{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi og kamera??
  • #1   4. okt 2015 ja

  • #2   4. okt 2015 Hører det ikke ind under tlf feks? Tænker der skal en dommerkendelse til??

  • #3   4. okt 2015 de skal jo heller ikke have en dommerkendelse for at kigge i din bil, ved begrundet mistanke


  • #4   4. okt 2015 Politiet gør og tager hvad der passer dem, uagtet loven. Det gør de fordi de ikke bliver straffet efterfølgende. Dommerstanden=politi

  • #5   4. okt 2015 det tror jeg ikke de må , men spændene spørgsmål

  • #6   4. okt 2015 Der er en paragraf du kan sige. Hvor de ikke må gøre en skid uden dommerkendelse. Kan bare ikke huske den.

    Du har ret på at nægte dem det. Ingen Borger kender den selv.


  • #7   4. okt 2015 Jeg gentager, politiet gør nøjagtig hvad der passer dem

  • #8   4. okt 2015 #6 fortæl

  • #9   4. okt 2015 Da jeg tog dørmandskursus. Fortalte vores lærer os en paragraf, man kunne sige. Så måtte politiet ikke tjekke noget uden en dommerkendelse. Kan bare ikke huske hvad den hed desværre.
    For vi har stadig vores rettigheder. Selvom politiet tror de må alt.


  • #10   4. okt 2015 Ved i Tyskland kan de ikke bare kræve og få det udleveret. Men der jo nok andre regler i dk, men vil mene det går ind under det samme som en mobil. Og det kræver en kendelse.

  • #11   4. okt 2015 De skal have dommerkendelse, har været den igennem, jeg gav dem dog lov til at tage kameraet med, da der ikke var noget, kunne hente det senere samme dag.
    Fik at vide at enten så kunne jeg give dem lov eller så ville de skaffe en dommerkendelse hvis jeg nægtede..


  • #12   4. okt 2015 Super Frederik, det var det jeg skulle vide smiley

  • #13   4. okt 2015 jeg synes det er så latterligt det der med at man kan komme og hente det senere dvs bare på mistanken skal det koste mig tid og penge

  • #14   4. okt 2015 Dog skal det siges at han sagde ordret: "Enten, så kan du skriver under her og give og tilladelse til at tage det med, ellers så skaffer vi en dommerkendelse og henter den inden 24 timer."
    At man så vælger at sige de skal skaffe dommerkendelsen og evt. "taber kameraet eller sd-kortet", det kan man jo ikke gøre for? Eller at "kameraet slet ikke havde optaget noget alligevel".. Det kan de jo ikke vide noget om smiley
    Så længe det ikke er bevidst ødelæggelse af beviser, da dette er strafbart.


  • #15   4. okt 2015 hvis der er en begrundet mistanke er det så ikke at sige kl. er blabla og du er anholdt derefter konfiskere "bevis materiale" og så løslade personen igen?

  • #16   4. okt 2015 Der skal lidt til, har været der mht en mobiltlf. Og det kunne de ikke tage den. Der for jeg fisker lidt efter om det er det samme med cam.

  • #17   4. okt 2015 må vist hellere få opkobllet mobil og gopro så kan man formatere år man bliver stoppet det er jo ikke ulovligt at skrive en sms om at man lige bliver 10 min forsinket

  • #18   4. okt 2015 Hallo den var smart den der

  • #19   4. okt 2015 Det kan genskabes selvom det er formateret...

  • #20   4. okt 2015 Jep og pt sidder kørekortet i coveret på mobilen så den skal jo alligevel frem smiley

  • #21   4. okt 2015 Fotos, lydoptagelser, o.l.som ikke har tiltaltes direkte godkendelse, kan så vidt jeg ved ikke benyttes ved retterne i dette land, altså kan strisserne heller ikke uden videre benytte hvad der er på dit kamera!

  • #22   4. okt 2015 Utroligt at de har tid til at sidde og se MC-ister´s optagelser igennem bare for at kunne udskrive bøder for overtredelse af færdselsloven.

    Mens der i Slagelse kommune er 5% opklaring af indbrud.


  • #23   4. okt 2015 19 ja men dette vil koste noget mere tid og penge =begrundelsen skal være stører (et spøgsmål om det kan betale sig)

  • #24   4. okt 2015 Ellers tager man lige skridtet videre og køber sådan en her og sætter over speedometeret, så kan man ihvertfald ikke få fartbøder da speedometeret ikke kan aflæses smiley
    http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_odkw=privacy+film+screen&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xprivacy+film+laptop.TRS0&_nkw=privacy+film+laptop&_sacat=0


  • #25   4. okt 2015 #23 hvis der er mistanke så kan det altid betale sig

  • #26   4. okt 2015 #24..De behøver ikke at se speedometer, for at vurdere din hastighed..

  • #27   4. okt 2015 #24 et speedometer kan alligevel ikke bruges til noget da dette ikke er præcist nok
    #25 hmm erdu nu også sikker på det??


  • #28   4. okt 2015 #26 Jo, du siger bare at den ikke afspiller/optager i realtid, men at det ser alt for hurtigt ud på videooptagelsen.. (Er gennemprøvet i praksis) smiley
    Det er kun med deres eget videoudstyr de kan bedømme ud fra videooptagelser.


  • #29   5. okt 2015 http://www.magacin.dk/motorcykler/hjemmevideo-faelder-dansk-fartsynder/ar6743/


    Men om de må tage kameraet direkte hvis de stopper dig, kan jeg ikke sige smiley


  • #30   5. okt 2015 Det er retspleje loven du skal henvise til, og NEJ de må ikke ransage din bil, eller kigge i dit kamera, eller din telefon. Uden at de har en seriøs begrundet mistanke, og gør de så sender du en klage med det samme!
    Politiet skal også holde loven. Du har også kun pligt til at udtale dig om, navn adr og fødselsdato (ikke cpr), er du på et motorkøretøj, så skal du self vise kørekort.

    Læs denne: http://frihedsaktivisten.com/visitation-kend-dine-rettigheder-over-for-politiet/


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #31   5. okt 2015 Der er godt nok mange frihedskæmpere herinde på motorcykelgalleri. Folk som uden at tænke på sig selv tager kampen op mod vores undertrykkende stat og deres forlængede arm politiet.

    Nej, ærligt talt, så synes jeg, det er imponerende, så mange latterlige krumspring I gør jer for at undgå at blive opdaget af de voksne.

