{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.533 visninger | Oprettet:

Simon J
Simon J
Tilmeldt:
15. dec 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Codan forsikring prøver at tage røven på mig... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg håber I kan hjælpe mig på vej. Jeg købte en superbike (Ninja) fra 2010 som blev skadet på en parkeringsplads. En tosse havde påkørt den med meget lav fart, men nok til at den væltede og skred ½ meter.

Heldigvis var han ærlig og flink og indrømmede sin fejl. Jeg så ikke påkørslen indtil der var nogle personer som stod rundt omkring cyklen... (1-2 minutter efter skaden)

Sagen er at jeg kun havde ansvar på cyklen og skaderne som forhandleren har gjort op er ca. på 40.000 kr. Cyklen er ikke skæv eller lignende, men bærer præg af ridser og revne i lygtehuset. Cyklen var helt ny. Kørt kun 200km ca.

Personen som påkørte den tog det fulde ansvar. Så jeg tænkte fair nok det kan ske og de klarer den jo bare (modpartens forsikringsselskab, Codan)

Det har så vist sig nu at Codan IKKE vil dække skaden?! Selvom modparten indrømmer påkørslen.

Forklaring fra Codan er at en sådan påkørsel/P-skade ikke kan forvolde så mange skader. Jeg har fået afslag! Modparten er også blevet gjort opmærksom på "afgørelsen"

Jeg kontaktede Codan og sagsbehandleren, og fik af vide at taksatoren har kigget på bilen som påkørte mig (ingen skader på bilen) og tror ikke på at den er blevet påkørt, selvom cyklen tydeligvis bærer præg af de ridser den særlige asfalt har efterladt.

Sagsbehandleren afsluttede med at sige at JEG har bevisbyrden og måtte bevise at de skader kommer fra påkørslen. Jeg spurgte ind til om der var blevet sendt en taksator til at kigge på cyklen, men blev blankt afvist med begrundelsen at det ikke var nødvendigt. Billeder fortalte det hele. Forhandleren bakker mig op og siger at det er Codan som prøver at stikke af fra regningen... og sådan en skade er meget almindeligt hvis den er blevet skubbet ½-1M under påkørslen.

Hvordan faen skal jeg bevise det lort når modparten i forvejen selv indrømmer og siger at det er sket? Modpartens forsikring vil bare ikke dække det? Synes det er meget underligt.

Jeg har aldrig haft en skade før så kender ikke til procedurerne.
Hvad gør man? Sagsbehandleren vil slet ikke sende en taksator eller andet. Beslutningen er taget får jeg at vide.

Håber I kan hjælpe? For jeg sidder med en næsten helt ny MC som er ridset. Modparten er samarbejdsvillig, men henviser til sin forsikring :S




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Codan forsikring prøver at tage røven på mig...
  • #1   15. dec 2015 du skal have fat i vidner eller en god advokat.. så bare i retten med dem. husk og spørg forhandleren om han ved ed vil sige i retten at det er en alm. P-skade.

  • #2   15. dec 2015 Hvis den der påkørte din MC vil erkende det, så er det "bare" i retten med det! Hvis modparten møder som dit vidne, og erkender sin skyld, kommer Codan til at betale, også dine advokatomkostninger!!

  • #4   15. dec 2015 1) Hvorfor kalder du manden der påkørte cyklen en tosse, når han var ærlig og flink som du skriver senere? Tænk hvis han læser med her og du senere beder ham om at vidne i en retsal.

    2) Få fat i en advokat.


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   15. dec 2015 Mange tak til jer alle. Lyder som om jeg har en god sag her. Jeg ringer også til Michaels link og hører ad.

    Nikolaj: Tosse fordi cyklen stod parkeret korrekt og forstår ikke hvordan man kan køre op i den. Den var pæn synlig smiley Men fair nok. Jeg trækker det tilbage, kan dog ikke redigere indlægget mere smiley og ja flink var han, nu er spørgsmålet om han er villig til at vidne.



  • #6   15. dec 2015 simon du skriver at han kørerte ind i dig med meget lav fart og den kurede ca en halv meter,så vil jeg hvis jeg var forsikrings mand godt nok også mene at en skade til 40.000 er meget voldsom for den smule.var det en du kender som på kørte din mc.

  • #7   15. dec 2015 Ring til din egen forsikring. Hør om du har rets hjælp i din indbo. Kør en sag mod Codan

  • #8   15. dec 2015 Johnny. Syntes du skal prøve at ringe og høre en forhandler hvad et kåbesæt koster. Kender en hvis cykel væltede. Ikke noget med at kurer. Det kostede 24000. Den blev total skadet.

