{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Knastkæde strammer
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   18. dec 2015 Den skal ikke kontrolleres, for den slides ikke.

    Men det gør knastkæden og skinnerne, så dem skal man overholde intervallet for.


  • #2   18. dec 2015 Ja det var det jeg mente... Men hvornår/ med hvor mange km ca. plejer man at tjekke det?

  • #3   18. dec 2015 Det er jo forskelligt fra mc til mc på min er6 er det ved 45 tusinde km .

  • #4   19. dec 2015 Det er så forskelligt så der kan ikke gives et klart svar. Dog bør man altid lytte til om motoren går godt, her kan det afsløres ofte om kæde siger forkert.

  • #7   19. dec 2015 som Hans siger er det ikke noget man rigtig tjekker... ikke engang troels b som ellers ligger der så professionelt med hovedet nede på asfalten i den überste lean angle ever. Det er noget man skifter når den hopper af. ligesom man skifter lejer når de går og stempelringe osv. man ber bare til motoren ikke dør af det, og fejlen ikke sker alt for langt væk fra hjemmet.

  • #8   19. dec 2015 Altså, på mekaniske knastkædestrammere kan det på et tidspunkt blive nødvendigt at stramme fjederen. Og ligger fjederen i en gummislange, kan det blive nødvendigt at slidse den op/afkorte den, når gummiet bliver stift af alder og hindrer fjederens bevægelighed. Ses på mange '80er-cykler fx.

    Lyt dig frem og check strammeren, når knastkæden lyder slidt og skal skiftes smiley


  • #9   20. dec 2015 vil så sige at lige knastkædestrammeren har jeg oplevet et gået to gange, APE ftw.

  • #10   21. dec 2015 Jeg er uenig i at man venter til at det går i stykker..."crash and burn" har altid været den dyreste vedligeholdelsesstrategi!
    Men typisk vil man kunne høre f.eks. en slidt knastkædestrammer og da de fleste trods alt stiller ventilspillerum med jævne intervaller, så er det tilladt at "kigge til resten" når man er derinde!


  • #11   21. dec 2015 selvfølgelig på de basale ting skifter man dem, men tjekker du nogensinde dine lejepander ved krumtappen? smiley

  • #12   21. dec 2015 hvis jeg er derinde gør jeg, eller jeg har en maskine der viser symptomer på fejl dernede...
    men tro det eller ej, jeg har da skiftet krumptapslejer på både den lille BSA og på min beta rev 3.
    en løs knastkæde kan godt høres og så undersøger man sagen og udbedrer fejlen....


Kommentér på:
Knastkæde strammer

Annonce