    Fint nok at man ikke ligefrem melder sig selv for at køre for stærkt - det gør jeg heller ikke - men at begynde at lave en scene, som om man var en teenagepige, der ikke må tage til fest, når I så bliver stoppet, det begriber jeg virkelig ikke.

    Hvis I er oprigtigt bekymrede over opklaringsprocenten for indbrud i Slagelse, så kan I jo overveje bare at udlevere den skide videooptagelse, når manden spørger - så får politiet mere tid til at fange andre forbrydere.

    Eller også flyt til en anden, mindre kriminel by end Slagelse. Der er af en eller anden grund ekstremt meget kriminalitet i den by.


  • #32   5. okt 2015 Hvis du bare blive stoppet rutinemæssigt, altså uden at de har jagtet dig for at køre vildt smiley har de IKKE ret til noget!! Heller ikke til at se hvad du har i bagagerummet eller andre steder! Men det kommer nok, vi bevæger os den vej hvor vi skal til at rende rundt med et "ausweis" klistret på brystet. Sjovt nok er politiet meget modstander af at betjente skulle udstyres med et synligt nummer, men det kunne selvfølgeligt bruges mod dem, hvis de ikke kan finde ud af at opføre sig ordenligt!!

  • #33   5. okt 2015 Esbern Snarre:

    Kald dublot galleristerne herinde for selvbestaltede frihedskæmpere - såvil jeg nemmerlig have lov til st kalde dig for medløber af værste slags. Vi er desværre nogle stykker der kan huske tide før 11.september 2001,og for de mange politiskud i fredstid på Nørrebro, Da mistede den vestlige verden hele sin uskyld, på en gang -blot på grund af lidt terrorforskrækkelse, kunne den danske og andre befolkninger tolerere alt, så længe det bare blev gjort i "en god hensigt".

    Hvad er en "god hensigt", hvem afgør det? Hvilke interesser har den der afgør det?

    Ved DU måske hvilke interesser en given politiker har?

    Er det i virkeligheden ikke godt at vi har en retsplejelov?

    Det er en grumme masse spørgsmål, men det er nogle jeg tror vi alle bør stille os selv. Der er ikke tale om at modarbejde ordensmagten, der er muligvis mere tale om at hjælpe den!!!


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #34   5. okt 2015 Knud

    Jeg er fuldstændig enig i alt hvad du skriver i dit indlæg.

    Til gengæld er jeg fuldstændig uenig i, at alle trådene herinde om at gøre livet surt for politiet handler om frihedsrettigheder og modstand mod et undertrykkende overvågningssamfund.

    Trådene handler kun om nogle store drenge/små mænd, som gerne vil køre for stærkt på deres motorcykler, men som ikke vil betale bøden, når de bliver fanget.


  • #35   5. okt 2015 Esbern Snarre:
    Jeg er træt af at blive mistænkeliggjort fordi jeg bliver stoppet af strømerne tilfældigt. Derfor har jeg sat mig ind i lovene. Sidste gang lyste han om bag i min bil og begyndte at spørge hvorfor jeg havde en motorsav med, og om jeg sov i bilen.. Det var den berømte dråbe.. Det er fair game at de stopper tilfældige, og checker bilen udefra osv. Og er det venlige og imødekommende, så er jeg det også, men kommer de med den anden attitude så bliver jeg sq sær.. Og de skal ikke spørge ind til hvad jeg laver og hvor jeg er på vej hen, det rager dem ikke en høstblomst..


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #36   5. okt 2015 Fair nok. Hvis du - hånden på hjertet - aldrig har været i nærheden af kriminalitet og alligevel gang på gang bliver stoppet og chikaneret af politiet, så forstår jeg udmærket din indstilling.

    Det er bare ikke mit indtryk, at politiet bruger meget tid på at stoppe almindelige mennesker og undersøge deres biler. Det indtryk bør muligvis revurderes, men foreløbig har jeg bare kun dit indlæg og så en række indlæg fra folk, som tydeligvis lever et liv, hvor de er i jævnlig kontakt med politiet.


  • #37   5. okt 2015 Jeg bliver bestemt ikke gang på gang stoppet, synes bare at flere og flere når man gør, er langt fra flinke. Og det er der jeg stejler.. Men selv om jeg har kørt 200kmt i timen på en landevej, så har jeg også rettigheder. Det ændre min gerning jo ikke på smiley Ikke at jeg nogensinde er blevet stoppet med høj hastighed..

  • #38   5. okt 2015 Esbern Snarre: Så er det måske bare placeringen af dit indlæg, for det forekommer mig ikke at vi er enige. Jeg er som Stjernebarnet dødtræt af at blive mistænkeliggjort af en eller to betjente så snart de har det der ligner et påskud.

    I 1995 var jeg efter en koncert så frimodig at jeg tillod mig at sidde i en klit og kigge ud over havet en 10 minutters tid derefterDe resulterede i at jeg måtte fortælle et par betjente hvad jeg havde lavet på stranden den aften - hvad kom det dog dem ved????


  • #39   5. okt 2015 Min søn er herinde; Han kan ligne en rod men er jordens rareste menneske Han drikker aldrig så meget som en genstand, når har kører i min biler. simpelthen fordi han er en forkert type til at ses i en Saab eller en Skoda - Strisserne standser ham - hver gang. Hvorfor??? der er aldrig noget!!!!

  • #40   5. okt 2015 22# færdselspoliti og dem der har med indbrud at gøre er to særskilte systemer.
    men de ville nok have mere tid at arbejde med hvis folk bare stod ved deres forseelser istede for at kaste med paragrafer og spilde deres tid smiley

    Så gerne at penge fra bødekassen gik ubeskåret til opklarings-kassen


  • #41   5. okt 2015 Rene' Jeg har ingen problemer med det gamle udsagn, at man skl stå ved sine handlinger. Det er rimeligt forståeligt. Så meget mere grund til ikke at acceptere deciderede overgreb!