  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #10   15. dec 2015 Åh Gert, hvor er det en fornøjelse at læse dit indlæg, som allerede fra første linje bærer præg af, at du slet (slet!) ikke har læst trådstarts indlæg.

    Slet dit indlæg, læs starten af tråden og prøv igen.

    Mht. trådstarters spørgsmål, så foreslår jeg, at du enten (1) kontakter Forsikringsoplysningen, som kan hjælpe dig med klager over en modparts forsikringsselskab, eller (2) ringer til dit eget forsikringsselskab og sikrer, at du har retshjælpsforsikring, hvorefter du ringer til en advokat og får ham til at hjælpe dig.

    Hvis du har rent mel i posen og ikke har forsøgt at svindle forsikringsselskabet, så skal du nok din erstatning. Det er jeg sikker på.


  • #11   15. dec 2015 #9 Undskyld men har du læst oplægget? Der står meget tydeligt at TS har ansvar, og KUN ansvar!! Det er fint med indspark i en tråd, men hvis man ikke rigtigt ved hvad man svarer på, var det måske bedre at lade være smiley

  • #12   15. dec 2015 gert: prøv at lås starten . der er svaret på alt

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   15. dec 2015 Johnny: Den holdt stille, parkeret. Ingen kørte den.
    Ja 40.000 kr lyder måske meget, men forhandleren fortalte at det er hvad det koster inkl. arbejdstimer og hvad der nu skal til, før den ser ny ud igen.
    Han har jo medtaget de mindste ridser også, f.eks. på udstødningen osv. Det vel fair nok når den ikke havde det før? Det er åbenbart meget normalt i MC branchen. Hele kåben har ridser hist og pist. Så hele siden skal skiftes.

    Gert: Jeg havde ansvar på daværende tidspunkt (Kørte stadig i de 3ugers periode og var i gang med indsamle tilbud) Har kasko i dag.

    Forhandleren har IKKE repareret cyklen endnu, kun opgjort skaderne og sendt ind til codan, for efterfølgende blive afvist. Det er normal procedure ved forsikringsskader. Eftersom Codan ikke vil dække skaden, står jeg tilbage med en pæn ridset cykel som var næsten spritny,

    Min egen (nuværende) forsikring vil jo ikke tage imod denne forsikringssag, det belaster dem unødvendigt, så hvorfor skulle de? Jeg havde en midlertidig forsikring på skadestidspunktet. Ansvar.


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #14   15. dec 2015 Simon J,

    Jeg foreslår igen, at du enten (1) kontakter Forsikringsoplysningen, som kan hjælpe dig med klager over en modparts forsikringsselskab, eller (2) ringer til dit eget forsikringsselskab og sikrer, at du har retshjælpsforsikring, hvorefter du ringer til en advokat og får ham til at hjælpe dig (det betaler retshjælpsforsikringen).


  • #15   15. dec 2015 Har du talt med din egen forsikring ,det går normalt nemmere når man har kasko måske vil de hjælpe dig med at få en ordning med codan

  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   15. dec 2015 Esben: Yes, det finder jeg lige ud af i morgen. Vi må håbe at retshjælp fra nuværende forsikringsselskab dækker udgifterne, selvom skaden var sket før jeg tegnede forsikringen hos nuværende. Lidt bøvlet nemlig. Får lige ringet i morgen.

    Michael: Jeg har talt sådan meget kort, og fik at vide det skal tages med det selskab som havde skaden og ikke dem.


  • #17   15. dec 2015 start med dem jeg linkede til , de kan fortælle dig rette fremgangsmåde

  • #18   15. dec 2015 Hvis du kan snakke med skadeforvolderen, så gå til Ekstra Bladet - husk at fortælle Codan at i skal lave et stort interview med billeder og hele svineriet, det kan sjovt nok ændre ting næsten øjeblikkeligt smiley

  • #19   15. dec 2015 @Gert

    Jeg VIL vide hvad du drikker,sniffer,ryger eller skyder direkte i kroppen.... Det giver de sjoveste indlæg .... Eller noget... Håber du er mere klar når du er i offentlig trafik smiley



  • martin O
    martin O Online Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
    #20   15. dec 2015 Håber du får styr på det Simon.
    Min erfaring er også at forsikrings selskaber kan det hele når man laver en af tale med dem, men når de skal betale lidt, er det man har ikke meget værd.

    Codan mener også jeg skylder dem for tre måneders forsikring, selvom jeg har på skrift og per telefon har fået bekræftet, at jeg har afmeldt forsikringen. smiley


  • #22   15. dec 2015 Vildt nok Codan også er hoppet på den vogn. Før var det kun IF og Mondux man hørte om folk skulle bokse med for at få deres penge. På det seneste er der også hørt om at Top og Codan laver samme problemer for dem der skal have penge.
    DERFOR. Det er mindst lige så vigtig hvordan det er at få penge fra forsikringen som hvorffor en pris de koster. Tænk over den inden valg af forsikring.


