{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.933 visninger | Oprettet:

T.O.
T.O.
Tilmeldt:
26. okt 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37

Ombygning uden at skære i stel? {{forumTopicSubject}}

Hej forum!

Jeg har i lang tid overvejet at købe motorcykel nummer 2 med henblik på at bygge enten en cafe racer eller en bobber.

Mit dilemma er dog følgende:

Jeg vil gerne undgå at skære i stellet, men gider samtidig ikke at motorcyklen ser lang ud bagtil. Det skal være en ego-cykel smiley

Jeg leder derfor efter modeller, hvor det er muligt at undgå at skære i stellet. Ingen Kina-cykler.

Har overvejet følgende modeller:

Honda VT
Yamaha XV
Yamaha XS

Kan det passe at der er nogle af modellerne med bolt-on subframe?
Hvor man bare kan fjerne det, easy-peasy?

Har i nogle erfaringer med det eller andre modeller som er gode til ombygning?

Glæder mig til at høre fra jer smiley
På forhånd tak!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygning uden at skære i stel?
  • #1   21. sep 2015 Jeg er ved at bygge en GSX250ES 1984 om, den er fin til det - den stump stel der "stikker ud" bagved kan bøjes ind til at holde nr pladeholderen - det ser ikke tosset ud smiley

    man skal bare tænke kreativt med evt rest-stel


  • #2   21. sep 2015 Dem med sub stel er da lige ud af landevejen, se min blade f.eks. det er det originale substel der er bygget sammen med et ZX6r substel, og selv når man kigger det efter i krogene, ser det originalt ud.

  • #3   21. sep 2015 Er selv i gang med en XV 750, og arbejder på at ende i nærheden af denne her. smiley
    Så det må blive en Cafe Bobber. smiley


    profilbillede
  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #4   21. sep 2015 Lækkert! Det ser fedt ud Lars! Kan du lave det uden at ændre på stellet? Xv750 er umiddelbart øverst på min liste smiley

  • #5   21. sep 2015 Hele subframen er boltet på, så det skulle ikke være noget problem. smiley

  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #6   21. sep 2015 Cool.. Måske jeg skal arbejde videre med en XV så.. Modtager stadig gerne flere inputs med kyshånd smiley

  • #7   21. sep 2015 Den er i hvert fald nem at arbejde med. Prøv at søge på cafe racer xv 750. Der kommer masser af fed inspiration. Bare husk det skal være den med monoaffjedring. Årgang 81 - 83

  • #8   21. sep 2015 Her er en fed guide.

    http://trx850caferacer.com/how-to-build-an-xv750-cafe-racer/


  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #9   21. sep 2015 Tak for linket.. Kigger jeg lige på. Ja er godt klar over hvilke årgange der er med mono.. Uden tvivl det fedeste!

  • Miles D
    Miles D Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 6
    #10   21. sep 2015 Hvordan forholder det sig egentlig ifht. regler omkring at skære i stel og lave loops. Jeg er klar over det er et no go på papiret, men hvor "large" er de ude i synshallerne?

  • #11   22. sep 2015 Først syn, så skære......;)

    Nogen synshaller går op i det, andre gør ikke. Det kan være, at der er nogen her inde, der kender nogle "gode" synhaller. smiley


  • #12   22. sep 2015 Hvis man skærer i hovedstellet, så skal man regne med at den ikke kan synes, fordi så er det et rent lotteri! Er der en der afviser den, så skal den jo om synes, og så skal det jo være lavet smiley

  • #13   22. sep 2015 Det vil ikke nødvendigvis være lovligt at ændre på opbygningen selvom det er en påboltet del.

    Det skal fremlægges for trafikstyrelsen, før det evt. kan godkendes


  • #14   22. sep 2015 her kommer lige min email til/fra trafikstyrelsen 

    Hej 

    Er det lovligt at ændre på den del af stellet/motorcyklen, som er påboltet hovedstellet? 
    Her tænker jeg på den opbygning som understøtter sæde og baglygte og lign. Altså en ramme som er boltet fast til hovedstellet. 

    Eksempel: Må man forkorte denne del, uden det har indvirkning på syn af selvsamme motorcykel? 

    Venlig hilsen 


    I et vist omfang kan Trafikstyrelsen tillade ændringer på den nævnte påboltede steldel uden dokumentation fra akkrediteret prøvningsinstitut. 
    Det forudsætter, at sagen bliver forelagt Trafikstyrelsen med billeder af den påtænkte konstruktive ændring. 
    Der vil i hvert tilfælde blive truffet individuel afgørelse, hvorefter der fremsendes en skrivelse til brug ved syn med konstruktive ændringer. 

    Med venlig hilsen 

    Kurt Jensen 
    Trafikstyrelsen


  • #15   22. sep 2015 Så, så Oxie - Nu skal du ikke komme og ødelægge en god historie, med noget så trivielt som fakta!

    <ironi>
    Der står jo at man ikke må skære i stellet - så må det jo være OK at bukke det, svejse i det eller at bolte noget andet på!?
    ..
    Så længe man ikke kender reglerne, er man jo i god tro - og hvis det efterfølgende bliver synet, uden at ændringen bliver opdaget, må det jo være lovligt!
    </ironi>


  • #16   22. sep 2015 jeg har en xv920 nysynet til 25000 den ville værre perfekt til cafe
    lånt billed
    http://i.ytimg.com/vi/ntY2rP6BOsc/maxresdefault.jpg
    tlf. 60610333


  • T.O.
    T.O. Tilmeldt:
    okt 2013

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 37
    #17   22. sep 2015 @Daniell a: Hvis den ser ud som på billedet køber jeg den ubeset smiley

    Gider du sende lidt billeder og data på den?

    Hvilken årgang er det?


Kommentér på:
Ombygning uden at skære i stel?

Annonce