  • #42   5. okt 2015 Er helt enig...rimeligheden går begge veje smiley

  • #43   5. okt 2015 smiley

  • #44   5. okt 2015 #38 Du skulle oplyst navn, fødselsdato (ikke de sidste 4) og så have klappet i som en østers Knud, for hvad skulle de dog så have gjort? Anholdt dig for at sidde og glo ud over vandet? Havde de slæbt dig med, skulle du have tilstået mordet i Finderup lade (har jeg gjort) så havde du måske blevet sigtet for det smiley smiley

  • #45   5. okt 2015 jeg gjorde grundlæggende sådan. Jeg spurgte hvad de bildte sig ind, om ikke vi levede i et frit lan, hvor jeg havde ladet dem glo på mig i x minutter. Den ene ville tage mig med, den anden opgav mig som sindsyg, så jeg kørte hjem - uantastet

  • #46   5. okt 2015 tror bare at hvis man laver noget lort så må man være stor nok til at tage ansvar smiley

  • #47   5. okt 2015 #46 Helt enig, men det fritager ikke hverken politiet eller andre fra at behandle dig pænt og ordenligt! Hvis du opfører dig som en idiot kan du ikke forvente at blive behandlet som andet, hvis du derimod er stille, rolig og høflig, må man gå ud fra at du bliver mødt på samme måde. Og det er desværre ikke altid tilfældet, så når politiet taler om at folk ikke respekterer dem, skulle de (selvfølgeligt er der undtagelser) kigge lidt indad!!

  • #48   5. okt 2015 Kan ikke være mere enig Tom: Respekt er en tovejs affære!

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #49   5. okt 2015 ...jow jow.... men den underliggende "tone" er bare den - og typisk for MCG befolkningen - at sålænge det er til "egen fordel" så kæfter og råber man op - deler viden/erfaring om hvorledes man kan søge smuthuller osv. osv.

    Bevares, der findes bestemt én eller to Jens Betjente som ikke er i tråd med situationsfornemmelsen, men dette står i skarp kontrast med alt overskyggende dominans af (censur) personager på MCG! Just my 2 cent! smiley


  • #50   5. okt 2015 for 3 år siden ville jeg have sagt , vi havde et perfekt system/politikorps, efter at have set en betjent stå og fyre en lodret løgn af i retten , og en dommer som på trods af ,at det betjenten sagde ikke var fyssisk muligt , alligevel gav ham ret. (i en banal færdselssag) er min afgrundsdybe tiltro til dem væk !

  • #51   5. okt 2015 Beder de om det, siger jeg bare "okay" og tager SD kortet og hvorefter jeg "ved en fejl" kommer til at knække kortet over.. så er den skid slået. et nyt koster 100kr

  • #52   5. okt 2015 Hans-nu ved vi jo alle hvis side du er på, men tænk lige en smule over denne her som er endnu ældre end sagen med koncerten:

    Jeg spadserer i lettere opløftet julestemning hjem fra en fest på DFH. Idet jeg passerer Faksegades Grill i nordre Frihavnsgade får jeg øje på en gut der er ved at få stryg af to betjente mens hans kæreste sidder på en trappe et lille stykke henne ad gaden - og stor tuder. Jeg er jo en vennesæl natur og sætter mig ved siden af hende og begynder at tale med hende -og BUM - pludselig finder jeg mig selv siddende bag i en patruljebil mens en stor dugfrisk østjysk strisser over forsæderyggen spørger efter mit navn. Jeg åbnede bagdøren og gik!!

    Et par dage efter spurgte jeg en af mine venner - på daværende tidspunkt var han urobetjent- om han havde hørt noget lignende, hvorefter han lo og spurgte mig hvorfor jeg troede, at han havde indtil flere klagesager over kollegaer liggende hos sine overordnede??

    Min respekt for disse indavider har sidenhen kunnet ligge på et meget lille sted


  • #53   5. okt 2015 ..de var jo ikke engang smarte nok til at børnesikre patruljebilen!!!!!!

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #54   5. okt 2015 @Knud: Som jeg *har* skrevet, så findes der brodne kar alle steder - også inden for Etaten. Sørgeligt er det dog, at du ærlig og reelt angiver "min side" uden at kende fakta. Men lad det nu være........for uagtet hvorledes du end gerne vil smide mig i en bås og/eller kasse, så fortsætter "tudekiks" personagerne sig på MCG med at trække fordele- og ikke ulemper! Jeg er efterhånden overbevist om, at både du og din søn er "gode mennesker" og du uden tvivl ikke følte dig velkommen eller retmæssigt placeret på bagsædet af Etat-vognen. Helt enig.... en kæde er ikke stærkere end det svageste led - hvilket også betyder - at alle os der elsker MC og fra tid til anden måske kører "kækt" bliver dømt over én "type" MC'ist....og intet er jo mere forkert!

  • #55   5. okt 2015 Hans : du har ret , jeg møder stadig betjente ,(og andre mennesker) med en tro på det bedste , jeg er måske bare ikke så skeptisk over folks historier ,omkring deres møde med tumpede betjente, som jeg har været . (og min straffeattest er kridhvid )

  • #56   5. okt 2015 Jeg beklager min forudfattethed, du er i din fulde ret til at påtale den, men jeg fatter stadig ikke hvad jeg skulle i den bil. Betjenten kunne blot have bedt mig om at gå - det forsøgte han ikke engang

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #57   5. okt 2015 @Michael.b: Sjovt nok, så har jeg samme opfattelse! Jeg møder som regel smil med et smil - både på MC, cykel, gående eller i bil....og når (eller hvis) jeg tiltrækker mig opmærksomhed, så er det oftes fordi jeg har gjort noget aktivt for at komme i fokus!

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #58   5. okt 2015 @Knud: Jeg kender ikke din historie- og den pågældende betjent har måske haft et optrin førend den noble og "Hvide Ridder" fandt indpas på trappestenen for at redde den famøse ungmø....måske var det lige *DIG* og *DET* som gjorde, at du måtte en tur på rundvisning? Der er altid flere sider af samme sag....og du vælger at berige din uskyld, hvilket er fint nok! Men hvad gik forud din rundvisning? Og hvis der ikke gik noget forud, tja, så har du så også set indretningen på nærmeste hold! smiley

  • #59   5. okt 2015 jeg giver dig helt ret. jeg talte med hende, men jeg ved ikke, hvad der var gået forud. Det ændrer ikke ved at drønnerten kunne have sagt noget inden han voldede mig ind i "æsken"

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #60   5. okt 2015 Forkert Knud.... det er præcis samme situation vi har set- og stadig ser utallige gange - f.eks. her i vores by, hvor man henviser folk til at forlade scenen, trække væk og forøvrigt ikke blande sig! Og ud af den dugfriske nattehimmel kommer Knud ind i billedet - uforvarende med gode hensigter og intentioner.....udfordringen er så bare den, at "drønnerten" lige har brugt 45 minutter på at lempe 3 andre ungersvende ud- og væk fra scenen med påtale om, at I alle havner på bagsædet til nærmere inspektion af indretningen! Blot en tanke....teoretisk - I know... men i dette tilfælde er der ikke langt fra "hypotese" til faktisk hændelse..... Kan du forøvrigt bekræfte om der var kohud på sædet eller ej? smiley

  • #61   5. okt 2015 GTR : langt den største del ,er fornuftige folk , (er du betjent ? ) og ja respekten for andre mennesker og politiet ,er desværre blevet meget lille .derfor er lunten kortere.Men problemet er at det er så ufattelig svært at komme igennem , hvis man er et "pænt og ordentlig" menneske , jeg er her 3 år efter rasende over det justitsmord (godt nok et lille til 1500kr ) men han løj åbentlyst ! og jeg kunne intet gøre.