  • #25   15. dec 2015 23 " ja du har ret vi tænker MINDST lige så hurtigt smiley
    du skrev har du kasko ? der står i start , jeg havde kun ansvar !
    du skrev hvis du ikke havde kasko ,er det codan der skal dække ! ja det er det der er problemet de vil ikke dække (står også i starten .
    og svarene på alt andet i dit indlæg står også i starten ,
    derfor svarede jeg som jeg gjorde .
    udover det , er det heller ikke værre ment , hellere komme galt afsted ,end slet ikke komme afsted smiley god jul til dig også.
    Gert nu kan jeg så se du har fjernet dit indlæg igen ???


  • #26   15. dec 2015 Men hold da kæft hvor er det irriterende! Du har dog det bedste vidne på hånden. Håber det løser sig!

  • martin O
    martin O Online Tilmeldt:
    dec 2013

    Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
    #28   15. dec 2015 Det plejer at hjælpe når det det kommer frem i offenligheden.
    Du må se hvad du finder ud af i morgen, Simon.
    Har selv haft succes med at skrive ærligt på Trust pilot, hvordan du føler dig smiley behandlet af Codan.
    Det kunne være de kom til at tænke sig lidt om. Da dette ikke er god reklame for dem.


  • #29   16. dec 2015 Jeg har heller ikke haft andet end problemer med Codan..

    Deres tidligere slogan "Det var ligegodt Codans" fik ihvertfald en helt ny betydning, efter 3 års kamp med deres ejerskifte forsikring..


  • Simon J
    Simon J Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #30   16. dec 2015 Så gutter. Jeg har haft fat i forsikringogpension.dk (tak til Michael) og fik fortalt hvad sagen drejede sig om. Det bliver retten så, men før jeg tager den dertil, blev jeg anbefalet at sende en skriftlig klage ind til Codan for revurdering af min sag, og samme tid gøre dem opmærksom på at sagen tages op til retten hvis de ikke er imødekommende. Og jeg er selvfølgelig klar til at gøre alvor af truslen efterfølgende.

  • #31   16. dec 2015 Held og lykke med det, bare klø på, de regner jo med at folk bare giver op smiley

  • #32   16. dec 2015 good lucke simon

  • #33   16. dec 2015 lad os høre om hvordan det går , (krydser fingre for dig)

  • #34   16. dec 2015 FUCK Codan. Møj selskab.

  • #35   16. dec 2015 Håber det bedste, Ekstra Bladet, Facebook, Trustpilot, Twitter osv. havde nok været den hurtige løsning hvis du vil på hjul til foråret.
    Retssager er grusomt langsommelige.


  • #36   16. dec 2015 Vil du være sikker på, at skadevolderen vil vidne i retten, beder du din advokat sende erstatningskravet til volderen, da det jo ret beset er ham der har forvoldt skaden. Når han står med din regning, er jeg temmelig sikker på han GODT vil vidne, da han jo ønsker Codan skal betale
    Held og lykke


  • #38   16. dec 2015 Man kender først et forsikringsselskab når man har en skade

  • #39   16. dec 2015 38 " det er ikke hans selskab !

  • #40   17. dec 2015 Fisse selskab

  • #41   17. dec 2015 "40" jeg har været der i 30 år , og har intet fået derinde ! er du sikker på det ? og i såfald hvem skal man spørge efter smiley

  • #42   19. dec 2015 40.000kr for en væltet MC... Ja så forstår man jo godt hvorfor MC forsikringer er dyre! Men vi ved alle hvad et originalt kåbesæt, udstødningssystem osv. osv. koster, det løber sku' hurtigt op!

    Håber du får dem ned med nakken!


  • #43   19. dec 2015 Engang i 90'erne blev min CBR 600 påkørt i parkeret position af en fuld svensker, mener regningen røg på knap 30. Alle kåber i den ene side + lygte + et Yoshumura system.
    Et familie medlem tilbageholdt manden indtil politiet ankom. Her var ingen vrøvl med udbetaling bortset fra erstatning af hjelmen der sad fastlåst på mc'en.
    Den mente de egen indbo skulle erstatte. Hvem der endte med betale ved jeg ikke.


  • #44   20. dec 2015 Hjelm er egen indbo ja.

    Codan er lige kåret som værste selskab i år, Ekstrabladet eller BT


  • #45   27. feb 2017 Noget nyt. ?? Håber det er gået godt

Kommentér på:
Codan forsikring prøver at tage røven på mig...

Annonce