{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Morten
Morten
Tilmeldt:
15. jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Vinterprojekter {{forumTopicSubject}}

Hej

Hvad har I af vinterprojektet på motorcyklen?

Umiddelbart, har jeg selv kun lidt små ting;

Montering af telefonholder i kronrøret, samt strøm hertil. Herunder skal toppen "bores" af møtrikken, så der bliver et hul i denne.
Montering af et 12v stik
Måske noget diode blink for og bag
Bedre lys foran, forslag modtages gerne. Har kun kigget på nogle andre pære, f.eks. Phillips Extreme, men jeg tænker ikke, at det har den helt vilde betydning?
Hvis det går godt med strøm arbejdet, så tror jeg også, at jeg kaster mig ud i nogle håndtag med varme.

Så jeg håber på en kort vinter, hvis det blot er det, der skal ordnes. Så jeg søger også lidt inspiration, ved at høre om jeres projekter, på jeres cykler smiley


Kommentarer på:  Vinterprojekter
  • #1   5. okt 2015 Transalpen skal bare på laderen, den er efterhånden som den skal være.
    Caféraceren skal færdiggøres - hvilket nok er for omfattende til at skrive her smiley


  • #2   5. okt 2015 Min 'nye' bmw skal have monteret 12v udtag, og evt. have smidt mini-kåben, til fordel for en klassisk rund lygte og andre blink. Ellers har den lige fået et ordentligt batteri og nyt startrelæ.

  • #3   5. okt 2015 Min CBR skal have en grundig rengøring, helt ind i hjørnerne. Nye tændhætter, rim stripes, strømudtag og holder til telefon/navigation, sorte tank grips. Måske også nye kronrørslejer og olie i gaffelbenene, hvis jeg får mega meget overskud.

    Derudover har jeg fundet carbon-dele for omkring 6000 kr som jeg gerne ville have skrabet sammen til, men ved sgu ikke lige om det kommer til at lade sig gøre.


  • #4   5. okt 2015 Lave en mini Harley ud af denne kinøjser smiley smiley

    profilbillede
  • #5   5. okt 2015 Skal have splittet min Intruder VS700 ad i 10.000 stykker. Alle sliddele og olier skal skiftes, den skal have lavet bagenden om og den skal males. Det bliver dog nok et vinter og forårs projekt frem for kun et vinterprojekt, da jeg ikke har meget erfaring med sådan noget. Meningen er at min kone skal overtage den næste sommer når den så er klar.

    Jeg regner dog med at købe en VS1400 her hen over vinteren, så hvis alt går vel kommer jeg ikke til at savne at køre i det nye år smiley


  • Morten
    Morten Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #6   5. okt 2015 Søren - Hvordan vil du lave strømudtaget? Bare direkte fra batteriet, eller vil du have et relæ ind over? Jeg er selv i tvivl om, jeg blot skal lave det direkte fra batteri, med en kontakt i mit sæderum, eller jeg skal lave det via. et relæ, så det kun virker, når nøglen er drejet til on. Der er fordele og ulemper ved begge ting, synes jeg.

  • #7   5. okt 2015 Jeg ved det ikke rigtig, havde faktisk bare tænkt mig at købe et på ebay og tage den derfra - men det er nok en god idé at forbinde det så der kun er strøm i det når mc'en er tændt. Men tror ikke det er vanvittig avanceret smiley

  • #9   5. okt 2015 Få færdiggjort elinstallationen, således der kan indtages rigelige mængder kolde øl derude.

    Og så engang til foråret skal der skiftes olie på motorcyklen.


  • #10   5. okt 2015 Intet, for jeg flytter, så begge mc'er til vinteropbevaring for første gang, da jeg mister mit værksted/garage,,, til gengæld skal jeg ha lukket min carport, det nye sted jeg flytter hen, sådan lidt a la Søren har gjort det (flere billeder tak) smiley her til foråret....
    ov, ja, til foråret skal der ny udstødning/fjeder i forgaffel/ nye bremseklodser foran på min vfr . ...


  • #11   5. okt 2015 Jeg har lige bestilt Puig hugger og Puig vindskærm til min CBF. Det er småting, men lurer også lidt på om den skal have forrør i rustfri stål...

  • #12   5. okt 2015 Er ved og have skrabt nogle af de sidste stumper sammen til 1100'eren, så det skal selvfølgelig monteres vinteren over.. smiley
    Komplet ny TB forgaffel, alt i stålarmerede kabler/bremseslanger, TB forskærm+plov monteres, samt nye luftfiltre under tanken, så hypercharger kan monteres smiley


  • #13   5. okt 2015 10> Jeg har smidt lidt nye billeder på - sorry for OT smiley

  • #14   5. okt 2015 Min Heinkel skal have ny kobling, og have lavet cylinder/stempel så den bruger lidt mindre olie smiley
    Ellers tror jeg den kommer til at stå mest på hus, vi har lige købe en dejlig landejendom vi overtager om 3 uger.


  • #15   5. okt 2015 FLERE HESTEKRÆFTER!!!

  • #16   5. okt 2015 Ska ha nye cylindere og stempler på 2-takteren... smiley

  • #18   6. okt 2015 tja, er hjemme 5 uger til vinter, så hvis ikke det `nye` hus tager al tiden så skal der skiftet hjul lejre, bremser, dæk og måske nye bagstøddæmper på honda´ en.

    har også lige købet en cbr 1000f fra 87 som samle sæt. men det bliver sgu til næste hjemme periode.


  • #19   6. okt 2015 1 Hjem og ligge klinker i værkstedet
    2 stort service af Apriliaen
    3 købe en ekstra projekt MC til vinteren:)


    profilbillede
Kommentér på:
Vinterprojekter

Annonce