  • #62   5. okt 2015 For en del år siden snart, så jeg en tv udsendelse om to betjente, den ene landbetjent på en ø, den anden hundefører i København (mener jeg det var, øen husker jeg ikke) Og det er en af de udsendelser jeg husker når jeg læser sådan en tråd her, ham på øen var et meget sympatisk menneske, der prøvede med det gode, og den anden, ja han var blæst i hovedet!! Hvis den sidste havde henvendt sig til mig med den attitude som han åbenbart ikke skammede sig over blive vist på landsdækkende tv, så havde jeg nok også endt med at blive anholdt!! For han havde ingen begreb om hvordan man taler til andre, magtsygt fjols! Og så kunne han ikke fatte at der ikke stod folk i kø for at respektere ham!

  • #63   5. okt 2015 hans Jeg husker der var blåt stofindtræk på, og det varvist en Opel Ascone. Jeg kan for øvrigt ikke forestille mig at man som arrestant fiser hurtigere af efter en tur i en patruljevogn end efter en kommando: hvis manden havde fået sin vilie og jeg ikke var gået havde vi vel siddet der endnu

  • #64   5. okt 2015 hmm alle jer der synes det er noget svineri at vi vil slette evt video'er hvis betjenten kigger forbi
    holder i samme hastighed hvis i ser en politi vogn holde i siden og den så sætter efter jer??


  • #65   7. okt 2015 Alle har ret til at filme på offentlige steder. Idiotiet er selv en del af det offentlige og har ikke lovhjemmel til at se eller stjæle dit kamera. - Kan dog anbefale at dine optagelser ryger direkte hjem eller på nettet, således at du kan dokumenterer Idiotiets kriminelle adfærd. - På nettet er der masser af beviser på at Idiotiet overtræden Grundloven. Deres rocker-mentalitet kan være svær at slås med. De fleste er bare forsømte børn som ønsker at "slå" igen, hvilket er nemmest med en uniform på.



  • #66   7. okt 2015 der findes nok idioter på begge sider af skiltet !

  • Allan B
    Allan B Tilmeldt:
    feb 2009

    Svar: 2
    #67   7. okt 2015 jeg mener at der skal foreligge en " forbrydelse " for at de kan forlange at se din indspilning, hvis man bare bliver stoppet rutinemesig,, er der jo ikke noget der heder begrundet mistanke,,,,,men derimod hvis de har stoppet dig for at køre for stærkt,, så kan de bede om at se din optagelse, for at se om det nu er rigtigt hvad de siger,,, eller du måske har kørt endnu mere end de har stoppet dig for,,,,det er min mening,,, jeg ville bare knække kortet hvis jeg skulle give dem det,, eller vente på dommervagten,,, jeg vil holde på mine rettigheder,,, ligesom, at jeg ikke udleverer mit kørekort til en betjent,, han må se det,, men han får det ikke

  • #68   7. okt 2015 Du finder svaret i retsplejelovens kapitel 13. Hvordan politiet gør i praksis ved jeg dog ikke smiley

  • #69   7. okt 2015 Nærmere §794

  • #70   7. okt 2015 I Østrig kan de forlange at gennemse din GPS mm, men det er vist også det eneste land, der må man heller ikke have app med fartkontrol instaleret på mobil og gps


  • #72   7. okt 2015 De kan ikke kræve noget udleveret der ikke er i strid med straffelovgivningen eller den lokale politivedtægt..det kræver en dommerkendelse

  • #73   7. okt 2015 Foreningen Krim kommer snart med en app til mobilen der uploader direkte til en server når man filmer sine møder med politiet så man kan dokumentere nøjagtig hvad etaten foretager sig når de foretager deres "lovmæssige politiforretninger" mon man laver sådan en app fordi politiet altid forholder sig korrekt over for borgerne

  • #74   7. okt 2015 Det er ikke en forbrydelse at køre for stærkt..det er under færdselsloven..spritkørsel er en forbrydelse da det er under straffeloven ..man kan ikke bare konfiskere folks ejendele uden en dommerkendelse uanset det gør betjentens arbejde for ham..en mobil er ikke bevis nok til at dømme nogen for at køre for stærkt..der kræves et kalibreret måleinstrument der er udstyret med fartmåler og tidsangivelse..de fleste radarer politiet bruger er kalibreret til en maksimum afstand på 80 til 100 meter..og hvis man går i retten og anfægter deres måling ..skal de opgive måleafstand og hvad afstand og hvornår deres radar er kalibreret sidst..ergo er en mobil eller et GoPro ikke gyldig som måleenhed

  • #75   7. okt 2015 Politiet kan godt skaffe en dommerkendelse, men må i forbindelse med ventetiden IKKE gøre en skid. Så hvis de fx vil ransage dit hus uden kendelse må de ikke engang forhindrer dig i at flytte tingene ud af huset, men de må godt postere en betjent som vidne i at du er ved at flytte bevismateriale samt stoppe dig i bilen etc.

  • #76   7. okt 2015 Kim J, det er ikke helt rigtigt, der er set flere eksempler på at man fra en videooptagelse (på et gopro etc) kan måle hvor lang tid det tager personen at køre fra A (fx et vejskilt) til B (det næste vejskilt) - så kan man regne hastigheden ud - selvfølgelig under den forudsætning at man ved hvor det er optaget

  • #77   7. okt 2015 Ok så siger jeg bare lige sådan her .. det er ikke et godkendt måleapparat og jeg ved at hvis din advokat er dygtig nok. Får han afvist det ..i øvrigt ku jeg godt tænke mig at du fremskaffer et af de eksempler fra en dansk retssal..har aldrig hørt om det..men ville ikke undre mig om det er Einar betjent og hans lokale dommerven der er oppe mod en beskikket advokat...og det er påstand mod påstand...som lovens bogstav er udformet kan det ikke anvendes som bevis ..men et indicie...og enkeltstående indicier kan ikke anvendes som domfældende bevis..slet ikke i en færdselssag..derfor må der have været andre ting som påstand mod påstand eller lignende der har gjort sig gældende

  • #78   7. okt 2015 Desuden N Elmo.. de skal jo også lige bevise at det er dig der har kørt og optaget det..så hvis det ikke lige er med selfie og tid og dato så er det altså ikk så lige til..men igen de må slet ikke røre dit kamera uden en kendelse..!!!

