mc på tyske plader {{forumTopicSubject}}
hej mc-galleri.
er det muligt som dansk statsborger bosat i dk at købe tysk mc, og forsikre denne i tyskland så man har den stående dernede til at køre på?
hej mc-galleri.
er det muligt som dansk statsborger bosat i dk at købe tysk mc, og forsikre denne i tyskland så man har den stående dernede til at køre på?
jul 2005
Følger: 6 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 41
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
nov 2008
Følger: 11 Følgere: 16 MC-er: 4 Emner: 39 Svar: 3.236
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
apr 2013
Følger: 4 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 1.236
Og du må selvfølgelig ikke køre i Danmark hvis du gør det igennem firmaet.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
"Modsat andre landes praksis er der i Tyskland et specielt juridisk begreb, der kaldes "holder".
Det vil sige, at selskabet alene er holder over for de tyske myndigheder og således ansvarlig for, at køretøjet opfylder myndighedernes krav til et registreret motorkøretøj, så som syn, lovpligtig ansvarsforsikring m.m.
Begrebet "holder", er således ikke omfattet af noget juridisk aspekt, hvorfor det frit kan aftales, hvem der er den juridiske ejer af køretøjet."
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.711
Du har din mc stående nede i Flensborg og må ikke køre i Dk, men i resten af verden er der frit slag.
Michael W kunne måske uddybe sin omfattende viden omkring det nej?
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
derudover bliver der svaret at man kan få en tysker til at stå som "holder" af køretøjet, men det hjælper mig ikke rigtig videre på om jeg så må køre på den
jul 2005
Følger: 6 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 27 Svar: 41
Jeg lavede en "klassisk MG" = læste ikke spm ordentligt. Men er iøvrigt blevet oplyst, så fik da noget ud af det
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
Når et firma (eller en privat) med tysk adresse står som "holder", så forestår de indreg. , syn , forsikring mv, overfor tyske myndigheder, således at alle legale forpligtelser er opfyldt for at køretøjet lovligt kan indreg. i DE og føres på alm. vej, mens du selv kan stå som juridisk ejer af cyklen, og må derfor gerne benytte den i alle andre lande end DK (hvor man i udgangspunktet ikke må føre et udenlandsk indreg. køretøj), og det er stadig "din cykel". Udfordringen kan så blive at finde en sådan "holder", og derfor er det nok langt nemmest for de fleste at finde et firma, der har sat hele den procedure i system, som f.eks dem der er linket til.
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
har så forleden hørt noget om en sag i dk, mener det var en spiller fra sønderjyske, der havde opholdt sig med sit tyske køretøj i dk mere end 30 dage på et år..
betyder det at jeg må tage cyklen med til dk 30 dage eller er vi ude i noget helt andet igen der?
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.635
http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2091334&vId=0
apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.446
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.711
Ellers lad IMC sørge for alt for dig, du leverer en mc der kan synes i tyskland, eller du køber en dernede. Den største besparelse er på en stor dyr bike, en billig koster mange procenter i oprettelse i fht sin pris, og der er heller ikke så meget sparet.
Er drømmen stor krydser eller racer, så er det vejen, med en besparelse på næsten 2/3, men husk, du skal derned hver gang, og det koster hele tiden at have den holdende klar.
mc på tyske plader