{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  mc på tyske plader
  • #1   6. okt 2015 Kort svar.: NEJ

  • #3   6. okt 2015 kort svar ja smiley http://www.imc-motorclub.com/imc-club/dine-fordele-ved-imc.php nårhh der var Michael s , så lige hurtigere end mig smiley

  • #4   7. okt 2015 ja det må du og det eneste land den ikke må køres i er self Danmark

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #5   7. okt 2015 KJJ92DK - skal det så gøres igennem et firma som folk linker til for oven eller er det ikke nødvendigt?

  • #6   7. okt 2015 Hvis du skal indregistrere i dit eget navn skal du have addresse i Tyskland. Hvis du ikke har addresse i Tyskland skal det gøres igennem et firma som det der linkes ovenfor.

    Og du må selvfølgelig ikke køre i Danmark hvis du gør det igennem firmaet.


  • #7   7. okt 2015 Man kan vel i princippet godt få en privat person med tysk adresse (f.eks hvis man har en i sit netværk eller lign.) til at fremstå som "holder", der så indreg. og foretager det øvrige, hvis man ellers kan finde sådan en smiley

    "Modsat andre landes praksis er der i Tyskland et specielt juridisk begreb, der kaldes "holder".
    Det vil sige, at selskabet alene er holder over for de tyske myndigheder og således ansvarlig for, at køretøjet opfylder myndighedernes krav til et registreret motorkøretøj, så som syn, lovpligtig ansvarsforsikring m.m.
    Begrebet "holder", er således ikke omfattet af noget juridisk aspekt, hvorfor det frit kan aftales, hvem der er den juridiske ejer af køretøjet."


  • #8   8. okt 2015 Svaret er JA!
    Du har din mc stående nede i Flensborg og må ikke køre i Dk, men i resten af verden er der frit slag.

    Michael W kunne måske uddybe sin omfattende viden omkring det nej?


  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #9   8. okt 2015 har læst på diverse tyske sider at man skal have adresse i tyskland for at tilmelde køretøj dernede

  • #10   8. okt 2015 har du læst det vi har svaret ??

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #11   8. okt 2015 det der er svaret er at det kan gøres igennem et firma, hvilket ikke er det jeg vil.
    derudover bliver der svaret at man kan få en tysker til at stå som "holder" af køretøjet, men det hjælper mig ikke rigtig videre på om jeg så må køre på den smiley


  • #12   8. okt 2015 Hej allan,

    Jeg lavede en "klassisk MG" = læste ikke spm ordentligt. Men er iøvrigt blevet oplyst, så fik da noget ud af det


  • #13   8. okt 2015 #11

    Når et firma (eller en privat) med tysk adresse står som "holder", så forestår de indreg. , syn , forsikring mv, overfor tyske myndigheder, således at alle legale forpligtelser er opfyldt for at køretøjet lovligt kan indreg. i DE og føres på alm. vej, mens du selv kan stå som juridisk ejer af cyklen, og må derfor gerne benytte den i alle andre lande end DK (hvor man i udgangspunktet ikke må føre et udenlandsk indreg. køretøj), og det er stadig "din cykel". Udfordringen kan så blive at finde en sådan "holder", og derfor er det nok langt nemmest for de fleste at finde et firma, der har sat hele den procedure i system, som f.eks dem der er linket til.


  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #14   8. okt 2015 det lyder jo meget godt.
    har så forleden hørt noget om en sag i dk, mener det var en spiller fra sønderjyske, der havde opholdt sig med sit tyske køretøj i dk mere end 30 dage på et år..
    betyder det at jeg må tage cyklen med til dk 30 dage eller er vi ude i noget helt andet igen der?


  • #15   8. okt 2015 Udgangspunktet er som sagt, at man ikke må, men der er visse undtagelser, f.eks vedr. prøveplade(r), transit og enkelte andre For at kunne kommentere din historie, bliver man vist nødt til at have flere/mere præcise oplysninger om sagen, end dem du fremkommer med. smiley

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #16   8. okt 2015 hmm hvilke oplysninger tænker du på?:)

  • #17   8. okt 2015 Da man som sagt ikke (med dansk FR-adresse) må føre et udenlandsk indreg køretøj i DK, på nær visse undtageler, må man kende de præcise oplysninger i sagen, for at kunne bedømme, hvilke specifikke forhold, der gør sig gældende. Du fremkommer ikke med disse, og derfor bliver dette gætværk fra min side, men man kunne forestille sig, at det var i forbindelse med flytning til DK, hvor man har 30 dage til at indreg en udenlandsk cykel i DK, som det fremgår af dette -

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091334&vId=0


  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #18   8. okt 2015 jeg bor i dk og vil købe mc i tyskland fordi jeg ikke orker de danske priser og alligevel befinder mig omkring grænsen i weekenderne. bekendte i tyskland har jeg også som kunne stå som holder af cyklen smiley


  • #19   8. okt 2015 jamen så få en af dem til det , du må ikke køre på mcen overhovedet på dansk vej .

  • #20   8. okt 2015 Så flyt dog til Flensburg, så har du ingen bekymringer mere.
    Ellers lad IMC sørge for alt for dig, du leverer en mc der kan synes i tyskland, eller du køber en dernede. Den største besparelse er på en stor dyr bike, en billig koster mange procenter i oprettelse i fht sin pris, og der er heller ikke så meget sparet.
    Er drømmen stor krydser eller racer, så er det vejen, med en besparelse på næsten 2/3, men husk, du skal derned hver gang, og det koster hele tiden at have den holdende klar.


Kommentér på:
mc på tyske plader

Annonce