  • #79   7. okt 2015 #78, de har brugt optagelser fra deres egne interne kameraer til at udmåle farten hvis de fx ikke nåede at slå policepiloten til. Eller fra optagelser fra kamerahold når de har været med.

  • #80   7. okt 2015 Der må være et par stykker på den her tråd der kan huske den sag forleden om en mand der blev dømt for de optagelser der lå på hans gopro? Der var en 2-3 indlæg om det her på forummet... Så du kan bare scrolle ned, Kim smiley

  • #81   7. okt 2015 #80
    link ligger vist i #29


  • #82   7. okt 2015 Han må haft djævelens advokat med i retten. For det er ikke kalibreret udstyr ..og dermed ikke gyldigt bevis for hastigheden

  • #83   7. okt 2015 Det er jo så tydeligvis godt nok smiley

  • #85   7. okt 2015 Har du læst artiklen ..han er IKKE DØMT FOR AT KØRE FOR HURTIGT..han er dømt for hensynsløs kørsel og for at have været til fare for andre...så det underbygger bare hvad jeg siger..

  • #86   7. okt 2015 Og det er STRAFFELOVEN ikke færdselsloven

  • #87   7. okt 2015 Underbygger det hvad du siger?? Jeg troede spørgsmålet var om man kunne blive dømt for det der ligger på ens GoPro eller ej

  • #88   7. okt 2015 Man kan også dømmes for hensynsløs kørsel på grund af hastigheden smiley

  • #89   7. okt 2015 Ja med fart underbygger det hvad jeg taler om..men hvis du bare vil ret så ok..

  • #90   7. okt 2015 Du kan blive dømt for hensynløs kørsel på en puch maxi der kører 25 km...vi talte om om du kunne dømmes for at køre for stærkt udfra et ikke godkendt ikke kalibreret kamera..ikke om at være sindssyg i traffikken smiley

  • #91   7. okt 2015 Jeg behøver ikke have ret - det er jo ikke mig der skriver med store bogstaver smiley

    Kan du linke artiklen igen, den jeg kan se her i tråden henviser ikke til hvad han er dømt for?


  • #92   7. okt 2015 Men som jeg skrev ..hvis du bare vil have ret så ok smiley ..ved du noget om mekanik ?jeg har et speedometer der hedder 3:1 hvis jeg monterer det på en motorcykel der har et 1:1 drev og kører en tur på en motorvej hvor der kun er mig og kører 100 km/t og speedometeret viser 300 km/t så kører jeg altså 300? Hvis jeg så lige tager et video prg.. og sætter streamingen af videoen op med 3 x og lægger den tilbage på mit go pro så bliver jeg knaldet for at køre 300..... NEJ...DERFOR SKAL DET VÆRE GODKENDT KALIBRERET UDSTYR MED FART ..TILBAGELAGT AFSTAND OG FRAMERATE FØR DET KAN BRUGES SOM BEVIS... smiley

  • #93   7. okt 2015 Der står da tydeligt i linket til ekstrabladet i bunden at han er dømt for hensynsløs kørsel og for at have været til fare for andre..og at han gar fået 9mdr i spjældet inklusive en reststraf på 6 mdr for noget tilsvarende åndssvagt han har lavet..der står intet om fartstraf

  • #94   7. okt 2015 http://ekstrabladet.dk/112/faeldede-sig-selv-i-vild-fart-motorcyklist-doemt-for-vanvidskoersel/5727184
    der står faktisk ikke at han er dømt direkte for farten men de har da regnet ud han har kørt 193kmt


  • #95   7. okt 2015 Jeg ved ikke noget om mekanik, men jeg læser jura til hverdag, så det ved jeg lidt om.

    For mig virker det som om de er ret sikre på hvor hurtigt han har kørt - 193 gennemsnitligt og topfart på 260?

    Og igen - jeg behøver ikke have ret, det er ikke mig der bliver ved med at skrive store bogstaver smiley


  • #96   7. okt 2015 I princippet må politiet forlange dit navn ogCPR nr, vil de se lommer må de erklære dig anholdt og efter tømning af lommer bliver du erklæret løsladt, men jeg ser ingen grund til ikke at samarbejde med politiet, de passer deres arbejde og gør det efter de regler folketinget har vedtaget. Tinget består af medlemmer som samfundet har stemt ind.

  • #97   7. okt 2015 Men ud fra artiklen lyder det som om de har lagt ret stor vægt på hastigheden - men hvad de siger i dommen kan jeg kun finde ud af med domsnummeret. Men jeg kunne sagtens forestille mig at hastigheden har været en del af det der har gjort at straffen blev så hård.

    - hvilket i så fald ville betyde at de har lagt vægt på hastigheden, som bevis.


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #98   7. okt 2015 Metoden med at tage afspilningstiden og 2 kendte landmærker virker ikke da afspilningen går med en circa mængde af frames per sekund. Selv om GoPro indspiller (teoretisk) 60 frames per sekund er dens RTC ur ikke præcis afstemt med frame trigger.Faktisk snyder mange af dem ved at tage 30 frames per sekund og dublere dem softwaremæssigt. Undersøgelsen og beregning af de aktuelle tidssekvenser på både indspilning (gopro) og afspilning udstyr ville koste en formue plus moms.Derfor gør de det ikke. Politiets udstyr er skabt og afstemt (kalibreret) mere præcist. Så meget for teknikken. Det drejer sig om loven og derfor er betjentens ønske om at se din indspilning helt ved siden af hvis det er hastigheden han hægter sig ved. Dit kørsels mønster skal han bevise enten med vidneudsagn eller optagelse fra hans kamera. Har han det ikke må han ikke hente det fra din kamera. Gør han det så slagter han din retssikkerhed på stedet

  • #99   7. okt 2015 N Elmo
    Der står kun at han er dømt for at være til fare for andre og have kørt hensynsløst..ikke andet og det må man jo så forholde sig til..han har "kun" fået 3 mdr.. de resterende er fra en anden dom han har fået


