 HK eller droslet til 3 HK, så får du præcist samme bøde - du fører et køretøj, som ikke er lovligt på dit A2.

  • #47   27. aug 2015 Hvad er trikket i at drosle en R6 ?????

  • #48   27. aug 2015 Du kan også købe en r3 i stedet for

  • #49   27. aug 2015 #36 Ja, jeg mente selvfølgelig droslingskittet.
    Men ja, det er bestemt muligt at drosle til 34hk, som de førhenværende regler lød sig på.
    Men hvis det var så snildt, kunne man jo ligeså fint købe sig et 98hk bæst, et droslingsit, lade være med at montere det, og bare give synsmanden papiret der viste at det var et godkendt drosslingskit i danmark.

    Hvis jeg var #0, ville jeg ikke spilde tid på at drosle den R6, hvis reglerne er således hos synsmanden.
    Køb en godkendelse til et droslingskit, og syn den med alle 120HK. Om du bliver stoppet med 120 eller 48, er bøden den samme, også selvom der står 120 eller 48 i papirene.


  • #50   27. aug 2015 Qua bøden er den den samme om du kører på en droslet R6 eller ej, hvorfor så overhovedet kaste penge ud af vinduet efter et droslingssæt? Så kan man ligeså godt bare køre på den. Det er akkurat ligeså lovligt/ulovligt og koster det samme i bøde. Spar pengene til drosling og køb benzin for dem.

  • #51   27. aug 2015 Sebatian: Nej, jeg har ikke byttet om på noget, det har intet med prisen at gøre - Men alt om lovgivning og forsikringsbetingelser - Som jeg sagde, din ansvar dækker altid, det gør din kasko ikke(hvis forsikringvilkårene ikke er overholdt)

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #52   27. aug 2015 Mikkel N - Ahh nu forstår jeg! smiley sorry! smiley
    Har snakket med en synsmand idag. Han fortalte at de jo ikke kunne kigge ind i motoren, så hvis jeg havde et stykke papir på den havde de 48 HK så kunne den sagtens blive synet og stemplet i kategorien som A2. Men så skal man ud og finde et værksted, som kan lave et stykke papir på en R6´er har de 48 HK?
    Men hvis et værksted laver det ( hvilket jo er en drossling på over de 50% )

    Så er det jo dem som står tilbage med lorten, hvilket jeg ikke tror de har interesse i smiley

    Og alligevel vel ikke? Værkstedet kan jo ikke vide jeg har A2 kort eller om jeg har A koret. Så den ryger vel tilbage på mig?


  • #53   27. aug 2015 Køb et droslingskit, så får du papiret med, så giver du papiret til synsmanden og vupti, den er synet med 48hk, uanset om sættet er i eller ej..

  • #54   27. aug 2015 Suk - jeg giver op.

  • #55   27. aug 2015 Sebastian for helvede !! Er du tungnem eller fuld ??

    HVORFOR vil du drosle en R6 til 48 HK ????


  • #56   27. aug 2015 Hold da kæft man...det viser bare at hverken politi eller synsmænd kender en bjælle til de regler de selv håndhæver... Jesus Kristus siger jeg bare!

    Om så du fik den R6'er droslet til 10hk, så ville den stadig ikke kunne blive en A2 motorcykel - for den har for mange HK til at starte med!

    Det droslingskit du skal have fat i skal være med TÜV- eller lign. papire. Du kan ikke bare få lavet et på et værksted.

    Hvem der står med lorten i sidste ende ved jeg ikke! Men enten dig eller synsmanden
    - du har pligt til at oplyse om ombygninger, droslinger osv. på motorcyklen til synsmand, desuden er det dit ansvar at du ikke fører et køretøj du ikke har
    førebevis til.
    - noget så basalt som dette burde en synsmand have styr på, og han forfalsker i princippet synspapirene hvis han registrere den som en A2'er.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #57   27. aug 2015 Sebastian er du helt væk eller hvad?

    Synsmanden skal nok godkende det droslingskit du monterer - og det SKAL du købe med dokumentation til før det kan bruges til noget.

    Men det gør ingen forskel om du drosler den til 48hk (A2) - for reglerne som dit kørekort er under, tillader max 96hk som original effekt FØR drosling.

    Det er KUN dig der står med lorten - ingen andre.


