{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.326 visninger | Oprettet:

Jomfru-ejer: gear olie eller motor olie på Virago 250? {{forumTopicSubject}}

Hej! Jeg har lige købt min første cykel, en Yamaha XV250 Virago fra '96, og her kommer så det første af sikkert mange dumme spørgsmål: på højre side af motorblokken kan der fyldes olie på. Men er det gearolie eller almindelig motorolie, der skal fyldes på her?
Jeg har tidligere ejet en Yamaha FS1 med en mindre motor, og den skulle have gearolie fyldt på samme sted som jeg nu er i tvivl om mht Viragoen.
Et eller andet skal vel smøre gearkassen? :-|


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jomfru-ejer: gear olie eller motor olie på Virago 250?
  • #1   7. sep 2015 Højest sandsynligt mc motorolie.

    Her er et link til en maual. Scroll lidt ned og du finder din årgang. smiley

    http://mybikemanuals.com/yamaha/yamaha-xv-owners-manuals/


  • #2   7. sep 2015 #cherrybomb

    Jeg har skam fundet min manual på nettet, og synes også at jeg har skimmet den, men har bare ikke kunnet finde noget svar. Men bruger den så motorolie som smørelse hele vejen igennem til både kobling, gear, og selve motoren? smiley

    Og tak for svar og manual, i øvrigt!


  • #3   7. sep 2015 Motorolie, til en MC, du skal ikke bruge bilolie, da det kan få din kobling til glide. Og der er sikkert et skueglas, hvis ikke der en oliepind på proppen, sørg for at du får det tjekket jævnligt, særligt indtil du kender den lidt. Olien både smører og køler, så hvis den har for lidt på, kan du i værste fald smadre motoren! Og ja, motorolien smører det hele smiley

  • #4   7. sep 2015 # Tom L

    Det er modtaget! Skal det være noget særligt? Fuldsyntetisk er vel bedst, men 10w/40w osv - ved du noget om hvad der er bedst der? Tak for meget grundigt og uddybende svar smiley


  • #5   7. sep 2015 Nu er du ved at åbne Pandoras æske smiley Olie er nærmest et religiøst spørgsmål! Personligt ville jeg bare smutte i Thansen og købe en halvsyntetisk 10/40, det billige de har virker fint for mig smiley

  • #7   7. sep 2015 helt enig med Tom

    DOG SYNES JEG DU SKAL KØBE AF MÆRKET KFIGIOE
    smiley smiley smiley

    (Nej mærket eksisterer ikke)


  • #8   7. sep 2015 Brug en mc olie 10w40, ikke fuldsyntetisk - halvsyntestisk er fint til din Virago. Husk at Viragoen skal op at stå lodret når du tjekker oliestanden i glasset. Det kan i starten være lidt vanskeligt at spotte i glasset og på samme tid holde cyklen i styret, så få en makker til at holde mens du tjekker. En Virago er ikke kendt for at spise olie, men tjek alligevel ofte, da du jo ikke kender cyklen endnu.

  • Orla S
    Orla S Tilmeldt:
    nov 2014

    MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   7. sep 2015 Jeg har en Virago 535 på første år. Jeg startede med at hælde Castrol 10/40 halvsyntetisk på min inden den blev startet i foråret, kørte ikke længe inden der blev problemer med gearskift. Talte med Yamaha forhandleren og fik noget yamalube olie derefter har den kørt perfektså det vil jeg da foreslå, men som andre siger olie er en religion.

  • #10   7. sep 2015 Noget Castrol i den anviste viskositet i din service manual kan aldrig gå helt galt. - Højre side plejer at være til motorolie, og mon ikke gearkassen kører på det samme. Sådan er det på min Honda med vådkobling. Til gengæld skal min gamle BMW med tørkobling (som på bil) have seperat motor og gearolie.. Og for satan hvor det lugter grimt det gearpis.

Kommentér på:
Jomfru-ejer: gear olie eller motor olie på Virago 250?

Annonce