  • #100   7. okt 2015 #96
    Politiet har ikke krav på dit cpr.nr. iflg politivedtægten har de ret til dit navn din fødselsdato din adresse og dit bestemmelssted ...ikke andet


  • #101   7. okt 2015 Ville ønske jeg havde domsnummeret, så kunne vi se hvad dommerne lægger vægt på. Men det du siger giver god mening Anders smiley selvom jeg ikke forstår hvor de har hastighederne fra så. Især fordi kameraet har siddet på hjelmen

  • #103   7. okt 2015 #100 Nu skulle det ikke undre mig om det er blevet til mere, men tidligere havde de kun krav på dit navn, fødselsdag og fødselssted, intet andet. Og det kan da aldrig rage nogen hvor jeg er på vej hen, det er sgu da ikke sikkert at jeg selv ved det smiley

  • #105   7. okt 2015 "103" nej oftest ved vi ikke engang hvor vi har været smiley

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #106   7. okt 2015 Såååååå det er derfor de skal se optagelsen. For at fortælle os hvor var vi henne ! smiley


  • #107   7. okt 2015 Nu har jeg ikke set videoen..men mon ikke han har leget "ghostrider" og har filmet sit speedometer og bagefter har smidt hjelmen og smilet til kameraet mens han har filmet sin nummerplade ...og bagefter lagt det op på youtube eller facebook..

  • #108   7. okt 2015 Ja..jeg slettede den fordi jeg fik nykker over at gøre det personligt....men nykker er jo ikke det advokater lider mest af smiley smiley

  • #109   7. okt 2015 Det har jeg til gengæld ikke noget imod, så lad os holde den til den ellers spændende diskussion smiley

  • #110   7. okt 2015 N Elmo
    Hvis du synes jeg blev personlig vil du slet ikke vide hvad min kone siger om dig smiley


  • #111   7. okt 2015 #107 er du træt nu??
    siden du skriver at har filmet speedometeret (det kan jo som du selv var inde på)


  • #112   7. okt 2015 Og min kæreste brokker sig over at jeg bruger mere tid på dig end hende - så jeg siger tak for i aften! smiley mht hvad man skal oplyse til politiet står det i retsplejelovens §750 og det er navn, fødselsdag og adresse smiley

  • #113   7. okt 2015 #111
    Jeg er ikke helt med ?? Det var et svar til N Elmo ..til det han skriver i #101
    og ja jeg er træt ..har været 11 timer på job


  • #114   7. okt 2015 N Elmo, nu er det for ikke for at tale ned til dig, eller andre, men jeg an se på din profil at du er 21 år. Og så kan du være ligeså dygtig til dit jurastudie, men du mangler altså bare den erfaring (på godt og ondt) med div. myndigheder som nogen af vi halv/hel gamle fjolser har!! Da jeg var på din alder, kunne jeg næsten retsplejeloven, straffeloven og lign. udenad, som en slags "selvforsvar" smiley Og allerede dengang blev der udbetalt mindre formuer i erstatninger!

  • #115   7. okt 2015 N Elmo
    Kbhs politivedtægt siger tydeligt "bestemmelssted"der kan dog være forskel i tillæggene til denne alt efter hvilken kreds man er i


  • #116   7. okt 2015 Det har jeg også sagt flere gange tidligere i tråden, Tom, at jeg ikke ved noget om praksis, kun teorien smiley

  • #117   7. okt 2015 #112 Så er det satme nederen, på mere end en måde, at være hjemløs smiley

  • #118   7. okt 2015 Hahhaha, det er næsten at træde i det smiley

  • #119   7. okt 2015 man siger bare altid man er på vej hjem (det skal man vel før eller siden at der så er 25 stop inden er så en anden sag)
    og vis man er hjemløs er siger man bare man er på vej derhen hvor man modtager sin post smiley



  • #120   7. okt 2015 113
    du skriver i 107 at han filmer speedometer og bagefter smiler til kameraet


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #121   7. okt 2015 Sikke en stor mængde "selvsving" vi har i tråden! smiley

    Der findes ikke noget såkaldt "kalibreret" kamera! Der findes måleudstyr som korrekt er- og skal være kalibreret, og hvor en visning eventuelt kan vises realtime på en monitor - angivelse af fart, distance kørt, distance målt osv. Dette kan så efterfølgende afspilles, hvilket en del personager i dette forum har prøvet! smiley

    Og så findes der optagelser - som kan være fremkommet baseret på alle mulige kameraer. Disse optagelser kan teknisk set bruges som beregning af en minimum hastighed, hvor der inddrages kendte landmærker. Denne praksis har fundet sted i mange år- og der foreligger præcedens herfor (læs: viser den tekniske beregning indlagt med "stor rabat" at du har kørt for hurtigt, så falder hammeren!)

    Om optagelsen er fra GoPro, inaktivt måleudstyr med video sat på "optagelse" er underordnet. Det kan faktisk også være en video/optagelse "fundet" på nettet, som bliver underlagt teknisk beregning.

    Nok om det....min pointe er blot den, at såfremt du ruller rundt med en stor lyst til at optage din (manglende) evne til at køre hurtigt eller "kækt" - og at du reelt optager hændelserne, så sørg for at have en quick-slet funktion!



  • #122   7. okt 2015 Når jeg nu læser denne tråd kan jeg ikke glemme idioten over alle idioter der skruede rattet af sin dytbil ved pæn fart og samtidig lagde affæren op på youtube. Han mistede da vist sit styrebrev p.g.a. groft uforsvarlig kørsel!

  • #123   8. okt 2015 jeg ville egentlig godt bare filme lidt sving og evt lidt spas på lukket område

  • #124   8. okt 2015 det vil så sige at hvis jeg køre og filmer andres fejl/ulovligheder så kan jeg sende det ind til politiet, så får de en bøde, det ville sgu nok give en venligere trafik i dagligdagen.

  • #125   8. okt 2015 #124 Du er helt sikkert inde på noget som der er stor lydhørhed for hvis du går til politikkerne med det! Vi skal jo helst have et samfund baseret på terrorfrygt og den slags, så hvis vi kan få folk til at angive hinanden er det fint!! Men hvorfor fanden det så gik galt i DDR og den slags steder, ja det fatter jeg jo ikke!

  • #126   8. okt 2015 Men hvor mange gange kan politiet så bruge samme video og give dig straf for det? Det er sådan lidt dobbelt moralsk.