  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #58   27. aug 2015 Frederik P - Havde tænkt på smiley Men ville nu høre om der var en anden mulighed, nu hvor vi snakker om 20 HK for meget smiley

    Brian S - Jeg er kun 20 år om har kun mulighed for at få mellem Mc-kørekort ( Også kaldt A2 ) Dvs. Motorcykel kun må have 48 HK
    Kilde til Brian: http://trafiks.dk/K%C3%B8rekort/Mc

    Søren - Mange tak for din mening, jeg vil selvfølgelig tage den med i min overvejelse om mit køb smiley Håber det er i orden jeg snuser lidt rundt og undersøger ting, og stiller nogle amatør spørgsmål. smiley

    Milling - Kan du have ret i. smiley
    Synes ellers jeg havde læst inde på nogle forskellige forumer herinde at en mc-mekaniker kunne enten sørge for at gashåntaget kun kunne give halvt gas, altså sørge for man ikke kunne give så meget gas, så den ville højst kunne yde 48 HK. Eller også kunne de pille ved karburatoren, så den kun fik det benzin ind, som svare til den max kunne yde 48 hk.. Men det er nok den forkerte måde at gøre det på smiley Derudover tror jeg ikke man kan få papir på man har pillet lidt ved gashåndtaget eller karburatoren smiley

    Sajmon - Snakkede ellers med en synsmand idag, som grinte af mig da jeg spurgte om de ville kigge på motoren. Han fortalte hvis jeg havde et stykke papir på den havde de 48 HK. Så var det dét.
    Men kan godt se hvad i mener med det er mig selv som står med lorten og tror jeg har fået en god forståelse for det hele nu.. Takker og bukker selvom det har været en hår kamp med de næsten 60 kommentar! smiley haha


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #59   27. aug 2015 Så har folk bildt dig noget sludder ind.

    En neddrosling SKAL dokumenteres i form af en attest, udfærdiget af det firma som producerer droslingskittet. Dvs det er et færdigt kit du køber og monterer, med papirer og attester og numre og alverdens andet dimsedutteri.

    DET vil synsmanden anføre i papirerne - men DU kan ikke lovligt køre på den da dit kørekort til A2 har en begrænsning som hedder 96hk før drosling.


  • #60   27. aug 2015 Er jeg den eneste som tænker at trådstarter er uden for rækkevidde?
    UANSET HVAD SÅ ER DET ULOVLIGT AT KØRE EN R6 PÅ A2 KØREKORT UANSET HVAD.
    Køb dig en R3 eller lign. eller vent til du er 22 og kan opgradere til A kørekortet.

    Jesus christ!


  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #61   27. aug 2015 Trådstarter er uden for rækkevidde?
    Sorry? Var nu bare en ny mc-kører som havde en drøm om en fed cykel? smiley
    Håber stadig du kan leve dit liv videre smiley


  • #62   27. aug 2015 Jamen folk har prøvet at forklare dig gentagende gange at du ikke kan køre lovligt på en R6 før du har det store kørekort?
    Kan da fortælle jeg selv fik 34hk kørekort i sommeren 2012 og at jeg dengang blev lovet at kortet var stort efter 2 år. BUM nye regler og jeg måtte vente endnu et år og først nu, 3 år efter kan jeg endelig få min R6'er.
    Hvis jeg kan vente 3 år, kan du sku fint vente to! smiley
    Det træls at vente ja, men vil du hellere køre rundt velvidende at du kører ulovligt og kan risikere at skulle betale 4-5k ?


  • #63   28. aug 2015 Dokumentfalsk giver typisk en betinget dom, hvis man havde en ren straffeattest før man begår forbrydelsen.
    Men det betyder også at man ikke har en ren straffeattest, og det er ikke særlig heldigt når man som ung søger job.

    Så beslut om du vil køre lovligt eller ulovligt, men lad vær med at rode dig ud i overtrædelser af straffeloven


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #64   28. aug 2015 Dokumentfalsk?????

    Hvor kom det lige fra?

    Der er intet i den her situation som overhovedet kommer tæt på det.


  • #66   28. aug 2015 R6 kan drosles uden problemer til 48 hk lovligt. Dog ikke i den forstand at man må fører den med A2 kort. Hvis man drosler den til 48 hk er der nok væsentligt mindre chance for at få en bøde ift. at køre med 120 hk, uanset om den er lovligt droslet eller ej... Er det så svært at forstå?

  • #67   28. aug 2015 @Stig.

    Det er nok den værste gang vrøvl i denne tråd..... "R6 kan drosles uden problemer til 48 hk lovligt" smiley smiley smiley Hvad mener du med LOVLIGT... Eftersom der ikke er nogen lov det passer ind i...

    Og du mener vel ikke man har større chance for fart bøder på en udroslet R6 smiley Med de hastigheds regler der er i dag. kan man jo så let som ingenting miste kortet på en 125cc med 15hk.....

    Lovlig droslet smiley hvad er ulovlig droslet, og giver det større bøde på en R6 ????

    BAVL !!


  • #68   28. aug 2015 Der er op til flere der mener at synsmanden laver fusk hvis han godkender en R6 der er droslet til 48 hk, hvilket jo er noget pis... Det er fuldt ud tilladt at drosle en R6 til 48hk! Dog må du ikke fører den med A2 kort.

