{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.258 visninger | Oprettet:

Slut på 2006. {{forumTopicSubject}}

Startede dagen med tre timers rumdtur på Sydsjælland i højt klar vejr - Fedt!! Ind på tanken og kyle 6-8 psi ekstra i begge dæk.

Derefter hjem og vaske, rense, polere dyret helt rent efter olieskift og skift af filter og kardanolie.

Batteriet af, og så blevet det nyrengjorte dyr fedtet ind i voks og WD-40 og placeret i MC garage i baghaven.

Så forstår vinterens små gøremål: tømning og rensning af tank, karbutarorer, renovering af forgafler, eftersyn evt. udskiftning af kronrørslejer og hjullejer,oppolering af 120 forkromede eger og så det løse, der måtte melde sig. Vinterens fritimer skal nok blive spenderet:-)

Tak for en sæson, der kom sent i gang, men har været kanongod - Vi ses på asfalten en gang i 2007:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slut på 2006.
  • #1   19. nov 2006 det er fandme helt sørgmodigt .. Forår kom til os snart!!! ..

  • #2   19. nov 2006 under en mc garage i baghaven!
    Kan den godt holde til det en hel vinter?


  • #3   19. nov 2006 Sebastian:

    Er der nogensinde nogen der har fortalt dig at du
    Har 2 sindsygt fede Mcér?? smiley


  • #4   19. nov 2006 Sebastian

    Det har samtlige mine cykler altid gjort!! Der er absolut ingen problemer i det. Når det kommer til stykket er de bygget til udendørs brug ikk?

    Det hele handler om, at den er rengjort, konserveret, og at man anvender en MC-garage, der lader kondens slippe ud. Når dent kommer til stykket, stå den idnst lige så godt her som i en lukket garage.


  • #5   19. nov 2006 bruger selv wd40 på hele cyklen. Men alene temperatur og det at cyklen får fugt må da give lidt med tiden!


  • #6   19. nov 2006 Og Michael smiley
    Jeps ved det smiley


  • #7   19. nov 2006 du må ikke tømme din tank den skal fyldes helt op ellers kommer der kondens og den ruster

  • #8   19. nov 2006 Mads:

    Som jeg skrev, en af dagene kommer tanken af, bliver tømt og olieret på indersiden, så bliver den lagt på cyklen igen. Det haster jo ikke for nogle få dage. Jeg har da også tømt svømmerhusene og checket køler/frostvæske:-)

    Sebastian:

    Fugt, kondens og skiftende temperaturer er ikke nær så slemt, som det gøres til, blot metallet er "konserveret" i ren tilstand, og det så kan tørre op ind imellem. Faktisk er det også sådan, at en MC i MC-garage eller åben carport faktisk er mindre udsat for temperatursvingninger(og dermed kondens) end en der står i lukket garage. Det samme er i øvrigt tilfældet med biler.

    Prøv lige en gang at kigge på mine billeder-den knallert er næsten 20 år gammel. Det handler mere om at gøreden ren end om noget andet


  • #9   19. nov 2006 Havde min startet igår aftes....:-)
    Spillede lidt kort med nogle gutter, og de skulle da lige høre den igang.
    Kunne ikke lade være, så vinteren er gået over Ronni G. igen......:-)
    Men tør dog ikke ikke optage, flere videoér over vinteren som sidste år. Fik jo nærmest revet hovedet af, da den fra Skagen kom på. Så i må tænke jer til hvordan, det kommer til at gå i år.... Ses rundt omkring næste år...

    Mvh.
    Ronni G.


Kommentér på:
Slut på 2006.

Annonce