    Hvis jeg optager en video og smider
    På nettet. Den ene betjent ser det og smider mig i retten. Jeg fjerner den ikke fra nettet. En anden betjent ser den og giver mig så en straf igen.
    Klippet kan være flere år gammelt.

    Så det hedder forhåbenligt fersk gerning, for det er fair for alle parter.


  • #127   8. okt 2015 Du kan kun blive dømt for det samme forhold 1 gang

  • #128   8. okt 2015 #127 Tja, der var så også engang hvor du ikke kunne tiltales for noget du var frifundet for!! Det har man set eksempler på er sket, såå! Men bare tag det roligt, inden du er færdig med dit jurastudie, har vi nok fået et system der fortæller dig hvad du skal, og i særdeleshed ikke skal!! Der går rygter om at der er indkøbt flere containere fra det gamle østtyskland med opskrifter på hvordan man får folk til at rette ind smiley

  • #129   8. okt 2015 Det mener jeg faktisk stadig ikke man kan... Men er ikke sikker

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #130   9. okt 2015 #121 Man beregner hastigheden ved at jævnføre kendt afstand med tiden det tog at tilbagelægge afstanden. Så længe man kun har billedet (tilbagelagt afstand) uden vist tid kan man ikke ærligt beregne hastigheden. Man kan ikke bruge billedet fra kamera og uret fra afspiller program (you tube's player). I min naivitet tror jeg at man kombinerer 2 adskilte sandheder til at opnå en tredje sandhed. Det er en klar betegnelse for manipulation/spekulation. Altså indicier og ikke bevis!

  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #131   9. okt 2015 Jeg kom på en anden tanke..... Hvordan kan det være at de finder en ung mand der indspillede video af hazarderet kørsel hvor han manipulerede afspilningshastighed for at det ser dramatisk ud når han ikke efterlod spår af hvorfra han uploadede det?
    De finder ham og straffer (uden direkte beviser at det netop var ham der kørte) men er der snyder mange mennesker og stjæler deres penge der lander på et bankkonto kan de ikke finde?


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #132   9. okt 2015 I Danmark har vi "fri bevisførelse" og "fri bevisbedømmelse". Det betyder, at alle former for beviser kan gøres gældende i en retssag, og at domstolene er frit stillet i forhold til at vurdere beviserne.

    Der står altså ingen steder i nogen love, at politiet skal gøre dit og dat for at kunne bevise, at du har kørt for stærkt, eller at domstolene kun må lægge vægt på målinger, der er optaget med kalibreret måleudstyr.

    Det er principielt op til den enkelte dommers sunde fornuft, hvornår han anser noget for at være bevist.

    I praksis har der garanteret udviklet sig nogle sædvaner for, hvad der udgør et "sikkert bevis" fx i færdselssager, men det udelukker altså ikke, at politiet kan bevise, at du har kørt for stærkt på alle mulige andre måder. Fx med youtube-videoer, hvis de ellers kan strikke noget sammen, som overbeviser dommeren.


  • Andrzej S
    Andrzej S Tilmeldt:
    apr 2009

    Følgere: 1 MC-er: 1 Svar: 164
    #133   9. okt 2015 # 132 .
    Det du beskrev er altså lovløshed forklædt som lov.
    Dommeren alene vurderer? Det vil sige at det er dommeren der udsteder en lov "på stedet" Dejligt. Han skal bare trues lidt så dommer han "rigtigt".
    Det kan ikke vare sandt min ven.......... Er du en sagfører?


  • #134   9. okt 2015 Jeg kan slet ikke forstå den mentalitet der er in i vore dage med at alt og alle skal der tages film eller billede af for sæt nu at der er noget som man kan brokke sig over og måske endda få lidt penge ud af.
    Jeg er snart 65 år gammel og har ALDRIG haft de store problemer med politiet.
    Politiet gør jo kun deres arbejde og jo vi kan jo alle gøre noget forkert og dermed tabe hovedet, men hvorfor dog filme dette, så betjentens stilling hænger på vippen, når jeg ser POLITIJAGT på TV og ser hvordan man tiltaler og sviner politiet til, så kan jeg godt forstå at de skruer bissen på.
    Hvis du vil optage noget på dit kamera under din kørsel går jeg ud fra, så gør dog det, men skulle du blive stoppet af politiet, så lad dog være med at stikke dit kamera op i hovedet på ham, prøv at sætte dig i hans sted, du vil jo heller ikke bryde dig om hvis han filmede dig for at måske kunne skade dig.
    Hej


  • #135   9. okt 2015 vis jeg vælger at filme en betjent ville det være for at sikre mig selv

  • #136   9. okt 2015 Kjj929oek : er det ikke lidt ligesom at tage våben med i byen , for lige at sikre sig ?

  • #137   9. okt 2015 nej her KAN jeg kun bruge det til selvforsvar (de skal opføre sig dumt)

  • #138   9. okt 2015 ja men måske bliver man ,generet/provokeret af at få stukket sådan et op i hovedet , det ville jeg blive.

  • #139   9. okt 2015 bliver du så også provokeret når du går ind i en butik med video overvågning

    + de fleste politibiler har et kamera siddende i foruden skal jeg så også føle mig provokeret


  • #140   9. okt 2015 du kan ikke se forskellen? smiley

  • #141   9. okt 2015 KJ 82 DK+ Michael B

    Når NOGEN præsenterer MIG for noet derligner et kamera bliver jeg PISSED -strisser, civil borger eller presse!


  • #142   9. okt 2015 tja overvåging i en butik etc , generer ikke mig , men hvis jeg var betjent og blev filmet måske for 6 gang den dag , ville jeg blive træt , meget træt smiley

  • #143   9. okt 2015 Men politiet skal havde lov til at filme mig ved en rutine kontrol??
    jeg må bare ikke selv filme??


  • #144   9. okt 2015 det ved jeg faktisk ikke om du må ? jeg påpeger bare at det måske kan få en betjent til at skrive eller gøre noget han måske ellers ikke ville . ikke at det generer mig , men er du sikker på at der er kamera i alle deres vogne ?

  • #145   9. okt 2015 muligvis ikke alle men en del af dem har da det er jo deres sikkerhed

  • #146   9. okt 2015 Michael B: Jeg har det sgu da også skidt med videoovervågning- og jeg gør ikke noget galt efter dagen lovgivning, men jeg aner ikke hvordan reglerne er i morgen!!!