    De bøder jeg snakker om er bøde for at køre på en MC man ikke har førerret til.


  • #69   28. aug 2015 Synsmanden fusker ikke hvis han syner den med 48hk!

    MEN hvis han i papirene registrere/opretter den som en A2'er, så er det FUSK!

    Det aner jeg så ikke om synsmændene gør, det blev der bare påstået længere oppe i tråden.


  • #70   28. aug 2015 Der kommer ikke til at stå NOGEN som helst steder på registreringsattesten hvilken kørekort kategori den tilhører!??!?! Det er politiets arbejde...

  • #71   28. aug 2015 taler af erfaring har nemlig selv lige fået droslet en mc

  • #72   28. aug 2015 Og hvis det er din Husquarna du har fået droslet, så får du stadig en bøde for at føre den, hvis du kun har A2 og bliver stoppet.

  • #73   28. aug 2015 #72
    Det er han helt sikkert klar over med alt den prædiken der er herinde om hvad man må og hvad man ikke må... smiley


  • #74   28. aug 2015 For at syne en MC med et droslingskit behøver det _IKKE_ være et godkendt droslingskit. Jeg har da droslet min Husaberg ved hjælp af karburatoren(hvor meget du kan dreje gassen) og jeg fik den rullet ind og beviste overfor synsmanden ved hjælp af dokumentation fra rullefeltet at den kun havde de hk som den skulle. Det skrev han så ind i systemet, og der har ingen problemer været med noget godkendelse eller noget som helst. Kender flere kammerater som har gjort det samme i andre synshaller, så jeg tror at man skal være uheldig for at det ikke kan lade sig gøre.

    Pøj pøj med det, havde selv købt den smiley

    Mvh


  • #75   28. aug 2015 72# ja jeg får en bøde, men chancen for at det bliver opdaget er langt mindre da det eneste der står på registreringsattesten er 48 hk!!! hvor svært kan det være at forstå?

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #76   28. aug 2015 #69 - Det gør synsmanden ikke. Han anfører bare at cyklen er neddroslet til XX hk og så er resten op til dig.

    Han tager ikke stilling til kørekort kategori.


  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #77   28. aug 2015 Men Synsmanden anfører at cyklen har de 48 HK
    Så vil den vel gå under kategorien A2 når det er betjenten har stoppet mig ude på vejene?
    Betjenten jeg snakkede med fortalte at betjenten ikke kunne se Hvor mange Hk den havde eller har haft, men at han kun kunne se hvilken kategori den hørte til.
    Spørgsmålet er bare om den lige meget hvad, bliver stemplet som kategori A fordi den jo bliver født med de 110-120 HK eller om når den bliver synet med 48 HK så får en nummerplade, hvori når han slår den op, så vil den stå til de 48 Hk og så kommer til at hedde A2 på betjentens registre.

    Spændende smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #78   28. aug 2015 Hvorfor ikke bare købe en MC som er lovlig at køre på?

  • #79   28. aug 2015 Det bliver den jo bare man sætter et droslingssæt på.... smiley

  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #80   28. aug 2015 Sajmon - var nu mest fordi det er den eneste cykel jeg synes der er fed..
    Sv650 ligner den en lille smule, synes bare instrumentet er røvsygt på en sv650.
    Derfor jeg startede denne debat, i håb om der var en lovlig måde at gøre det på..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #81   28. aug 2015 Det er der ikke og bliver det aldrig efter de nuværende regler.

    Med tiden vil politifolk sagtens kunne finde ud af at det ikke er lovligt.

    Har du overhovedet prøvet en R6 eller en SV650 så du rent faktisk kender de andre forskelle på de to cykler?
    En MC er jo meget mere og andet end instrumenteringen.


  • #82   28. aug 2015 Med al respekt, og med fare for at lyde som en gammel nisse! Du er 19 år gammel, du er SLET IKKE klar til at komme ud i trafikken på en R6`er, ZX6R, CBR600 e.lign Lige hvad denne del af lovgivningen angår, så har de sgu ret - lær at færdes i trafikken først, få lidt erfaringen - De fleste 19 årige har hverken erfaring eller indsigt til at køre noget som ovenstående, de aner overhovedet ikke hvad de får mellem hænderne(og benene)! Og uanset hvordan du vender og drejer det, SÅ ER DET ULOVLIGT det du påtænker at gøre! Der er ikke noget , MEN, eller SÅ KAN MAN LIGE eller hvad ved jeg! Det er ulovligt, og det er det af en grund, nemlig den at knægte der lige har fået kørekort ikke skal ud i trafikken på en fuldblods racer, punktum!