  • #147   9. okt 2015 Knud : jeg kan følge dig , og det er den samme snak om dna register , fingeraftryk for alle osv . det er fint nok hvis det ikke bliver misbrugt , Men hvis det bliver brugt forkert/uretmæssigt , så er det noget skrammel .
    Men stadig synes jeg det er dumt at filme enhver situation ,hvor man møder betjente.


  • #148   9. okt 2015 som sagt hvis ikke betjenten gør noget forkert har han vel ikke noget imod det

    Edit eller retter hvilken forskel gør det hvem af os der filmer ud over jeg aldrig ville kunne få adgang til hans fil(m)


  • #149   9. okt 2015 KJ92DK
    #148...Hold nu op.


  • #150   9. okt 2015 michael .b. jeg tror faktisk slet ikke vi er uenige så. Jeg synes bestemt ikke at alt det filmeri af hverken det ene eller andet er godt!

  • #151   10. okt 2015 skal måske lige siges at det eneste politiet har på mig er et par fart bøder og normalt har jeg ikke noget problem med dem så tror sku jeg vil tage en snak med den næste betjent om dette


  • #152   10. okt 2015 ja jeg tar os et kamera med i byen for at stikke nogen ned!

  • #153   10. okt 2015 Det er da ihvertfald tydeligt at et par af deltagerne i den her tråd er myndighedspersoner eller tæt knyttet til en der er det..!! Hvis man arbejder for det offentlige og har et offentligt hverv er man forpligtet til at følge lovens bogstav og foregå med et godt eksempel..som en offentlig person må man forvente at der bliver gransket mere i ens arbejde ..specielt hvis man har udvidede magtbeføjelser..ret til at anvende vold..skyde ..slå...tilbageholde..beslaglægge ejendom...o.s.v..som enhver almindelig borger straks ville blive fængslet for..derfor er der ingen grund til at de skal have ondt af sig selv og gemme sig bag "jeg gør jo bare mit arbejde" klicheen..når man den ene gang efter den anden kan se at de bruger deres magt til at forvanske beviser eller til at dække over hinanden..som jeg tidligere har skrevet i den har tråd er det ikke for sjov at foreningen Krim har en mobil app på vej der uploader din video af etaten direkte til en server for at undgå at de sletter ubehagelig eller direkte ulovlig adfærd fra din mobil..så man står bedre i en retssal eller i en klagesag.

  • #155   10. okt 2015 Men når alt kommet til alt...så må man forvente at hvis man kører som en idiot..og filmer det ovenikøbet..så er det nok ikke myndighederne der er ens værste problem og største fjende..vel?

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #156   11. okt 2015 Kim J.....du skriver som om "alle myndigheder" opfører sig uldent og misbruger én eller anden form for magt! Forholder det sig sådan i din optik? Eller er det således, at der faktisk findes ganske okay folk inden for kommune, region og staten?

    Sandheden er jo den, at vi alle afspejles i hinanden....så du finder med statsgaranti gigant-tosser inden for Etaten, men jeg kan med dobbelt statsgaranti også bekræfte, at dobbelt-gitant-tosser findes uden for... tag nu bare MCG - ingen nævnt og ingen glemt......

    Problemet er ikke Etaten (eller andre instanser)....nej problemet starter ved dig selv og den voksende egoisme; Mig...Mig....Mig....Mig....Mig....Mig.....

    Værd at tænke over.... smiley


  • #157   11. okt 2015 #156
    GTR
    det lyder som om du føler dig lidt ramt..og du læser da vist kun det du vil i de tråde du kommenter..ikke første gang jeg har hørt dig råbe ulven kommer når nogen kritiserer staten eller etaten...du synes måske ikke det er temli klamt med sager som tibetflag der konfiskeres for at hjælpe eksporten.(der dækkes over det fra polititoppen..og man lyver så vandet driver både over for folketing og retsinstanser)..en betjent der vælter en mand i rullestol og nægter at hjælpe ham op igen ..og truer et par vidner der kommenterer det..(ligemeget hvor dum den kørestolsbruger har været berettiger det ikke betjenten)..skat der truer og stjæler fra folk som om de var sheriffen fra Nottingham( Kasi Jesper , ejendomsskatter..o.s.v)..kommuner der imod lovens bogstav tager hjælp fra folk selv når de får at vide fra klagemyndigheder det er ulovligt det de gør (Odense)..ministre der lyver om misbrug af ressourcer (F.eks Carl Holst) og der er utallige virkelig grelle eksempler fra de sidste par år fra hele paletten..
    og hvis du mener at jeg ikke yder mit til samfundet så klap lige hesten jeg modtager intet fra samfundet (har aldrig været på bistandshjælp,modtager ikke offentlige ydelser af nogen art medmindre jeg er pisketvunget til det..og betaler min skat med "glæde" smiley ) det der ringer mest i mine ører er folk som dig.. der får det til at lyde som om man selv er ude om det Bigbrother udsætter en for hvis man sætter sig til modværge ..sjovt nok skriver du giganttosser om etaten.. .men dobbelt giganttosser om pøblen..hvad siger det lige..og her får jeg så lyst til at kalde dig for et par mindre flatterende ting..(det undlader jeg)..jeg har Aldrig sagt at alle instanser er helt fra den ..men du tager Altid kun parti for staten..så måske skulle du begynde med at kigge på dig dig dig dig dig..og så måske tænke over den meningsfascisme der er ved at udvikle sig i vores land der ynder at kalde sig verdens mindst korrupte og mest lykkelige..juhuu hvor har vi det godt


  • #158   11. okt 2015 arggghh brug den skide enter knap når i skriver så lange tekster

  • #159   11. okt 2015 sorry smiley


  • #160   11. okt 2015 det bliver også det sidste jeg kommenterer på den her tråd..
    den er kørt fuldstændig af sporet..
    smiley


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.559
    #161   12. okt 2015 ....helt enig! Sporet er forladt big time! smiley

  • #162   13. okt 2015 Stadig overrasket hvad de prioriteret

    http://lokalavisen.dk/politi-indbrud-det-kan-vi-ikke-hjaelpe-med-/Sjaelland-Politi/20151012/artikler/151019931/1265


    men hvis du køre 5 km for stærkt så falder fars hammer


  • #163   13. okt 2015 Ib husk du kan slå en anden ihjel og melde det, uden de gør noget smiley

    Husk altid at benægt når i bliver stoppet, for så skal de hjem og skrive rapport og kunne bevise hvad de siger de har stoppet en for smiley


Kommentér på:
Politi og kamera??

Annonce