  • #83   28. aug 2015 #64 som du selv skriver så skal man have dokumentation for at cyklen er droslet.
    Og hvis man møder op i synshallen med et document der siger at den er droslet, men man ikke har monteret kitet, så er det dokumentfalsk.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #84   29. aug 2015 Det er det så ikke nej.

    Jeg tror du skal læse lidt på lovgivningen.


  • #85   29. aug 2015 Den bliver jeg nødt til bare at gentage.
    Læs lovgivningen
    Og jeg vil sige at formuleringen er meget bøvlet
    Groft sagt er der 3 former for dokumentfalsk
    Den ene er hvor man ændrer, eller laver et falsk dokument.
    Den anden er hvor man forbinder et dokument der ikke er forfalsket, til noget forfalsket.
    Den tredje er hvis man underskriver noget man ved ikke er rigtigt, eller underskriver med et falsk navn.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #86   29. aug 2015 Så sætter vi os og venter spændt på at en eller anden ryger ind for at snyde med neddrosling af motorcykler.

    Husk madpakken, for du kommer til at vente et stykke tid. smiley


  • Thygesen
    Thygesen Tilmeldt:
    apr 2010

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 17
    #87   24. sep 2015 Hej igen!
    Er blevet en del klogere siden sidst vi snakkede sammen! smiley

    Men faldt nu alligevel over denne cykel som var til salg.. Her er der igen tale om en Yamaha r6 som er drosslet ned til 48 hk, (Det står i teksten, trods er det en forhandler o.0 ) Standard 120 hk
    Jeg ringede til forhandleren, som bildte mig ind, at hvis jeg hade A2 kørekort, så kunne jeg sagtens få lov til at køre den, da han sagde den blev født med 90 hk fra Tyskland. Herefter spurgte jeg ham om de havde et stykke papir på at den blev født med de 90 hk, og det sagde han, at det papir ville man få med, hvis man købte den!

    Nægter at tro på at yamaha har lavet r6 med standard 90 hk? Når der endvidere står i annoncen at den normalt har 120 Hk

    http://www.123mc.dk/yamaha-yzf-r6/mcid-108681


  • #88   24. sep 2015 Det er fuldstændig ligegyldigt! En R6`er er efter ganske forhold angivet til standar 120HK, og lovgivningen, for folk med A2 MC kørekort, hedder som følger:

    Citat: Tohjulet motorcykel med eller uden sidevogn med en maksimal motoreffekt på 35kW og et forhold mellem motoreffekt og køreklar vægt på højst 0,2 kW/kg og ikke afledt af motorcykler med mere end den dobbelte maksimale motoreffekt

    Hentet herfra: http://www.skad.dk/data/images/mc%20relateret/dr%C3%B8vlingmc_k%C3%B8rekortsbestemmelser_skad.pdf

    Kort sagt, glem nu den R6 sålænge du har A2 kørekort, du kommer ikke til at kunne køre den lovligt, ligegyldigt hvor mange der prøver at fortælle dig det modsatte.
    Læg også mærke til, at de der forsøger at fortælle dig, oftest mod bedre vidende, at du gerne må - ja de har en interessekonflikt! For enten kører de selv på en "ulovligt droslet" mc eller også vil de gerne sælge dig en!

    Så for sidste gang, nej, nej og atter nej - Det er og bliver ikke lovligt, så lad nu være at blive ved at spørge! Og når nu vi er igang, så kan du lige få min personlige mening, som jeg iøvrigt ved deles af mange andre: En R6 er slet ikke en start maskine for en ung knægt, dens sidde/køre position er meget aggressiv og dit udsyn begrænset fordi du er tvunget til at "ligge" ned over tanken hele tiden! - Få noget erfaring først og så kan du vælge en R6`er derefter! Du kan ikke som f.eks. på en Zx6r eller CBR600 rykke dig frem på sædet og udnytte dem mere stump afsluttende tank, for derved at få en mere opret køreposition med bedre udsyn til følge!"
    Men uanset hvad du måtte vælge, så bliver svaret om hvorvidt det er lovligt eller ej ikke anderledes, ligegyldigt hvor mange gange du spørger!





  • #89   24. sep 2015 Undskyld jeg spørger lidt flabet: HVOR mange gange ønsker du at få samme svar at vide? 1? 10? 100? Det er ligesom du ikke VIL forstå svaret.

    Det er ikke et tolkningsspørgsmål. Om du vil forstå det eller ej, er ganske op til dig selv.


  • #90   24. sep 2015 Det er fint nok at du gerne vil have en R6, men forstå nu hvad der bliver sagt.

    Køb den og kør, og regn med at skulle betale 3-4000kr hvis du bliver stoppet. Får du ikke en bøde, så vær glad for det, men det gør det ikke mindre ulovligt.


Kommentér på:
Ned drossle en Yamaha R6 til A2 kørekort??

Annonce